Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 199
113
Fw_RJ6xXsA880mC
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
kf411-lynx-hu-cache-6000x3549-cropped-high-40915676-622222521294077.jpg



A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
  • nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
  • nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
  • hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
  • kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
  • Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!

...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.


Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???

Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva! :hadonaszos:
...ismét??? :mad:

...lekerekített desszant-kijárat:
1200px-BMP-1_back.JPG


.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
kf411-lynx-hu-cache-6000x3549-cropped-high-40915676-622222521294077.jpg



A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
  • nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
  • nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
  • hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
  • kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
  • Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!

...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.


Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???

Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva! :hadonaszos:
...ismét??? :mad:

...lekerekített desszant-kijárat:
1200px-BMP-1_back.JPG


.
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!

Még én sem! Megvárom amíg majd elkezdődik a "vetítés"
Tudok örülni saját tévedésemnek is! ...sőt: szeretnék ennek örülni végre!

Egyik örök klasszikus: Ha nem csinálok hibát, nem kell kijavítanom, nem kell megfizetnem --vmilyen formában-- a hiba-javítás árát.

... + jut eszembe az árról: Nem nagyon hallok mostanában ár-(érték-)összehasonlításról!!! :oops:
Az volt a Lynx-marketing az elején, hogy olcsó lesz a civil elemek miatt!!!
Nagy a csend! Hmmm...


Sikereket szeretnék végre, és igaziakat nem a "kincstári-vetítőset"!

Nem a "kisebbik-rossz vagyok, oszt' Kusss örülj!!!" szemléletet büszkén hangoztató gazdáitól szeretném kapni a "kisebbik kudarc, oszt' örülj" alcímű "sikereket"!

A korábbi eredményeket látom elsorvadni a politikai hitegetés oltárán beáldozva!!! :mad:

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Venom85

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
Közben "mellékszálon" bedobnék egy gyors-LMzést, a sokszor felmerült:
"Mi lett volna ha..." kezdettel és a "..Mi LEGO-zzuk össze a Lynx-et, mint Izrael a Merkava-kat?" folytatással!

Én "merek --nem-kicsit-- nagyobbat álmodni", mint tévedhetetlen Vezérünk!

Lehet, hogy több-részes lesz, mert több fontos részterületre bontható a kérdés.
I. rész: Kezdjük a pénzügyekkel! :oops: + :hadonaszos:

Hosszútávú Z-terv(ek)ről volt szó, amik az azóta történteken keresztül megerősítést nyertek:
Egy kezdeti kb. 218 250 db-os rendelés teljesülése után öt évvel egy újabb öt évre elosztott második 250-es csomaggal nyugodtan lehet számolni, összesen legkevesebb 500 db-bal.

Az eredeti/tervezett Lynx-ár 10m€-volt, amiből szakmabeliek elszólása és saját források után legalább 30% az így-úgy átnevezett/átcsomagolt hadi-ipari extraprofit.
Ha zsidó --jó értelembe használom-- Merkava töredék(harmad-negyed)-árait és a finn APC(Patria hasonlóan kb. harmad-) árakat nézem a nagyságrendileg hasonló tudású német konkurensekkel, akkor ez a profit akár 50% is lehet.
Ezek alapján a tények alapján akkor sikeres egy hazai fejlesztés(szerintem), ha darabonként 4-6 millió € közé sikerül betenni a darab-árat!

A korábbi T-72Hu modernizálós-viadalban a mindkét fél által hozott infók alapján az elfogadható szenzoros/kommunikációs szint --ami gyakorlatilag szinte ugyanazon(árú/kompatibilis) eszköztár minkét harceszköz esetében-- 1-1,5M $-nál kezdődött. Ezt az összeget eltelt idő miatt azonosnak veszem az €-ban. A józan mértéktartással becsült és számunkra-szükséges-szintű high-tech/csúcs-szint is kijött 3-3,5millió $(€)-ból.
...ami "csúcs" nem is szükséges a mindegyik gépnek => mert van/lesz BMS! :oops:
... viszont, azóta(Ukrajna) kiderült=> "kötelezően": +APS(ekkora tételben 500e $)

Mindezt lehetett volna egy izraeli(tapasztalatos-referenciás)-magyar(pénzes-helyszínes-...) közös fejlesztéssel levezényelni, gyakorlatilag kockázat nélkül!!!

Ez esetben valószínűleg/szinte-biztosan már menet közben áttértünk volna 40 mm-es űrméretre, ami a jelenlegi eredménytelen szintű 30 mm helyett 1-2 évtizedre nyerő szint lenne minden "harckocsi-szint" alatti eszköz ellen.

.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A múltkor láttam egy Pumáról videót ahogy összerakják! Az is így nézett ki! Jó meg vannak a hibái, de azért szarnak nem nevezném!

Ebben a kérdésben egy húron pendülök LM-mel. És ez ritka alkalom, mert nagyon nem szoktam egyetérteni a költségszámításaival meg nagyon sok mindenben a koncepciójában.
De ha valaki visszaolvas, én a Lynx120 ellen folyamatosan azzal érveltem második pontként, hogy a kasznit nem páncélvédelemre tervezték a mi IFV-nket, és sokkal kevésbé alkalmas átalakítani, mint az elejétől tervezni egy új gépet hk-nak normálisan.
Amit mond, azt már eddig is tudtuk. Ahogy most megérvelte, az újszerű és megalapozott.

Ui.: Még szerencse, hogy megláttam, hogy megint írt és abban a kommentben megint pénzügyeskedik, hogy mi mennyibe kerülne majd. Közgazdász diplomától továbbra is távol tanácsolom tartani, de a Lynx váz szerkezetére mondott dolgokkal egyetértek.
 

ausztenit

Member
2021. március 31.
30
57
18
kf411-lynx-hu-cache-6000x3549-cropped-high-40915676-622222521294077.jpg



A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
  • nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
  • nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
  • hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
  • kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
  • Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!

...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.


Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???

Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva! :hadonaszos:
...ismét??? :mad:

...lekerekített desszant-kijárat:
1200px-BMP-1_back.JPG


.
A műszaki értelemben leírtakkal egyetértek. A képeket nézve viszont nekem úgy tűnik, hogy ez még egy erősen kezdeti készültségi fázis. A desszanttér teljesen fedetlen, a kész terméken ott sokkal kisebb búvónyílások lesznek. Oda jön még egy komoly szerkezeti elem, ami az egészet merevíti. A motortér nyílást is úgy gondolom direkt lett ekkora, mert a motor (és váltóegység?) Könnyű cseréjét szolgálja. Nem tartom kizártnak, hogy a később ráépített páncélzat a szerkezetet tovább merevíti majd, kvázi teherviselő elemként. Kicsit elvonatkoztatva úgy, ahogy az autók szélvédője is meglepően sokat ad a kasztni merevségéhez. Remélem nekem lesz igazam:)
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 019
2 445
113
A felépítést látva komoly kételyeim merülnek fel!
Már alapvető anyagismereti képzés elején beleverik a terület-közeli szakemberekbe -- már szakmunkás szinten is !!!--, hogy ahol a fontos a szerkezeti merevség, nagy terhelhetőség és megbízhatóság, ott:
  • nem vékonyítják el az anyagot a hajlítási, kötési pontok közelében,
  • nem vágnak nyílásokat sarkosan, => lekerekítenek(lásd sorozatos Comet tragédiák),
  • hatszögeznek(lásd méhecskék költség-hatékony hatszögei),
  • kör/ellipszis nyílások (a sokak által szinte biztosan látott jó példa: U-boot-ok, hajók árjárói, "ajtói).
  • Ezek az ököl-szabályok a Lynx esetében nyomokban sem!!!

...zum beispiel: Elöl nagy L-kivágás , elvékonyított anyaggal (gyenge...) az "L" küzdőtér felőli végénél!
... éles sarkok szinte mindenütt!
Ezt ellensúlyozni sok, súllyal és/vagy drága anyaggal lehet! ...ha megteszik!
Az "utastér" felett óriási "kivágás" okozta merevségi/védettségi hiányosságot szerkezetileg rengeteg és drága anyaggal lehet/kell ellensúlyozni.


Gyors utána-kérdezés követően: ez bizony egy konstrukciós hiba/hiányosság, és valóban rengeteg többlet-súlyba/többlet-LE-be/többlet-üzemanyagba kerül majd, hogy meglegyen a szükséges védettség, merevség, mozgékonyság, megbízhatóság!
...ha meglesz!!!-???

Kezdek pesszimista lenni a végeredményt és az árat illetően!!!
Ha nem állunk a sarkunkra, megint a II. V-h-s német-szinten át leszünk b@szva! :hadonaszos:
Azért legyünk nyugodtak, a németek sem most kezdtek el harcjárművet gyártani. Ráadásul ez az első széria a Lynx-ből, ha megrendelést akarnak, nem adhatnak ki szart a kezük közül.

Utastér feletti kivágás: ne feledd, hogy a torony is oda kerül, tehát kellően szilárd tetővel fogják lefedni, amin csak hátul van két búvónyílás. Szóval szerintem ráhegesztik a tetőt.
A sarkok pedig nem annyira élesek a többi résznél.
Egy szó mint száz, nem egy 120-as hk gránát közvetlen találatát kell kibírnia a testnek, mert ha az betalál, akkor már régen rossz. És nem is egy Spike találatát kell elviselni, mert azt a Strike Shield hivatott kivédeni.

Örülnék, ha tudnám, hogy Zalaegerszegen is már hasonló stádiumban lenne a gyártósor szerszámokkal, félkész kocsikkal, munkásokkal, stb.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
Azért legyünk nyugodtak, a németek sem most kezdtek el harcjárművet gyártani. Ráadásul ez az első széria a Lynx-ből, ha megrendelést akarnak, nem adhatnak ki szart a kezük közül.

Utastér feletti kivágás: ne feledd, hogy a torony is oda kerül, tehát kellően szilárd tetővel fogják lefedni, amin csak hátul van két búvónyílás. Szóval szerintem ráhegesztik a tetőt.
A sarkok pedig nem annyira élesek a többi résznél.
Egy szó mint száz, nem egy 120-as hk gránát közvetlen találatát kell kibírnia a testnek, mert ha az betalál, akkor már régen rossz. És nem is egy Spike találatát kell elviselni, mert azt a Strike Shield hivatott kivédeni.

Örülnék, ha tudnám, hogy Zalaegerszegen is már hasonló stádiumban lenne a gyártósor szerszámokkal, félkész kocsikkal, munkásokkal, stb.

Én a "sikeres betanított-munkás" szint helyett,
az izraeli mintát másoló/követő "sikereses hadi-ipari fővállalkozó-LEGO-zó" szintnek örülnék!


Nézhetjük a valóságot, a sikeres referenciát:
A Merkava a nulláról indulva, a 1970-es döntést követően --8 évvel később--1978-ban rendszerbe állt!!!
A Magyar-siker, Magyar-Valóság:
Magyarország
a 2016-os döntést követően imádkozik, hogy --a megrendeléskor már kifejlesztett, NEM-NULLÁRÓL INDULÓ-- Leopard A7Hu-t megkapja
  • 8 évvel később,
  • háromszoros(+) Merkava-áron!!!

Nem, ne sírjon senki, ne rugdossa senki a falat, aki át merte gondolni/megértette a hazai "sikert", a hazai szak-politikai "teljesítményt". "Örüljünk!!! " :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:



"Kicsit" ízlelgessük a fájó lényeget:
A 70-es évekbeli --a 2016-os Mo-nál-- sokkal rosszabb helyzetű Izrael kifejlesztett 8 év alatt egy kora legjobbjának tartott harckocsit!!!
Magyarországnak megrendelni sem sikerült: kifizetni igen, a szerződést teljesítését, az érdekeit érvényesíteni NEM!!!


A Zrínyi "dübörög"!

Ezek miatt az érvek/tények miatt gondolom összességében, hogy a Lynx-et (is) ezzel a konstrukcióval elqúrtuk!

A "vetített" Zalaegerszeggel Hitron-nal, ... az elqúrt koncepcióval együtt!!!
...és ezt nem 1-2 hete mondom!


U.I.l: "Én vagyok a hibás, szerintem! ...egyértelmű!"
.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Egy fenét, üzemanyagtartály van a két hátsó ajtóban, semmi köze a védelemhez. 10 mm ha van a páncélzat vastagságának ott.
Végül homokkal töltötték föl, megelőzendő a kijárati tüzet!
kf411-lynx-hu-Fv-STYB6-Wc-AAroyz.jpg


A merevítésekről. Inkább bízzuk a szakemberekre, mint hogy itt kommentelve valaki azt gondolja, ért hozzá, aztán kihirdeti, hogy ez egy elfuserált harcjármű lesz.
Van aki mindenhez (is) ért!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
Egy fenét, üzemanyagtartály van a két hátsó ajtóban, semmi köze a védelemhez. 10 mm ha van a páncélzat vastagságának ott.

"Apró" szövegértelmezési problémába sikerült belefutnod a lelkes helyeslőkkel együtt: azzal kapcsolatban volt a lekerekítés megemlítve, hogy egy szerkezeti egység sokkal stabilabb, szilárdabb, ha a kivágások nem éles sarokkal, a széleken(kötéseknél) elvékonyodó felületekkel, az egészhez képest nagy hiányzó felületekkel vannak megkonstruálva!

Ehhez hogyan kapcsolódik/mi köze a a hozzászólásodnak???
Segítek: SEMMI, irreleváns/nem ide tartozó!

Előfordul! Miben segíthetek, ami ide tartozik?

U.I: Azok a tehetségtelen, "kezdő" oroszok a lekerített, megosztott* desszantoló kijárataikkal:

img_8950.jpg
...
img_8946.jpg
...


bmp2-behind.JPG
...
demo_bmp2s.jpg


...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 356
113
...

MT-LB_multipurpose_tracked_armoured_vehicle_Russia_Russian_army_defense_industry_rear_side_view_001.jpg
...
ve_apc_mt-lb_p02.jpg



... és ugyan van példa "szögletes" (deszantoló) nyílásra, de az arányaiban jóval kisebb a teljes aktuális felületnél:

7fjwm9fpr2x61.jpg
...
kcdjlpP.jpg


Gondolják ezt így jónak Izraelben, ahol szintén "kezdők", és szintén "tapasztalatlanik" az IDF-nél.
:oops:


...és igen, úgy gondolom, hogy Ők ezen a szakterületen --szinte-- "mindenhez értenek" az itt/ez-ügyben elhangzottakat kritizáló --"házi-szakértőkhöz"-- képest.


"Oroszéknál" --és korábban Ukrajnában is-- az egész teknőt tudták hőkezelni --edzeni, feszültség-mentesíteni--, a jóval kisebb "kivágosakkal"-nyílásokkal sokkal merevebb teknőt létrehozva!!!
Nem véletlen, hogy a Leopard 2A4 nem modernizálható tovább a konstrució-hibás teknő miatt, az orosz gépek IGEN!

Tehetek erre szálra "Pontot"?

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A BMP-1 motorháztetője is a teljes eslő burkolat, szinte. Ott első szempont, a gyors motorcsere lehetősége volt.

Nem értem, hogy most mit akartunk kihozni ebből az egészből.

LM-zek a motorháztetőt első sorban úgy említette meg, hogy nem vágunk az anyagba L lyukat, ha teher alá akarjuk rakni. Miért? Mert a belső íven fellép egy csinos erőkar, ha mondjuk egy 30-as lőszert hozzá vágunk, mert nem kapaszkodik semmibe. Vagyis az az anyagrész teljesen felesleges oda. Vagy kivágom téglában az egészet és nincs súly, a rápakolt páncélt meg úgy is más kaszni ponthoz akartam támasztani... vagy szükségem van ott egy ujjnyi vastag lemezre és két likat vágok az L helyett, mert úgy tud bármit is fogni vagy alátámasztani, így biztosan nem.

Te hozod példának, hogy a szovjetek is nagy teret hagytak a motor kiszedéséhez. Mivel ezt tábori körülmények között is végre kell tudni hajtani, ez teljesen praktikus, csak akkor nem L bevágást csinálok a lemezen, hanem mint mondtam, az egészet vágom.

Ha esetleg valakinek nem érthető, akkor 1 mm-es lemezbe vágjon bele egy L betűt! Nézze meg hány ujját kell használnia, hogy a betű szára és talpa találkozásánál belül elhajlítsa az anyagot! És próbálja meg ugyan ezt egy négyszög vagy egy kör kivágás esetén annak a perem pontján! Csodálkozni fog, ha még mindig nem érti.

Tényleg érdemes lenne tőle kifejtést kérni, ha valami a levezetésében nem világos, mielőtt lubickolni kezdünk a mocsárban, hogy az orosz az tud tankot építeni, meg a zsidó milyen jó a fegyverek építésében meg a németek nem hülyék... Ezek elolvadnak a Napon, amikor az ukránok visszaküldenek egy hosszú hibalistát, hogy az amerikai fegyverről letörik mindig ez a kallantyú, a német gépnél ez a rész szokott gyakran meghibásodni...
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fip7