1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ostrava NATO Day

Diskurzus a(z) 'Repülőnapok, haditechnikával kapcsolatos rendezvén' témában - igla által indítva @ 2011. október 22..

  1. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    A Baltic Bee nem az Ample Strike-ról maradt még ott? :D
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Bár nagyon úgy néz ki, ez nem a Baltic Bees gépe. Ez a gép a Litván Légierő tulajdona, a Baltic Bees pedig lett lajstromú gépekkel repül.

    http://www.natodays.cz/participants

    http://www.balticbees.com/en/team

    Balti államok a baltikumi légi rendészetért "cserébe" szokták küldeni a repülőgépeiket a repülőnapokra. (L-39, An-2, Spartan)

    A Baltic Bees privát kötelék, oda mennek, ahol kifizetik nekik a fellépésért kért pénzt.
     
  3. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    A lett és a litván légierő is használ "Baltic Bees" gépeket kiképzési célokra, ez a gép konkrét résztvevője volt az Ample Strike-nak.
    [​IMG]

    Ez a lett pedig RIAT-on 2013-ban
    [​IMG]
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Na majd legközelebb megkérdezzük tőlük, hogy is van ez.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szándékosan írtam motort, mert ezesetben a hajótmó hajtóműve elég hülyén nézett ki. Mert magyarban a hajtómű az a engine és gearbox szavakra is használatos, olyam egységekre, amik áttételt valósítanak meg.
    Nem tudom, hogy a MOP integrálva van B-1-re vagy nincs.
     
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Jogos. Bár ez a konkrét kérdés elég jelentős kishazánkra és a jövőbeni beszerzésekre nézve, szóval... :p
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Csak nem gondolod, hogyha létezik is ilyen megoldás, akkor sajnálkozó és mosolygós fejrázáson és egy "Én azt nem tudhatom"-on kívül mondanának bármit is egy kívülálló civilnek?!! Ami biztos, hogyha él is egy ilyen megoldás, akkor annak max távolsága a gépektől szerintem a BP. USA-nagykövetség lehet, vagy még inkább Kecsón néhány kihelyezett USA-szakértő őrizgetheti egy páncélszekrényben. :)
     
  8. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Elolvastam a beszámolót. Némely dologról más a következtetésem, de ez mellékes. Viszont a Pawevay IV. eléggé futurisztikusnak tűnik abban a fényben, hogy eddig csak Britek és Szaúdiak állították rendszerbe, még az USA sem használja. A bázisparancsok az Aranysasban jelentette be,a GBU-12 kittek megvételét, azok pedig Paveway II-esek. A két kitt között van kis különbség. A IV-es már kombinált GPS és lézer irányítású, a II. csak lézer. Mi valószínűleg ez vettük meg.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor ne tartsd magadban...

    A méret meg tudtommal nem függ a generációtól. Paveway II és IV is van mindenféle méretben. A Sivatagi Vihar alatt is volt GBU-10, 12 és 16. Mind II-es széria, három eltérő méretben.

    Itt is írnak 500 fontos tömeget,ami Mk-82 kategória.Fogod a méretre gyártott kitet és ráteszed a bombára
    http://www.defenseindustrydaily.com/my-pgm-for-a-fuze-paveway-iv-hits-trouble-in-britiain-03644/

    II-es szériát venni kicsit nehéz lenne, mert cirka 25 éve nem gyártják 25 éves használt eszköz beszerzésének semmi értelme, a britek vagy jenkik cirka 1 éve kezdék kidobálni őket.
     
  10. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Valószínűleg Mk82-esek, de GBU-12-nek aposztrofálta a tábornok úr. Úgy gondolom, hogy inkább másodkézből szereztek be II-est. A IV-es tudtommal nincs még ingtegrálva még a Gripenhez, csak a II. Nehezen hiszem, hogy egy drágább IV-es változatot szereztek be volna.

    A beszámolóban szerintem rossz a következtetés a Gripen szerepléssel kapcsolatban. A svédek nem olyan gazdag gyártók, mint az amerikaiak - elsősorban az LM - ezért van, hogy a repülőnapok nagy részében repül Gripen, de két más nemzetiségű Gripent nem reptetnek. Ahol van svéd, ott nem repült Magyar, Cseh. Ahol Cseh, ott nem repült svéd, magyar stb. Sőt a nagy világkiállításokon már nem is nagyon repülik a régi C/D-t csak a nagy repülőnapokon, és közel-távolkeleten. Tehát a svéd historic kötelék mellett ezért volt csak Cseh Gripen.

    Egyébéknt nem ócsárolom az írást, szerintem élvezetes, jól olvasható, és szubjektív, tehát saját élmények vannak benne, ami a fő..
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Simán vettek a régiből...
     
    silurusglanis likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kitől...?

    Én két embertől is IV-est hallottam. Két éve is és most is...
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Régen több Gripen is repült egy repnapon...
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Legyen igazad de simán előforkeress, értelmet meg ne keress.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A mondat első fele mit jelent?
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Kicsit megtréfált a mobilom.

    Tehát legyen úgy ahogy hallottad és valóban Paveway IV-eseket vettünk de azon sem szabad megdöbbeni ha csak II.gen. került beszerzésre.Értelmet keresni pedig nem szabad,egyetlen szempont létezik az ár.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A P II beszerzés inkább talán jogilag/technikailag problémás, mert gyártótól nem tudsz venni, csak más fegyveres erőtől. Ez valahol megy, valahol meg nem az adott jogi környezet és szándék szerint. Tehát a kérdésem az lenne, hogy kitől lehet egyáltalán venni használt P II kiteket és bombákat? Mikor Líbia idején pont az volt a bibi, hogy az euórpai PGM készletek szépen leapadtak és azóta ők is új bombákat rendeltek...?:confused:

    Ezen felül kettőt lehet találni, hogy a jenkinek mi jó üzlet. Drágán eladni a P IV-es vagy óccóért a II-est? Mert nehogy azt hidd már, hogy a magyar fél diktál az ár oldaláról... Ha az ár szempont, akkor 100%, hogy új P IV-et kaptunk. A pilóták egyébként SDB-t szerettek volna.

    Mindenkitől azt hallottam, hogy új bombákról van szó. Nem csak a P kitek, de maguk a bombatestek is újak. Új P II meg nincs már jó ideje.
     
  18. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Ha gondoljátok megkérdezem a SAAB-ot, hogy a Charlie/Delta változathoz is integrálták-e a IV sorozatot. Tudtommal nem. SBD-t igen, de azt is úgy tudom, hogy csak a 2.0 szoftverrel, akár a METEOR-t. Tehát ha integráció van, akkor lehet IV. Ha nincs, akkor meg biztos nincs, mert nem tudjuk használni. Az SBD GPS alapú irányítórendszerrel rendelkezik, és láttam C-n D-n, tehát integrálva van. Eszerint lehetséges GPS irányítású bombát rakni a JAS-39C/D-re. Olyan bombát, amelyik mindkettőt (lézer és GPS-t is tud), arról nem volt eddig se riport, se bemutató. Félreértés ne essen én is örülnék, ha IV-es lenne a II. helyett, egyébként meg nem értem hogy miért akartak SBD-t a pilóták, mikor az arra jó, hogy szétcsessze a Toyotáit az ISIS-nek, mert gyakorlatilag robbantótöltete relatíve komolyabb épületek ellen sem megfelelő (kivéve sárkunyhók, kis házak), de pld betonfedezékek, hangárok, megerősített épületek ellen nem, ráadásul mozgó célra sem igazán működtethető. Annyi benne a pozitívm, hogy asszimetrikus hadviselés esetén csökken a járulékos veszteség, illetve a hozzá gyártott, de nem széria vitorlázókittel nem kell berepülni az indiánok közé, mert akár 170km-ről is ledobható, kell magasság esetén, és mivel kicsi simán lehet 8-16 darabot vinni belőle.
     
  19. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    SBD = SDB bocsánat..
     
  20. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

Ezen oldal megosztása