R-77 / AA-12 Adder (Vympel,Oroszország)

ozymandias: maga a rendszer volt életképtelen. A megfelelően liberális, jogállami alapokkal rendelkező kapitalizmus/imperializmus működik. A kommunizmus biztos nem.

Az államnak nincs keresnivalója a gazdaságban mint termelő. A Szu bzzeg élelmiszerből pl buza/kukorica... nem volt önellátó. Így 2015ben, hogy az állam kiszállt belölle, úgy, hogy a legjobb termőterületeiket (pl Ukrajna) elvesztették meg igen. Hogyhogy most működik akkor meg nem?
 
A megfelelően liberális, jogállami alapokkal rendelkező kapitalizmus/imperializmus működik. A kommunizmus biztos nem.

A kommunizmus nem működött, ez tény. De amit előtte írsz a liberális kapitalizmusról, az is csak addig működik, egyre inkább úgy néz ki, amíg vannak országok, akiket le lehet rabolni...
 
zsolti:
nem látom mért kéne ehez bárkit lerabolni, másrészt pont az a lényege, hogy nincs addig. Ha megvannak az alapkörülmények jogbiztonság... kvázi magát képes kihúzni a sárból. Ez az egyik szépsége ha tetszik.
 
A coccializmusban voltak a meghatározott termékek, lásd a pohár alján az MSZ jel. Mivel ez volt a "propagált" nem volt verseny. Senki nem rajzolt sem szebbet sem jobbat, mivel senki nem vette volna meg. Ebben a rendszerben a verseny maximum annyi, hogy ki telej többet az elftársnak (bármi áthallás a mai helyzettel csupán a véletlen műve)

Szeretem, ha választhatok és kényszerítve vannak a gyártók a jobb termékek létrehozására. Vagy elfogadjuk, hogy a stadiont csak x milliárdért lehet megépíteni???
 
Érdekes, én meg szakállas nőket, multikultit, Junckereket vízfejjel látok bele, meg olyan cégeket, akik a TTIP re, és az über profitra tepernek. Ahol a nagy cégek megzabálják a kicsiket, az erős országok megmondják mit akarnak a gyengék. Ahol a demokráciát elviszik akkor is hozzád, ha nem akarod.
 
@fishbed 19:45

Először is az idézte az Aranyasas, hogy gyorsabb és ennél többet nem. Ez az indítás utáni alég néhány másodpercre vonatkozik. Pontsan azt támasztja alá, amit én mondtam... Az kb 6. másodperc végéig az R-27R égésvédi sebessége kismértékben meghaladja a Sparrow és talán az AIM-120-ét is. A probléma ezután kezdődik, mert azt cirka 1-2 sec alatt el is dobja kis és közepes magasságon, míg az AIM-7F-nél az indítás utáni kb. 5.5 másodprectől a 16. másodpercig még működik a hajtómű. Kis magasságon kismértékben így is lassul a rakéta, de kb. 4,5-5,5 km magasságban a rakéta tartja a sebességet és nagy magasságban még enyhén gyorsul is. Az égésvégi sebesség difi és eldobás 10 km felett enyhül, de a dual thrust hajtómű és a +25% keresztmetszet nem tűnik el. AIM -120V B us dulal thrustos. Kb. 4,5 másodpercig meg a nagy tolóerő és aztán kb. még 4 másodpercet az alacsonyabb tolóerő szint.

Egyébként meg a pilóták meglepően keveset tudnak sokszor arról, amit használnak. Ők nem mérnkökök, nem tudják, nem érdekli ez őket. Ott van nekik a HMZ kijelzés a HUD-on, a többi nem számít.

BTW az Aranyas sem tévedhetetlen...
 
Nem értem, hogy az oroszok mit szarakodnak az AA rakétákkal, legalábbis a rakéta résszel. Űrprogramjuk van-volt-lesz, mindenféle méretű hadi rakétájuk van, ICBM-eket terveznek, egyedüliek akik a nemzetközi űrállomára szállítanak, az amerikaiak is tőlük veszik a rakétahajtóművet (amivel a műholdakat felküldik) annyira jó az orosz. Mégis hogy nem tudnak egy normális, nagy hatótávolságú AA rakétát összerakni, ami méretben akkora, mint az AIM-120D, de annál gyorsabb- és messzebb képes elrepülni?
 
Mert nem tudnak szar.k oszt kész! nálam ezzel su-24-sel betelt a pohár!
A másik meg a venezuelai lelőtt szu-30 este is !
Sugár meghajtású drága sport repülők!
Erre rájön a másik megerősítés is hogy sz-400 kell vinni olyan helyre ahol van vadászgép, tudják azt jól az oroszok is hogy sz.rt sem érnek ezek a gépek egy nyugati 4 géppel szemben.
Már 25 év telt el a hidegháború óta de orosz gép még nem mutatott fel győzelmet nyugati géppel szemben.
Sőt elvileg az oroszok voltak élen az aktív védelmi rendszerben és a világ minden táján hülyére verik az orosz tanokat külön vicc hogy még a sajátjaikon sincs sem Szíriában sem sehol máshol.

Célmegjelölő konténer is lenne az idiótáknak ha vettek volna kínától vagy 3 éve és most multirole Szu-30sm gépek bombáznának és akkor meg is védte volna magát (Ha megtudta volna! )
Vagy akár kínai drónokkal is lőhetnék az iszlám államot ha lett volna csepp eszük.
Ukrajnát nem fejezték be és nyitnak egy másik frontot amit már nem is fognak tudni (Sajnos)
Engem le ulipókoztatok de lehet mégis csak neki lesz igaza .
És bár elhiszem hogy Putyinnak van igaza de azzal hogy nem zárta le az ukrán kérdést és bele ment egy másikba ezzel nagyon rábasz.tt.
 
Roni, nem vagy uli, az csak egy rossz poén volt, nehogy a lelkedre vedd!
Minden lehet, még az is, hogy Ulinak lesz igaza, ki tudja?
Xart sem ér az orosz hadsereg meg a technikájuk?
Lehet, előbb-utóbb ez is kiderül majd, talán sokat már nem kell rá várni.
 
Nem értem, hogy az oroszok mit szarakodnak az AA rakétákkal, legalábbis a rakéta résszel. Űrprogramjuk van-volt-lesz, mindenféle méretű hadi rakétájuk van, ICBM-eket terveznek, egyedüliek akik a nemzetközi űrállomára szállítanak, az amerikaiak is tőlük veszik a rakétahajtóművet (amivel a műholdakat felküldik) annyira jó az orosz. Mégis hogy nem tudnak egy normális, nagy hatótávolságú AA rakétát összerakni, ami méretben akkora, mint az AIM-120D, de annál gyorsabb- és messzebb képes elrepülni?

A szovjet rakétával sose az volt a baj, hogy nem repült, hanem az, hogy nem talált célba. :) Félek, az AIM-9X és az AMRAAM-hoz képest az oroszok minimum 1 generációnyi elmaradásban vannak most is.

Nem értem, a Szu-35-öt hogy akarják eladni Kínának, ha saját maguknak se akarják odavinni Sziriába. Nincs kész a fejlesztése, ezért nem? Miért csak S-400-at visznek?
 
Én csak attól félek, hogy lehet tényleg meglátjuk nem is olyan sokára, hogy mit tudnak ezek élesben, egy "rendszer" részeként. Ha jól, ha rosszul szerepelnek az amraam hoz képest, az rossz lesz mindenkinek. Az nem videójáték lesz:(....
 
Az elektronikával van baj nem a rakétával.

<blockquote rel="joker">Nem értem, hogy az oroszok mit szarakodnak az AA rakétákkal, legalábbis a rakéta résszel. Űrprogramjuk van-volt-lesz, mindenféle méretű hadi rakétájuk van, ICBM-eket terveznek, egyedüliek akik a nemzetközi űrállomára szállítanak, az amerikaiak is tőlük veszik a rakétahajtóművet (amivel a műholdakat felküldik) annyira jó az orosz. Mégis hogy nem tudnak egy normális, nagy hatótávolságú AA rakétát összerakni, ami méretben akkora, mint az AIM-120D, de annál gyorsabb- és messzebb képes elrepülni?

A szovjet rakétával sose az volt a baj, hogy nem repült, hanem az, hogy nem talált célba. :) Félek, az AIM-9X és az AMRAAM-hoz képest az oroszok minimum 1 generációnyi elmaradásban vannak most is.

Nem értem, a Szu-35-öt hogy akarják eladni Kínának, ha saját maguknak se akarják odavinni Sziriába. Nincs kész a fejlesztése, ezért nem? Miért csak S-400-at visznek?</blockquote>

Én a rakéta részről beszéltem, az elektrónika az más kérdés. De maga a rakétánaka hatótávja, aerodinamikája mitől nem éri el a legmodernebb nyugati rakétákét, amiknek ugyanakkora a mérete?
 
Mert új hajtóanyagot kell ahhoz is fejleszteni, az is egy rakás pénzbe kerül.
 
A hajtóanyag majdnem tök ugyanaz. Sőt. Az usákok gyér füstűt használnak, aminek egy kicsit kisebb a fajlagos impulzusa. Azonban ha a nagyobb és nehezebb az elektronika, akkor nem gyorsul olyan sebességre a rakéta. Vagy gyorsul, de arra már nem marad hajtóanyag, hogy fenn is tartsák egy ideig azt a sebességet. Ha meg nagyobb átmérőjű a radartányér, akkor nagyobb a légellenállás.

Az amcsik lecsökkentették az elektronika, és a robbanófej méretét és a felszabaduló helyre is hajtóanyagot tettek, amitől szépen nőtt a hatótáv. Persze a fejlesztés nagyon drága.

Az oroszok meg az egyszerűbb és olcsóbb megoldást választották. Egy sokkal nagyobb hajtóművet építettek az elektronika és a harci rész mögé. Abban van elég hajtóanyag a két üzemmódhoz is. Az R-27ER/ET/EP semmivel sem kisebb hatótávolságú, mint az AIM-120 C7. Sőt, kicsit nagyobb. (Pedig az orosz a régebbi). Igaz, hogy dupla akkora böhöm, de a Szu-27/30/33/35-ön elfér.
 
Rakétaépítésben világszínvonalat képviselnek, egy új hajtóanyag fejlesztése vagy egy régi leporolása vagy a kettőnek valamilyen kombinációja nem lehet olyan megterhelő számukra.
 
Nem is igen értettem, hogy jött ez elő egyébként, hogy nem tudnak olyat építeni, hatótávban, mint az Amraam... Hatótáv ügyileg talán a legjobbak, igen rég óta, majd ha a meteor kategóriás torlósugaras AA rakéták valóban elterjednek, és nekik még nem lesz meg a sok proto közül egy sem készen, akkor lesznek hátrányban ebben a tekintetetben.
 
joker

Az elektronika miatt.Az AMRAAM emelkedik indítás után mert a radarja látja a célt földháttérben így kis ellenállású közegben teszi meg a táv nagy részét ami jót tesz a hatótávnak.Ezzel szemben egy R-77 nem emelkedik így sűrű közegben kell haladnia ami nagyon eszik a hatótávot.Ezen kívül pl az R-27 dupla akkora tömegű mint az AMRAAM.Van egy koncepció beli különbség is nevezetesen az,hogy az R-27 és R-77 nagyobb légellenállású mint az AMRAAM ami az R-27-nél a pillangó alakú szárnyaknak köszönhető(a nagyobb átmérő mellett) az R-77-nél pedig a krumpliszeletelőknek viszont ez a két dolog teszi lehetővé,hogy a két rakéta sokkal jobban manőverezzen a hatótáv végén mint az AMRAAM a kis szárnyaival.
 
joker

Az elektronika miatt.Az AMRAAM emelkedik indítás után mert a radarja látja a célt földháttérben így kis ellenállású közegben teszi meg a táv nagy részét ami jót tesz a hatótávnak.Ezzel szemben egy R-77 nem emelkedik így sűrű közegben kell haladnia ami nagyon eszik a hatótávot.

Ezt meg honnan veszed? Az alap R-27 persze nem emelkedik, de az R-77 és az R-27ER/ET/EP ugyanazt az emelkedős mókát adja elő. Ez nem a földháttér függvénye. Azt a problémát a 80-as évere megoldották. Igazából amelyik orosz légiharc rakétán van adatkapcsolat és be tud fogni az indítás után is, az mind tudja az emelkedéses profilt repülni.

Hajó/földi célpont elleni rakétáknál már a 60-as években is alkalmazták ezt a profilt az oroszok (lásd pl: H-22)
 
joker

Az elektronika miatt.Az AMRAAM emelkedik indítás után mert a radarja látja a célt földháttérben így kis ellenállású közegben teszi meg a táv nagy részét ami jót tesz a hatótávnak.Ezzel szemben egy R-77 nem emelkedik így sűrű közegben kell haladnia ami nagyon eszik a hatótávot.Ezen kívül pl az R-27 dupla akkora tömegű mint az AMRAAM.Van egy koncepció beli különbség is nevezetesen az,hogy az R-27 és R-77 nagyobb légellenállású mint az AMRAAM ami az R-27-nél a pillangó alakú szárnyaknak köszönhető(a nagyobb átmérő mellett) az R-77-nél pedig a krumpliszeletelőknek viszont ez a két dolog teszi lehetővé,hogy a két rakéta sokkal jobban manőverezzen a hatótáv végén mint az AMRAAM a kis szárnyaival.

joker

Az elektronika miatt.Az AMRAAM emelkedik indítás után mert a radarja látja a célt földháttérben így kis ellenállású közegben teszi meg a táv nagy részét ami jót tesz a hatótávnak.Ezzel szemben egy R-77 nem emelkedik így sűrű közegben kell haladnia ami nagyon eszik a hatótávot.Ezen kívül pl az R-27 dupla akkora tömegű mint az AMRAAM.Van egy koncepció beli különbség is nevezetesen az,hogy az R-27 és R-77 nagyobb légellenállású mint az AMRAAM ami az R-27-nél a pillangó alakú szárnyaknak köszönhető(a nagyobb átmérő mellett) az R-77-nél pedig a krumpliszeletelőknek viszont ez a két dolog teszi lehetővé,hogy a két rakéta sokkal jobban manőverezzen a hatótáv végén mint az AMRAAM a kis szárnyaival.

Hogy pozitívat is mondjak, amit az aerodinamikai felületekről írsz az igaz.

Az abszolút koncepcióbeli eltérés pedig a pénzszórás mértéke. Technikailag már a 80-as évek elejére égére megvolt az oroszoknak az aktív radaros rakéta az R-33 személyében és 90-es elejétől az R-77 is nagy sorozatban gyártható lett volna. Ha az oroszok úgy éreznék hogy az R-27 kalap szamócát nem ér, akkor valószínűleg le is cserélték volna. De ők úgy gondolják, hogy az R-77 bármelyik változata nem ad annyival nagyobb harcértéket, a vele párhuzamosan épp rendelkezésre álló R-27 változatokhoz képest, hogy érdemes lenne többszörös árat fizetni érte. A rakéták nem örök életűek. Az oroszok sem a 80-as években gyártott R-27 példányokat használnak. Akkor gyártott példányaik vannak, amikor már bőven lehetett volna helyette R-77-et is gyártatni. Egyszerűen szerintük nem érte meg a csere.

Az amcsiknál sokkal több pénz van és a hadiiparnak is kell folyamatosan a megrendelés. Ők cseréltek. Ráadásul rávették a teljes NATO-t is ugyanerre. A mai AMRAAM-ok persze már sokkal többet tudnak mint az utolsó Sparrow-k. De az utolsó Sparrow-khoz képest az időben legközelebb álló első AMRAAM változat még a gyakorlatba nem mutatott nagyobb harcértéket. Nem tudni, hogy ma mennyire lenne, vagy nem lenne hátrány, ha olyan Sparrow-kat használhatnának a mai AMRAAM változatokkal párhuzamosan, amiket az elmúlt 30 évben folyamatosan fejlesztgettek volna. Lehet azok sem lennének sokkal lemaradva (vagy egyáltalán nem) és olcsóbb lett volna az az út. De akkor a gyártók bevétele is alacsonyabb lett volna.