Rheinmetall Lynx

Ez régebben is beszédtéma volt. Zalában évente 45 db jármű gyártását tervezik, ez IFV változatban 45-50 tonna darabja. Vagyis évi 2000 tonna spéci acél kell. Ha APC kerül a gyártósorra, abban az évben még kevesebb.
Az lett a végkövetkeztetés, hogy erős túlzással "ennyiért meg sem éri felfűteni egy évben" a kohókat.

Érdekelne hogyan látod. Meglévő infrastruktúrán, logikusan Dunaújvárosban mennyire lehetne egyáltalán bármit építeni erre? Dunaferr valami 1,7 millió tonna acél rémlik. Papíron egy napba se kerülne neki kiönteni az egész évi páncélgyártáshoz szükséges alapanyagot. Ha meg kell nekik idő az átálláshoz, akkor meg már veszteséges az egész, gyanúsan.

1, A szükséges beruházások a gyárban milyen időtávon térülne meg? Kellenének források, becslések, hogy milyen méretű beruházásra lenne szükség és mennyi lenne egy átállás vesztesége, stb.
2, Hol fogjuk tárolni az elkészült alapanyagot, ha minden évben január 2. napján olvasztunk?
3, Az ukrán tulajdonossal van valami változás? Lényegében ha hazai forrásból akarjuk a kohászatot is, akkor Ukrajnától vásároljuk? (Ez azért több kockázatot is felvesz, hiszen 1. nem tudjuk milyen országhoz fog tartozni a háború után a Donbaszhoz kapcsolódó tulajdonosi kör 2. nem tudjuk, mennyire lesz stabil a pénzügyi háttere 3. nem tudjuk, hogy megy-e ki valahová haditechnikai info rajta keresztül.) Ha már nem ők a tulajok, akkor mea culpa, nem vádaskodni akarok, csak kérdéseket feltenni.

Igazából még ennyi acél sem kell mert nem a tömeg 100% acél.
Tehàt akkor senkinek nem éri meg annyira, hogy bekapcsolja a kohókat, tehàt nem lesz Lynx-ünk egy darab sem, mert jajj, csak ennyi?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Igazából még ennyi acél sem kell mert nem a tömeg 100% acél.

Oké, igaz, lebuktam. Kicsit csaltam fölfelé. Ha már őszintén ki kell teregetnem a kártyákat, a Dunaferr napi átlagos kapacitása 4700 tonna acél körül van valahol, szóval ott alaposan lefelé kerekítettem. Csak számoltam rá egy hosszabb átállást.
 
Tehàt akkor senkinek nem éri meg annyira, hogy bekapcsolja a kohókat, tehàt nem lesz Lynx-ünk egy darab sem, mert jajj, csak ennyi?

Talán akitől rendelnek nagy szilárdságú acélt. És mondjuk folyamatosan. Vannak olyan gyárak az iparban, amik nem 45 db jármű legyártására álltak rá évente. Ha duraluminiumot akarsz a vadászgépedbe, nem javaslom, hogy építs alu kohót. Inkább vásárold meg attól, aki a te igényeid 1000-szeresét szállítja évente a civil autógyáraknak, járókeretbe, mindenbe.

Ha valaki összeszedi, hogy Magyarországon mennyi a páncélacél igény a civil szektorban évente, azt szívesen meghallgatom, de egy 10 milliós felvásárló piacon nem hiszek az utolsó csavarig is mi gyártsuk a tankot meg a vadászrepülőt.
 
Talán akitől rendelnek nagy szilárdságú acélt. És mondjuk folyamatosan. Vannak olyan gyárak az iparban, amik nem 45 db jármű legyártására álltak rá évente. Ha duraluminiumot akarsz a vadászgépedbe, nem javaslom, hogy építs alu kohót. Inkább vásárold meg attól, aki a te igényeid 1000-szeresét szállítja évente a civil autógyáraknak, járókeretbe, mindenbe.

Ha valaki összeszedi, hogy Magyarországon mennyi a páncélacél igény a civil szektorban évente, azt szívesen meghallgatom, de egy 10 milliós felvásárló piacon nem hiszek az utolsó csavarig is mi gyártsuk a tankot meg a vadászrepülőt.
Igazából egy rendes kohó 1 hét alatt megtermeli a mi páncéligényünket vagy 50 évre.
 
Talán akitől rendelnek nagy szilárdságú acélt. És mondjuk folyamatosan. Vannak olyan gyárak az iparban, amik nem 45 db jármű legyártására álltak rá évente. Ha duraluminiumot akarsz a vadászgépedbe, nem javaslom, hogy építs alu kohót. Inkább vásárold meg attól, aki a te igényeid 1000-szeresét szállítja évente a civil autógyáraknak, járókeretbe, mindenbe.

Ha valaki összeszedi, hogy Magyarországon mennyi a páncélacél igény a civil szektorban évente, azt szívesen meghallgatom, de egy 10 milliós felvásárló piacon nem hiszek az utolsó csavarig is mi gyártsuk a tankot meg a vadászrepülőt.
Igazából egy rendes kohó 1 hét alatt megtermeli a mi páncéligényünket vagy 50 évre.
Páncél és fegyveracélt a nemesacélmű termel.No,az nekünk már nincs.Dunaferr csak egy sima vasmű,nem nemesacélmű.
Nincs meg a háttér ipar se egy önálló gyártáshoz.Nenics ebbe semmi extra,Merkava is a fél vilégról van összelegózva.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Páncél és fegyveracélt a nemesacélmű termel.No,az nekünk már nincs.Dunaferr csak egy sima vasmű,nem nemesacélmű.
Nincs meg a háttér ipar se egy önálló gyártáshoz.Nenics ebbe semmi extra,Merkava is a fél vilégról van összelegózva.

A szememben nem az az elsődleges lényeg, hogy meg tudjuk-e csinálni. Mert amúgy én hiszem, hogy meg. De annak idején az lett mondva, hogy 500ezer tonna alatt foglalkozni sem érdemes vele.

Van belőle 2ezer, erre átállítani sem, újat építeni sem érdemes. Ez volt a lényeg. Ha valaki levezeti nekem, hogy minőségi acélból Mo-on ebbe az ágazatba ennyi kell, abba meg annyi és kijön, hogy van rá kereslet, felőlem mehet. Ha az igény 1%-ára akarunk munkásokat fizetni és évi 1 napot vagy akár 1 hetet is dolgoztatni, az értelmetlen.

Lőpor gyártásnak tényleg látom az értelmét, mert abból olvastam külföldi sajtóban is, hogy nagy a hiány Európában és lehet bízni benne, hogy akkor nem marad munka nélkül.
 
A szememben nem az az elsődleges lényeg, hogy meg tudjuk-e csinálni. Mert amúgy én hiszem, hogy meg. De annak idején az lett mondva, hogy 500ezer tonna alatt foglalkozni sem érdemes vele.

Van belőle 2ezer, erre átállítani sem, újat építeni sem érdemes. Ez volt a lényeg. Ha valaki levezeti nekem, hogy minőségi acélból Mo-on ebbe az ágazatba ennyi kell, abba meg annyi és kijön, hogy van rá kereslet, felőlem mehet. Ha az igény 1%-ára akarunk munkásokat fizetni és évi 1 napot vagy akár 1 hetet is dolgoztatni, az értelmetlen.

Lőpor gyártásnak tényleg látom az értelmét, mert abból olvastam külföldi sajtóban is, hogy nagy a hiány Európában és lehet bízni benne, hogy akkor nem marad munka nélkül.
Fogalmam sincs,ezt ipari és gazdasági szagértőknek kell eldönteni.
Szerintem nem rentábilis a dolog,de mérget azért nem vennék rá.Ha olyan üzemet épitenénk,ami olyan különleges acélokat is elő tud állitani gazdaságos,eladható módra,ami iránt van fizetőképes kereslet a világban,akár rentábilis is lehet.Csakhogy ehez a magas minőséghez mégis hol a szaktudás,technológia és a beruházható tőke?
Halványlilagőzömsincs.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Hummen23
Lényegében ha hazai forrásból akarjuk a kohászatot is, akkor Ukrajnától vásároljuk?
Szia,

Ha jol ertem a kerdesedet, es vasercre vonatkozott, akkor szerintem nem, valoszinuleg Brazilliabol vasaroljuk, mert az olcso es jo.

Ettol meg van nalunk is vaserc, de sokkal dragabban kitermelhetoen sokkal rosszabb minoseg.
 
Szia,

Ha jol ertem a kerdesedet, es vasercre vonatkozott, akkor szerintem nem, valoszinuleg Brazilliabol vasaroljuk, mert az olcso es jo.

Ettol meg van nalunk is vaserc, de sokkal dragabban kitermelhetoen sokkal rosszabb minoseg.

Szia!

Nem, nem vasércre gondoltam. A tulajdonosi háttérre kérdeztem rá. Egy időben felvásárolták az ukránok, lényegében ugyan az az érdekcsoport, akik Mariupolban is birtokolták a terepet. Költsünk-e (pármilliárd adó forintot) arra, hogy egy ukrajnai cég idehaza fejlesszen? Ez netto nacionalizmus felhang. Milyen a likviditásuk? Elköltünk 100 milliókat arra, hogy átalakítsuk Dunaújvárost sima kohóból nemes acélt előállító kohóra, de ha 2 év múlva csődbe megy, ez nem egy nagy üzlet a számunkra. Most nullázták le a cégcsoport magját alkotó hazai termelésüket. Olyan mélyen bóvli minősítésük van az országukra, hogy bank nem ad nekik hitelt. Harmadszor hogyan legyenek ők hadipari beszállítók, ha semmit nem tudunk arról, hogy a cégcsoport végül az ellenségünk vagy szövetségesünk lesz (vagy megszűnik)? Ha az oroszok is adnak nekik pénzt, hogy feltámasszák Donbasz acéliparát meg mi is adunk nekik pénzt, hogy jobb minőségű vasat olvasztva... egyik oldalon T-72-esekbe menne a fém, a másik oldalon Lynxekbe.

Dunaújváros ellátása alapjáraton nem téma. Amikor épp hajózható a Duna, akkor olcsón felhozható a tengerről a szén is, a vasérc is bárhonnan a világból. Abban egyetértek veled, hogy nem téma. Ha valakinek van információja róla, hogy eladták-e már az ukránok és megbízható cég kezében van, ezek az aggályaim teljesen érvényüket vesztik. (Persze a gazdasági igény továbbra is más téma.)
 
  • Tetszik
Reactions: bel

"The founder of virtual reality maker Oculus, Palmer Luckey, created Anduril. Its co-founders are CEO Brian Schimpf, Chief Operations Officer Matt Grimm, Joe Chen and Founders Fund partner Trae Stephens. Peter Thiel ― who leads Founders Fund with Silicon Valley investors Ken Howery and Brian Singerman ― created data analytics company Palantir, which has since achieved a foothold in the defense sector.

Last year, Anduril acquired Area-I, which has made its mark in the Army aviation development community for its Altius unmanned system used in several major Army air-launched effects demonstrations and experiments to assess future capabilities that could be aboard future vertical lift aircraft.

“Software is at the core of the weapons and military systems of the future,” Zach Mears, head of strategy at Anduril, said in the statement."
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Hop-hop!!!
Katar
Yalcin upgrade,Lynx beszerzés a porondon
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem tudtam, kié ez a Twitter fiók, de arab military témában tolja.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint and Venom85
Najó! Megnézve a csávó tweetjeit kezeljük erős kritikával.A kínai csapatok ukrán bevonulásáról is posztolt....mindenesetre egy makettet vagy Katarban, vagy Bahreinben mutogattak. Azt tudjuk, hogy Maróth is begyűjt ilyeneket, aztán beszereztek. :D
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Venom85
Najó! Megnézve a csávó tweetjeit kezeljük erős kritikával.A kínai csapatok ukrán bevonulásáról is posztolt....mindenesetre egy makettet vagy Katarban, vagy Bahreinben mutogattak. Azt tudjuk, hogy Maróth is begyűjt ilyeneket, aztán beszereztek. :D
A katari képek több évesek, a Dimdex 2022 kiállítás pedig márciusban volt, akkor beszéltünk is ezekről.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and kamm
"American Rheinmetall Vehicles recently rolls out new Lance 5030 remote turret armed with 50mm XM913 gun for their Lynx OMFV infantry fighting vehicle offering for the U.S. Army's Optionally Manned Fighting Vehicle program."

FdQJCPVaEAEt7aj


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"American Rheinmetall Vehicles recently rolls out new Lance 5030 remote turret armed with 50mm XM913 gun for their Lynx OMFV infantry fighting vehicle offering for the U.S. Army's Optionally Manned Fighting Vehicle program."

FdQJCPVaEAEt7aj


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hàt mit ne mondjak ez ritka rasnya egy állat lett.
 
"American Rheinmetall Vehicles recently rolls out new Lance 5030 remote turret armed with 50mm XM913 gun for their Lynx OMFV infantry fighting vehicle offering for the U.S. Army's Optionally Manned Fighting Vehicle program."

FdQJCPVaEAEt7aj


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nekünk is ez kellett volna, a csoffadt Lance 2 helyett.
De hát a fő cél, hogy kompatibilisek legyünk a lúzer németekkel.