Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 704
19 077
113
Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.
A sűrűség talán inkább. Gyakorlatilag pár nap alatt tucatnyi gép zuhant le, a világ minden részében vegyesen. Tényleg szinte hihetetlen a sors néha, hónapokig akár szerencsére semmi, aztán egy hétig csak olvasod, hogy hol hány gép veszett oda. :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 133
85 050
113
Az elvesztett gépek nincsenek benne. Csak az USAF FY17-ben vesztett 2 db A-10 és 2 db F-16-ost.

F-16
FY13 6 db
FY14 0 db
FY15 6 db
FY16 5 db

Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.

A 2017-es veszteségek mikor voltak és mi történt?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 892
9 915
113
Az elvesztett gépek nincsenek benne. Csak az USAF FY17-ben vesztett 2 db A-10 és 2 db F-16-ost.

F-16
FY13 6 db
FY14 0 db
FY15 6 db
FY16 5 db

Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.

Egy-egy hullám, sorozat az nem tart sokáig. Nem tudom mennyi ideig, de sacc egy-két hét, pár hét, max egy-két hónap. És persze nem minden baleset egy sorozat része.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 135
87 325
113
Amerika után most az oroszok folytatják? Egy hét alatt 1 Mi-8, 1 Jak-130, 1 Ka-29 veszteség.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 864
4 309
113
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.
  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.
  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.

A "hullámra" értettem. :) Hogy most van egy hegy (vagy völgy?).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 135
87 325
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
az az érzésem a topivot olvasva, 2018-ra elfogytak a képzett karbantartók világszerte...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
900
4 011
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Dcc6CEeXcAEFVVU.jpg

https://www.devonlive.com/news/light-aircraft-crash-lands-beach-1537601
Szerencsére jól végződött.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 529
17 120
113
az az érzésem a topivot olvasva, 2018-ra elfogytak a képzett karbantartók világszerte...

Nem, abból van elég. Bal*asz managementből lett túl sok.
Tulajdonképpen az az egész forrása, hogy a légitársaságokat már nem pilóták és mérnökök vezetik, hanem pénzemberek. Totálisan és már túl veszélyesen a pénzszerzés alá van rendelve az egész, ami kinyírja az egészet (ahogy a játék vagy filmipart is, minden mással együtt).
Egyszerűen ott spórolnak, ahol lehet, kifacsarják a mérnökökből/pilótákból a legtöbbet a lehető legkevesebb pénzért, hogy a részvényeseknek minél több jusson. Mivel itt is megvan az a jelenség, hogy egy dolgozóra jut vagy 3 részvényes/manages/vezető/akármi, ami nem tesz hozzá semmit, de rohadt sokba kerül, azokat a műszaki/üzemeltető oldalról val leépítéssel veszik el. Vagyis kevesebb az igazi mérnök. Amekkora ma a repülőipar, simán kevés a foglalkoztatott műszakiak száma, de a megélhetési alkalmatlan irodisták elszívják a keretszámot és így a bért, amit nekik lehetne adni.
Ez a baj. Ami műszaki vagy pilótahibából katasztrófa lett, az mind visszavezethető vagy a fáradtság/túlhajszoltság, vagy a képzésre költött kevés pénzen - ezek pedig a munkavégzőket érintik. A nyakkendős élősködők sokba kerülnek.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
khmm.. a katonni gépek is potyognak rendesen... főleg ezekre céloztam-

++ ha jól látom a statot, (per pillanat) messze a légi személyszállítás a legbiztonságosabb- attól függetlenül, hogy létezik a probléma amit leírtál...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 529
17 120
113
khmm.. akatoani gépek is potyognak rendesen...
Ott meg totál pilótahiány van, a műszakiakkal egyetemben. Az ok egyrészt kevesebb pénz, mint a polgári vonalon, másik pedig az állandó Föld másik felén turnézás. Családdal az gázos, a terhelés pedig hatalmas.
Emellett ott is van visszavágás anyagilag + az emberek ugyanúgy kifacsarják, hogy repüljenek a gépek gyak. állandóan. A katonaság főleg nem arról híres, hogy nagyon spórolna a stresszel a személyzet részére.
Az igazság az, hogy ma már az emberek nem választják ezt a pályát, mert 10x annyit kereshetsz, ha elmész valami pénzügyi szektorba, negyed annyi munkával, rengeteg szabadidővel. Viszont a mai emberek imádnak repülni, a kormányok meg háborúzni, így akik az utóbbiakat végzi egyre jobban ki vannak zsigerelve - és ennek a repbiztosnág az eredménye. A haderők sem kivételek ezalól, sőt roszabb a helyzet, csak ott a struktúra miatt kevésbé látható.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem, abból van elég. Bal*asz managementből lett túl sok.
Tulajdonképpen az az egész forrása, hogy a légitársaságokat már nem pilóták és mérnökök vezetik, hanem pénzemberek. Totálisan és már túl veszélyesen a pénzszerzés alá van rendelve az egész, ami kinyírja az egészet (ahogy a játék vagy filmipart is, minden mással együtt).
Egyszerűen ott spórolnak, ahol lehet, kifacsarják a mérnökökből/pilótákból a legtöbbet a lehető legkevesebb pénzért, hogy a részvényeseknek minél több jusson. Mivel itt is megvan az a jelenség, hogy egy dolgozóra jut vagy 3 részvényes/manages/vezető/akármi, ami nem tesz hozzá semmit, de rohadt sokba kerül, azokat a műszaki/üzemeltető oldalról val leépítéssel veszik el. Vagyis kevesebb az igazi mérnök. Amekkora ma a repülőipar, simán kevés a foglalkoztatott műszakiak száma, de a megélhetési alkalmatlan irodisták elszívják a keretszámot és így a bért, amit nekik lehetne adni.
Ez a baj. Ami műszaki vagy pilótahibából katasztrófa lett, az mind visszavezethető vagy a fáradtság/túlhajszoltság, vagy a képzésre költött kevés pénzen - ezek pedig a munkavégzőket érintik. A nyakkendős élősködők sokba kerülnek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 849
2 716
113
Ebben a hónapban kétszer repülök, szóval belehet fejezni az ijesztgetést!! :D:D:hadonaszos::hadonaszos:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 529
17 120
113
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)

A statisztika szépen javul, csak éppen a near miss és findings szépen megvannak.
Az igazság iinkább az, hogy a technika fejldődése menti meg a dolgot (megbízhatóság, fejlettebb diagnosztikai rendszerek, újabb berendezések, stb...), meg az egyre szigorodó előírások, de nagyon hajszálon egyensúlyoz az ipar, a fenntarható költségek és a biztonság tekintetében, mivel a management nem enged biztonsági gap-et növelni, hanem azt igyekszik betömni a még több haszonért.
A balesetek száma javul (esetleg néha stagnál), de egyre többször megyünk el a határig, kezdve a pilóta pihenőidők kipercelésétől an NDT vizsgálatok kicentizésén át a CAMO által ahol lehet megengedett meghosszabbításokig.
 
  • Tetszik
Reactions: endre