1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Saab 37 Viggen

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Újabb Viggen vált ismét repülőképessé, ezúttal egy kétüléses:

     
    LMzek 2.0, vilmoci, Pocok75 and 3 others like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Remélem, idén ez jön majd Ostravába :)
     
    LMzek 2.0, emel and gacsat like this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Miért, be akarsz ülni a hátsó ülésbe egy repülésre?!! :D Egyébként nekem mindegy melyik, csak VALAMELYIK Viggen ott legyen!! És nagyon-nagyon tudnék örülni a norvég Starfighternek is!! :);):)
     
  4. beta

    beta Well-Known Member

    Elég fura szárnyai vannak. Mintha nem is az lenne, hogy vannak főszárnyai és mellé a kacsaszárny (elől), hanem két főszárnya lenne (elől és hátul).
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gratulálok.
    A Viggen ugyanis nem kacsaszárnyas gép, hiába hiszi ezt tévesen mindenki. A Viggen egy szuperszonikus duplafedelű gép, ugyanis az elöl lévő szárny nem vezérsík.
    Van rajta mechanizáció, de az nem mint a vízszintes vezérsíkon a magassági kormány, hanem, mint szárnyon a fékszárny funkcionál. Ugyanis a gépen az elöl és felül elhelyezett első szárnyfelület felhajtóerőtermelő szereppel bír, a rajta termelődő felhajtóerőt pedig a rajta elhelyezett ívelőlap, vagy fékszárny szabályozza. Ezen túl vannak a fő szárnyon elevonok.
    Az a baj, hogy a legtöbb hazai és külföldi írás is a canard dizájnhoz sorolja a Viggent és az XB-70 Valkyre-t is, holott ezeken a gépeken negatív kitérítése nincs az előszárnynak, míg a kacsaszárnyas gépeknél a szárny előtt elhelyezett felület egy vízszintes vezérsík, aminek pozitív és negatív kitérítése is van.
     
    endre, LMzek 2.0, misinator and 3 others like this.
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Bocsi, de szerintem pont azért amit leírtál, a Viggen ténylegesen kacsaSZÁRNYÚ gép, mert az elöl lévő felületnek is szárny-funkciója van (nem véletlen, hogy a rajta lévő mozgó felületet "flap"-nak hívják, ami fékszárnyat/ívelőlapot jelent). Az összes többi olyan gép ahol az elöl elhelyezett felület kormánylapként funkcionál (vagyis mindkét irányban ki tud térni) - azok valójában kacsa-vezérsíkos gépek, tehát a vezérsíkot építették be a szárny elé átpozicionálva!!
     
    misinator and molnibalage like this.
  7. sequadon

    sequadon Active Member

    Ennek a sugárterelő megoldásnak vajon van/volt IR képre gyakorolt pozitív hatása?

    [​IMG]
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Na igen. Ez is igaz, viszont ettől még tekinthető duplaszárnyúnak is.
    Viszont ettől még igazad van.
     
    misinator likes this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  11. _Jules_

    _Jules_ New Member

  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hermeskeilban jártál? Elég jó a hely :)
     
    borisz likes this.
  13. _Jules_

    _Jules_ New Member

    Meglepoen jo es vannak olyan ritka tipusok is, hogy tenyleg wow. :D
     
    borisz likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Így van! Én is csak ajánlani tudom mindenkinek.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Recseg a gép, dolgozik a hatalmas utánégető:

     
    fishbed and emel like this.
  16. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    [​IMG]

    ( fénykép nem szokásos nézetből )

    Ezt is -ismét- a politikusok qrták el! Most pedig az új Griff legnagyobb baja -a továbbfejlesztésnél/eladásnál-, hogy "kicsi" és nincs elég tolóerő. Ezért "faragják" az 1 számmal nagyobbat. "Ilyet" csináltak mondjuk az Hornet/Super Hornet(F-18) esetében is.
    Két-hajtóműves utódot kellet volna csinálni belőle:




    [​IMG] [​IMG]

    A svéd kacsa verzió szimpatikusabb.

    A két hajtómű irányába "lépés" pont a "spórolós" politikusok döntésével ellenkező irány lett volna, gondolom fel sem merült :( . A két hajtómű között -ilyen elrendezésnél "szokásos" tervezési elvek alapján- több üzemanyagot tudott volna magával vinni, és ha még kap utántöltőt is... :rolleyes:
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amúgy már nagyon sokszor volt vita tárgya, hogy a Viggen az kacsaszárnyas konstrukció-e, vagy "duplafedelű".
    Én az utóbbira szavazok, mivel ez az előszárny nem vezérsík, hanem egy kisebb méretű szárny, amin felhajtóerőnövelő ívelőlap van, nem pedig magassági kormány.
     
  18. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    endre, emel and borisz like this.
  19. amos

    amos Member

    Saccra 10sec alatt a levegőben van. Az igen durva érték akkoriban, nem?
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Attól függ, hogy mit jelent számodra az "akkoriban".

    13.5 sec. Annyira nem, ha nincs rajta fegyver és részleges keró van. Ilyen kis sebességnél a póttartály nem sokat számít még.
    Egy fél lépéssel jött az F-15 előtt, ami ezt megcsinálja dettó.
    A fél lépéssel előtte levő Mirage F.1 még erős szárnymechanizációval is minden videón 18-20 sec után száll fel.
    MiG-23ML-ről kéne videó kevés függesztménnyel, az lenne még indikatív.
     

Ezen oldal megosztása