1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Mi ez a tanker mánia? Mire kellene ez nekünk?
     
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szerintem semennyire, tekintve, hogy amikor mindossze harom szallitogepet veszel, akkor ertelmetlen egyes modelleket venni, tobb okbol is (egyreszt egy dedikalt gep nem gep, masreszt harom gepet ketfele modellbol uzemeltetni sokkal dragabb, mint harom egyfajtat stb.)
     
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Komolyan, minden 10-20 oldalon le lett irva... tankerrel megoldhato folyamatos patrol a levegoben, ha tavolra mennek a vadaszok valahova akkor mehet veluk stb.
     
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem kell dedikált tanker , ha ennyire kell akkor inkább valami többfeladatú gépet kéne hozni
    engedd el , két vélemény van és sose lesz közös pont, egyik ember azt mondja kell a másik meg ellene van , köztes dolog lenne max a többfeladatú gép , én ellene vagyok de ha ezzel mindenki boldog akkor legyen
     
    kamm and formosa1 like this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az nekünk túl nagy, tehát nem tudnánk kihasználni, és 1 vagyon lenne az üzemeltetése.
    Mellesleg az USAF-nak is túl nagy volt, így inkább KC-46A-t vettek...
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, pont ezert mondom, hogy 2-3 A400M idealis rampas multirole lenne... :)
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, csak ahhoz hogy 2-3 állandóan üzemképes gépünk legyen, az eddigi tapasztalatok alapján venni kellene vagy 9-10 Atlast minimum!!:(:mad:
     
    formosa1 and vilmoci like this.
  8. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    az USAF azért vette a KC-t mert a hazait pártolták , ennyi , mondhat bárki bármit, a KC-re ráment már egy vagon pénzük ,nem dobják csak úgy ki az ablakon , főleg hogy egy működő koncepcióról van szó
    na most látod ez is olyan hogy valaki sí-rí hogy az A400M milyen nagy meg minek meg milyen drága meg nem kell nekünk C17 osztályú szállító valaki meg azt mondja hogy igenis kell mert attól még hogy most egy ancsányi cargot kihasználunk nem biztos hogy nem tudnánk az A400M-et is(köztük én is)
    Én azt gondolom hogy az nagyon szép dolog lenne a 2-300 puma mellé érkezne 3-4 multirole A400M , mert inkább legyen túl sok kapacitásunk mint nem elég , ugyanakkor azt is megértem hogy ez a gép azért kicseszett nagy, én ezért mondtam hogy jöjjön 2 Herky meg még egy ami multirole de levették itt a fejem , pedig jó kis gép tény ami tény nem mai darab de elvégzi amit el kell , szintén sokan mondták itt a brazil csodát meg kisebb airbust meg C27-est de ezekkel az a baj hogy pl a C27 egy jó gép és kétszer akkora mint az ancsa de valahogy mégse szívesen bólintanék rá , a C-295 kiesik mert nagyon pici , voltak itt olyan hírek is hogy a szállítógépnek kéne elvinnie egy APC-t minimum , na akkor megint kiesik jó pár dolog és akkor a politikát bele se vettem a dologba
    lényeg a lényeg , én támogatom az A400M-et még akkor is ha azt mondják hogy megbízhatatlan ( ami a németekből kiindulva ugyan tény de ott eléggé leszarják őket, még szép hogy nem üzemképesek) de megértem valahol azokat is akik azt mondják hogy minek mert nagy :/
    nehéz téma az biztos sajnos
     
    kamm likes this.
  9. laca

    laca Active Member

    https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig
    Ebben a cikkben az alábbi pirossal kiemelt kifejezés azért eléggé elgondolkodtató:
    "A honvédelmi és rendészeti bizottságtól megkaptuk a felhatalmazást, hogy három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."
    Nem gondolom, hogy Benkő annyira laikus, hogy egy C-295-re ilyen jelzőt használjon.
    Már korábban is írtam, lehet van valami európai és/vagy V4 csoporton belüli szerepvállalásunk nehéz technika szállító képességre?
    Ha csak a V4(5,6) szférát, mint katonai csoportot, nézzük, akkor már igenis jogos, hogy legyen a régióban saját (V4-hez kötődő) A400 méretű kapacitás.

    Egyébként meg a műszaki problémákhoz röviden. Igen, bonyolult eszköz az A400, de igenis sok eszköznek voltak döcögős időszakai, csak ma már a feledés jótékony homálya fedi ezt, és mindenki a kiforrott technikát csodálja. Én emlékszem, hogy pl. régebben 80-90-es években F-16-osok is sűrűbben potyogtak, mint manapság, de ma már ez senkit nem érdekel (jogosan). Vér ciki volt amikor kiderült, hogy az F-35C-nek túl rövid a fékhorga és nem tud leszállni a laposra, de gondolom ma már megoldották. Az Atlas-t relatíve nagy mennyiségben fogják még sokáig üzemeltetni a legnagyobb ny-európai országok, egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vigyék végig a fejlesztéseket, amik a végén kiforrottá teszik a gépet.
     
    kamm likes this.
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az Atlas nevű statikus szállítógépnek nem 1 hibája van, hanem 1000 /tájékozódj az Atlas topicban/, ráadásul baromi drága, tehát nem kell senkinek!

    "kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet" - Hova és minek? Talán tankot akar szállíttatni? - Mert ha igen, akkor épp oly agyalágyult hülye, mint a többi párttársa...!!!
     
    Celebra and Ocses like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én kezdem azt érezni, hogy az Airbus marketing osztálya zavart téged ide.
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

  13. laca

    laca Active Member

    Ezt beszólogatós stílust kérlek tartsd meg a saját baráti körödnek!
    Képzeld "tájékozódtam" már a topikban, bár nem biztos, hogy a nevezett topik a téma egyetlen és igaz információ forrása.
    De tovább megyek, egy szóval nem említettem, hogy vegyünk Atlas-t!
    Sajnos úgy látom, hogy sokan nem értik a kulturált beszélgetés lényegét, igen elterjedt ez a foghegyről odaszólogatós stílus.
    Egyébként meg: KC-46 - 1000 hibája van, baromi drága és nééézd máá, mégis kell valakinek. Ezek védelmi, stratégiai beszerzések, nem Józsika válogat a mobiltelefon boltban. Szóval gondolkodjunk, és ne csak mantrázzunk.
     
    kamm likes this.
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az nem beszólás, hanem összefoglaltam a lényeget. A topicban találhatsz részleteket, indoklást és forrásokat is...

    A KC-46A-ból csak ősszel adták át az elsőt, így jó hogy van még hibája. Az A400M viszont már 6 éve repül - pontosabban kellene repülnie...!!!
     
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    En meg kezdem azt erezni, hogy dacara a sok hosszu lere eresztett irasoknak alapveto dolgokat nem ertesz nemcsak a vilagbol, de meg alapveto dolgokbol sem, lasd az epuletes turbopropos marhasagodat az Atlas kapcsan...
    Ugyan, dehogy. Fejezzuk mar be ezt a gyerekes, dafke fikazasat, az ujaknak mar nincs kulonosebb bajuk, a regieket meg a retrofit megoldotta. Magyarorszag mindenbol ujat vesz, megmondtak, azaz varhatoan nem lesz veluk semmi gond.
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Konkretan teljesen igaza van, tipikusan csak leszolod, minden erv nelkul. A topikban tobbeves sztorik vannak, szerintem szimplan nem erted, hogyan fejlodik egy platform.

    Jo pelda a szelektiv ertelmezesi gyakorlatora... tobb tizezer ora valamiert nalad nem regisztralt (raadasul kozben erkeztek ujabbak, azaz nem egyszeruen hat evre es a gepekre kell osztani a repult orakat)...
     
  17. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ha az A400 kiforrott gép lenne,akkor is hót felesleges nekünk.Tán leszáll kirakás módszerével gépesitett deszantműveletekbe akarunk kezdeni?Ahoz 3gép édeskevés-és nincsennek meg hozzá a deszantolható csapatok sem.Missziós feladatokhoz?Akkor minek vannak az A319ek?Honi védelmi feladatokra meg végképp feleslegesek.Nem látok katonai-honvédelmi okot a beszerzésükre.Ráadásul igencsak messze van a kiforrottságtol,ha lesz egyáltalán kiforrott gép valaha.
     
    Ocses and formosa1 like this.
  18. borisz

    borisz Well-Known Member

    Azért ne általánosítsunk, lsd. iráni F-14 beszerzés. :)
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan. Latszik, hogy a politikai akarat megvan a fejlesztesre, tovabba lathatoan Europahoz kotodik, a szakmai oldal kerese vilagos (heavy airlift), a budget pedig ugyis annyi lesz, amennyi kell. Ha jol emlekszem, a 75 milliard HUF a kovetkezo harom evre van erre a celra kijelolve, nem az egesz finanszirozasra, az cirka 270 millio dollar, ha az utana kovetkezo harom evre ugyanannyit raszannak, akkor az bizony harom Atlas mindennel ellatva (koztuk 1-2 tanker conversion kittel.)
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Errol beszelek... armchair general, raadasul hihetetlen magabiztos. :D
     
    fedett_mókus likes this.

Ezen oldal megosztása