F1End

Ha már nincsenek meg akkor valóban csak a Gvozgyika marad de ettől még 155-ös vagy 152-es kéne ahogyan tallking is javasolta.
 
Kérdésem , ami  komoly.
Miért vontuk ki a BMP-1 ?
<i>Elég jó menet tulajdonságai vannak ( lánctalp )
73 mm  ágyú
Ahogy  néztem erősebb a páncélzata is mint btr 80 nak.
akkor hol itt a logika ? </i>
 
desertfox

Mert egy nagy rakás szar volt az egész!Én nem merném kijelenteni,hogy jobb mint a BTR-80 a /A-snál meg biztos nem.

http://www.jovonk.info/2010/11/04/bmp-1-es-loveszszallito

Ne tévessze meg az oldal,ez egy nagyon színvonalas írás a BMP-1-ről(és a többiről is van).
 
Szerintem a BTR-80 cseréjére a KOMONDOR alkalmatlan. Ha egyáltalán hadrendbe kerül, a Hummerek illetve a Mercedes G terepjárók helyébe léphet + parancsnoki jármű. Attól, hogy MRAP, szerintem csak többet tud, nem hiszem, hogy hátrány lenne.  Elég egy típus karbantartási hátterét kialakítani, hazai, stb...
 
köszi Dudi , így már nagyjából látom a hátrányait .
De mondjuk ez tiszteletre méltó adat :
A Jom Kippúr háborúban 800(!) izraeli harcjármű került veszteséglistára a BMP-1-es miatt!
 
"A vaskutya meglehetősen nehézkesre sikerült. Fegyverzet nélkül 15-18 tonna az össztömege, mely jócskán meghaladja a BTR-80-ét is."

A Dudi által linkelt oldalról. Említi még a jármű végsebességét, de szerintem nagyobb kérdés, hogy egy tankolással mennyit megy el. Érdekes rész még, ahol az alkalmazhatóságot szedi felsorolásba, egy dolog, hogy ez külön integráció és fejlesztés kérdése még, másrészt jobb lenne a platformok többségét (légrak, pct.) egy alacsonyabb építésű járműre rakni. Ha csak meg nem oldják ezt is.

Egyébként érdekes cikk a "Ha élni akarsz, fegyverkezz!"című -- Még szerencse, hogy egyelőre ez a veszély bennünket nem fenyeget.
 
desertfox

A rászerelt ATGM(Maljutka) volt nagyrészt eredményes de azt is szidták a pontatlanság és nehéz irányítás miatt.
 
<a title="dudi profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/dudi01/">dudi</a>

Tudtommal erre még rá tett egy lapáttal az arab harcosok legendás képzettsége.

Nekünk ha már APC akkor Boxer, vagy Patria. Szerintem licencben is gyárthatnánk őket (nagy darabszám esetén), akkor talán "megtanulnánk" harcjárműveket gyártani :D
 
Őszintén szólva én a Komondort csak kis számban és főleg missziós feladatokra tudom elképzelni. Leginkább azért mert oda való arra tervezték. Ezek az MRAP járművek az asszimetrikus hadviselés követelményei miatt olyanok amilyenek. De egy rendes háborúban komoly ellenféllel szemben sem a felépítése sem a védettsége okán nem nagyon kéne előretolni.
 
@duckdodgers

Szerintem missziós feladatokon kívül is hasznát venné a Honvédség, például a BRDM-2 feladatainak átvételével, illetve mentő- vagy (korlátozottan) felderítő járműként. Persze elsősorban tényleg mondjuk Afganisztánban, vagy hasonló helyeken lenne előnyös az alkalmazása.
 
A tragikus terepjáró képessége miatt alkalmatlan bármilyen felderítőjárműnek.
 
A Duck által említett Fennek viszont ideális platformja lehetne a felderítő, pct. konfigurációnak is s a wiki szerint a hollandok szerelték Stingerrel is.  "Gerilla" hadviselésre tökéletes.
 
Nem csak Stingerrel hanem integrálták a Spike LR-t is. Szóval már kész is van a cucc és nem is akkora mint egy kamion... :)

Viszontz most legutóbb azt olvastam hogy a fritzek rendeltek 10 darabot és 45 milliót pengettek érte. Sajnos nem volt részletezve hogy mit is takar, mert nekem rohadt soknak tűnik.
 
GrGly ne viccelj már, egyrészt sem aterepjáróképessége nem igazán jó, másrészt felderítőjárműnek nem kamiont kéne építeni. A Komondor jó egy méterrel magasabb a BRDM-nél vagy bármelyik BTR-nél. A másik felét meg írtam... az MRAP kategóriájú járművek az asszimetrikus hadviselésre vannak kitalálva. Gyalogsági és könnyebb fegyverek tüze ellen védettek illetve IED-k ellen. de már egy komolyabb RPG vagy pct rakéta és annyi... A Fennek legalább annyiban jobb hogy nagyon alacsony ergo nem egy mozgó céltáblában ülsz.
 
Közben visszakerestem az oldalon pár Patria beszerzést és nagyjából azonos darabárak jöttek ki. Lengyel újabb 200 darab, 3,15m $, szlovén 135 db 2,074m euró és a svéd 113 db-os beszerzés darabonként 2,3m eurós áron.

Nem egy olcsó mulatság, bár a fentebb írt Fennek ekkora számban nem is lenne rendszeresítve meg felesleg is. Ha működne a google, a Freccia-ra is próbáltam volna keresni egy árat.
 
Szerintem ésszerűen és érthetően elmondták a gyártók, mire tervezték, a jelenleg megismert típust. Vegyi, sugár felderítő. Nem első vonalbeli harceszköz. Annak kell használni, ami. Kell biztosan belőle a Honvédségnek is pár darab, meg esetleg, bár nem biztos, a Katasztrófavédelemnek.  Lehet rá rakni esetleg fegyvereket, de első vonalban alkalmatlan, mert baromi magas. Hatalmas célt mutat, már távolról. Nem harcoló alakulatnak való. Esetleg, misszióba, páncélozottsága folytán, veszélyes terepen, személyszállításra még ok.
 
A legnagyobb baj a tájékozatlanság.

kritikus probléma a magassága és ezért nem mehet "első vonalba" küldeni. Kedves Honved talán a Maverick hatótávolságát megnézhetnéd, vagy visszaolvasnál a kommentek között. Hagyjuk sose lesz vége mert mindig az elejéről kezdjük.
 
Érdekes, hogy a Freccia-ról elég necces/macerás árat találni. Míg a Patria, vagy a Piranha árát sokkal könnyebb előkotorni.
De pl a szomszéd verdájáról is van ár:
http://www.army-guide.com/eng/product112.html
Megjegyzem elég széles skálán mérik az árát, ~1 mihály $tól egészen 5-ig.
 
@tallking igen mindig visszakanyarodunk az elejére, leginkább azért mert nem vagy képes megérteni azt az egyszerű tényt hogy a Komondor felépítése és terepjáróképessége nem alkalmas a feladatra mivel teljesen másra tervezték.

A másik amit nem vagy képes megérteni hogy olyan emberekkel állsz le vitázni Akik esetleg 10+ évnyi VALÓS !!! katonai tapasztalattal rendelkeznek és esetleg láttak már egy pár harcjárművet ;)