Ez régebben is beszédtéma volt. Zalában évente 45 db jármű gyártását tervezik, ez IFV változatban 45-50 tonna darabja. Vagyis évi 2000 tonna spéci acél kell. Ha APC kerül a gyártósorra, abban az évben még kevesebb.
Az lett a végkövetkeztetés, hogy erős túlzással "ennyiért meg sem éri felfűteni egy évben" a kohókat.
Érdekelne hogyan látod. Meglévő infrastruktúrán, logikusan Dunaújvárosban mennyire lehetne egyáltalán bármit építeni erre? Dunaferr valami 1,7 millió tonna acél rémlik. Papíron egy napba se kerülne neki kiönteni az egész évi páncélgyártáshoz szükséges alapanyagot. Ha meg kell nekik idő az átálláshoz, akkor meg már veszteséges az egész, gyanúsan.
1, A szükséges beruházások a gyárban milyen időtávon térülne meg? Kellenének források, becslések, hogy milyen méretű beruházásra lenne szükség és mennyi lenne egy átállás vesztesége, stb.
2, Hol fogjuk tárolni az elkészült alapanyagot, ha minden évben január 2. napján olvasztunk?
3, Az ukrán tulajdonossal van valami változás? Lényegében ha hazai forrásból akarjuk a kohászatot is, akkor Ukrajnától vásároljuk? (Ez azért több kockázatot is felvesz, hiszen 1. nem tudjuk milyen országhoz fog tartozni a háború után a Donbaszhoz kapcsolódó tulajdonosi kör 2. nem tudjuk, mennyire lesz stabil a pénzügyi háttere 3. nem tudjuk, hogy megy-e ki valahová haditechnikai info rajta keresztül.) Ha már nem ők a tulajok, akkor mea culpa, nem vádaskodni akarok, csak kérdéseket feltenni.