Igyekszem lefordítani neked, hogy mit mondtál ezzel. Azt, hogy ha kiviszed a Lynxet az utcára és elkezded mutogatni, akkor nem esik szét. Van egy ilyen értelmezése a levegőben lóg kifejezésnek valóban, és te a hsz-em után erre a következtetésre jutottál, hogy ezt akartam mondani.
De én nem ezt mondtam. Nem azt mondtam, hogy kártyavárként összeomlik egy L kivágásnál bármilyen vas lemez. Abban adtam igazat LM-nek, hogy vannak formák, amik anyagtakarékosan oldják meg ugyan azt a szerkezeti stabilitást, míg másnál plusz anyagot kell berakni pusztán azért, hogy elérd ugyan azt.
Csak egy példa. Mustangnál amikor kevesebb volt az eladás, átnézették az autót az elejétől a végéig, hogy mit lehetne csinálni a marha nagy fogyasztásával. Egyik műszaki megoldás, hogy a csavarokat a felére levágták, mert feleslegesen túlnyúltak. Többtízkilót fogyasztottak ezzel a megoldással. A végén értékelték a született összes megoldást. Erre annyit mondtak, hogy 20-30 kg semmi drasztikus változtatást nem hozott a fogyasztásban, de mivel gyártás szempontjából sem jelentett szinte semmi változást, ezért maradhatott, mert formailag jobban néz ki, ha valaki benéz a motorháztető alá, és szerelésnél kevésbé korlátoz, és egy tök mindegy megoldással kevesebb lett a fogyasztás, az autó meg gyorsabb. Ezt csak példaként hoztam arra, hogy tök mindegy, mert alátámasztod és megáll ugyan úgy. Még ha nem a legjobb megoldást választod, akkor is.
Lynxnél mondjuk nem kilókról, hanem 1 tonnára is azt lehet mondani, hogy érdemben se ide-se oda. Csak például a MLU programnál lesz először nem mindegy, hogy 1 tonnával többet, vagy kevesebbet pakolhatunk rá. Nekünk nem lesz érdektelen, ha már a Lynxet az IFV-k népautójaként reklámozzák a túlbonyolított Puma után, meg magas tartalékokról beszélnek a jövőbeli fejleszthetőségnél.
Én emlékszem arra, amikor az első videókat nézegettük nagy bizalommal a Hiúzról és néhányaknak ugyan ilyen idegesítő lehetett, hogy pár ember leragad annál, hogy a rámpa sík fém felület és nyáron is 10 katonából 1 megcsúszik rajta beszállásnál, de ötleteltek azok, akiket érdekelt.