Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez valami low budget cucc?
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!
A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
- nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
- nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
- hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
- kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
- Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!
...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.
Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???
Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva!
...ismét???
...lekerekített desszant-kijárat:
.
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!
A műszaki értelemben leírtakkal egyetértek. A képeket nézve viszont nekem úgy tűnik, hogy ez még egy erősen kezdeti készültségi fázis. A desszanttér teljesen fedetlen, a kész terméken ott sokkal kisebb búvónyílások lesznek. Oda jön még egy komoly szerkezeti elem, ami az egészet merevíti. A motortér nyílást is úgy gondolom direkt lett ekkora, mert a motor (és váltóegység?) Könnyű cseréjét szolgálja. Nem tartom kizártnak, hogy a később ráépített páncélzat a szerkezetet tovább merevíti majd, kvázi teherviselő elemként. Kicsit elvonatkoztatva úgy, ahogy az autók szélvédője is meglepően sokat ad a kasztni merevségéhez. Remélem nekem lesz igazam
A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
- nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
- nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
- hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
- kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
- Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!
...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.
Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???
Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva!
...ismét???
...lekerekített desszant-kijárat:
.
Kraftei-koncepció.A motortér nyílást is úgy gondolom direkt lett ekkora, mert a motor (és váltóegység?) Könnyű cseréjét szolgálja.
Azért legyünk nyugodtak, a németek sem most kezdtek el harcjárművet gyártani. Ráadásul ez az első széria a Lynx-ből, ha megrendelést akarnak, nem adhatnak ki szart a kezük közül.A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
- nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
- nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
- hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
- kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
- Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!
...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.
Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???
Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva!
Azért legyünk nyugodtak, a németek sem most kezdtek el harcjárművet gyártani. Ráadásul ez az első széria a Lynx-ből, ha megrendelést akarnak, nem adhatnak ki szart a kezük közül.
Utastér feletti kivágás: ne feledd, hogy a torony is oda kerül, tehát kellően szilárd tetővel fogják lefedni, amin csak hátul van két búvónyílás. Szóval szerintem ráhegesztik a tetőt.
A sarkok pedig nem annyira élesek a többi résznél.
Egy szó mint száz, nem egy 120-as hk gránát közvetlen találatát kell kibírnia a testnek, mert ha az betalál, akkor már régen rossz. És nem is egy Spike találatát kell elviselni, mert azt a Strike Shield hivatott kivédeni.
Örülnék, ha tudnám, hogy Zalaegerszegen is már hasonló stádiumban lenne a gyártósor szerszámokkal, félkész kocsikkal, munkásokkal, stb.
lekerekített desszant-kijárat:
A motortér nyílást is úgy gondolom direkt lett ekkora, mert a motor (és váltóegység?)
Végül homokkal töltötték föl, megelőzendő a kijárati tüzet!Egy fenét, üzemanyagtartály van a két hátsó ajtóban, semmi köze a védelemhez. 10 mm ha van a páncélzat vastagságának ott.
Van aki mindenhez (is) ért!
A merevítésekről. Inkább bízzuk a szakemberekre, mint hogy itt kommentelve valaki azt gondolja, ért hozzá, aztán kihirdeti, hogy ez egy elfuserált harcjármű lesz.
Egy fenét, üzemanyagtartály van a két hátsó ajtóban, semmi köze a védelemhez. 10 mm ha van a páncélzat vastagságának ott.
A BMP-1 motorháztetője is a teljes eslő burkolat, szinte. Ott első szempont, a gyors motorcsere lehetősége volt.