Svájci vadászgép tender (Air2030)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 671
34 439
113
igen említik viszont ez számomra azért érdekes mert a finnek jelenleg úgy számolnak,hogy 40 éves életciklusra vetítve a jelenlegi paraméterek mellett az F-35-t a legdrágább fenntartani.
Mihez képest?Mert ha a tényleges lerepült órák költsége a viszonyitási alap a Gripenhez képest 1repóra vs 1 repóra költséget szembeállitva,ez is igaz.
F35 egy jóval nagyobb teljesitményű gép,mint a Gripen-naná,hogy többet eszik.Ahogy egy Ferrári is többet eszik,mint egy Opel Corza
 
  • Vicces
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Mihez képest?Mert ha a tényleges lerepült órák költsége a viszonyitási alap a Gripenhez képest 1repóra vs 1 repóra költséget szembeállitva,ez is igaz.
F35 egy jóval nagyobb teljesitményű gép,mint a Gripen-naná,hogy többet eszik.Ahogy egy Ferrári is többet eszik,mint egy Opel Corza
Vannak ott más költségek is de nem is ez a lényeg hanem az,hogy ezt a finnek már most kijelentik.De én személy szerint nagyon kíváncsi leszek a finn tender hivatalos végeredményére,főként azért mert meg van rá az esély, hogy a finn tender győztesének kihirdetése kapcsán több adatot, költségelemet tárnak majd a finn közvélemény elé.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 671
34 439
113
Vannak ott más költségek is de nem is ez a lényeg hanem az,hogy ezt a finnek már most kijelentik.De én személy szerint nagyon kíváncsi leszek a finn tender hivatalos végeredményére,főként azért mert meg van rá az esély, hogy a finn tender győztesének kihirdetése kapcsán több adatot, költségelemet tárnak majd a finn közvélemény elé.
Konkrét űzemeltetési költsége szerintem a Gripen Enek kisebb,mint az amcsi gépé-mert egyszerűen egy kisebb gép.
Ár-harcérték arányban viszont a Gripen fasorban sincs az F35höz képest.
Márpedig a harcérték egy harci gép legfontosabb értékmérője.És itt minden 4. generációs gép elvérzik az F35höz képest.
 
W

Wilson

Guest
Konkrét űzemeltetési költsége szerintem a Gripen Enek kisebb,mint az amcsi gépé-mert egyszerűen egy kisebb gép.
Ár-harcérték arányban viszont a Gripen fasorban sincs az F35höz képest.
Márpedig a harcérték egy harci gép legfontosabb értékmérője.És itt minden 4. generációs gép elvérzik az F35höz képest.

Kiderül a dolog a Finn az egy eléggé pragmatikus nép letesztelik a gépeket és aztán, döntést hoznak,ha a finn tendert is elviszi az F-35-t, Svédország és a Gripen árnyékában az érdekes fejlemény lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
Kiderül a dolog a Finn az egy eléggé pragmatikus nép letesztelik a gépeket és aztán, döntést hoznak,ha a finn tendert is elviszi az F-35-t, Svédország és a Gripen árnyékában az érdekes fejlemény lesz.
Ha tippelnem kell a finneknél is az F-35 lesz a nyerő. Hasonló cipőben járnak mint a lengyelek. Az oroszokkal szemben szükségük van mind az USA-ra, mint 5.gen.vadaszgepre. Sztem ez a papirforma.
 
W

Wilson

Guest
Ha tippelnem kell a finneknél is az F-35 lesz a nyerő. Hasonló cipőben járnak mint a lengyelek. Az oroszokkal szemben szükségük van mind az USA-ra, mint 5.gen.vadaszgepre. Sztem ez a papirforma.
Nem biztos szerintem a finneknél a tender végeredményét elsősorban a tesztelt gépek összteljesítménye,fogja meghatározni.A hidegháború alatt a finnek sajátos utat választottak a Szovjetunióval szemben lásd például a szovjet harceszközök rendszeresítését.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 358
113
208220637_338055424544675_128303230318013875_n.jpg
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Gyártsunk f35-öt a Rheinmetall-al közösen azt kész, megvan oldva nálunk is a Gripen csere....!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nem biztos szerintem a finneknél a tender végeredményét elsősorban a tesztelt gépek összteljesítménye,fogja meghatározni.A hidegháború alatt a finnek sajátos utat választottak a Szovjetunióval szemben lásd például a szovjet harceszközök rendszeresítését.

Ennek azonban az is a pompás eredménye, hogy Frankenstein módra mind NATO, mind Szovjet/orosz kaliberű fegyvereket használnak. Párhuzamosan használják a PKM-et, az MG3-at és a MAG-ot, vagy az M2-őt és az NSzV-t. Vontatott tüzérségnél 122, 152 és 155mm-es kalibert. Légvédelmi gépágyúknál a 23 és 35mm-es kalibert, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
W

Wilson

Guest
Ennek azonban az is a pompás eredménye, hogy Frankenstein módra mind NATO, mind Szovjet/orosz kaliberű fegyvereket használnak. Párhuzamosan használják a PKM-et, az MG3-at és a MAG-ot, vagy az M2-őt és az NSzV-t. Vontatott tüzérségnél 122, 152 és 155mm-es kalibert. Légvédelmi gépágyúknál a 23 és 35mm-es kalibert, stb...

Bizony és számomra ezért is érdekes a finn hadsereg és a finn hadtörténelem:).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
Legyen meg itt is.

"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O

A svájci légierő négy F-35 kiképző és oktató szimulátor telepítését tervezi Payerne-be állítani. Az első repülési oktatók és oktatók úgynevezett alapképzésére hat hónap alatt kerül sor az Egyesült Államokban - magyarázta Savic. A tényleges pilóta képzés Svájcban következik. Addigra a képzési infrastruktúrának is meg kell lennie.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113

Google fordító, néha ferditő

A svájci védelmi minisztérium szerint az F-35A rendelkezik a legmagasabb összelőnnyel, 336 ponttal, a többi jelölt előtt egyértelműen 95 és több pont van a különbségtől. A repülőgép tehát a négy fő kritérium közül hármat teljesít a legjobban.

Hatékonyságát tekintve az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölttel szembeni kifejezett technológiai vezetésének. A repülőgép új, nagyon erős és átfogóan hálózatos rendszerekkel rendelkezik a légtér védelmére és megfigyelésére. Ily módon az F-35A kiváló információkhoz jut, és lehetővé teszi a pilóták számára, hogy a tevékenység minden területén jobban tisztában legyenek a helyzettel, mint a többi jelöltnél. Ez különösen a mindennapi légi rendőri szolgálatra vonatkozik. Azt is elmondták, hogy az amerikai repülőgép nagy belső üzemanyag-ellátása lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig a levegőben maradjon a légi rendőrségen. Az idősebb generációs repülőgépeknek viszont külső tartákyokat kellene szállítaniuk ehhez a feladathoz, ami hátrányosan befolyásolja teljesítményt.

Ezenkívül csak az F-35A-t tervezik alapoktól fogva úgy, hogy nehéz más fegyverrendszereket észlelni. Az ebből adódó magas túlélhetőség különös előnyt jelent a svájci légierő számára.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.

Végül is az F-35A a legmodernebb fegyverrendszerként feltételezhető, hogy technológiai előnnyel rendelkezik a jövőben - ez további előnyt jelent a többi jelölt előtt.

Az F-35A emellett a működése és karbantartása tekintetében a legmagasabb minősítéssel rendelkezik, magas szintű oktatással és magas ellátásbiztonsággal rendelkezik egész élettartama alatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t nagyon nagy számban gyártják, és Európa számos országa is használja. Az F-35-öt Nagy-Britannia, Norvégia, Hollandia, Belgium, Lengyelország, Dánia és Olaszország rendelte meg, és ezekben az országokban már raktáron van.

A svájci beszerzési hatóság armasuisse szerint egy átfogó logisztikai csomag biztosítja, hogy az amerikai repülőgép hat hónapig folytathassa működését még a határok lezárása esetén is.

Közvetlen ellentételezésként azonban az F-35A koncepciója nem éri el a legjobb eredményt az ajánlat benyújtásakor. A rendelési érték 60 százalékának ellentételezési kötelezettségét legkésőbb az utolsó kézbesítéstől számított négy éven belül teljesíteni kell.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelöltnek 36 repülőgépe van elegendő ahhoz, hogy kielégítse a légtér védelmének szükségességét folyamatos feszültség alatt álló helyzetben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113

Google fordító, néha ferditő

A svájci védelmi minisztérium szerint az F-35A rendelkezik a legmagasabb összelőnnyel, 336 ponttal, a többi jelölt előtt egyértelműen 95 és több pont van a különbségtől. A repülőgép tehát a négy fő kritérium közül hármat teljesít a legjobban.

Hatékonyságát tekintve az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölttel szembeni kifejezett technológiai vezetésének. A repülőgép új, nagyon erős és átfogóan hálózatos rendszerekkel rendelkezik a légtér védelmére és megfigyelésére. Ily módon az F-35A kiváló információkhoz jut, és lehetővé teszi a pilóták számára, hogy a tevékenység minden területén jobban tisztában legyenek a helyzettel, mint a többi jelöltnél. Ez különösen a mindennapi légi rendőri szolgálatra vonatkozik. Azt is elmondták, hogy az amerikai repülőgép nagy belső üzemanyag-ellátása lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig a levegőben maradjon a légi rendőrségen. Az idősebb generációs repülőgépeknek viszont külső tartákyokat kellene szállítaniuk ehhez a feladathoz, ami hátrányosan befolyásolja teljesítményt.

Ezenkívül csak az F-35A-t tervezik alapoktól fogva úgy, hogy nehéz más fegyverrendszereket észlelni. Az ebből adódó magas túlélhetőség különös előnyt jelent a svájci légierő számára.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.

Végül is az F-35A a legmodernebb fegyverrendszerként feltételezhető, hogy technológiai előnnyel rendelkezik a jövőben - ez további előnyt jelent a többi jelölt előtt.

Az F-35A emellett a működése és karbantartása tekintetében a legmagasabb minősítéssel rendelkezik, magas szintű oktatással és magas ellátásbiztonsággal rendelkezik egész élettartama alatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t nagyon nagy számban gyártják, és Európa számos országa is használja. Az F-35-öt Nagy-Britannia, Norvégia, Hollandia, Belgium, Lengyelország, Dánia és Olaszország rendelte meg, és ezekben az országokban már raktáron van.

A svájci beszerzési hatóság armasuisse szerint egy átfogó logisztikai csomag biztosítja, hogy az amerikai repülőgép hat hónapig folytathassa működését még a határok lezárása esetén is.

Közvetlen ellentételezésként azonban az F-35A koncepciója nem éri el a legjobb eredményt az ajánlat benyújtásakor. A rendelési érték 60 százalékának ellentételezési kötelezettségét legkésőbb az utolsó kézbesítéstől számított négy éven belül teljesíteni kell.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelöltnek 36 repülőgépe van elegendő ahhoz, hogy kielégítse a légtér védelmének szükségességét folyamatos feszültség alatt álló helyzetben.

Garantált adat autonómia

A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A Szövetségi Tanács elismeri, hogy a rendszerek beszerzésénél nem lehet teljesen kizárni a függőségeket. Kimutatták azonban, hogy minden jelölt garantálja a szükséges adat autonómiát. Az F-35A-val különösen a kiberbiztonság nagyon jól biztosított, mert a kibernetikus menedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelem-orientált intézkedések átfogóan garantáltak.

Mint minden más pályázó esetében, az F-35A esetében Svájc maga is meghatározhatja, hogy mely adatokat cseréli más légierőkkel adatkapcsolat-kapcsolaton keresztül, vagy mely logisztikai adatokat közli a gyártóval. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban üzemelteti és karbantartja a vállalat saját légierője és a RUAG Switzerland.
 
S

speziale

Guest
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.


azért elképesztően érdekelne az, hogy a Dassault honnan tudja pontosan, hogy mi szerepelt az F35 ajánlatában....azért ezt így beböffenteni meglehetősen vicces....
ja és a legnagyobb vicc az, hogy mit is akar ezzel üzenni a Dassault? azt, hogy a svájci döntéshozók (mármint azok akik értékelték a tendert), akik pontosan ismerik a tender összes ajánlatát tök hülyék ahhoz, hogy eldöntsék, hogy a beadott ajánlat az reális vagy sem?
 
  • Vicces
Reactions: kamm

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
azért elképesztően érdekelne az, hogy a Dassault honnan tudja pontosan, hogy mi szerepelt az F35 ajánlatában....azért ezt így beböffenteni meglehetősen vicces....
ja és a legnagyobb vicc az, hogy mit is akar ezzel üzenni a Dassault? azt, hogy a svájci döntéshozók (mármint azok akik értékelték a tendert), akik pontosan ismerik a tender összes ajánlatát tök hülyék ahhoz, hogy eldöntsék, hogy a beadott ajánlat az reális vagy sem?
Nekem úgy tűnik a cikkekből, hogy néhány adatot a svajci védelmi minisztérium hozott nyilvánosságra.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
M

molnibalage

Guest
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.

A népszavazás legfeljebb I/N lehet és nem az, hogy melyik gép legyen...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 781
113
A népszavazás legfeljebb I/N lehet és nem az, hogy melyik gép legyen...
Az I/N népszavazás már volt szeptemberben. 0.1%-al az I nyert. Korábban sztem linkelték a topikba.

Most konkrétan erről akarnak. Van egy civil kezdeményezés, Svájc hadsereg nélküli csoport (GSoA) , ők gyűjtenek aláírást. 100.000 kell, ez nem lesz gond, mert a baloldal és a Zöldek is támogatják.

Az F-35A megvásárlása még nem végleges. A svájci parlamentnek jóvá kell hagynia a vásárlást, a GSoA pedig kijelenti, hogy Svájcnak az F-35A megvásárlása helyett a Covid-19 járvány és az éghajlatváltozás kezelésére kell összpontosítania.

A GSoA-nak 100 000 aláírást kell gyűjtenie a népszavazáshoz. Új népszavazás javaslatakor a GSoA a következőket kéri:

- A szövetségi kormány ne vásároljon F-35 Lightning II vagy F / A-18E Super Hornet vadászgépet;

- A hadsereg költségvetését ennek megfelelően módosítják;

_ Ez a rendelkezés 2040. január 1-jén lejár.


Az utolsot nem igazán értem, mert csehből forditottam. @PavolR

GSoA musí pro referendum sesbírat 100 000 podpisů. GSoA v návrhu nového referenda požaduje:

Federální vláda nekoupí žádné stíhací letouny F-35 Lightning II nebo F/A-18E Super Hornet;

Rozpočet armády bude odpovídajícím způsobem upraven;

Platnost tohoto ustanovení vyprší 1. 1. 2040.