Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93

Ilyet még nem láttam, hogy levegőben sikerülne széttörni ilyen gépet. Fater és munkatársai mondták, hogy ezeket kb. földön kalapáccsal lehetne csak széttörni. Ezek szerint mégsem.

Mérnök ember lévén tudhatod, hogy ami elromolhat, az el is romlik. Okozhatja gyártási hiba, anyagfáradás, kompozit esetében delamináció, vagy csak simán földközelben volt egy olyan szélnyírás, hogy jelentősen dobott a terhelési többesen és hopp, már töréshatár felett vagyunk.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 820
67 128
113
Negatív terhelés, bár ezek a műrepülőgépek szimmetrikus szárnyprofillal és szimmetrikus terhelhetőséggel készülnek. Látszik, hogy hátonrepülésből még hátonkinyomást akart csinálni, amikor az egyik szárny letörött. Ez valami műszaki hiba, anyagfáradás, vagy rosszul volt összerakva a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Az lepett meg, hogy eddig géptörést nem láttam. Az, hogy valaki lepalacsintázik, de olyan, hogy eltörje a gépét még nem.
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Negatív terhelés, bár ezek a műrepülőgépek szimmetrikus szárnyprofillal és szimmetrikus terhelhetőséggel készülnek. Látszik, hogy hátonrepülésből még hátonkinyomást akart csinálni, amikor az egyik szárny letörött. Ez valami műszaki hiba, anyagfáradás, vagy rosszul volt összerakva a gép.

Rans S-9 Chaos típusú Kit plane. Ha megfelelően van összeszerelve +6-4 g terhelési többesre van engedélyezve. A szokásos 1,5-szeres biztonsági tényezővel -6 g negatív terhelésnél törik. A szép hosszú függőleges lefelé menő szár után ez a háton kinyomás 99%, hogy ennél több volt. Szimpla pilóta hiba nagy valószínűséggel. Igazából nagy szerencséje volt a faszinak, hogy nem korábban a vízszintesbe való felvételnél tört a szerkezet, mert abból nem valószínű, hogy kikanalazza az ernyő...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 820
67 128
113
Ahhoz képest, hogy 1990 április 13-án, pénteken szállt fel a prototípus, még mindig jó a gép baleseti statisztikája. Nyilván repült óra és darabszám tekintetében nincs sehol egy nagyságrenddel nagyob béldányszámú és többet repült flottához képest, de idáig még elég jól megvolt a típus. Apropó, mikorra készül el a hanyattvágódott gép?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 734
113
Egész jó állapotban van ez a gép a felfordult géphez képest. Vagy gyorsan szállt le vagy a fékernyő nem nyílt ki.

Az előző Szu-34-et már kijavították.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
1939(!)-ben készült Ju-52-es csapódott földnek.
Szomorú és rettenetes ami történt, de megvan ezekről a muzeális gépekkel történő balesetekről a magam véleménye.
Mellékesen viszont ha a képen lévő gép Ju-52, akkor én vagyok egy másik Tante Ju, és ez a gép a vezérgépem én meg a jobb kísérő vagyok. A Ju-52 hullámlemez borítású és merev, fix futóműves, a képen lévő gép pedig egyiknek sem felel meg. Az egyetlen közös tulajdonságuk hogy mindkettő három csillagmotorral van felszerelve.
 
M

molnibalage

Guest
Szomorú és rettenetes ami történt, de megvan ezekről a muzeális gépekkel történő balesetekről a magam véleménye.
Mellékesen viszont ha a képen lévő gép Ju-52, akkor én vagyok egy másik Tante Ju, és ez a gép a vezérgépem én meg a jobb kísérő vagyok. A Ju-52 hullámlemez borítású és merev, fix futóműves, a képen lévő gép pedig egyiknek sem felel meg. Az egyetlen közös tulajdonságuk hogy mindkettő három csillagmotorral van felszerelve.
Hogy nem kene ilyenekkel repkedni?