Saab 37 Viggen (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 962
18 051
113
A Jaguar topikban posztoltam egy angol pilótával készült interjút. Szerinted a gép sokkal jobb volt, mint a Jaguar és a pilótáik is messze az angol átlag felett voltak. A Viggenben és Drakenben is már akkor volt digitális data link, mikor a data link híét sem hallotta az átlagos USAF gép.

A vadász változatra gondoltam, hogy az mennyire volt potens. Mert ugye ez alapvetően egy harmadik generációs gép, de nem sokkal a gyártás megkezdése (1971) után kezdtek kijönni a negyedik generációs gépek. Persze a potenciális ellenség szovjeteknél csak a 80-as évek közepén.
 
M

molnibalage

Guest
Az is jó volt. Jenki licenszelt rakéta volt hozzá és a radarja is olyan volt, hogy aki találkozott vele, lesett az álla. Az első generációs F-15A radarjához hasonlították a '80-as években. A MiG-23ML/MF-et is elvileg hülyére lehetett volna pofozni velük a GCI + data linkkel.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 962
18 051
113
Az is jó volt. Jenki licenszelt rakéta volt hozzá és a radarja is olyan volt, hogy aki találkozott vele, lesett az álla. Az első generációs F-15A radarjához hasonlították a '80-as években. A MiG-23ML/MF-et is elvileg hülyére lehetett volna pofozni velük a GCI + data linkkel.

Nem SkyFlash-t használt? Persze az is Sparrow származék.

Mindegy, szép gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 834
67 226
113
A képen a SAAB által pár éve repülőképesé tett AJS-37-es Viggen látható, amely földi célok ellen optimailzált AJ-37-esből lett kialakítva.
Ez az első generációs Viggen, amiben még a sok korlátozással használható ~11.5 tonnás tolóerejű RM-8A hajtóművek voltak.

A fentebb emlegetett JA-37-es Jaktviggen már egy másik világ volt. Valamivel nehezebbre sikeredett, de hajtóműve 13.5 tonnás fékpadi tolóerővel bíró RM-8B volt, amelyben a kompresszor egy fokozattal többel rendelkezett, a forszázskamra pedig valamivel nagyobb átmérőjű és hosszabb volt. Nagyobb lett a levegőátfutás a sűrítési viszony és a turbina előtti illetve a forszázskamrában a gázhő. De mindezek mellett a legfontosabb az volt, hogy a gép hajtóműve lényegében semmiféle korlátozással nem rendelkezett. A radarja az alapverzióhoz képest többet tudott, a tűzvezető rendszere pedig különösen a JA-37D megjelenésével vált igazán potenssé, mivel ez már megkapta az AIM-120-as rakétákat is.

A Jaktviggen hátránya a később többfeladatúvá tett AJ illetve AJS-hez képest, hogy pilóta szemszögből valamivel jobban hasonlított egy "vasalóhoz", azaz a felületi terhelés nagyon megnőtt, de legalább a gyorsulására nem volt panasz. Nagyobb csúcssebesség és csúcsmagasság jellemezte.
Ami még gond volt, hogy az amúgy is kevés belső hely tovább zsugorodott, mivel ebben még nagyobb lett a hajtómű, így a gép hatótávja csak azzal az egy póttartállyal volt értékelhető szintre hozható.
Sajnos az összes Jaktviggent szétvágták 2006-ban (amikor az F-14D-ket is, így ebben az évben valami igazán komoly ostobasági hullám tombolt Nyugaton), habár az is tény, hogy ennél az alváltozatnál már kezdtek megjelenni a strukturális gyengülések, hajszálrepedések, amelyek a prognosztizált üzemidőnek amúgy is rendesen alávágtak, miközben az egyes gépek üzemórára vetített kerozin-igénye (a politikusok számára legjobban eladható paraméter) jóval meghaladta az épp elterejedés alatt álló Gripenét.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 602
7 958
113
780499.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 900
29 906
113
Rövid leírás, 6 kép.

Az JA-37 elfogó vadász változat (Jakt), lokátora Ericsson PS-46/A, fegyverzete: 30mm Oerlikon gépágyú, RB-72 (AIM-9J), vagy RB74 (AIM-9L) közeli és Sky Flash közepes hatótávolságú levegő- levegő rakéták. 149 db épült belőle.
412486.jpg


Saab-37-Viggen-7.jpg


AJ-37 támadó változat (Attack-Jackt), lokátora Ericsson PS-37/A többfunkciós terepkövető, térképező, távolságmérő. Fegyverzete: gépágyú nincs, RB-04E levegő vízfelszin, RB-05A levegő-föld, RB-72, RB-74 levegő-levegő rakéták, M-70 nem irányítható rakéta blokk, különféle típusú bombák, zavaró, gépágyú konténerek.
Egyik változat sem utántölthető. 103 db készült.
Saab_AJ_37_Viggen_23.jpg


65d564c90cd6815b667f1a5b67ea38d0.jpg


SF-37 optikai felderítő változat (Spaning Foto). 28 db készült belőle.
Flugausstellung_Hermeskeil_Saab_AJFS_37_Viggen_-_Flickr_-_KlausNahr.jpg


SK-37 kétüléses oktató változat (Skol) 17 db készült.
83400925a315c17789110327fbf09a16.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Viggen felszállás,repülés ,leszállás,tolatás,aztán megint felszállás...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.