Rheinmetall Lynx

https://breakingdefense.com/2019/10/bradley-replacement-army-risks-third-failure-in-a-row/

That leaves General Dynamics, offering an all-new design we describe below, as the sole competitor for the Engineering & Manufacturing Design (EMD) contract to be awarded early next year. A crucial caveat: Winning EMD does not guarantee General Dynamics will win the production contract, which will be awarded in 2023 in a competition open to all comers.

But any 2023 contender would have to refine their design at their own expense, without the constant feedback from the Army that comes with being on the EMD contract. That’s a hard risk for a board to justify, given GD’s advantage. And without a second competitor, all the Army’s eggs are in the basket of GD succeeding, with no backup.

A cikk szerint nyitott a program, a Lynx még játékban lehet, ha a Rheinmetal/Raytheon vállalja saját zsebből a fejlesztési költségeket.
 
Az az igazság, hogy nekem ezzel a tenderrel nekem valami nagyon bűzlik.
Az, hogy a Puma nem nevezett, ahogy a Lynx elcseszte/kigolyózták/elszabotálta. Amilyen követelmények vannak (pl. Elég akkora deszant bele, mint a Bradleyba). Nekem ez rohadtul időhúzásnak tűnik minden fél részéről.
Elvileg az is követelmény, hogy teljesen új designnak kell lennie. Mitöknek?!?
És az a kemény, hogy ez már a 3. próbálkozás...
 
Az az igazság, hogy nekem ezzel a tenderrel nekem valami nagyon bűzlik.
Az, hogy a Puma nem nevezett, ahogy a Lynx elcseszte/kigolyózták/elszabotálta. Amilyen követelmények vannak (pl. Elég akkora deszant bele, mint a Bradleyba). Nekem ez rohadtul időhúzásnak tűnik minden fél részéről.
Elvileg az is követelmény, hogy teljesen új designnak kell lennie. Mitöknek?!?
És az a kemény, hogy ez már a 3. próbálkozás...
Mondj egy sikeres amerikai szárazföldi járműcsere programot az elmúlt 25 évből. Rájössz, hogy baromira kevés van. És dollármilliárdok folytak a semmibe.
 
Az az igazság, hogy nekem ezzel a tenderrel nekem valami nagyon bűzlik.
Az, hogy a Puma nem nevezett, ahogy a Lynx elcseszte/kigolyózták/elszabotálta. Amilyen követelmények vannak (pl. Elég akkora deszant bele, mint a Bradleyba). Nekem ez rohadtul időhúzásnak tűnik minden fél részéről.
Elvileg az is követelmény, hogy teljesen új designnak kell lennie. Mitöknek?!?
És az a kemény, hogy ez már a 3. próbálkozás...
A puma a 6 fős deszant miatt nem nevezett, a googlebe ha beírod: "the armys optionally manned fighting vehicle (omfv) program", ott az első pdf-re mutató linket megnyitod abban leírják, hogy kevésnek találják a bradley szállítókapacitását("M-2 Limitations and the Need for a Replacement" rész), többet akarnak. Így eleve ki van lőve a puma
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
A puma a 6 fős deszant miatt nem nevezett, a googlebe ha beírod: "the armys optionally manned fighting vehicle (omfv) program", ott az első pdf-re mutató linket megnyitod abban leírják, hogy kevésnek találják a bradley szállítókapacitását("M-2 Limitations and the Need for a Replacement" rész), többet akarnak. Így eleve ki van lőve a puma

Ez nem így van; a GDLS Griffin III jelenleg 5 főt tud elvinni +3 fős személyzet. Ha sikerül automatizálni az irányítást, akkor nem kell járművezető, az ő helyére beraknának +1 lövészt. Mivel a torony személyzet nélküli, mindenki a teknőben ül.

A Lynx alapból el tudja vinni az Army 8+1 fős lövészraját.
 
A puma a 6 fős deszant miatt nem nevezett, a googlebe ha beírod: "the armys optionally manned fighting vehicle (omfv) program", ott az első pdf-re mutató linket megnyitod abban leírják, hogy kevésnek találják a bradley szállítókapacitását("M-2 Limitations and the Need for a Replacement" rész), többet akarnak. Így eleve ki van lőve a puma
Ennek ellenére a 3+6 fős Griffin a jelenlegi egyetlen a fejlesztési támogatásért versenyben lévő versenyző! :rolleyes:
Az igazság, hogy 9 fős deszanttal (ennyi lenne az ideális méret az amerikai rajmérethez) már olyan hatalmasra nő egy modern IFV (rendes toronnyal), hogy azt egyetlen sereg sem fogja bevállalni. Az olyan logisztikai problémákat generál - különösen egy expedíciós hadsereggel rendelkező haderőnél - ami egy bizonyos szint felett kezelhetetlenné válik (Minden légimozgásnál C-17 és C5 szükséges). Elvileg a Lynx 3+9-es konfiggal nevezett, de nem tudom, hogy ehhez milyen torony passzolt.
 
Ez nem így van; a GDLS Griffin III jelenleg 5 főt tud elvinni +3 fős személyzet. Ha sikerül automatizálni az irányítást, akkor nem kell járművezető, az ő helyére beraknának +1 lövészt. Mivel a torony személyzet nélküli, mindenki a teknőben ül.

A Lynx alapból el tudja vinni az Army 8+1 fős lövészraját.
Ez utóbbiban nem vagyok biztos. Ő csak a 3+8 főt tudja. A fejlesztésekkel menne csak a 9. is, nem? A program neve is ezért optional manned...
 
Ha visszanézel pár posztot, úgy oldották meg, hogy hátul középre beraktak egy ülést. Szerintem sem a legjobb megoldás, de 9 lövészt elvisz a járgány.
Nekem az a két 360-as video azért nem volt meg mert épp telefonról néztem, és annyira gyenge volt a minősége, hogy nem akartam magam vele idegesíteni.
Mindenesetre ez egy elég érdekes elgondolás, hogy ilyen szinten szétválasztod a deszant teret a jármű irányítását adó személyzettől. Jól értettem, hogy így a jármű vezetője is a toronyba lenne elhelyezve, és a crew mindössze 2 fő lenne? Mert külőn drivert én nem láttam a videón. Mondjuk ez az átalakítás már szerintem elég régóta érik az IFV piacon. Ha egy harci helikopter üzemeltetéséhez elegendő 2 fő, akkor szerintem egy IFV-hez is elégnek kellene lennie!
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az amerikai kongresszus kutató szolgálata (CRS) által összerakott naprakész anyag az OMFV programról, amiből kirakták a Lynx-et. Nem úgy tűnik, mintha tetszene nekik az egyszereplős "verseny".

https://crsreports.congress.gov/product/details?prodcode=R45519

Concerns with a Single Competitor in the OMFV EMD Phase
With General Dynamics Land Systems (GDLS) the only vendor to submit a prototype to the Army by October 1, 2019, as required, it appears they may be awarded the Army’s (EMD) contract by default. While this might be legal under the provisions of the Defense Federal Acquisition Regulation Supplement (DFARS), there are potential associated issues that policymakers might examine. While the Army reportedly notes companies that did not participate in EMD can submit bids for the production contract scheduled to be awarded in 2023, these companies will be required to develop their candidate vehicles at their own expense and would not receive the feedback that GDLS will get from the Army as their prototype proceeds through EMD.
 
7ce7f610.jpg
 
Hát figyelj.
Múltkor már betettem a Marder CCV képét, de megint beteszem. Ime:
marder_evolution.jpg

Ez először 2012-ben jelent meg. Tulajdonképpen ez a Lynx elődje. Ahhoz hogy 2012-ben működő járművük legyen, szerintem minimum 2 évet szórakoztak a Marder alvázzal. Azaz ha jóindulatúak vagyunk, akkor elmondhatjuk, hogy a Lynx KF31-hez - amit te még a Mardertől származtatsz -, 6 év kelljen, hogy egy már létező alapra létrehozzanak/átdesignoljanak egy járművet. Azért 6 év, mert 2016-ban mutatták be az első KF31-et.

Igen, ez (a CCV) is egy evolúciós lépés volt.


Namost ha ez így van, akkor te mekkora esélyét látod annak, hogy egy vadonat új alapokon nyugvó járművet mozgóképes állapotra hozzanak, és az alapvető teszteléseket (mozás tesztek, IED tesztek, szilárdsági tesztek) el is végezzék 2 év alatt, mivel 2018-tól létezik a KF41?

Simán látok rá esélyt. Párhuzamos fejlesztés a kulcsszó. Vagyis a KF41-est elkezdhették fejleszteni akár már 2012-ben, vagy még korábban is. De a(z ős)Marderre épülő KF31-es nyilván gyorsabban kész volt.


Ez pedig a CCV belseje:
marder_evolution_l4.jpg

Ez tulajdonképpen a megegyezik a Lynx41 belsejével. Új ülésekkel, minusz a kék diszkófények + a légkondicionálás csövei. Érdemes megnézni a tetőn balra kifutó kábelköteget, amelyik ugyan ott fut a Lynxben is, csak ügyesen leburkolták:
Lynx_KF41~5.jpg

Ezen felül érdemes még megfigyelni a padlón a fal mellett végigfutó, hosszanti ferde burkolatot.....ami tulajdonképpen megegyező dőlésszögű, mint a CCV képén lévő szerkezeti merevítés alsó bekötése. Ha lebontanánk, akkor ezt valószínűleg fel is fedezhetnénk alatta. :rolleyes:

A CCV belső tere, a tetőn a kábelek valóban hasonlítanak a KF41 belsejéhez. De viszont az "eredeti" Marderben nincs ilyen. Tehát, az én olvasatomban az történt, hogy kifejlesztettek valamit a CCV-hez (ami a Marderben nem volt), majd ezt felhasználták a KF41-ben.

IFV_Marder_1A5_Interior.jpg


A padlót nem tudom, sajnos nem látjuk, mi van a burkolat alatt. Bármi lehet.
Viszont a KF31-nél láthatjuk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez ugye egy-az-egyben Marder-alváznak néz ki és ezt nem is tagadta a Rheinmetall.

És igen, valószínűleg tényleg nem lódítottak túl nagyot, amikor azt állították, hogy nem a Marder alvázból csinálták. Mármint hogy fizikálisan és ténylegesen.
Ha új elemekből összeállítasz egy újat, akkor tulajdonképpen már majdnem rendben is vagyunk! :)
A jogi lépések elkerülése érdekében elmondanám, hogy teljes mértékben elhatárolódok a saját szavaimtól... :D

Nem tartom kizártnak, hogy a Rheinmetall nem bontotta ki az igazság minden részletét, mivel ez nem lenne túl szokatlan egy cégtől. De egyelőre nem győztél meg arról, hogy kamuznak. ;)

Mivel van itt pár értelmes arc, néha azért olvasgattam, és hát rossz megnézni mit össze szenvedtek ezzel a Lynx-Puma témával.

Ööö, ezért is van a fórum. Hogy véleményeket vitassunk meg.:)


Lynx KF31: Marder 1 újragondolva, modernebb anyagtechnológiával meg elektronikával, fegyverzettel

Lynx KF41: Marder 2 újragondolva, modernebb anyagtechnológiával meg elektronikával, fegyverzettel

Mindkettőnél megspórolható egy csomó fejlesztési idő, mivel az alapul szolgáló jármű alvázának konstrukciós lehetőségei már ismertek (a Marder 2 is kb. gyártásra érett volt amikor elkaszálták, max a fegyverrendszer nem)

Ezzel nagyjából egyetértek.

Tessék, Marder 2:

http://www.military-today.com/apc/marder_2.htm

Lehet összehasonlítgatni a fotókat a KF41-el, szinte ugyan az, főleg az alváz. Még a fegyverzete is 35/50mm lett volna, a frontpáncél pedig már 25-30 éve is Cobham páncél volt, jobb védettséggel, mint a T55/M60 tankoknál.

Hátöööö, nekem ez a Marder 2 legalább annyira (de inkább jobban) hasonlít a Pumára, mint a KF41-re külsőleg. Persze ez természetes, hiszen nyilván a Pumánál is felhasználták a Marder 2-vel szerzett tapasztalatokat.
A bibi csak az, hogy én pontosan erről beszéltem korábban. Hogy a KF41 kb. annyira épül a Marderre, mint a Puma.

Szóval jó cucc lesz az a KF41.

Remélem, hogy az lesz és ha valóban jó lesz (az ausztrál tenderből elvileg sok infó jöhet a megfelelő szintekre), akkor remélem, hogy inkább ebből veszünk, nem a Pumából.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő
Igen, ez (a CCV) is egy evolúciós lépés volt.




Simán látok rá esélyt. Párhuzamos fejlesztés a kulcsszó. Vagyis a KF41-est elkezdhették fejleszteni akár már 2012-ben, vagy még korábban is. De a(z ős)Marderre épülő KF31-es nyilván gyorsabban kész volt.




A CCV belső tere, a tetőn a kábelek valóban hasonlítanak a KF41 belsejéhez. De viszont az "eredeti" Marderben nincs ilyen. Tehát, az én olvasatomban az történt, hogy kifejlesztettek valamit a CCV-hez (ami a Marderben nem volt), majd ezt felhasználták a KF41-ben.

IFV_Marder_1A5_Interior.jpg


A padlót nem tudom, sajnos nem látjuk, mi van a burkolat alatt. Bármi lehet.
Viszont a KF31-nél láthatjuk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez ugye egy-az-egyben Marder-alváznak néz ki és ezt nem is tagadta a Rheinmetall.



Nem tartom kizártnak, hogy a Rheinmetall nem bontotta ki az igazság minden részletét, mivel ez nem lenne túl szokatlan egy cégtől. De egyelőre nem győztél meg arról, hogy kamuznak. ;)



Ööö, ezért is van a fórum. Hogy véleményeket vitassunk meg.:)




Ezzel nagyjából egyetértek.



Hátöööö, nekem ez a Marder 2 legalább annyira (de inkább jobban) hasonlít a Pumára, mint a KF41-re külsőleg. Persze ez természetes, hiszen nyilván a Pumánál is felhasználták a Marder 2-vel szerzett tapasztalatokat.
A bibi csak az, hogy én pontosan erről beszéltem korábban. Hogy a KF41 kb. annyira épül a Marderre, mint a Puma.



Remélem, hogy az lesz és ha valóban jó lesz (az ausztrál tenderből elvileg sok infó jöhet a megfelelő szintekre), akkor remélem, hogy inkább ebből veszünk, nem a Pumából.
Nekünk nagyon késő lesz, mire kiforotta válik (legalább annyira, mint a Puma). Az ausztrálok is csak évek múlva kezdhetik az igazi tesztelést az első protokkal, aztán a hibak kijavítása után lesz majd egy sorozatgyártásra érett változat 2025 után. Az már nem Z26. Mindez sok sok technikai és penzpénz kockázat, amit nem vállalhatunk, korábban írtam, hogy miért.
 
Nekünk nagyon késő lesz, mire kiforotta válik (legalább annyira, mint a Puma). Az ausztrálok is csak évek múlva kezdhetik az igazi tesztelést az első protokkal, aztán a hibak kijavítása után lesz majd egy sorozatgyártásra érett változat 2025 után. Az már nem Z26. Mindez sok sok technikai és penzpénz kockázat, amit nem vállalhatunk, korábban írtam, hogy miért.


Szerintem meg a láncost nem kéne elkapkodnunk. Tudom, hogy sürget minket az idő haderőfejlesztés terén és minden is tegnapra kéne, de a láncos "nehéz"IFV-knél pont most van a kaliberváltási mizéria, vagyis a 30 mm-esnél nagyobb gépágyús történet. Szóval most hirtelen bevásárolni egy 30mm-essel szerelt típust, aztán esetleg később még jó sok pénzért cserélni a tornyot-fegyvert rajtuk, az szerintem rossz ötlet. Vagy, ami kishazánkban még valószínűbb, akár egy politikai irányváltás (kormányváltás) után, vagy akár anélkül hagyni évtizedekig az akkorra már esélyesen gyengének számító 30mm-est.
(Én személy szerint a 6+3 fős személyzetet is kevésnek tartom a Pumánál, de ez az egyéni problémám...)

Szóval én úgy vélem, hogy kerekesből (Boxer, Patria, stb.) nyugodtan bevásárolhatunk akár most is, mert azoknál a közeljövőben szerintem az aktív védelmi rendszeren kívül nagy újítás nem várható, azt meg így is-úgy is ki kell fizetni, akkor is, ha azzal együtt vesszük, akkor is ha utólag rendeljük meg. A fegyverük is marad valószínűleg max 30mm+ATGM.
De a 20+ évre vásárolt láncosnál már alaposan meg kéne fontolni és szerintem érdemes lehet várni 4-5 évet, ha szükséges.

Elvileg az ausztrálok 2020-ban kapják meg a tesztelésre szánt KF41-eseket és 2022-ig fogják tesztelni.

https://defencetechnologyreview.partica.online/defence-technology-review/dtr-nov-2019/flipbook/5/
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord