Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 426
113
U.I: Azok a tehetségtelen, "kezdő" oroszok a lekerített, megosztott* desszantoló kijárataikkal:

Azok az ajtók, amire úgy gondolod hogy valami csúcs, egyszerű üzemanyagtartályok, mint már írtam. 10 mm ha van ott, ami a páncélzat. Az ajtók felső részén látható az üzemanyag beömlő nyílás, mindkét ajtón, ahol tankolni kell őket. Nézd meg jobban. ( Nem a lőrés, hanem fent )
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

ausztenit

Member
2021. március 31.
30
57
18
Nem értem, hogy most mit akartunk kihozni ebből az egészből.

LM-zek a motorháztetőt első sorban úgy említette meg, hogy nem vágunk az anyagba L lyukat, ha teher alá akarjuk rakni. Miért? Mert a belső íven fellép egy csinos erőkar, ha mondjuk egy 30-as lőszert hozzá vágunk, mert nem kapaszkodik semmibe. Vagyis az az anyagrész teljesen felesleges oda. Vagy kivágom téglában az egészet és nincs súly, a rápakolt páncélt meg úgy is más kaszni ponthoz akartam támasztani... vagy szükségem van ott egy ujjnyi vastag lemezre és két likat vágok az L helyett, mert úgy tud bármit is fogni vagy alátámasztani, így biztosan nem.

Te hozod példának, hogy a szovjetek is nagy teret hagytak a motor kiszedéséhez. Mivel ezt tábori körülmények között is végre kell tudni hajtani, ez teljesen praktikus, csak akkor nem L bevágást csinálok a lemezen, hanem mint mondtam, az egészet vágom.

Ha esetleg valakinek nem érthető, akkor 1 mm-es lemezbe vágjon bele egy L betűt! Nézze meg hány ujját kell használnia, hogy a betű szára és talpa találkozásánál belül elhajlítsa az anyagot! És próbálja meg ugyan ezt egy négyszög vagy egy kör kivágás esetén annak a perem pontján! Csodálkozni fog, ha még mindig nem érti.

Tényleg érdemes lenne tőle kifejtést kérni, ha valami a levezetésében nem világos, mielőtt lubickolni kezdünk a mocsárban, hogy az orosz az tud tankot építeni, meg a zsidó milyen jó a fegyverek építésében meg a németek nem hülyék... Ezek elolvadnak a Napon, amikor az ukránok visszaküldenek egy hosszú hibalistát, hogy az amerikai fegyverről letörik mindig ez a kallantyú, a német gépnél ez a rész szokott gyakran meghibásodni...
Nekem úgy tűnik, hogy az "L-kivágás" alá van támasztva, nem a levegőben lóg. Nem gondolom, hogy a vezetői hely tűzfal nélkül egybe lenne nyitva a motortérrel. Így már nem olyan könnyű benyomni azt a sarkot. Páncélvédettség szempontjából pedig jobb, ha van ott anyag, mintha nincs. Említettem, szerintem a rá kerülő páncéllemez is merevíteni fogja, teherviselő elemként.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and cirqle

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 040
113
Lmzek-nek annyiban igaza van, hogy az oroszok hatékonyabb anyaggeometriával dolgoznak és kevesebb merevítéssel. (Ez alól szerencsétlen BTR sorozat a kivétel)
Bárki hasonlítsa össze a német vs. orosz harcjárművek súlyát, hasonló teljesítményű járművek esetén.
Király Tigris vs. IS-3. például.

Nem hiszem, hogy a Lynxben anyagfáradás lesz majd a forma miatt, mert erre méretezik. Csak éppen rohadt nehéz lesz e miatt is.
A BMP formai megoldásai tökéletes példák arra, hogy vékony lemezekből, hogyan lehet tartós szerkezetet csinálni.
Szerintem ennyit akart csak mondani.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nekem úgy tűnik, hogy az "L-kivágás" alá van támasztva, nem a levegőben lóg. Nem gondolom, hogy a vezetői hely tűzfal nélkül egybe lenne nyitva a motortérrel. Így már nem olyan könnyű benyomni azt a sarkot. Páncélvédettség szempontjából pedig jobb, ha van ott anyag, mintha nincs. Említettem, szerintem a rá kerülő páncéllemez is merevíteni fogja, teherviselő elemként.

Igyekszem lefordítani neked, hogy mit mondtál ezzel. Azt, hogy ha kiviszed a Lynxet az utcára és elkezded mutogatni, akkor nem esik szét. Van egy ilyen értelmezése a levegőben lóg kifejezésnek valóban, és te a hsz-em után erre a következtetésre jutottál, hogy ezt akartam mondani.

De én nem ezt mondtam. Nem azt mondtam, hogy kártyavárként összeomlik egy L kivágásnál bármilyen vas lemez. Abban adtam igazat LM-nek, hogy vannak formák, amik anyagtakarékosan oldják meg ugyan azt a szerkezeti stabilitást, míg másnál plusz anyagot kell berakni pusztán azért, hogy elérd ugyan azt.

Csak egy példa. Mustangnál amikor kevesebb volt az eladás, átnézették az autót az elejétől a végéig, hogy mit lehetne csinálni a marha nagy fogyasztásával. Egyik műszaki megoldás, hogy a csavarokat a felére levágták, mert feleslegesen túlnyúltak. Többtízkilót fogyasztottak ezzel a megoldással. A végén értékelték a született összes megoldást. Erre annyit mondtak, hogy 20-30 kg semmi drasztikus változtatást nem hozott a fogyasztásban, de mivel gyártás szempontjából sem jelentett szinte semmi változást, ezért maradhatott, mert formailag jobban néz ki, ha valaki benéz a motorháztető alá, és szerelésnél kevésbé korlátoz, és egy tök mindegy megoldással kevesebb lett a fogyasztás, az autó meg gyorsabb. Ezt csak példaként hoztam arra, hogy tök mindegy, mert alátámasztod és megáll ugyan úgy. Még ha nem a legjobb megoldást választod, akkor is.

Lynxnél mondjuk nem kilókról, hanem 1 tonnára is azt lehet mondani, hogy érdemben se ide-se oda. Csak például a MLU programnál lesz először nem mindegy, hogy 1 tonnával többet, vagy kevesebbet pakolhatunk rá. Nekünk nem lesz érdektelen, ha már a Lynxet az IFV-k népautójaként reklámozzák a túlbonyolított Puma után, meg magas tartalékokról beszélnek a jövőbeli fejleszthetőségnél.

Én emlékszem arra, amikor az első videókat nézegettük nagy bizalommal a Hiúzról és néhányaknak ugyan ilyen idegesítő lehetett, hogy pár ember leragad annál, hogy a rámpa sík fém felület és nyáron is 10 katonából 1 megcsúszik rajta beszállásnál, de ötleteltek azok, akiket érdekelt.
 

ausztenit

Member
2021. március 31.
30
57
18
Igyekszem lefordítani neked, hogy mit mondtál ezzel. Azt, hogy ha kiviszed a Lynxet az utcára és elkezded mutogatni, akkor nem esik szét. Van egy ilyen értelmezése a levegőben lóg kifejezésnek valóban, és te a hsz-em után erre a következtetésre jutottál, hogy ezt akartam mondani.

De én nem ezt mondtam. Nem azt mondtam, hogy kártyavárként összeomlik egy L kivágásnál bármilyen vas lemez. Abban adtam igazat LM-nek, hogy vannak formák, amik anyagtakarékosan oldják meg ugyan azt a szerkezeti stabilitást, míg másnál plusz anyagot kell berakni pusztán azért, hogy elérd ugyan azt.

Csak egy példa. Mustangnál amikor kevesebb volt az eladás, átnézették az autót az elejétől a végéig, hogy mit lehetne csinálni a marha nagy fogyasztásával. Egyik műszaki megoldás, hogy a csavarokat a felére levágták, mert feleslegesen túlnyúltak. Többtízkilót fogyasztottak ezzel a megoldással. A végén értékelték a született összes megoldást. Erre annyit mondtak, hogy 20-30 kg semmi drasztikus változtatást nem hozott a fogyasztásban, de mivel gyártás szempontjából sem jelentett szinte semmi változást, ezért maradhatott, mert formailag jobban néz ki, ha valaki benéz a motorháztető alá, és szerelésnél kevésbé korlátoz, és egy tök mindegy megoldással kevesebb lett a fogyasztás, az autó meg gyorsabb. Ezt csak példaként hoztam arra, hogy tök mindegy, mert alátámasztod és megáll ugyan úgy. Még ha nem a legjobb megoldást választod, akkor is.

Lynxnél mondjuk nem kilókról, hanem 1 tonnára is azt lehet mondani, hogy érdemben se ide-se oda. Csak például a MLU programnál lesz először nem mindegy, hogy 1 tonnával többet, vagy kevesebbet pakolhatunk rá. Nekünk nem lesz érdektelen, ha már a Lynxet az IFV-k népautójaként reklámozzák a túlbonyolított Puma után, meg magas tartalékokról beszélnek a jövőbeli fejleszthetőségnél.

Én emlékszem arra, amikor az első videókat nézegettük nagy bizalommal a Hiúzról és néhányaknak ugyan ilyen idegesítő lehetett, hogy pár ember leragad annál, hogy a rámpa sík fém felület és nyáron is 10 katonából 1 megcsúszik rajta beszállásnál, de ötleteltek azok, akiket érdekelt.
Ha cinikusnak tűnt a hozzászólásom, akkor sorry, nem annak szántam. Saját példából kiindulva: mérnökként főleg németekkel dolgozom. Hibáznak ők is elég sokszor. De többször előfordult, hogy amit először egyértelmű hibának láttunk, kiderült, hogy máshogy más funkciót tölt be, és mégis ok. Vagy vannak tényezők amiket nem ismerünk. De ettől függetlenül lehet, hogy neked van igazad.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ha cinikusnak tűnt a hozzászólásom, akkor sorry, nem annak szántam. Saját példából kiindulva: mérnökként főleg németekkel dolgozom. Hibáznak ők is elég sokszor. De többször előfordult, hogy amit először egyértelmű hibának láttunk, kiderült, hogy máshogy más funkciót tölt be, és mégis ok. Vagy vannak tényezők amiket nem ismerünk. De ettől függetlenül lehet, hogy neked van igazad.

Oké, ebben igazat adok neked, hogy lehetnek olyan dolgok, amit egy darab felvétel alapján tünde szemünk nem lát. És abszolút nem voltál cinikus, megindokoltad, hogy szerinted miért eleve elkerülhetetlen, hogy az az alátámasztás ott legyen egy más funkció miatt is. Bár minden vita ilyen minőségű lenne a fórumon!
Viszont úgy éreztem LM felvetésére jövő sok reakcióban, hogy sokan nem értik. És azért álltam az ő pártjára, mert tapasztaltam én is, hogy a német nem tiszteli a vasat és borzasztó pazarló tud lenni sokszor. Kialakult bennem a tapasztalatok miatt az, hogy mi hajlamosak vagyunk abból kiindulni, hogy vasban szegény ország vagyunk és idegesítően bele megyünk már a nevetséges spórolásba is. (Értsd: dédelgetjük a szemetet fél évig is, ha az vasból van és nehezen engedjük el.) És a német meg mintha úgy állna hozzá, hogy az acél ára alacsony, a munkabér magas. És sok mindent erőből próbál megoldani.

Én nagyon szeretném, hogy ez a két világszemlélet termékenyen találkozna. És nem az lenne a Lynxnél, hogy azért 1-2 tonnával nehezebb, mert így gyorsabb volt megtervezni, gyorsabb gyártani és ha kifutnak az 50 tonnából, már most tud a német erősebb felfüggesztést.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 838
35 413
113
Oké, ebben igazat adok neked, hogy lehetnek olyan dolgok, amit egy darab felvétel alapján tünde szemünk nem lát. És abszolút nem voltál cinikus, megindokoltad, hogy szerinted miért eleve elkerülhetetlen, hogy az az alátámasztás ott legyen egy más funkció miatt is. Bár minden vita ilyen minőségű lenne a fórumon!
Viszont úgy éreztem LM felvetésére jövő sok reakcióban, hogy sokan nem értik. És azért álltam az ő pártjára, mert tapasztaltam én is, hogy a német nem tiszteli a vasat és borzasztó pazarló tud lenni sokszor. Kialakult bennem a tapasztalatok miatt az, hogy mi hajlamosak vagyunk abból kiindulni, hogy vasban szegény ország vagyunk és idegesítően bele megyünk már a nevetséges spórolásba is. (Értsd: dédelgetjük a szemetet fél évig is, ha az vasból van és nehezen engedjük el.) És a német meg mintha úgy állna hozzá, hogy az acél ára alacsony, a munkabér magas. És sok mindent erőből próbál megoldani.

Én nagyon szeretném, hogy ez a két világszemlélet termékenyen találkozna. És nem az lenne a Lynxnél, hogy azért 1-2 tonnával nehezebb, mert így gyorsabb volt megtervezni, gyorsabb gyártani és ha kifutnak az 50 tonnából, már most tud a német erősebb felfüggesztést.
A németekre jellemző, hogy tùlterveznek, egyszerűbb megoldások helyett jóval bonyolultabb megoldásokat alkalmaznak, ami megdrágítja a terméket. Másik oldalról ez a nagy össztömeg erősebb motort, felfüggesztést, erőátvitelt igényel, amelyek természetesen jóval többe kerülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
K

kamm

Guest
Celebrate International Lynx Day!
OIG.iA5WpmTvXsq9gCn_hvB4

OIG.IgjeP0vfTRfPk_QT6qsx

OIG.8ZzN62S2OSO.D.BkudIP

OIG.Nok.tSnN751Q0BJ8T4Ns

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 399
113
Canberrában azt mondják, hogy Berlin is érdeklődik a Lynx átadása iránt Brisbane-ből, ha a Rheinmetall nyer.

Már minden csalit bedobnak az ausztráloknak, csak a LYNX nyerjen. Ezenfelül 100 ausztrál gyártású Boxer német leszállítására írt alá elvi megállapodást az ausztrál miniszterelnök Berlinben.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 784
35 978
113
Canberrában azt mondják, hogy Berlin is érdeklődik a Lynx átadása iránt Brisbane-ből, ha a Rheinmetall nyer.

Már minden csalit bedobják az ausztráloknak, csak a LYNX nyerjen. Ezenfelül 100 ausztrál gyártású Boxer német leszállítására írt alá elvi megállapodást az ausztrál miniszterelnök Berlinben.
Az IFV verzió mondjuk pont nem annyira lehet érdekes a németeknek a Puma mellett, de más funkcióra jó lehet ez a Pumánál nagyobb és sok oldalúbb alváz. Pl. légvédelmi páncélosnak Skyrangerrel vagy aknavetősnek, stb.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Az IFV verzió mondjuk pont nem annyira lehet érdekes a németeknek a Puma mellett, de más funkcióra jó lehet ez a Pumánál nagyobb és sok oldalúbb alváz. Pl. légvédelmi páncélosnak Skyrangerrel vagy aknavetősnek, stb.

Nem teljesen. A Pumából elég kis darabszámot gyártottak le. Annyira, hogy jelenleg is két típusra alapozzák a hadseregüket. Ha a Mardert elküldik mind Ukrajnának, akkor nem úgy merül fel a kérdés, hogy Puma helyett ausztrál Lynx, hanem Marder helyett Hiúz, ami egyértelmű előre lépés lenne a hadsereg erejében.
Jelenleg nagyon szeretnek külföldön gyártatni. Van pénz lóvéra! F-35 beszerzés, tengeri felderítő gépek, ezt legalább a saját cégük gyártja.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 784
35 978
113
Nem teljesen. A Pumából elég kis darabszámot gyártottak le. Annyira, hogy jelenleg is két típusra alapozzák a hadseregüket. Ha a Mardert elküldik mind Ukrajnának, akkor nem úgy merül fel a kérdés, hogy Puma helyett ausztrál Lynx, hanem Marder helyett Hiúz, ami egyértelmű előre lépés lenne a hadsereg erejében.
Jelenleg nagyon szeretnek külföldön gyártatni. Van pénz lóvéra! F-35 beszerzés, tengeri felderítő gépek, ezt legalább a saját cégük gyártja.
Ez elég logikátlan lenne: a Puma a BW egyedi igényeire kifejlesztett IFV - ezrt nem is veszi senki más. Szóval nem fognak mellé másik IFV-t venni, inkább gyártanak még PUMA-t. Nemrég rendeltek is belőle még ha jól emlékszem...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ez elég logikátlan lenne: a Puma a BW egyedi igényeire kifejlesztett IFV - ezrt nem is veszi senki más. Szóval nem fognak mellé másik IFV-t venni, inkább gyártanak még PUMA-t. Nemrég rendeltek is belőle még ha jól emlékszem...

Igen, elég egyedi igények. Kis példányszám. És még az is borzalmas hadrafoghatósági mutatókkal. Eddig a Mardert megtartották, hogy legyen egy igáslovuk, ami elhúzza a német hadsereget.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and Pogány

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
3 653
6 490
113
Canberrában azt mondják, hogy Berlin is érdeklődik a Lynx átadása iránt Brisbane-ből, ha a Rheinmetall nyer.

Már minden csalit bedobnak az ausztráloknak, csak a LYNX nyerjen. Ezenfelül 100 ausztrál gyártású Boxer német leszállítására írt alá elvi megállapodást az ausztrál miniszterelnök Berlinben.
Szinte total biztos, hogy a nemet Lynxeket nem onnan huzgalnak haza, hanem Zalabol, onnan max a tornyokat szallitanak meg ilyesmit. De eleg gatlastalan mar a RM sales pitch, azt meg kell hagyni, gondolom, hallottak valami hasonlot a koreaiak felol... :D