Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 749
66 467
113
Felszállást követően lezuhant egy gázturbinás orosz gyártmányú An-2-es utód. Ez még nem a kompozit masina, csak annak hajtóművével szerelt köztes verzió.
Ne keverjük a szintén gázturbinás An-3T-vel se.

219703.jpg


https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20171219-0


 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.
Szerintem elég egyedi esetek, hacsak nincs valami végzetes tipushiba, amit évtizedekig nem orvosolnak és hullanak miatta a gépek, de az ilyen nem jellemző, legalábbis nem hallottam róla. Egy-egy balesetet meg évekig is vizsgálhatnak, lehet kijön a jelentés, csak már rég elfelejtetted az esetet, emellett nem kap akkora hírverést, mint maga a baleset.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 097
113
Biztos volt már valahová linkelve egy hónapja, amikor kiadták....


28795330_2125255174167672_8969075933856024554_n.png


"Die Statistik der US Air Force weist für 2017 eine durchschnittliche „Mission-Capable Rate“ ihrer 5349 Fluggeräte umfassenden Flotte von 71,3 Prozent aus. Damit hat sich der schleichende Abwärtstrend der letzten Jahre fortgesetzt. 2016 war der Wert bei 72,1 Prozent gelegen, 2015 bei 73,1 Prozent und 2014 bei 73,7 Prozent. Die Spanne bei den Zahlen für die Verfügbarkeit ist breit gefächert. Sie reicht von 49 Prozent bis 91,1 Prozent."

https://www.flugrevue.de/militaerlu...zbereitschaft-der-usaf-flugzeuge-sinkt/750080
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 453
15 837
113
Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.

Esetek többségében emberi hiba - ebbe beletartozik nem csupán a klasszikus pilótahiba, de a maintenance és ATC személyzet által elkövetett hibák - de tulajdonképpen minden baleset emberi tényező a végén (mondjuk ha egy reduktorban valami elreped és szétszáll, az is átment egy ellenőrzésen, amit valaki nem rendesen csinált meg...)

Szerintem az okok sokrétűek. Ettől függetlenül a törés a polgári és a katonai vonal között igen éles - nyilván az üzemeltetés sajátosságai miatt. Ne feledjük, hogy a military eszközöket sokkal gyakrabban használjuk a paraméterek szélén, mint a polgáiakat (még egy hard landingért is megy a letolás :D).
(Személyes vélemény még az évszakváltás - a légköri viszonyok változnak)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
A balesetek néha hullámban történnek. Történik egy baleset és az kivált továbbiakat.
Hát, úgy tűnik, most is valami ilyesmi lehet.
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.
  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.
  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

Hát repülőgép és helikopter ugyan, de mindkettő katonai repülőeszköz. Ez még belefér a hasonlóságba.

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.

Persze, lehet véletlenszerű halmozódás is, bár ez statisztikából ki kell hogy derüljön valamennyire. Egy napos reptilalom meg nem tudom jó-e bármire is.

  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.

Hát ezek épp hogy így szoktak történni. Egy sorozatban kihullanak a problémás emberek, utána meg hosszabb idő kell mire lesz elég ember az újabb sorozathoz.

  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.

Ilyen kockázat is van persze, bár én úgy vagyok vele, hogy esélyes hogy nem véletlen a dolog.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Esetek többségében emberi hiba - ebbe beletartozik nem csupán a klasszikus pilótahiba, de a maintenance és ATC személyzet által elkövetett hibák - de tulajdonképpen minden baleset emberi tényező a végén (mondjuk ha egy reduktorban valami elreped és szétszáll, az is átment egy ellenőrzésen, amit valaki nem rendesen csinált meg...)

Szerintem az okok sokrétűek. Ettől függetlenül a törés a polgári és a katonai vonal között igen éles - nyilván az üzemeltetés sajátosságai miatt. Ne feledjük, hogy a military eszközöket sokkal gyakrabban használjuk a paraméterek szélén, mint a polgáiakat (még egy hard landingért is megy a letolás :D).
(Személyes vélemény még az évszakváltás - a légköri viszonyok változnak)

Hát igen, a műszaki problémák jelentős része is visszavezethető emberi hibára. Kérdés, hogy a különböző műszaki hibák között van-e összefüggés. Hol történik a hibázás.
 

oregbogaras

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 438
4 828
113
Lezuhant egy katonai repülőgép Szerbiában, a pilóta meghalt, egy sérült

Belgrád, 2018. április 11., szerda (MTI) - Meghalt az egyik pilóta, a másikat pedig sérülésekkel szállították kórházba, miután lezuhant egy Super Galeb G-4-es típusú katonai repülőgép szerdán Belgrádtól 40 kilométerre - közölte a szerbiai közszolgálati televízió (RTS).

A védelmi minisztérium megerősítette, hogy baleset történt. A közlemény szerint mindkét pilóta katapultált, mielőtt az oktatásra használt gép lezuhant volna.
Egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a balesetet, a helyszínelés még folyik.
http://www.mti.hu/Pages/Default.aspx?lang=HUN
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/lezuhant_egy_katonai_repulogep_a_vajdasagi_antalfalvanal/

Lezuhant egy katonai gép Algériában, legalább százan meghaltak
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/repulogep_katonai_algeria_katasztrofa_lezuhant/
Ez egy IL-76 volt.

Lezuhant egy helikopter Oroszországban
https://index.hu/kulfold/2018/04/11/lezuhant_egy_helikopter_oroszorszagban/
Ez egy MI-8 volt, de nem katonai.