Rheinmetall Lynx

Persze, tudhatnak... csak az nem mindegy, hogy mennyi idő és pénz kell ennek a hátterének megteremtéséhez, megszervezéséhez.
Mert jelenleg kb a kézifegyver gyártás szintjén állnak és nincs náluk kiterjedt gépipar, vagy éppen autóipar, ahonnan munkaerőt szívhatnának el, mint nálunk pl.
Nincs autóipar Szlovákiában ?!? :D
"Szlovákia továbbra is világelső az 1000 főre jutó, legyártott gépkocsik terén, mégpedig 184-es darabszámmal."
Volkswagen, PSA Citroen, KIA Motors, Jaguar Land Rover

Ugyan olyan szintű autó iparuk van mint nekünk!
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Ha lesz (mert még valóban nem nyert,ez még csak az ajánlat) szlovák üzem,ugyanazt fogja tudni,mint a magyar.Összeszerelést és nagyjavitást.
Szlovákok értékre nézve tudnak jelentősebb beszállitást csinálni.Egyszerűen megvan hozzá a háttéripar.A miénk jórészt megszünt.
Vissza lehet lapozni.Végig jeleztem,hogy az RM bárhova telepit gyárat/összeszerelő üzemet,ha a kedves vevő úgy kivánja.És a helyi beszállitási lehetőségeket is bárhol a lehetőségek szerint belerakja az üzletbe.
Most ez egyértelműen látszik.Ennyi a történet.
Nem sok ismereted van a magyar autóiparról/gépiparról.Tudtad, hogy meghaladja a 750-et a hazai alkatrészgyártó cégek száma? A legtöbb nagy nyugati multinak megvan a magyar leányvállalata. A háttéripar bőven megvan. Pontosan ezért volt jó elképzelés a meglévő gépipari bázisra alapozva korszerű hadiipart felépíteni. A szlovákiai Lynx üzem nyilván konkurens lenne, ezért volna magyar szempontból sokkal jobb, ha a CV90 nyerne a szlovákoknál. Azt gyárthatnák, ha még kell valakinek. A RM valóban bárhova telepít üzemet, ez az üzletpolitája, én is írtam már korábban, de ha a szlovákoknál nem nyer a Lynx akkor a KKE-ban a zalaegerszegi lesz a Lynx üzem, amely nem kizárólag Lynx-et fog gyártani. Pld a most felmerült német Marder felújításra is bejelentkezhet a RM, nálunk biztos olcsóbb lenne, mint Németországban.
 
Nem sok ismereted van a magyar autóiparról/gépiparról.Tudtad, hogy meghaladja a 750-et a hazai alkatrészgyártó cégek száma? A legtöbb nagy nyugati multinak megvan a magyar leányvállalata. A háttéripar bőven megvan. Pontosan ezért volt jó elképzelés a meglévő gépipari bázisra alapozva korszerű hadiipart felépíteni. A szlovákiai Lynx üzem nyilván konkurens lenne, ezért volna magyar szempontból sokkal jobb, ha a CV90 nyerne a szlovákoknál. Azt gyárthatnák, ha még kell valakinek. A RM valóban bárhova telepít üzemet, ez az üzletpolitája, én is írtam már korábban, de ha a szlovákoknál nem nyer a Lynx akkor a KKE-ban a zalaegerszegi lesz a Lynx üzem, amely nem kizárólag Lynx-et fog gyártani. Pld a most felmerült német Marder felújításra is bejelentkezhet a RM, nálunk biztos olcsóbb lenne, mint Németországban.
Én ezzel nem értek egyet. Nekünk szükségünk van a szlovák üzemre, hogy nyereségesebb legyen a Zalai gyár és biztosítva legyen a stabil export. A szlovák üzem nem a konkurensünk, hanem a zalait részben kiegészítő üzem, egymást erősítő üzem.
 
Én ezzel nem értek egyet. Nekünk szükségünk van a szlovák üzemre, hogy nyereségesebb legyen a Zalai gyár és biztosítva legyen a stabil export. A szlovák üzem nem a konkurensünk, hanem a zalait részben kiegészítő üzem, egymást erősítő üzem.
Ezt te sem hiszed el. Ha átgondolod te is látod, hogy 2 db teljesen ugyanolyan profilú RM üzemre nincs szükség egymástól néhány száz km-re. A RMH hosszútávú érdeke, hogy Európában, de legalább KKE-ban kizárólag itt gyártsa a RM a Lynx alapú termékeit. Nincs szükség semmilyen egyéb szlovákiai "kiegészítő üzemre". Millió beszállító lesz, a végszerelés pedig Z.egerszegen lesz.
 
Ezt te sem hiszed el. Ha átgondolod te is látod, hogy 2 db teljesen ugyanolyan profilú RM üzemre nincs szükség egymástól néhány száz km-re. A RMH hosszútávú érdeke, hogy Európában, de legalább KKE-ban kizárólag itt gyártsa a RM a Lynx alapú termékeit. Nincs szükség semmilyen egyéb szlovákiai "kiegészítő üzemre". Millió beszállító lesz, a végszerelés pedig Z.egerszegen lesz.
Ha akarsz zalai alkatrész, részegységexportot, az első 30 szlovák Lynx komplett legyártását stabil profitot, akkor kell szlovák megrendelés. Szlovák megrendelés nincs szlovák gyár nélkül. Ez a realitás. Ha ezt nem veszed figyelembe, akkor vágyálmokat kergetsz.

Éppen ezért fontos, hogy ne 2 teljesen ugyanolyan profilú üzem legyen. Ezzel sztem az RM tisztában van. Persze a végszerelés, karbantartás terén biztos lesznek parhuzamosságok, de ezt minimalizálni kell, csak, ami biztonságpolitikai szempontból fontos.

Van még olyan előnye is a közeli szlovák gyárnak, hogy a képzett munkaerőt megrendelések függvényében lehet átcsoportosítani ideiglenes jelleggel,, kapacitáscsúcsok esetén. Itt nagy előny, hogy magyar anyanyelvű teruletre kerülne a gyár. Ez sem véletlen.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag and Venom85
Ha akarsz zalai alkatrész, részegységexportot, az első 30 szlovák Lynx komplett legyártását stabil profitot, akkor kell szlovák megrendelés. Szlovák megrendelés nincs szlovák gyár nélkül. Ez a realitás. Ha ezt nem veszed figyelembe, akkor vágyálmokat kergetsz.

Éppen ezért fontos, hogy ne 2 teljesen ugyanolyan profilú üzem legyen. Ezzel sztem az RM tisztában van. Persze a végszerelés, karbantartás terén biztos lesznek parhuzamosságok, de ezt minimalizálni kell, csak, ami biztonságpolitikai szempontból fontos.

Van még olyan előnye is a közeli szlovák gyárnak, hogy a képzett munkaerőt megrendelések függvényében lehet átcsoportosítani ideiglenes jelleggel,, kapacitáscsúcsok esetén. Itt nagy előny, hogy magyar anyanyelvű teruletre kerülne a gyár. Ez sem véletlen.
Bocsánat hogy közbe kérdezek: Ha a szlovákok ugyanolyan gyárat kérnének a megrendelés fejében mint a milyen nekünk lesz ,szerinted nem kapnák meg....?
 
Ha akarsz zalai alkatrész, részegységexportot, az első 30 szlovák Lynx komplett legyártását stabil profitot, akkor kell szlovák megrendelés. Szlovák megrendelés nincs szlovák gyár nélkül. Ez a realitás. Ha ezt nem veszed figyelembe, akkor vágyálmokat kergetsz.

Éppen ezért fontos, hogy ne 2 teljesen ugyanolyan profilú üzem legyen. Ezzel sztem az RM tisztában van. Persze a végszerelés, karbantartás terén biztos lesznek parhuzamosságok, de ezt minimalizálni kell, csak, ami biztonságpolitikai szempontból fontos.

Van még olyan előnye is a közeli szlovák gyárnak, hogy a képzett munkaerőt megrendelések függvényében lehet átcsoportosítani ideiglenes jelleggel,, kapacitáscsúcsok esetén. Itt nagy előny, hogy magyar anyanyelvű teruletre kerülne a gyár. Ez sem véletlen.
A zalai és a szlovák fizetések hogy fognak majd viszonyulni egymáshoz? Autóiparban kb. mi a helyzet szlovák-magyar viszonlatban?
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Bocsánat hogy közbe kérdezek: Ha a szlovákok ugyanolyan gyárat kérnének a megrendelés fejében mint a milyen nekünk lesz ,szerinted nem kapnák meg....?
Egyértelmű, hogy nekik is érdekük a magyar beszállítás, export, miért kérnének ugyanolyat?? Letesznek eléjük egy üzleti tervet, ahol felvillantanak keresztbeszállítási lehetőségeket. Mondjuk gyárthatnának önállóan 150 szlovák tornyot. De egy jól összehangolt zalai együttműködéssel ez felkúszik 350 db-ra. És egyéb kisebb megrendelésekkel még többre. Ez a magyar Lynx ajánlat nagy előnye a többi cég pályázatához képest.
 
A zalai és a szlovák fizetések hogy fognak majd viszonyulni egymáshoz? Autóiparban kb. mi a helyzet szlovák-magyar viszonlatban?
A pozsonyi VW és a győri Audi gyár partiban van. Ki is használják ideiglenes munkaerőátszervezéssel a kapcitáscsúcsokat. Persze aki ilyet bevállal mindig kap plusz rugalmasság pótlékot.
 
Számoljál már utána!
A magyar Lynxeket 2029-ig kell leszállítani. Idén elkezd termelni a gyár, de legkésőbb jövő év végére teljes kapacitással fog menni a gyár.
Ha csak az 50db/év kapacitással veszed, akkor is bőven 300 feletti jármű legyártása lehetséges addig.
Ehhez képest, ezt még a Palkovics által említett emelt mennyiség sem éri ezt el. Viszont Palkovics már 100 gép/év kapacitásról beszélt.
A németeknél biztos nem fognak ilyet gyártani. A RM alig fogja győzni a BW különböző megrendeléseinek kielégítését. Leo upgrade, Fuchs upgrade, PUMA 2. batch....
A szlovák ajánlatban az első járműveket nem Szlovákiában fogják legyártani. A RM Hungary tette az ajánlatot a szlovákoknak.

Szerinted, ha Irakot behúzzák, akkor ott mennyit és ki fog gyártani? Irak nem 30db-ot fog venni....
Össze tudod rakni, vagy eltáncoljam?
Januárban kezd termelni.
 
Nem sok ismereted van a magyar autóiparról/gépiparról.Tudtad, hogy meghaladja a 750-et a hazai alkatrészgyártó cégek száma? A legtöbb nagy nyugati multinak megvan a magyar leányvállalata. A háttéripar bőven megvan. Pontosan ezért volt jó elképzelés a meglévő gépipari bázisra alapozva korszerű hadiipart felépíteni. A szlovákiai Lynx üzem nyilván konkurens lenne, ezért volna magyar szempontból sokkal jobb, ha a CV90 nyerne a szlovákoknál. Azt gyárthatnák, ha még kell valakinek. A RM valóban bárhova telepít üzemet, ez az üzletpolitája, én is írtam már korábban, de ha a szlovákoknál nem nyer a Lynx akkor a KKE-ban a zalaegerszegi lesz a Lynx üzem, amely nem kizárólag Lynx-et fog gyártani. Pld a most felmerült német Marder felújításra is bejelentkezhet a RM, nálunk biztos olcsóbb lenne, mint Németországban.
Azokból A beszállítókbol is nagyon sok csak összeszerelő üzem . Ráadásul egy harcjármű kocsit más kategória,mint egy személyautó.
Különben tudtátok, hogy a Ferrari alu kasznielemek készülnek nálunk?
 
Valójában már a 14es harcok tapasztalata is ez volt... Csemegék voltak a tüzérségnek és az RPGknek.
Úgy ahogy az oroszok használják (elszigetelt kis csoportokban, többnyire az úton közlekedve) tényleg sebezhetőek a harcjárművek.
"Combined arms operation" kellene, de valahogy ez most nem megy nekik...szinte semmi nincs összehangolva semmivel. A páncélosokat többnyire nem kíséri gyalogság, sem a légierő nem támogatja őket eléggé. Komoly probléma peciziós légi fegyverek hiánya. Csak buta bombákat meg rakéta blokkot és gépágyút használnak az oroszok többnyire. Ehhez meg alacsonyan kell repülni hogy legyen esély a találatra. Nem csoda hogy hullanak mint a legyek a MANPAD-októl...
Elve az amerikaiak (NATO harcmodor is ez) be se mennek sehova szárazföldön, amíg nincs totális légi fölény...
 
Úgy ahogy az oroszok használják (elszigetelt kis csoportokban, többnyire az úton közlekedve) tényleg sebezhetőek a harcjárművek.
"Combined arms operation" kellene, de valahogy ez most nem megy nekik...szinte semmi nincs összehangolva semmivel. A páncélosokat többnyire nem kíséri gyalogság, sem a légierő nem támogatja őket eléggé. Komoly probléma peciziós légi fegyverek hiánya. Csak buta bombákat meg rakéta blokkot és gépágyút használnak az oroszok többnyire. Ehhez meg alacsonyan kell repülni hogy legyen esély a találatra. Nem csoda hogy hullanak mint a legyek a MANPAD-októl...
Elve az amerikaiak (NATO harcmodor is ez) be se mennek sehova szárazföldön, amíg nincs totális légi fölény...
Hát ez ennél összetettebb.
Javaslom, hogy nézz utána az afgánban használt szovjet panzergruppa harccsoportoknak