Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hova akarsz konténereket és raklapokat dobálni?Meg minek???

Aha.An72/74?Kifejezetten STOL feladatokra kondicionált gép.De volt amerikai verzója is,az YC14.Vajon azok miért kapptak akkor turbófan hajtóművet,ha annyira szar SOTL szempontbol?
hqdefault.jpg
Khhmmmm, nem maga a turbofan hajtómű adja a STOL-képességet se az An-72/74-nél, se az YC-14-nél, hanem annak a speciális, szárny fölötti elhelyezése. Ha maga a turbofan adná a STOL-képességet, akkor jelenleg a világ talán összes gázturbinás utasszállítógép és teherszállítógépe STOL-gép lenne, mert mindegyik turbofan hajtóművel repül. Hallottál már STOL Jumbo-ról, A-380-ról vagy An-124-ről?!!
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and kamm
K

kamm

Guest
Amúgy a terminológia minden országban más, ennyiből a németeket is ekézhetnéd, hogy a gépesített lövészeket panzergranadiernek hívják....

Az oveke egy atkozott nyelv, hamar feladtam.Mondjuke ketlem, hogy regeszetbol vett kontinensneveket hasznalnanak...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 107
113
Perszehogy szükséges.Azért kéne logisztikai támogatógépnek átépiteni az A319eket.Pár C130 még elférne esetleg.De elsőre szintén faszságnak fog tünni,de a kedvencem,az S80 még missziós támogatásra is nagyon jó lenne.Nem a hazai összeköttetés céljára,hanem a kintlévők támogatására.A C23 Sherpák feladatait ötvözhetné a gunship támogatással.Baromi jol kigondolta azt a gépet a muszka.
Többe kerül az átépítés meg a hasonlók mintha veszel egy dedikált gépet a feladatra....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 107
113
Az oveke egy atkozott nyelv, hamar feladtam.Mondjuke ketlem, hogy regeszetbol vett kontinensneveket hasznalnanak...
Te a katonai terminlogiától egy minimális mértékben se tudsz elvonatkoztatni ? :rolleyes:
Amúgy a Brit katonai angol is más mint az amerikai, elég sok tekintetben.
 
M

molnibalage

Guest
Jaj, ez vicces, pont toled, aki olyan zoldsegeket irkalsz ossze neha, hogy szo szerint kinos. Egy reszuk sejthetoen a hianyos angoltudasodbol eredhet, azt meg el is nezne az ember, de a tobbi meg szimplan ostobasag.
Ha mar faek egyszeruseget emlegetsz: emlekszel, amikor leszoltad a legcsavart az A400M-en? :D Es te allitolag aramlastannal foglalkozol... vicces. :cool:
Semmilyen megallos tavot nem mertunk massal, ne hazudozz mar, annyira gaz ez a kocsmabol hozott 'proli vitakeszseg'... (FYI ha vitaba keveredsz, szinte mindig ez van: nagy hangon kijelentesz valamit, kiderul, hogy teves, de minimum pontatlan, erre elkezded terelni, csurni-csavarni, gyakran irrelevans, nonszensz oldalvaganyra, de sosem vagy hajlando revidealni a tevedest, amivel inditottal, de kozben meg te hoborogsz, sertegeted a masikat, igazi neveletlen, proli kocsmai bunko modjara - szabalyosan kinos nezni, ahogyan egeted magadat.)
Gratulálok a személyeskedéshez. Majd, ha sikerült megérteni a RTO azaz Rejected take Off, vagyis V1 sebességről megállást akkor szerintem gyere vissza.
Egyébként meg mi köze van ahhoz, hogy mire jó a légcsavaros GT, mi a minősége az egész rendszernek és az, hogy áramlástechnikus vagyok? Semmi.

A szélerőművek lapátjai a tervezés diadala...
... de ettől még kb. haszontalan erőlködés az egész.
Egy dolog hasznossága, összetettsége és szépségének kurvára semmi köze ahhoz, hogy van értelme. Lásd n+1 bukott civil és katonai projektet. Nehéz és csodálatos feladat M2-3 sebességre képes airliner-t vagy bombázót építeni? Igen. Hasznossága van a világban, hogy ezt megérje? Na, az nincs.

A végén még annyira felhúzol, hogy megveszem a C17 manualt...
De tudod mit? Kimehetsz egy airshow-ra és beszélgethetsz C-17 személyzettel is. Elég csak Ostraváig menni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Te a katonai terminlogiától egy minimális mértékben se tudsz elvonatkoztatni ? :rolleyes:
Amúgy a Brit katonai angol is más mint az amerikai, elég sok tekintetben.

Hat, az ember azt gondolna az a lenyege egy katonai temaju forumnak... igen, bar ez altalaban mindenre igaz itt, az amerikaiak mindenben az egyszerubb-kenyelmesebb-praktikusabb iranyt valasztjak (kivetel talan a jogi angol, amikor beadvanyt irok, akkor kenytelen vagyok atvenni a rettento maradi jogi bikkfanyelvet itt is.)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Jaj ne, megint jon ez az holdkoros otlet... :) :)



Masodikra, sot harmadik-negyedikre is annak tunik... :D
[/QUOTE]
Érdekes,de az usákoknak nem tünik holdkórosnak.C40 Clipper.Boeing,de az A319 kategóriája
220px-thumbnail.jpg

Logisztikai támogatógép.Ebböl nem dobálnak ki semmit.Nem arra való.
De végül is,mi a fenét akartok kidobálni misszióban?!?Hova és minek?
Khhmmmm, nem maga a turbofan hajtómű adja a STOL-képességet se az An-72/74-nél, se az YC-14-nél, hanem annak a speciális, szárny fölötti elhelyezése. Ha maga a turbofan adná a STOL-képességet, akkor jelenleg a világ talán összes gázturbinás utasszállítógép és teherszállítógépe STOL-gép lenne, mert mindegyik turbofan hajtóművel repül. Hallottál már STOL Jumbo-ról, A-380-ról vagy An-124-ről?!!
Persze,hogy nem.DE a légcsavar sem.Il18 tán STOL gép?Nem,pedig légcsavaros.Brazilok sem a légcsavart választották.Épppen arra reflektáltam,hogy nem attol STOL gép az A400,mert légcsavaros.Különben az YC15,amiböl aztán a C17 lett,nem a szárnyfelsőrészen hajtóművezett.PPont ugyanaz az elrendezése,mint a C17nek.Ugyanarra a pályázati kiirásra tervezték,mint az YC14est.De más műszaki megoldásokkal.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 107
113
Érdekes,de az usákoknak nem tünik holdkórosnak.C40 Clipper.Boeing,de az A319 kategóriája
220px-thumbnail.jpg

Logisztikai támogatógép.Ebböl nem dobálnak ki semmit.Nem arra való.
De végül is,mi a fenét akartok kidobálni misszióban?!?Hova és minek?

Persze,hogy nem.DE a légcsavar sem.Il18 tán STOL gép?Nem,pedig légcsavaros.Brazilok sem a légcsavart választották.Épppen arra reflektáltam,hogy nem attol STOL gép az A400,mert légcsavaros.Különben az YC15,amiböl aztán a C17 lett,nem a szárnyfelsőrészen hajtóművezett.PPont ugyanaz az elrendezése,mint a C17nek.Ugyanarra a pályázati kiirásra tervezték,mint az YC14est.De más műszaki megoldásokkal.[/QUOTE]
NATO gyakorlatokon dobálunk felszerelést. Azt mindig gyakorolják a pilótáink. Meg a SAC. Egy rámpás gépet meg kisség könnyebb megpakolni ennél.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Többe kerül az átépítés meg a hasonlók mintha veszel egy dedikált gépet a feladatra....
Na,ez az,amit egyszerüen nem hiszek el.Polgári teherfuvarozó cégek üzleti célbol csinálják.Több ilyen átépités történik,mint ahány A400ast összesen terveztek venni.És nem egy méregdrága speciális katonai gépböl.Mérget nem vennék rá,csak becsüülöm,de szerintem egy A400 szárnyának az árábol átépited a 2 A319est.Usák is azért rendszeresitette a C40est,mert jóval olcsóbb megvenni és üzemeltetni is,mint a C130ast.Nemhogy az A400t...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 107
113
Na,ez az,amit egyszerüen nem hiszek el.Polgári teherfuvarozó cégek üzleti célbol csinálják.Több ilyen átépités történik,mint ahány A400ast összesen terveztek venni.És nem egy méregdrága speciális katonai gépböl.Mérget nem vennék rá,csak becsüülöm,de szerintem egy A400 szárnyának az árábol átépited a 2 A319est.Usák is azért rendszeresitette a C40est,mert jóval olcsóbb megvenni és üzemeltetni is,mint a C130ast.Nemhogy az A400t...
Amúgy kamm barátunkon kívül senki nem beszélt itt A400-ról.
 
K

kamm

Guest
Érdekes,de az usákoknak nem tünik holdkórosnak.C40 Clipper.Boeing,de az A319 kategóriája
220px-thumbnail.jpg

Logisztikai támogatógép.Ebböl nem dobálnak ki semmit.Nem arra való.
De végül is,mi a fenét akartok kidobálni misszióban?!?Hova és minek?

Persze,hogy nem.DE a légcsavar sem.Il18 tán STOL gép?Nem,pedig légcsavaros.Brazilok sem a légcsavart választották.Épppen arra reflektáltam,hogy nem attol STOL gép az A400,mert légcsavaros.Különben az YC15,amiböl aztán a C17 lett,nem a szárnyfelsőrészen hajtóművezett.PPont ugyanaz az elrendezése,mint a C17nek.Ugyanarra a pályázati kiirásra tervezték,mint az YC14est.De más műszaki megoldásokkal.


Figyelj, van egy egyszeru peldam a legcsavar vs turbofanra: ha minden egyforma ket gepen, szerinted melyik fog joval rovidebb tavon felszallni, plane max terheles mellett? :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 461
46 362
113
Perszehogy szükséges.Azért kéne logisztikai támogatógépnek átépiteni az A319eket.
Ne már! Most, hogy végre nem tehertérben képzeli el a csapatszállítást a HM, miért akarsz ilyet?
Nem minthogyha erre különben lenne lehetőség. :rolleyes: Illetve lehet, hogy lenne az a pénz, amiért előkapná az Airbus legénysége a flexet, de inkább ne adj ilyen ötleteket! :D:hadonaszos: