Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.
A sűrűség talán inkább. Gyakorlatilag pár nap alatt tucatnyi gép zuhant le, a világ minden részében vegyesen. Tényleg szinte hihetetlen a sors néha, hónapokig akár szerencsére semmi, aztán egy hétig csak olvasod, hogy hol hány gép veszett oda. :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 303
81 285
113
Az elvesztett gépek nincsenek benne. Csak az USAF FY17-ben vesztett 2 db A-10 és 2 db F-16-ost.

F-16
FY13 6 db
FY14 0 db
FY15 6 db
FY16 5 db

Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.

A 2017-es veszteségek mikor voltak és mi történt?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 694
113
Az elvesztett gépek nincsenek benne. Csak az USAF FY17-ben vesztett 2 db A-10 és 2 db F-16-ost.

F-16
FY13 6 db
FY14 0 db
FY15 6 db
FY16 5 db

Ez ám a hullámzás. És ez csak USAF. Szerintem csak szubjektív érzés és a 200 halott amit torzít.

Egy-egy hullám, sorozat az nem tart sokáig. Nem tudom mennyi ideig, de sacc egy-két hét, pár hét, max egy-két hónap. És persze nem minden baleset egy sorozat része.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Amerika után most az oroszok folytatják? Egy hét alatt 1 Mi-8, 1 Jak-130, 1 Ka-29 veszteség.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
  • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.
  • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.
  • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.

A "hullámra" értettem. :) Hogy most van egy hegy (vagy völgy?).
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
az az érzésem a topivot olvasva, 2018-ra elfogytak a képzett karbantartók világszerte...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 943
113
Dcc6CEeXcAEFVVU.jpg

https://www.devonlive.com/news/light-aircraft-crash-lands-beach-1537601
Szerencsére jól végződött.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
az az érzésem a topivot olvasva, 2018-ra elfogytak a képzett karbantartók világszerte...

Nem, abból van elég. Bal*asz managementből lett túl sok.
Tulajdonképpen az az egész forrása, hogy a légitársaságokat már nem pilóták és mérnökök vezetik, hanem pénzemberek. Totálisan és már túl veszélyesen a pénzszerzés alá van rendelve az egész, ami kinyírja az egészet (ahogy a játék vagy filmipart is, minden mással együtt).
Egyszerűen ott spórolnak, ahol lehet, kifacsarják a mérnökökből/pilótákból a legtöbbet a lehető legkevesebb pénzért, hogy a részvényeseknek minél több jusson. Mivel itt is megvan az a jelenség, hogy egy dolgozóra jut vagy 3 részvényes/manages/vezető/akármi, ami nem tesz hozzá semmit, de rohadt sokba kerül, azokat a műszaki/üzemeltető oldalról val leépítéssel veszik el. Vagyis kevesebb az igazi mérnök. Amekkora ma a repülőipar, simán kevés a foglalkoztatott műszakiak száma, de a megélhetési alkalmatlan irodisták elszívják a keretszámot és így a bért, amit nekik lehetne adni.
Ez a baj. Ami műszaki vagy pilótahibából katasztrófa lett, az mind visszavezethető vagy a fáradtság/túlhajszoltság, vagy a képzésre költött kevés pénzen - ezek pedig a munkavégzőket érintik. A nyakkendős élősködők sokba kerülnek.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
khmm.. a katonni gépek is potyognak rendesen... főleg ezekre céloztam-

++ ha jól látom a statot, (per pillanat) messze a légi személyszállítás a legbiztonságosabb- attól függetlenül, hogy létezik a probléma amit leírtál...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
khmm.. akatoani gépek is potyognak rendesen...
Ott meg totál pilótahiány van, a műszakiakkal egyetemben. Az ok egyrészt kevesebb pénz, mint a polgári vonalon, másik pedig az állandó Föld másik felén turnézás. Családdal az gázos, a terhelés pedig hatalmas.
Emellett ott is van visszavágás anyagilag + az emberek ugyanúgy kifacsarják, hogy repüljenek a gépek gyak. állandóan. A katonaság főleg nem arról híres, hogy nagyon spórolna a stresszel a személyzet részére.
Az igazság az, hogy ma már az emberek nem választják ezt a pályát, mert 10x annyit kereshetsz, ha elmész valami pénzügyi szektorba, negyed annyi munkával, rengeteg szabadidővel. Viszont a mai emberek imádnak repülni, a kormányok meg háborúzni, így akik az utóbbiakat végzi egyre jobban ki vannak zsigerelve - és ennek a repbiztosnág az eredménye. A haderők sem kivételek ezalól, sőt roszabb a helyzet, csak ott a struktúra miatt kevésbé látható.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem, abból van elég. Bal*asz managementből lett túl sok.
Tulajdonképpen az az egész forrása, hogy a légitársaságokat már nem pilóták és mérnökök vezetik, hanem pénzemberek. Totálisan és már túl veszélyesen a pénzszerzés alá van rendelve az egész, ami kinyírja az egészet (ahogy a játék vagy filmipart is, minden mással együtt).
Egyszerűen ott spórolnak, ahol lehet, kifacsarják a mérnökökből/pilótákból a legtöbbet a lehető legkevesebb pénzért, hogy a részvényeseknek minél több jusson. Mivel itt is megvan az a jelenség, hogy egy dolgozóra jut vagy 3 részvényes/manages/vezető/akármi, ami nem tesz hozzá semmit, de rohadt sokba kerül, azokat a műszaki/üzemeltető oldalról val leépítéssel veszik el. Vagyis kevesebb az igazi mérnök. Amekkora ma a repülőipar, simán kevés a foglalkoztatott műszakiak száma, de a megélhetési alkalmatlan irodisták elszívják a keretszámot és így a bért, amit nekik lehetne adni.
Ez a baj. Ami műszaki vagy pilótahibából katasztrófa lett, az mind visszavezethető vagy a fáradtság/túlhajszoltság, vagy a képzésre költött kevés pénzen - ezek pedig a munkavégzőket érintik. A nyakkendős élősködők sokba kerülnek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Ebben a hónapban kétszer repülök, szóval belehet fejezni az ijesztgetést!! :D:D:hadonaszos::hadonaszos:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 929
113
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)

A statisztika szépen javul, csak éppen a near miss és findings szépen megvannak.
Az igazság iinkább az, hogy a technika fejldődése menti meg a dolgot (megbízhatóság, fejlettebb diagnosztikai rendszerek, újabb berendezések, stb...), meg az egyre szigorodó előírások, de nagyon hajszálon egyensúlyoz az ipar, a fenntarható költségek és a biztonság tekintetében, mivel a management nem enged biztonsági gap-et növelni, hanem azt igyekszik betömni a még több haszonért.
A balesetek száma javul (esetleg néha stagnál), de egyre többször megyünk el a határig, kezdve a pilóta pihenőidők kipercelésétől an NDT vizsgálatok kicentizésén át a CAMO által ahol lehet megengedett meghosszabbításokig.
 
  • Tetszik
Reactions: endre