Svájci vadászgép tender (Air2030)

igen említik viszont ez számomra azért érdekes mert a finnek jelenleg úgy számolnak,hogy 40 éves életciklusra vetítve a jelenlegi paraméterek mellett az F-35-t a legdrágább fenntartani.
Mihez képest?Mert ha a tényleges lerepült órák költsége a viszonyitási alap a Gripenhez képest 1repóra vs 1 repóra költséget szembeállitva,ez is igaz.
F35 egy jóval nagyobb teljesitményű gép,mint a Gripen-naná,hogy többet eszik.Ahogy egy Ferrári is többet eszik,mint egy Opel Corza
 
  • Vicces
Reactions: kamm
Mihez képest?Mert ha a tényleges lerepült órák költsége a viszonyitási alap a Gripenhez képest 1repóra vs 1 repóra költséget szembeállitva,ez is igaz.
F35 egy jóval nagyobb teljesitményű gép,mint a Gripen-naná,hogy többet eszik.Ahogy egy Ferrári is többet eszik,mint egy Opel Corza
Vannak ott más költségek is de nem is ez a lényeg hanem az,hogy ezt a finnek már most kijelentik.De én személy szerint nagyon kíváncsi leszek a finn tender hivatalos végeredményére,főként azért mert meg van rá az esély, hogy a finn tender győztesének kihirdetése kapcsán több adatot, költségelemet tárnak majd a finn közvélemény elé.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and fip7
Vannak ott más költségek is de nem is ez a lényeg hanem az,hogy ezt a finnek már most kijelentik.De én személy szerint nagyon kíváncsi leszek a finn tender hivatalos végeredményére,főként azért mert meg van rá az esély, hogy a finn tender győztesének kihirdetése kapcsán több adatot, költségelemet tárnak majd a finn közvélemény elé.
Konkrét űzemeltetési költsége szerintem a Gripen Enek kisebb,mint az amcsi gépé-mert egyszerűen egy kisebb gép.
Ár-harcérték arányban viszont a Gripen fasorban sincs az F35höz képest.
Márpedig a harcérték egy harci gép legfontosabb értékmérője.És itt minden 4. generációs gép elvérzik az F35höz képest.
 
Konkrét űzemeltetési költsége szerintem a Gripen Enek kisebb,mint az amcsi gépé-mert egyszerűen egy kisebb gép.
Ár-harcérték arányban viszont a Gripen fasorban sincs az F35höz képest.
Márpedig a harcérték egy harci gép legfontosabb értékmérője.És itt minden 4. generációs gép elvérzik az F35höz képest.

Kiderül a dolog a Finn az egy eléggé pragmatikus nép letesztelik a gépeket és aztán, döntést hoznak,ha a finn tendert is elviszi az F-35-t, Svédország és a Gripen árnyékában az érdekes fejlemény lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Kiderül a dolog a Finn az egy eléggé pragmatikus nép letesztelik a gépeket és aztán, döntést hoznak,ha a finn tendert is elviszi az F-35-t, Svédország és a Gripen árnyékában az érdekes fejlemény lesz.
Ha tippelnem kell a finneknél is az F-35 lesz a nyerő. Hasonló cipőben járnak mint a lengyelek. Az oroszokkal szemben szükségük van mind az USA-ra, mint 5.gen.vadaszgepre. Sztem ez a papirforma.
 
Ha tippelnem kell a finneknél is az F-35 lesz a nyerő. Hasonló cipőben járnak mint a lengyelek. Az oroszokkal szemben szükségük van mind az USA-ra, mint 5.gen.vadaszgepre. Sztem ez a papirforma.
Nem biztos szerintem a finneknél a tender végeredményét elsősorban a tesztelt gépek összteljesítménye,fogja meghatározni.A hidegháború alatt a finnek sajátos utat választottak a Szovjetunióval szemben lásd például a szovjet harceszközök rendszeresítését.
 
208220637_338055424544675_128303230318013875_n.jpg
 
Gyártsunk f35-öt a Rheinmetall-al közösen azt kész, megvan oldva nálunk is a Gripen csere....!
 
Nem biztos szerintem a finneknél a tender végeredményét elsősorban a tesztelt gépek összteljesítménye,fogja meghatározni.A hidegháború alatt a finnek sajátos utat választottak a Szovjetunióval szemben lásd például a szovjet harceszközök rendszeresítését.

Ennek azonban az is a pompás eredménye, hogy Frankenstein módra mind NATO, mind Szovjet/orosz kaliberű fegyvereket használnak. Párhuzamosan használják a PKM-et, az MG3-at és a MAG-ot, vagy az M2-őt és az NSzV-t. Vontatott tüzérségnél 122, 152 és 155mm-es kalibert. Légvédelmi gépágyúknál a 23 és 35mm-es kalibert, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
Ennek azonban az is a pompás eredménye, hogy Frankenstein módra mind NATO, mind Szovjet/orosz kaliberű fegyvereket használnak. Párhuzamosan használják a PKM-et, az MG3-at és a MAG-ot, vagy az M2-őt és az NSzV-t. Vontatott tüzérségnél 122, 152 és 155mm-es kalibert. Légvédelmi gépágyúknál a 23 és 35mm-es kalibert, stb...

Bizony és számomra ezért is érdekes a finn hadsereg és a finn hadtörténelem:-).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.

 
Legyen meg itt is.

"A Lockheed Martin nyertes ajánlata meggyőző, beleértve a működési költségeket is. Darko Savic, az Armasuisse új vadászgépének projektmenedzsere megerősítette ebben az újságban azt a jelentést, miszerint az Egyesült Államok által vállalt költségvállalások csak a működés első tíz évére vonatkoznak. A hátralévő 20 évben a DDPS olyan számításokat végzett, amelyek "reálisak és tartalmazzák az F / A-18 alapvető költségelemeit és tapasztalatait".


Ezért a 2040-2060 közötti időszakra nincs költséggarancia. Ez üzletileg nem lenne komoly - mondta Savic. Nem lenne olyan szolgáltatási szerződés az Egyesült Államokkal, amely az F-35 teljes 30 éves élettartamára érvényes lenne. A szövetségi kormány pénzügyi jogszabályai ezt nem teszik lehetővé - mondta.


The life is Brutal! o_O

A svájci légierő négy F-35 kiképző és oktató szimulátor telepítését tervezi Payerne-be állítani. Az első repülési oktatók és oktatók úgynevezett alapképzésére hat hónap alatt kerül sor az Egyesült Államokban - magyarázta Savic. A tényleges pilóta képzés Svájcban következik. Addigra a képzési infrastruktúrának is meg kell lennie.
 

Google fordító, néha ferditő

A svájci védelmi minisztérium szerint az F-35A rendelkezik a legmagasabb összelőnnyel, 336 ponttal, a többi jelölt előtt egyértelműen 95 és több pont van a különbségtől. A repülőgép tehát a négy fő kritérium közül hármat teljesít a legjobban.

Hatékonyságát tekintve az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölttel szembeni kifejezett technológiai vezetésének. A repülőgép új, nagyon erős és átfogóan hálózatos rendszerekkel rendelkezik a légtér védelmére és megfigyelésére. Ily módon az F-35A kiváló információkhoz jut, és lehetővé teszi a pilóták számára, hogy a tevékenység minden területén jobban tisztában legyenek a helyzettel, mint a többi jelöltnél. Ez különösen a mindennapi légi rendőri szolgálatra vonatkozik. Azt is elmondták, hogy az amerikai repülőgép nagy belső üzemanyag-ellátása lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig a levegőben maradjon a légi rendőrségen. Az idősebb generációs repülőgépeknek viszont külső tartákyokat kellene szállítaniuk ehhez a feladathoz, ami hátrányosan befolyásolja teljesítményt.

Ezenkívül csak az F-35A-t tervezik alapoktól fogva úgy, hogy nehéz más fegyverrendszereket észlelni. Az ebből adódó magas túlélhetőség különös előnyt jelent a svájci légierő számára.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.

Végül is az F-35A a legmodernebb fegyverrendszerként feltételezhető, hogy technológiai előnnyel rendelkezik a jövőben - ez további előnyt jelent a többi jelölt előtt.

Az F-35A emellett a működése és karbantartása tekintetében a legmagasabb minősítéssel rendelkezik, magas szintű oktatással és magas ellátásbiztonsággal rendelkezik egész élettartama alatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t nagyon nagy számban gyártják, és Európa számos országa is használja. Az F-35-öt Nagy-Britannia, Norvégia, Hollandia, Belgium, Lengyelország, Dánia és Olaszország rendelte meg, és ezekben az országokban már raktáron van.

A svájci beszerzési hatóság armasuisse szerint egy átfogó logisztikai csomag biztosítja, hogy az amerikai repülőgép hat hónapig folytathassa működését még a határok lezárása esetén is.

Közvetlen ellentételezésként azonban az F-35A koncepciója nem éri el a legjobb eredményt az ajánlat benyújtásakor. A rendelési érték 60 százalékának ellentételezési kötelezettségét legkésőbb az utolsó kézbesítéstől számított négy éven belül teljesíteni kell.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelöltnek 36 repülőgépe van elegendő ahhoz, hogy kielégítse a légtér védelmének szükségességét folyamatos feszültség alatt álló helyzetben.
 

Google fordító, néha ferditő

A svájci védelmi minisztérium szerint az F-35A rendelkezik a legmagasabb összelőnnyel, 336 ponttal, a többi jelölt előtt egyértelműen 95 és több pont van a különbségtől. A repülőgép tehát a négy fő kritérium közül hármat teljesít a legjobban.

Hatékonyságát tekintve az F-35A a legjobb eredményt éri el, köszönhetően a többi jelölttel szembeni kifejezett technológiai vezetésének. A repülőgép új, nagyon erős és átfogóan hálózatos rendszerekkel rendelkezik a légtér védelmére és megfigyelésére. Ily módon az F-35A kiváló információkhoz jut, és lehetővé teszi a pilóták számára, hogy a tevékenység minden területén jobban tisztában legyenek a helyzettel, mint a többi jelöltnél. Ez különösen a mindennapi légi rendőri szolgálatra vonatkozik. Azt is elmondták, hogy az amerikai repülőgép nagy belső üzemanyag-ellátása lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig a levegőben maradjon a légi rendőrségen. Az idősebb generációs repülőgépeknek viszont külső tartákyokat kellene szállítaniuk ehhez a feladathoz, ami hátrányosan befolyásolja teljesítményt.

Ezenkívül csak az F-35A-t tervezik alapoktól fogva úgy, hogy nehéz más fegyverrendszereket észlelni. Az ebből adódó magas túlélhetőség különös előnyt jelent a svájci légierő számára.

Kevesebb repülési idő szükséges

Az F-35A viszonylag egyszerű rendszerüzemeltetése és információs fölénye lehetővé teszi az edzés megtervezését kevesebb edzéstartalommal, valamint a repülési és a szimulátor órák közötti kedvezőbb arány mellett. Ez az értékelés eredménye. Svájci szakértők szerint ez azt jelenti, hogy körülbelül 20 százalékkal kevesebb repülési órára van szükség, mint a többi jelöltnél, és körülbelül 50 százalékkal kevesebb felszállásra és leszállásra van szükség, mint a mai Légierő sugárhajtású repülőgépeivel.

Végül is az F-35A a legmodernebb fegyverrendszerként feltételezhető, hogy technológiai előnnyel rendelkezik a jövőben - ez további előnyt jelent a többi jelölt előtt.

Az F-35A emellett a működése és karbantartása tekintetében a legmagasabb minősítéssel rendelkezik, magas szintű oktatással és magas ellátásbiztonsággal rendelkezik egész élettartama alatt. Ez annak is köszönhető, hogy az F-35A-t nagyon nagy számban gyártják, és Európa számos országa is használja. Az F-35-öt Nagy-Britannia, Norvégia, Hollandia, Belgium, Lengyelország, Dánia és Olaszország rendelte meg, és ezekben az országokban már raktáron van.

A svájci beszerzési hatóság armasuisse szerint egy átfogó logisztikai csomag biztosítja, hogy az amerikai repülőgép hat hónapig folytathassa működését még a határok lezárása esetén is.

Közvetlen ellentételezésként azonban az F-35A koncepciója nem éri el a legjobb eredményt az ajánlat benyújtásakor. A rendelési érték 60 százalékának ellentételezési kötelezettségét legkésőbb az utolsó kézbesítéstől számított négy éven belül teljesíteni kell.

A flotta méretét tekintve mind a négy jelöltnek 36 repülőgépe van elegendő ahhoz, hogy kielégítse a légtér védelmének szükségességét folyamatos feszültség alatt álló helyzetben.

Garantált adat autonómia

A Szövetségi Tanács határozatában figyelembe vette a gyártó és a gyártó ország technológiai függőségeit is. A Szövetségi Tanács elismeri, hogy a rendszerek beszerzésénél nem lehet teljesen kizárni a függőségeket. Kimutatták azonban, hogy minden jelölt garantálja a szükséges adat autonómiát. Az F-35A-val különösen a kiberbiztonság nagyon jól biztosított, mert a kibernetikus menedzsment, a számítógépes architektúra biztonsága és a kibervédelem-orientált intézkedések átfogóan garantáltak.

Mint minden más pályázó esetében, az F-35A esetében Svájc maga is meghatározhatja, hogy mely adatokat cseréli más légierőkkel adatkapcsolat-kapcsolaton keresztül, vagy mely logisztikai adatokat közli a gyártóval. Ezenkívül a repülőgépet Svájcban üzemelteti és karbantartja a vállalat saját légierője és a RUAG Switzerland.
 
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.


azért elképesztően érdekelne az, hogy a Dassault honnan tudja pontosan, hogy mi szerepelt az F35 ajánlatában....azért ezt így beböffenteni meglehetősen vicces....
ja és a legnagyobb vicc az, hogy mit is akar ezzel üzenni a Dassault? azt, hogy a svájci döntéshozók (mármint azok akik értékelték a tendert), akik pontosan ismerik a tender összes ajánlatát tök hülyék ahhoz, hogy eldöntsék, hogy a beadott ajánlat az reális vagy sem?
 
  • Vicces
Reactions: kamm
azért elképesztően érdekelne az, hogy a Dassault honnan tudja pontosan, hogy mi szerepelt az F35 ajánlatában....azért ezt így beböffenteni meglehetősen vicces....
ja és a legnagyobb vicc az, hogy mit is akar ezzel üzenni a Dassault? azt, hogy a svájci döntéshozók (mármint azok akik értékelték a tendert), akik pontosan ismerik a tender összes ajánlatát tök hülyék ahhoz, hogy eldöntsék, hogy a beadott ajánlat az reális vagy sem?
Nekem úgy tűnik a cikkekből, hogy néhány adatot a svajci védelmi minisztérium hozott nyilvánosságra.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Nah szivárognak a részletek.

A franciák (Rafele) szerint a megadott amerikai költségek nem egyeznek mar F-35 üzemeltetők tapasztalataival. Illetve az F-35-höz szükséges infrastruktúrális beruházásokat(mi ezek??), nem vették figyelembe. Ez egy hasonló méretű flottát vásárló Belgium eseten 300 millió pluszkiadás volt.

De nincs semmi veszve a svájci parlament úgysem hagyja jóvá, a baloldali, zöld pártok már jelezték az ellenérzéseiket. Valószínűleg népszavazás lesz.


Ellentételezés ügyében figyelemre méltó, hogy az Airbus egyedüliként helyi összsezerelést javasolt az Eurofighterhez.

A népszavazás legfeljebb I/N lehet és nem az, hogy melyik gép legyen...
 
A népszavazás legfeljebb I/N lehet és nem az, hogy melyik gép legyen...
Az I/N népszavazás már volt szeptemberben. 0.1%-al az I nyert. Korábban sztem linkelték a topikba.

Most konkrétan erről akarnak. Van egy civil kezdeményezés, Svájc hadsereg nélküli csoport (GSoA) , ők gyűjtenek aláírást. 100.000 kell, ez nem lesz gond, mert a baloldal és a Zöldek is támogatják.

Az F-35A megvásárlása még nem végleges. A svájci parlamentnek jóvá kell hagynia a vásárlást, a GSoA pedig kijelenti, hogy Svájcnak az F-35A megvásárlása helyett a Covid-19 járvány és az éghajlatváltozás kezelésére kell összpontosítania.

A GSoA-nak 100 000 aláírást kell gyűjtenie a népszavazáshoz. Új népszavazás javaslatakor a GSoA a következőket kéri:

- A szövetségi kormány ne vásároljon F-35 Lightning II vagy F / A-18E Super Hornet vadászgépet;

- A hadsereg költségvetését ennek megfelelően módosítják;

_ Ez a rendelkezés 2040. január 1-jén lejár.


Az utolsot nem igazán értem, mert csehből forditottam. @PavolR

GSoA musí pro referendum sesbírat 100 000 podpisů. GSoA v návrhu nového referenda požaduje:

Federální vláda nekoupí žádné stíhací letouny F-35 Lightning II nebo F/A-18E Super Hornet;

Rozpočet armády bude odpovídajícím způsobem upraven;

Platnost tohoto ustanovení vyprší 1. 1. 2040.