A jármű páncélvédelme moduláris és bővíthető. Mind a törzs, mind a torony alapvetően magas szintű védelemmel készül, és ezt a szintet szükség szerint növelhetjük. Különböző kiegészítő védőkészletek érhetők el, amelyek elemei szükség esetén terepi körülmények között könnyen cserélhetők. A torony tetőjének és a hajótest aljának védelmét, amely felett a többrétegű padló található, szintén nagyon jelentős mértékben figyelembe veszik. A Lance 2.0 torony a Lynx KF41-hez mind passzív, mind reaktív védelmi elemek telepítését lehetővé teszi. Az ügyfél kérésére aktív védelmi rendszert is telepíthetünk.
A jármű automatikus tűzoltó rendszerrel, lézersugár-figyelmeztető rendszerrel, légkondicionálóval és Beth El szűrőkkel ellátott védett szellőztető rendszerrel van felszerelve. Kamerakészlettel figyeljük meg a jármű környezetét, a parancsnok és a lövő a SEOSS sorozat stabilizált látnivalóit használja automatikusan, a célpontok követésével és felismerésével.
A gép kialakítása hozzájárul az optikai, hő-, akusztikus és radar-sugárzás csökkentéséhez. Például a kipufogógázokat keveredik a légkondicionáló rendszer hideg elszívott levegőjével. Opcionális kiegészítőként a Rheinmetall Solar Sigma Shield mobil álcázó készlet felszerelhető a járműre a vizuális, hő- és radar-sugárzás csökkentése érdekében.
A Lynx család nagymértékben testreszabható és rugalmas küldetési felszerelést használ. Ez lehetővé teszi a gép konfigurálását a különféle szükséges feladatokhoz. A konfiguráció módosítása néhány órán belül megtörténhet. Jelenleg a KF41 küldetési moduljainak 17 különböző változata van. Ebben a tekintetben egyetlen verseny sem versenyezhet a KF41-rel.
A KF41 Lynx számára dízelmeghajtó rendszert kínálnak, amelynek teljesítménye 850 kW, és amelyet kiegészít a bevált Renk HSWL256C automatikus sebességváltó, amelyet a BVP Puma is használ.
A meghajtórendszer lehetővé teszi a KF41 Lynx számára, hogy rendkívül mobil maradjon, különféle konfigurációkkal és különböző védőkészletekkel. Az egyszerű és megbízható torziós felfüggesztés Supashock lengéscsillapítókkal és könnyű fém védelmi szolgálati nyomvonalakkal (DST) hozzájárul a jó terepjárási tulajdonságokhoz. Az alváznak mindkét oldalán hat kerék van.
A szokásos konfigurációban a KF41 Lynx harci súlya körülbelül 44 tonna, tehát a fajlagos teljesítménye 19,3 kW / t. Ez az érték garantálja a rendkívül stabil mobilitást osztályában. (Például az amerikai M2 Bradley fajlagos teljesítménye 14,7 kW / t, az orosz BMP-3 pedig körülbelül 19,9 kW / t. Mindkét esetben azonban ezek a járművek jelentősen könnyebbek. A közelgő orosz TBVP T-15 Armata specifikus teljesítményértékkel rendelkezik körülbelül 23,3 kW / t).
A BVP KF41 Lynx úgynevezett "digitális gerincével" rendelkezik, nyitott architektúrával. Ez megkönnyíti az új rendszerek integrációját, és megteremti a feltételeket a jövőbeli felhasználáshoz a digitális csatatéren. A jármű elektronikus felépítése megfelel a NATO GVA-nak (Generic Vehicle Architecture). A jármű számítógépes rendszerét beépítették a WinBMS harci irányító rendszerbe. A jármű összes elektromos és elektronikus berendezését két generátor táplálja.
A KF41 Lynx páncélozott platformja első, 2018-os bemutatója óta új egységes formatervezésként számos nemzetközi versenyen vett részt vagy vesz részt: Ausztráliában, a Cseh Köztársaságban és az Egyesült Államokban. A kialakítás modulárissága bizonyos mértékben leegyszerűsíti a nemzeti ipari partnerek részvételét, és lehetővé teszi a technológiaátadásra vonatkozó követelmények teljesítését. Az ausztráliai 400 darab, a Cseh Köztársaság 210 darabja és az Egyesült Államok legfeljebb 4000 darabjainak elméleti megrendeléseivel a program jelentős pénzügyi súlyt képvisel.
Folyt kövi 2
Az első döntés a versenytársak kiválasztásáról 2019-ben született. Az Australian Land 400 Phase 3 program modern pótlást keres az M113 szállítók számára. Az ausztrál földi erők erőteljes és erősen védett gépet akarnak. A 2019-ben tervezett 8,5 milliárd eurós beruházás újabb fontos lépés ebben az irányban.
A Land 400 Phase 3 fegyverprogramja keretében az ausztrál Védelmi Minisztérium két döntősöst hagyott a teszt szakaszához: Rheinmetall a KF41 Lynx-szel és a dél-koreai Hanwha cég az AS21 Redback-szel. A GDELS-t (Ascod 2) és a BAE Systems-t (CV90 Mk IV) kizárták a versenyből. Mindkét döntős járművei meghaladják a 40 tonnát, fő fegyverzetük 30 mm-es ágyú formájában van, és 3 + 8 fős személyzet számára készültek.
A helyszíni tesztelés részeként Ausztrália a döntősök átfogó műszaki értékelését szándékozik elvégezni akár 24 hónapig. Az autókat szélsőséges körülmények között, a helyi éghajlat és a táj üzemeltetésére használják. Ugyanakkor a hatékonyságot, a mobilitást, a manőverezőképességet és az egységekre való alkalmasságot, valamint a robbanásveszélyes és ballisztikus teszteket is becsülik. A modernizációs képességet, a költségeket és az alkalmazkodóképességet az ausztrál nemzeti ipar számára szintén meg kell vizsgálni.
A jelenlegi terv szerint az ausztrál kormány döntése az előnyben részesített jelöltről 2022-ben várható. Az új harci jármű kezdeti harci készenlétét 2024 és 2025 között kell elérni. 2031-re tervezik Ausztrália szárazföldi erõinek új jármûvekkel történõ felszerelését.
2019. május végén a IDF Nemzetközi Védelmi és Biztonsági Technológiai Kiállításán Brnoban bemutatták a Cseh Köztársaságban versenyre alkalmas KF41 Lynx verzióját, valamint számos más vállalattal, amelyek bemutatták a lehetséges megoldásaikat. Jelenleg három versenyző folytatja a versenyt: BAE Hägglunds a CV90 verzióval, General Dynamics az Ascod verzióval és a Rheinmetall.
Az amerikai katonaság új követelményeivel
összhangban az új katonai felszerelést a városban és a nehéz terepen történő harcra kell optimalizálni. Ezenkívül az OMFV projektet a fegyveres erők korszerűsítése szempontjából kiemelt prioritásnak tekintik.
2019-ben a német Rheinmetall és az amerikai Raytheon társaság közös vállalkozást alapított az Egyesült Államokban az OMFV versenyen való részvétel céljából. A társaság székhelye Detroitban található, és Raytheon Rheinmetall Land Systems LLC néven működik. A Raynheon technológiái, amelyeket a Lynx rendelkezésére bocsátottak, mindenekelőtt előretekintő fegyverrendszereket (például a TOW tank-ellenes rendszert), aktív védelmet, harmadik generációs látást, kiber-fenyegetés-védelmet és a Coyote UAV-kat tartalmaznak.
Az egyetlen résztvevővel folytatott verseny kritikája után az amerikai katonaság 2020 január közepén leállította az OMFV programot, és egy hónappal később új piaci kutatást indított.
A modularitás, a teljesítmény, a növekedési potenciál és az ár szempontjából a Lynx család több, mint jó alternatíva a meglévő versenytársak számára. A Lynx megszerzését támogató további fontos érvek között szerepel a jövőbeli felhasználók lehetséges bevonása az alrendszerek integrációjába, valamint a gyártócsoport világszerte elérhető szolgáltatási és képzési szolgáltatásai.
A KF41 Lynx gyalogos lánctalpas harci jármű műszaki paraméterei
Méretek méterben - 7,7 x 3,6 x 3,3 Vezetőtömeg - 36-50
t
Személyzet - 3 fő
Légi - 9 főig
Hajtás - dízel Liebherr Twin Turbolader, 850 kW
Sebességváltó - automatikus Renk HSWL 256, 6 fok
Max . sebesség - több mint 70 km / h
Max. hatótávolság - több mint 500 km
Az árok leküzdése - 2,5 m
A függőleges fal leküzdése - 1 m
Wading - 1,5 m
Max. emelkedés -
max. 60% oldalirányú dőlés - 30%
prioritási harci torony - Lance 2.0 - legénység / pilóta nélküli
prioritású főfegyverzet - ágyú Wotan 35 kaliberű 35 mm
Alternatív főfegyverzet - ágyúkaliber 30, 35, 40, 50 mm
Koaxiális fegyverzet - géppuska kaliber 7,62 mm
PTŘS - készenléti állapotban 2 x Rafael Spike LR2