Strv 103 / Stridsvagn 103 (Svédország)

strv103dev21-e55346f93a585d7c2ef0b517beec8486.jpg
 
Ilyenről nem tudok, 122-es igen, de 103 az nem szerepel sehol, ráadásul a kilencvenes évek végén kohóba küldték a meglévőket, pár darab maradt múzeumokban. LEgalább is ez jön le az elérető infókból.

A másik, hogy rendkívül sebezhető mamár. korszeű lövedékek átviszik mint a vajat, drónoknak meg jó nagy lapos felület. Önmagában a 15 lövés /perc is érdekes dolog, mert ok, lehet vele ilyesmit, de célozni azt a futómű pneumatikus emelésével ill, fordulással lehet. Hát...
 
  • Tetszik
Reactions: Ashtar
Anno mikor irkaltunk rola, vissza lehet keresni, azt rottak fel neki, hogy menetbol nem tud celzott lovest leadni. De erveltunk az ukran tapasztalatok/kepek/videok alapjan, hogy alltalaban ott a harckocsik is foleg allo helyzetbol lonek (persze van pelda mozgo-ra is).
 

Alapvetően az írás arra koncentrál, hogy a brit személyzet legalább olyan szar volt, mint a tankjaik műszaki megbízhatósága.
Az STRV-103 meg nagyon megbízhatónak bizonyult, a gépészet bonyolultsága ellenére is.
E mellet az STRV-103-al felszerelt csapat nyert.
De tényleg, a brit csapatok leírása alapján ezeket bármelyik szomszédos VSZ erő szarrá verte volna.
 
Kedvenc technikai kuriózumom egyéb iránt --ahogy felépítéséből és feladatából is azonnal látható-- inkább rohamlöveg és(-vagy) páncélvadász!

Érdekesség LMezve ;) :
Ha a szokásos menetiránynak háttal ülő kezelő járművezetési képessége is ki lett használva a harceljárásokban, akkor még a neves, és kiemelkedően sikeres elődöknél (StuG III és Zrínyi) is sikeresebb lehetett volna a tervezett védekező hadműveletekben!
...amikre szerencsére nem került sor! :)

Ha az említett lehetőséggel élnek és alkalmazására felkészítették a személyzetet, akkor ugyanis az átállások közti sok időveszteség és sebezhetőség/kockázat nagyon jelentős hányadát elkerülik, ami hatékonyság javulás látatlanba is borítékolhatóan sokkal nagyobb veszteséget jelent a támadónak!

Az ismert összehasonlítások során (angol és német tankokkal), nincs nyoma erre a meglévő egyedi lehetőségre kidolgozott harceljárásoknak --emlékeim szerint--, bár lehet, hogy volt ilyen. Az alkalmazásuk esetén nem lett volna --könnyen-- összehasonlítható a hagyományos harckocsi eljárásokat alkalmazó hagyományos tornyos NATO harceszközökkel.

Minden esetre érdekes ebben a témában is "Mi lett volna ha... ?" felvetés!
...:hadonaszos: !


.
 
Kedvenc technikai kuriózumom egyéb iránt --ahogy felépítéséből és feladatából is azonnal látható-- inkább rohamlöveg és(-vagy) páncélvadász!

Érdekesség LMezve ;) :
Ha a szokásos menetiránynak háttal ülő kezelő járművezetési képessége is ki lett használva a harceljárásokban, akkor még a neves, és kiemelkedően sikeres elődöknél (StuG III és Zrínyi) is sikeresebb lehetett volna a tervezett védekező hadműveletekben!
...amikre szerencsére nem került sor! :)

Ha az említett lehetőséggel élnek és alkalmazására felkészítették a személyzetet, akkor ugyanis az átállások közti sok időveszteség és sebezhetőség/kockázat nagyon jelentős hányadát elkerülik, ami hatékonyság javulás látatlanba is borítékolhatóan sokkal nagyobb veszteséget jelent a támadónak!

Az ismert összehasonlítások során (angol és német tankokkal), nincs nyoma erre a meglévő egyedi lehetőségre kidolgozott harceljárásoknak --emlékeim szerint--, bár lehet, hogy volt ilyen. Az alkalmazásuk esetén nem lett volna --könnyen-- összehasonlítható a hagyományos harckocsi eljárásokat alkalmazó hagyományos tornyos NATO harceszközökkel.

Minden esetre érdekes ebben a témában is "Mi lett volna ha... ?" felvetés!
...:hadonaszos: !


.
Nagyon jó eszköz lehetne a hegyekben.