Nemrégiben már volt szó arról hogy
Hensoldt 150 km-en keresztül követni tudta az F35-őt a cég
TwInvis névre hallgató passzív radarjával.
Most újabb hírek vannak a radarról.
Most fejeződött egy mérési teszt sorozat a Lenyelekkel közösen a Balti tenger partján és nagyon elégedettek az eredményekkel.
Azt írják, hogy a mérési kampány során egy konténerbe integrált rendszert használtak a kisteherautóba integrált rendszerváltozat mellett.
A TwInvis megbízhatóan érzékelt számos célpontot a levegőben és a tengeren, könnyű és a harci repülőgépeket, valamint ballisztikus és föld-levegő rakétákat is.
A legnagyobb távolság ahonnan érzékelték a célokat 300 km-ig terjedt.
Elárultak néhány technikai részletet is.
A TwInvis átfogó légiforgalmi képet készít, amelyet nagyszámú frekvenciatartomány egyidejű értékelése alapján állítanak elő. A TwInvis képes akár
16 FM adó (analóg rádió) jeleit kiértékelni 5 különböző frekvencián, valamint számos DAB és a DAB + (digitális rádió), valamint a DVB-T és a DVB-T2 (digitális földfelszíni televízió) adó jeleit fogni köszönhetően a fejlett digitális vevő technológiának és a használt speciális algoritmusoknak.
Megjegyzés tőlem: békeidőben ez v.színű kiváló eredmény, de nem igazán világos még most sem hogy háborús viszonyok között milyen jelforrásra gondoltak támaszkodni.
Félek, egy háborúban a katonai radarokhoz hasonlóan a polgári rádió és tévé adók (meg úgy általában minden komolyabb rádió jelforrás) elsődleges célpontnak számít.
Ha a klasszikus radarokat nem tudják megvédeni akkor hogyan gondolnák megvédeni a polgári adókat?
Szerintem ez leginkább csak olyan "első napi" eszköznek jó, vagyis amikor az ellenség első - esetleg STEALTH gépekkel támogatott - csapását kell időben felderíteni és riadót fújni...