Ebben a konfigurációban a 3 fős személyzet mellett 9 főt terveztek bezsúfolni hátra.
Alapvetően ebben az esetben 12 fős rajjal számolnak, mert a 3 fős kezelőszemélyzet is a raj része. Ebben az esetben érdekes lehet, hogy alapvetően a jármű parancsnoki feladatait ki és hogyan látja el.
Mert ugye nem lenne olyan nagy baj, ha a rajparancsnok tudná meghatározni a célokat, és tisztában lenne a jármű körüli harci helyzettel. Azonban neki ki is kellene szállni a deszanttal együtt, mert odakint is vezetnie kellene a rajt.
Erre megoldás lehet, ha desszant alkalmával kiszáll a parancsnoki helyről, és a helyettese ül a járműparancsnok székébe, aki addig a deszanttérben foglalt helyet. Ez ebben a 9 fős konfigban nem igazán kivitelezhető.
A másik lehetőség a jármű kezelő személyzete állandó, és tulajdonképen nem szerves része a rajnak. Ebben az esetben a raj parancsnoka taktikai hátrányban van, mivel a külvilágról csak hallomásból vannak infói.
Működhet mind a kettő, de ehhez az adott hadseregnek alkalmazkodnia kell.
Túlgondolod.A raj pk sosem ül a jármű pk. helyén mert ott a jármű pk. ül aki általában a raj pk. helyettese.