Kedves blogen! Néhány dolog:
-Az MRAP egy szükségmegoldás. Mivel az utak mellé/alá rejtett robbanó szerkezetek (IED) még a leg csúcsabb harcjárműveket is gallyra vákták emberestől. Namármost, az emberi élet drága, így létrehoztak egy olyan járművet, ami ha alatta robban egy akna/IED akkor a katonák jó esélyell túlélik.
-A jármű ebből adódóan magas, és mert az afganisztáni hegyi utak, vagy inkább ösvények elég keskenyek, nem is lehetett őket szélesíteni, ergo nagyon borulékony.
-A BTR ugyan nem kényelmes, de egy orosz harcjármű sem az. Ez nem az Ibusz kirándulóbusza, hanem harcjármű. A kényelem másodlagos volt. Oda visz ahova kell, megvéd amennyire kell, és fedez ha kell. Ennyit tud, de azt nagyon.
-Az amerikai 12,7 mm-es M2-es géppuska a kategória leggyengébb fegyvere, 12,7X99 mm-es hüvellyel együtt, míg a 14,5-ös 114 mm-es hüvelyben van. Ráadásul nehezebb, kb. egyharmaddal nagyobb a romboló képessége.
-A legtöbb MRAP 4X4-es és 10-15 tonnás. A BTR 14,5 tonna körüli, de még a LAV-25 is 13. Ehez 8x8 as kerékképlet van. Kb. ugyan az a súly, kétszer akkora felületen oszlik el. Vagyis nehezebben ragad bele a sárba, hóba.
-Ok, jó, és sok út van Európában, de mi van ha le kell menni róla? Ha csak az utakon harcolsz, lemondasz a legerősebb fegyveredről: a meglepetésről. Ha le tudsz menni az útról, és akár nehéz terepen is tudsz gyorsan, gond nélkül mozogni, megkerülheted, hátba vagy oldalba kaphatod az ellenséged. Erre találták ki például a tankokat és az IFV-ket. Behúzódhatsz az erdőbe, és onnan csaphatsz oda a benyomuló ellenségre, jól elrejtve. Ezt egy Dingo-val vagy más hasonló jószággal nem fogod tudni megtenni
Összegezve: Az MRAP egy páncélozott, aknavédett katonai rendész/járőr autó. A PSZH pedig pszh, egyik sem jó a másik feladatára valami jól. Nem beszélve arról, hogy maximum a félig-meddig leharcolt példányokat kaphatnánk meg, ami alkalmi vétel helyett, alkalmi pénznyelő lenne. Az amcsik nem hülyék, a legjobb darabokat megtartják, a maradékból eladnak párat, a többit bezúzzák. Nem véletlenül.
-Az MRAP egy szükségmegoldás. Mivel az utak mellé/alá rejtett robbanó szerkezetek (IED) még a leg csúcsabb harcjárműveket is gallyra vákták emberestől. Namármost, az emberi élet drága, így létrehoztak egy olyan járművet, ami ha alatta robban egy akna/IED akkor a katonák jó esélyell túlélik.
-A jármű ebből adódóan magas, és mert az afganisztáni hegyi utak, vagy inkább ösvények elég keskenyek, nem is lehetett őket szélesíteni, ergo nagyon borulékony.
-A BTR ugyan nem kényelmes, de egy orosz harcjármű sem az. Ez nem az Ibusz kirándulóbusza, hanem harcjármű. A kényelem másodlagos volt. Oda visz ahova kell, megvéd amennyire kell, és fedez ha kell. Ennyit tud, de azt nagyon.
-Az amerikai 12,7 mm-es M2-es géppuska a kategória leggyengébb fegyvere, 12,7X99 mm-es hüvellyel együtt, míg a 14,5-ös 114 mm-es hüvelyben van. Ráadásul nehezebb, kb. egyharmaddal nagyobb a romboló képessége.
-A legtöbb MRAP 4X4-es és 10-15 tonnás. A BTR 14,5 tonna körüli, de még a LAV-25 is 13. Ehez 8x8 as kerékképlet van. Kb. ugyan az a súly, kétszer akkora felületen oszlik el. Vagyis nehezebben ragad bele a sárba, hóba.
-Ok, jó, és sok út van Európában, de mi van ha le kell menni róla? Ha csak az utakon harcolsz, lemondasz a legerősebb fegyveredről: a meglepetésről. Ha le tudsz menni az útról, és akár nehéz terepen is tudsz gyorsan, gond nélkül mozogni, megkerülheted, hátba vagy oldalba kaphatod az ellenséged. Erre találták ki például a tankokat és az IFV-ket. Behúzódhatsz az erdőbe, és onnan csaphatsz oda a benyomuló ellenségre, jól elrejtve. Ezt egy Dingo-val vagy más hasonló jószággal nem fogod tudni megtenni
Összegezve: Az MRAP egy páncélozott, aknavédett katonai rendész/járőr autó. A PSZH pedig pszh, egyik sem jó a másik feladatára valami jól. Nem beszélve arról, hogy maximum a félig-meddig leharcolt példányokat kaphatnánk meg, ami alkalmi vétel helyett, alkalmi pénznyelő lenne. Az amcsik nem hülyék, a legjobb darabokat megtartják, a maradékból eladnak párat, a többit bezúzzák. Nem véletlenül.