R-77 / AA-12 Adder (Vympel,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 987
5 301
113
http://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?country_id=hungary
nézétek mennyi mindenünk van.. pl 15 helikopter
Total Aircraft: 33
Fighters/Interceptors: 12
Fixed-Wing Attack Aircraft: 12
Transport Aircraft: 19
Trainer Aircraft: 2
Helicopters: 15
Attack Helicopters: 0
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 987
5 301
113
A görögöknek meg ugyanezek szerint:
Total Aircraft: 605
Fighters/Interceptors: 207
Fixed-Wing Attack Aircraft: 207
Transport Aircraft: 211
Trainer Aircraft: 146
Helicopters: 224
Attack Helicopters: 29
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Emlékeim szerint az index az oldalon tételesen definiálva van, azaz lekövethető, hogy mi alapján számolják, mit vesznek figyelembe, eléggé összetett a dolog.
(Létezik egy másik hasonló súlyozás is, meg fogom keresni és feltenni azt is.)

A görög és magyar haderő tételes összehasonlítása itt látható, ahogy elnézem, papírforma szerint majdnem jó.
Ja igen, szinte minden haditechnikából a többszöröse van a görög haderőnek, mint a magyarnak, a hadserege technikai mennyiségben/minőségben a magyar felett áll:
http://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.asp?form=form&country1=greece&country2=hungary&Submit=COMPARE

Lehet gúnyolódni ezen az oldalon és a mérőszámaikon, sőt, a SPIRI táblázatain is elkacaghatunk egy napig, de ennyi erővel az összes ilyen témájú oldal egy kabaré, wikivel az élen.
Képzeljétek csak el, ha ez ráadásul igaz és tényleg röhejes minden elemzés és statisztika, amihez csak hozzáférünk a neten. :D

<b>Mac</b>
Az európai hatalmak légiereje bizonyos képességek terén az oroszok előtt jár, más területeken viszont pont nem az orosz légierő „részképesség hiányos”, hanem Európa hatalmai.
Nem az orosz ARH képesség volt a kérdés (az nem kérdés), hanem az orosz légierő és ezen belül is a vadászgépek gyakorlati hatékonyságáról folyt a szkenáriók gyártása, ha jól emlékszem. Ehhez volt némi hozzáfűznivalóm, de egyébként továbbra is várnék valami minimálisan konkrétabb szakmaiságot felvonultató összehasonlítást a szkenáriókhoz a tippmix helyett.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nem az orosz ARH képesség volt a kérdés (az nem kérdés), hanem az orosz légierő és ezen belül is a vadászgépek gyakorlati hatékonyságáról folyt a szkenáriók gyártása, ha jól emlékszem. Ehhez volt némi hozzáfűznivalóm, de egyébként továbbra is várnék valami minimálisan konkrétabb szakmaiságot felvonultató összehasonlítást a szkenáriókhoz a tippmix helyett.

Nézd pontosan az ARH képesség egy olyan kézzelfogható, konkrét és szakmai tényező, aminek a léte (vagy nem léte) nem tippmix. Az infraförös rakétáknál pedig a LOAL, meg <i>"over-the-shoulder"</i> képességek azok, melyek megint csak kézzelfoghatóak és határozottan eldöntik, hogy adott összehasonlításban ki van előnyösebb helyzetben. Ennél konkrétabb és kézzelfoghatóbb dolgokat nehéz találni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 203
60 091
113
Off
Az elemzés szerint elsősorban gazdasági, infrastrukturális és nyersanyag ellátottsági okok miatt vagyunk a Görögök előtt.
A helyzet az, hogy egy valódi háborúban ez a különbség nem jönne ki a mi javunkra, mert nincs haderőnk, így nem alakul ki anyagháború.
On

A Szu-27 és modernizált változatai alkotják az orosz légierő gerincét. Ez a típus még a 80's évek végi technológiai szinten is nagyon veszélyes a mai napig.
A felújított változatok pedig a kor színvonalának megfelelőek.
Az oroszok több Szu-27/30/33/34/35-el rendelkeznek, mint a törökök F-16-al, ráadásul a török F-16-ok technikailag nem fejlettebbek az orosz Szu-30/33/34/35 szériáknál!
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Mac</b>

Tekintsétek úgy, hogy totál analfabéta vagyok mindenhez és a kályhától kellene elindulni. Nyilván erre sem idő, sem energia, ugyanakkor csak meg kellene már győzni végre arról, hogy az orosz légierő esélytelen a nyugat-európai államok légierejével szemben.
Értem én, hogy ARH meg AESA, de közben látok Európát körberepülő bombázókat cirkálórakétákat eregetni, látok buta bombákkal rombolni, látok nem is annyira buta bombákkal is rombolni, meg olvasok olyanokat, hogy az oroszok voltaképpen két hónap alatt komolyabb akciót mutattak be a légierejük pár százalékával, mint a nyugat-európai államok fél év alatt mindösszesen Líbiában. (Szíriát nem említem, ott nem véletlenül sikertelen az IÁ pusztítása nyugati oldalról.)

Közben meg odamegy vicc mennyiségben a francia légierő és nem vicc, hanem véresen komoly 25% hadrafoghatósággal a német légierő, miközben azt kellene feltétel nélkül – saccperkábéra - elhinnem, hogy az orosz légierő ettől sehol sincs, esélyük annyi, mint Szálasinak tárgyaláskor.

Oké, most komolyan, erre mit mondjak?
Mit mondanának erre az igazi vadászpilóták?
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
M üzeni M-nek:
@Montezuma
07:35

Tök jö, hogy csak a nyugat-európai problémás hadrafoghatósággal foglalkozol... Orosz oldalon ez fel sem merül...?
A PAK-FA program állapota és más dolog is elég jó indikátora az oroszok pénztelenségének...

A mindenféle "vérpisikés" forgatókönyvek lényege az, hogy a NATO és USA úgysm fog támadó hadműveletet folytatni Oo. ellen direktbe. Kettőt lehet találni, hogy miért... Amiért a Szu ellen és a VSz ellen sem tették.
Fordítva végképp. Az egész technológiai összemérésnek mindig is az alapja alapvetően az, hogy 3. félen és más helyszínen egymást ütve mi jön ki. Tehát, hogy az exportált orosz technikával esetlegesen hol és mivel szállnának szembe.

Támadó orosz hadműveletet lezevarni a NATO ellen önmagában is vicces lenne az erők mennyiségi aránytalansága miatt is. Miért hiszi azt olyan sok ember, hogy "minden sarkon" Sz-300/400 akármilyen változatával kellene szembenézni, mikor z PVO rendszer...? Jó reggelt... A meglevő szovjet/orosz leszármazott csapatlévédelmi rendszer sem gyenge, ha megvan belőle a hadosztályonként és hadseregenkénti mennyiség, csak éppen a fejlődés a túloldalon sem állt meg a SEAD és más tekintetben sem... És a nagy difi az - legalábbis a jenkiknél - hogy nem mutatóban van az új technikából...
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
<b>Molni</b>
Nézd meg, milyen adatból mekkora hadrafoghatósági becslést hoztam ki orosz oldalon és keresd meg benne a PAK-FA-t vagy a SZU-35-ös gépeket. Nem fogod megtalálni.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Orosz légierő:
Lehet vitázni az önkényes becslési modellem/matekom helyességén (tuti hogy nem jó szakmailag), ugyanakkor hasonló végeredményű adatokat találok szúrópróbaszerűen egyéb külföldi oldalakon is.
Az orosz légierő vadászgépeinek hadrafoghatóságát összességében 70 % (65-75% között) értékre becsültem, ami 726 db.
Nem reális?
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
<b>Monte</b>
Számok tükrében talán a Flightglobal áll közelebb a valódsághoz:
https://d1fmezig7cekam.cloudfront.net/VPP/Global/Flight/Airline%20Business/AB%20home/Edit/WorldAirForces2015.pdf
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 497
113
"Az is irreleváns, hogy te mit tartasz szimpatikusnak. Mivel az elérhető anyagok és a legtöbb adat és beszélgetés angol nyelvű, innentől fogva tök nyilvánvaló, hogy mi a mérvadó. És az információ tömörítése ezen megy a legjobban, mert ezt ismerik a legtöbben és ebből van számottevő mennyiségű anyag. Az orosz SAM rendszerkekről meg orosz nyelven van a legtöbb és legjobb anyag, ezért naná, hogy akiket kérdezek sokszor azon lineknek. Ennyi..."

Balázs, NEKED lehet hogy irreleváns, hogy NEKEM mi a szimpatikus. Azért ÉN még eldönthetem, engedelmeddel, hogy nekem mi szimpatikus, meg mi nem? Ha én azt gondolom, hogy nekem egy magyar fórumon jobban tetszik az, ha nem angol pilóta, de még inkább szimulátoros szakzsargonnal akar meggyőzni valaki az igazáról, hanem elmondja szép ékes magyarsággal, amit szeretne, az legyen már az én dolgom, de tényleg... Ha nem akar, nem válaszol magyarul... Ennyi... Na a Slammer Hammer Pitbull ARH Rudger Hauer legyen veled amit a 12g-nél megcatchelt a Komondor.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
<b>Monte</b>
Számok tükrében talán a Flightglobal áll közelebb a valódsághoz:
https://d1fmezig7cekam.cloudfront.net/VPP/Global/Flight/Airline%20Business/AB%20home/Edit/WorldAirForces2015.pdf

Helló!

Kicsit bele Vaú. A RUAG által támogatott melléklet, utoljára 2009-ben próbált hiteles lenni, a keleti típusokat használó légierőkkel kapcsolatban. Utána történt valami (költségvetés megvágás, szerkesztő csapat csere, nem tudom) és visszafejlődött nyolcvanas évek vége, kilencvenes évek eleje szintű adatokra. Totálisan fals mennyiségi adatok vannak benne a keleti típusokról.

Minden évben letöltöm, és minden évben újra és újra csalódom. Sajnos sokan ezt használják forrásként.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Helló!

Kicsit bele Vaú. A RUAG által támogatott melléklet, utoljára 2009-ben próbált hiteles lenni, a keleti típusokat használó légierőkkel kapcsolatban. Utána történt valami (költségvetés megvágás, szerkesztő csapat csere, nem tudom) és visszafejlődött nyolcvanas évek vége, kilencvenes évek eleje szintű adatokra. Totálisan fals mennyiségi adatok vannak benne a keleti típusokról.

Minden évben letöltöm, és minden évben újra és újra csalódom. Sajnos sokan ezt használják forrásként.

Azt nem is említettem hogy hibátlan a lista:)
Nem tudom melyik légierőkre gondolsz ahol horror eltérések lehetnek, levéve mondjuk pl kínát (vagy akár az oroszokat, mondjuk náluk a fotókról követhető nagyon sok gép aktivitása) ahol csak a <del>jóisten</del> párt tudja miből mennyi van:)
A kisebb légierőknél <b><i>nagy</i></b> eltérések nincsenek (sok helyen nem is lehet nagy eltérés ahol csak pár gép van pl afrika), saját tapasztalat mivel sokat végigfotóztam lajstromra, vagy láttam a saját szememmel. Folyamatosan követem neten is a flottamozgásokat.

De lehet azt is csinálni hogy akit érdekel, a fotós portálokról a friss fotóktól kezdve ki lehet gyűjteni a lajstromokat, mik repültek az elmúlt x évben.

Sokkal pontosabb ilyen listát sajnos gyanítom nem találni ilyen részletekben ennyi helyről.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Igen!
Szinte minden "keleti" légierőnél, a reptér sarkába néha évtizedekkel ezelőtt kitolt gépeket, az AKTÍV állományba számolják ebben a kiadványban.

Csak kiragadott példák:
Zimbabwe és Szudán: aktív MiG-23-as
Vietnám, 144 aktív MiG-21-es, míg napjainkban csak két aktív és két kiképző század repüli.
Üzbegisztán: a húsz évvel ezelőtti gépmennyiségek, mint aktív feltüntetve
Tanzánia és Zambia MiG-19-esek
Hosszan lehetne sorolni...

Az oroszoknál rögtön az első sor: 254 aktív MiG-29-es, míg napjainkban csak három aktív és négy kiképző 12-15 gépes század repüli. Olyanak ezek az adatok, mintha, a kecskeméti MiG-29-esek is AKTÍV-ba lennének számolva, hiszen a műholdképeken ott vannak.
A kínai ugyanaz.
Észak-Koreában, felcserélték az F-7 és a MiG-21-es darabszámokat. Az aktív Szu-7-es pedig már csak a slussz poén, hiszen a nyolcvanas években selejtezték a típust.

Én azt látom, hogy amiről mostanában volt több cikk, összefoglaló, pl Ukrajna, vagy Líbia, azt megpróbálták frissíteni, míg a többihez évek óta nem nyúltak, másolják az évtizedes adatokat.

De ez a téma itt már nagyon OFF.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Amiket írsz, kemény diók, azokhoz valszeg nincs forrásuk. Ezen mondjuk nem lepődnék meg.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 183
50 497
113
Én azért arra is kiváncsi vagyok, hogy a majd 900 db F-15 az valóban mind repül-e, amit írtak...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Egyszerre nem repűl ennyi gép. Soha egyetlen támadásban sem száll fel a teljes légierő. Talán az izraeliek csinálták meg, hogy a negyedik hullámban levő gépek ugyanazok voltak, mint az első hullában levők, de ezt nem lehetett míg a világ folytatni és ez is nagy szó volt. Szóval nagyon max az egész géppark egyharmada elképzelhető a levegőben, gondolok itt a bevethető gépekre, na meg repterek és tankerek is kellnek ehez, ami elég nehezen kivitelezhető. Ha mégis, akkor kell egy év amíg rákészülnek, a meglepetés erejével így nem kell számolni.
 

Capslock

Member
2010. december 30.
579
2
18
Egyszerre nem repűl ennyi gép. Soha egyetlen támadásban sem száll fel a teljes légierő. Talán az izraeliek csinálták meg, hogy a negyedik hullámban levő gépek ugyanazok voltak, mint az első hullában levők, de ezt nem lehetett míg a világ folytatni és ez is nagy szó volt. Szóval nagyon max az egész géppark egyharmada elképzelhető a levegőben, gondolok itt a bevethető gépekre, na meg repterek és tankerek is kellnek ehez, ami elég nehezen kivitelezhető. Ha mégis, akkor kell egy év amíg rákészülnek, a meglepetés erejével így nem kell számolni.


Ez azert földrajzi kerdes is. Izrael kis orszag, egy tankolassal körberepulhetö ketszer, es nincsenek tavoli erdekeltsegei sem, igy ha szukseg van a "teljes legieröre", akkor az mind ott van egy helyen, ha muszakilag tudnak, felszallnak mind. Az USA viszont oriasi orszag, föleg ha Alaszkat es Hawaiit is nezzuk, plusz az egesz vilagon rendelkezik erdekeltsegekkel, igy ha elvileg minden gepet egy ponton koncentralnanak, akkor ezer masik ponton vedtelenne valnanak.
 

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Ha elővesszük az orosz térképet és elkezdünk gondolkodni, akkor hamar kiderül, hogy a NATO harci gépeinek zöme egyszerűen elégtelen hatósugárral rendelkezik ahhoz, hogy konvencionális háború esetén a hatalmas területen szétszórt bázisokra és támaszpontokra úgy hajtson végre sikeres légicsapás sorozatot, hogy az megfektesse az orosz haderőt.

Az orosz területek légvédelme a honi SAM rendszerekkel + rádióelektronikai zavaró rendszerekkel csúnyán lecsökkentené a híradókban eddig "óvodások" ellen látott nyugati stílusú légiháborúk hatékonyságát.

Ahhoz, hogy a NATO konvencionális téren eredményes háborút vívjon az oroszok ellen, szinte az összes harci repülőgépére szüksége lenne gyakorlatilag egy időben, minden irányból támadva. Ilyen reális katonai terv nem létezik.