1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csatlakozom az előttem felszólalóhoz! :)
     
    fishbed likes this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Leirhatnád a Tiétek milyen, de egy másik topikban...
    Nem értem az L39NG-nél tovább miért nem láttok,...a szemüvegetek teszi?
    Az hogy EU az mond valamit?
    ...legalább annyit várj(atok) mig átfot a dolog, hajlamosak itt sokan mindent (is) előre (!) jobban tudni, otthonról a fotelből...
    Gyűjtsünk össze itt minden infót, minden fellelhető nyilatkozatot, tényekre utaló linket és hagyjuk már összeállni a képet...ez az előre fanyalgás mert megint mertünk belevágni valamibe - mármint a kormány - ez vérciki...várjunk már egy kicsit aztán lehet majd ostorozni őket ha bebizonyosodik, hogy hülyeséget csináltak.
     
    kaktusz, BiancoGasto and alfa74 like this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem tudom, az mondjuk kabe ugyanaz... C-27J mondjuk elvileg meg az amcsiknal van, raadasul nullkilometeresen, nem?
     
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

    Relax. :) Ez a ceg beszallitoja az Airbusnak is. :)

    A magyar legiero az An-26 utan barmelyikkel nagyon elegedett lenne, lefogadom. :D
     
  5. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A szlovákok is be fognak lépni. Ez a lenti is tegnapi hír. V4 buli lesz ez.

     
    LMzek 2.0 likes this.
  6. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ez /Visontához hasonlóan/ a világ legjobb üzlete lesz annak a NER-es tolvajnak, aki megvette. - Miközben mi - magyar adófizetők - fizetjük a milliárdos veszteséget...!!! :(
     
  7. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Az An-26-ot ugye el akarjuk adni. Ez a cég nem tudja eladásképessé tenni egy felújítással?
     
    Blitz97 likes this.
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    30 éve nem tudja leváltani a tipust a gyár.Nincs rá tőke,technológia.
    Az EU nem állam.
    A többi meg az előbbiekből következik.Ha valaki tud olyat,ami változtathat ezen,ne rejtse el a tudását.
     
    formosa1 likes this.
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem ez nem elsősorban a profitról szól,egy részt politikai haszonszerzés másrészt ha tényleg komolyan gondolják a magyar hadiipar fejlesztését akkor a cseh cégben felhalmozott tudás lehet számunkra érték.Vannak más aspektusai is de az már masszív belpol.
     
    alfa74 likes this.
  10. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ebben egyettértunk:)De én szeretnék kellemesen meglepődni,abban az esetben ha boritéból az A400-s nevét húznák ki:)
     
    kamm likes this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem tudom, csak egy ötlet ami gazdaságilak is indokolhatóvá teszi ezt az üzletet...
    GRIPEN FELÚJÍTÁS

    Már a meglévő 14-14 gép felújítása is komoly üzlet, ha meg még veszünk hozzá plusz 14-14 gépet akkor kifejezetten jó üzletnek tűnik beszállni az AV-ba.
    Indoklás:
    - egy komolyabb mélységű felújítás cca. $30millió / gép amiből a munka - amit az AV végezne el - lehet akár $10 millió / gép is.
    - az AV árbevétele a jobb években $400-500 millió körül van (bár 2018 ban inkább csak $200) tehát a 24 - 48 gép felújításával várható $250-500 millió árbevétel - mondjuk négy évre elhúzva - kifejezetten segítheti a cég túlélését az elkövetkező ínséges pár évben.
    - mivel 51% ban tulajdonosok vagyunk ez a pénz kvázi "itthon marad"
    - Az AV know-how-ja tökéletesen alkalmas egy ilyen jellegű projekt kivitelezésére
     
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    De biztosan, csak nem hiszem, hogy megerne. :)
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    2 napja azt sem tudtad, hogy a világon van még az AERO. :rolleyes:
    Nyilván ez egy nagyon fontos tényező egy repülőgép esetén. Ha az állama Lockheedből vett volna 51%-ot, akkor jobb lenne a helyzet? :)
    Magától értetődik, hogyha idehaza van a gyár, akkor az sokat jelentene egy lehetséges konfliktusban. Szerinted az ellenfél mit venne célba az első napon?
    Annyid van egy konfliktusban, amid a 0. órában van.
    Gondolom az meg tiszta, hogy egy legalább 3.-4. generációs típust létrehozni idehaza saját tőkéből saját know-howt összerakva olyan 25-30-40 éves távlat. Irgalmatlan összegekből. Miközben fénykorunkban sem lesz belőle 40 db gép legyártva. Nagy buli! o_O
    Ez nem egy IFV, lőszer, gránát vagy kézifegyver amit éveken keresztül termeltethetsz, és még mindig csak a hazai igényeket próbálod kielégíteni.
    Hozzuk át az AERO gyárat? Sikerülhetne, kb. olyan 3-4 év alatt - hogy 2 év alatt legyártsuk a saját gépeket. Miközben lehet, hogy buknánk az AERO ennél jóval nagyobb bevételét jelentő MRO-t, és 3rd party alkatrész beszállítást. Most viszont van 51% tulajdonrészünk, amivel akár azt is elérhetjük, hogy magyar beszállítókat is bevonunk a gyártásba. Akik ezáltal nem csak a saját gépeinkbe dolgozhatnak be, de az AERO más termékeibe, szolgáltatásaiba. (Ezek a beszállítók viszont már idehaza járulnak hozzá a GDP-hez.) Okos könyveléssel viszonylag egyszerűen haza is hozható a haszon költségként könyvelve.
    Hozzájutunk a AERO training szimulációs potenciáljához. V4-en belül saját belső piacot gründolnak éppen most ezekhez a kiképző gépekhez.
    NEM, ez még messze nem jelent sikeres működést, ugyanakkor nagyon sokat nyerhetünk vele. Meg ha ügyesen csinálják, akkor még nyereséges is lehet. Ráadásul akkor tenyereltek bele az üzletbe, amikor ennél olcsóbban nem is lehetett volna.
    Hogy a szlovákok miért szálltak be - főleg, hogy a csehek nem tőlük vettek tüzérséget -, nem tudom. A cseheknek ez a stratégiai gyár országon belül maradását jelenti, valamint munkahelyeket. Nekünk lehetséges pénzt, technológiai transzfert, beszállítói lehetőségeket, kiképzési potenciált. A szlovákoknak eddig max. beszállítói lehetőségeket ajánlottak, meg ugye nekik is szükségük van modern pilóta képzésre.
    Nekem van olyan érzésem, hogy ez a V4 kooperáció még nincs lezárva. Ha jól tudom, a szlovákoknál még hátra van a kézifegyver csere. És a Bren-t ők korábban is használták korlátozott mennyiségben. Meglátjuk.
     
    LMzek 2.0, anti70, alfa74 and 5 others like this.
  14. Negan

    Negan Well-Known Member

    Nakérem,ez máregy érv.De.....
    AV azt önállóan biztos nem tudja megcsinálni.Hogy mennyire rentábilis,az is kérdés.Hisz gyakorletilag a szerelést tudnák a csehek,és nem mi csinálni.(cseh Gripeneket eddig hol javitották?)
    Még mindig csak pár évre való túlélésről beszélünk,még csak középtávú jövöképről se.
    Még mindig az ország határain kivüli ipari bázis,ami nincs az ellenőrzésünk alatt.
    Nekünk ez nem jelent bevételt,csak egy NER lovagnak,egy másik országban.Ottani munkavállalóknak ad munkát,a cseh államnak adóbevételt.Csehországnak marad meg egy ipari bázis,valameddig,nem Magyarországnak.
     
    formosa1 likes this.
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    Meglátjuk.
     
  16. megazez

    megazez Well-Known Member

    Szerintem nincs rá engedélye az Antonovtól, maximum a cég meglévő kapcsolatain keresztül könnyebb eladni, de javítani tuti nem javíthat.
     
    formosa1, vilmoci and SilvioD like this.
  17. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Ha veszteséges, akkor a "NER lovagnak" mitől nagy üzlet?
     
    LMzek 2.0 and zeal like this.
  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ezt a NER lovagot, hagyjuk most egy kicsit jegelve, mielőtt tök belpol-ba elmenne a téma.
     
    vata, alfa74, arcas and 1 other person like this.
  19. Negan

    Negan Well-Known Member

    Különben Ferihegyen valamelyik polgári cégre költve pénzt,nem lehetne egy hasonló javitó bázist kialakitani,mint anno a PG volt?
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mostanában ritkábban értünk egyet, de ebben lehet potenciál. :rolleyes:
    Alapvetően a Gripenek 100%, hogy modernizálva lesznek. Ez benne is van a Z2026-ban! Ott ugyan elsősorban fegyverzetileg említi, de gondolom nem lenne nagy baj, ha elektronikailag is megkapná E újításait.
    De mondjuk el tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy az Aero licence-et szerez a Saabtól a gépek javítására, mi (és a csehek) meg cserébe további Gripeneket rendelünk. Esetleg megbugázzuk a horvátokat egy Gripenes üzletre, miközben az Aero meg csinálja a szervizüket.
    Jó a Saabnak, mert az alkatrészt speciális supportot (szoftveres upgrade-ek) továbbra is ők adják, ráadásul nagyobb flottára. Jó a cseheknek mert ugye az Aero csak náluk van. És jó nekünk, mert amit kifizetünk a "lízing" után szervizre, az részben visszacsoroghat hozzánk.
     

Ezen oldal megosztása