Itt az ördög a részletekben leledzik!
Viszont saaaajnos azok még nem nyilvánosak.
Nem tudjuk, hogy az egyes gyártóknál az ajánlatban mennyi volt a bentfoglalt repült idő.
Mert nem véletlenül emelték ki, hogy milye szipi-szupi szimulátoros képesség van hozzá, és hogy ezzel sokat olcsósítanak a fenntartáson.
Az megint másik dolog, hogy ugye a RUAG fogja fenntartani a gépeket. Namost kérdés, hogy a csomagárban mi van benne? Mert az is lehet, hogy a nagy zsozsót a RUAG-nak kell majd kifizetni. Ha a csomagban csak karbantartás eszközigénye volt benne, akkor a RUAG-gal meg majd külön kell szerződni.
Háát a magyar lízing díjhoz képest , ami 14 gépre most olyan 27Mrd HUF, addig a 14 svájci F-35-re meg valami 43,6Mrd HUF jön ki csak a fenntartás. Csak ugye a lízing díjban benne van a tulajdonszerzési költség is. A svájciak azt meg a legelején kifizetik - külön!
De tudom, mindjárt jön a "DE mi van a harcértékkel?!?".