1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Köszi, de hogy valtak külön ha a név megmaradt? Na jó, annyira nem lényeges, a szerszamosat vitték a kínaiak.
    Amúgy van még egyáltalán nyitott égbolt? Nem úgy volt hogy az oroszok lefújták?
     
  2. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Csak akarni kellene, és simán tudnánk venni Orosz cuccot közvetetten,az Oroszok megoldják,meg a yenkik is,ha virítjuk a dodó/rubel kötegeket.
     
  3. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Gondolom a szétválláskor megállapodtak, hogy használhatják tovább a nevet. Nem meglepő, pláne a németeknél. Például az Aldi-ból is kettő van, miután a tulajok utódai nem tudtak megállapodni rendesen egymással. Azóta van Aldi Nord (észak-németország és nyugat- illetve észak-európa) és van Aldi Süd (dél-németország, dél- és kelet-európa, ausztrália, egyesült államok).

    Persze, a Nyitott Égbolt Egyezmény több, 20 ország aláírta és ratifikálta, él és virul ma is. Utoljára 2016-ban volt egy kisebb botrány, mert a Törökök nem engedték be a légterükbe az Orosz Nyitott Égbolt repülőgépet, az egyezmény ellenére.
     
    endre and antigonosz like this.
  4. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Különösen a jelenlegi politikai helyzetbe ez annyira nem volna bölcs dolog. De amúgy sem. Egy teherautónál vagy akár egy teherszállító repülőgépnél még valamennyire megmagyarázható az, hogy nem NATO forrásból vásárol szabvány eszközöket egy NATO tagország, de olyan eszközöknél, mint harckocsi, légvédelem, hadihajók, stb. már egészen más a tészta. Nem véletlen, hogy a törökök Sz-400 vásárlásánál is hápogás volt/van. Teljesen érthető okokból. Egy harckocsi esetében dettó ez a helyzet.
     
    endre, fishbed and tonyo like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Közben találtam egy ilyen információt:

    "In 2017, the German Air Force purchased an Airbus A319 as its future Open Skies aircraft."

    A319-133CJ, German Air Force, 15+03 (MSN 1212)
     
    arcas likes this.
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Ezt úgy hívjuk szaknyelven, prejudikáció.
    A kérdéses géppel sem tette meg, ezt próbáltam meg felvezetni, Montenegroba ment hivatalos útra, majd a gép hazatért, gondolom üresen. Utána mentek tovább, de hogy nem az Airbussal, az is biztos.
    Csányi meg nincs rászorulva egyetlen állami vezetőre sem, szíve joga hogy kit utaztat szerintem, ez egy mindennapos történet akár nyugaton is.
     
    arcas likes this.
  7. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Amit rövid határidővel tudnának exportálni az a K-1 es. Abból is talán már a legújabb A.... változatt.
    Német-Francia koprudukcióhoz alaposan ki kellene nyitni a tárcát. Ez csak úgy érné meg ha legalább 400-500 db os megrendelésük van. Ezt meg csak közösben tudnánk.
    Török vonal (a várható nato n belüli balhé miatt nem vennék mérgett rá)
    Orosz alapbol ugrik.
    Hát nem is lehetne tudni.
    Újra úgy lenne esélyünk ha pár KKE ország összefogna és odavágna a németeknek egy több száz db megrendelést. Máskülönben mi állítanánk rendszerbe a világ legdrágább mbt ét.
    Marad esélyes Korea.
    Vagy licenszbe összefog a V4 és valahol felhúz egy gyárat vagy kiegészíti a meglévő kapacítást harckocsigyártásra. Ez jó esélyel lengyeleknél vagy a cseheknél lehetséges.
    A mostani helyzetre alapozva én új mbt re nem tennénk. Legfeljebb 5-6 év múlva talán.
    2-3 zászlóalj új mbt legalább 700-800 (1 milliárd?) millió euró/dollár.
    Szerintem ez lesz a legutolsó tétel amit a 2026 ban talán be fogunk tudni szerezni.
     
    Panzerfaust, alfa74 and fip7 like this.
  8. senki

    senki Active Member

    Gondolsz, amit akarsz.
     
  9. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Ez itt már elég off, de 1-2 zászlóaljról volt szó régebben, és az is ki lett tárgyalva, hogy igen, a nehéz szárazföldi cuccok, a Z2026 végén jönnek, ha be nem üt valami addig. Amúgy én még mindig a hibrid Leclerc/Leo-ra tippelek.
     
  10. senki

    senki Active Member

    Várj egy pillanatot. Eddig a diplomáciai postáról volt szó. A hírszerzési információkat azért ne keverjük ide. Amógy milyen jól nézne ki, hogy a hírszerző odamegy a reptérre, és onnan a kormányzati gép vinné tovább az információit. Amúgy abban igazad van, hogy mindenki szeretné megismerni azokat az adatokat, míg a másik fél ezt titkosítással próbálja megakadályozni. Ez így működik.
     
  11. senki

    senki Active Member

    Várj, eddig nem a diplomáciai postáról beszéltünk? A hírszerzés egy másik tészta. A DP-ben általában nem szokott hírszerzési információ lenni. Ne keverjók össze ezeket.
     
  12. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Off: 2026 ra itt már Abdul kergetés lesz. Sajna az is elképzelhető hogy a gyárak is leállnak addigra nyugaton :(
     
  13. alali77

    alali77 Active Member

    SŐŐT, emberevő hordák fognak német kisnyugdíjasokat sütögetni Berlin romjain!
     
  14. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Off: Az ismerősöm nemrég tart hazza Franciaországból. Egy havi kiküldetés után. Röviden katasztrófa van kint. A szavaival élve. Legalábbis abban a városban. Na nem szemetelem tovább a topikot.
    On rámpás géppekről lehetséges befutók?
    Tavaszal a C-295 ös nagyon promotálták kecson.
     
  15. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Jah, jött a Mi-17eknek utánpótlásért (hot blade 2018), aztán ha már itt volt, körbenézték. De szerintem eddig is tudtak már mindent róla, cseh, lengyel gépekkel is találkoztak már eleget. De amúgy kuss van a taktikai gépbeszerzésről nagyon.
     
  16. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Azt te nem tudhatod (biztosan) hogy másnak milyen adatra van szüksége, veled-akárkivel kapcsolatban, persze azért jó részük sejthető. Ezzel összefüggésben akár egy diploposta is tartalmazhat kurrens információt. A hírszerző általában nem megy ki a reptérre, mert elsősorban a névtelensége védi. És a futárt a relatív ismeretlensége.
    Sok ügy van amit árgus szemek figyelnek, elsősorban a gazdasági adatszerzés a prioritás.
    Mindig csodálom Szél Bernike hozzáértő követelőzését a paksi szerződés teljes nyilvánosságra hozása érdekében. Hát ennyire hülye nem lehet valaki, hogy egy nemzetbiztonságilag kiemelt fontosságú intézményre vonatkozó adatokat kitegyen a kirakatba. Egyes országokban visítva röhögnének rajtunk.
     
  17. senki

    senki Active Member

    Az, hogy egy másik ország mire kíváncsi, mindig hírigény. Azt is fel kell deríteni. Innen tudod, hogy mit kell(ene) védened fokozottan.
     
  18. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Még egy ilyen kis országnak mint mi, 100+ db-ra volna szükség. Ha megvannak a kiegészítő egységek, dandárszinten. Minimum és békeidőben.
    A tippem az, hogy, mivel a többi V4 se bővelkedik, lengyeleken kívül, talán összefogni volna jó. M4cz-ből sincs 30-nál több, pedig ott azért több dohány volna e célra.
     
  19. krisss

    krisss Well-Known Member

    Azért ennyire nem kell megenni az agitpropot.
     
    fishbed, alfa74 and silurusglanis like this.
  20. Masztiff

    Masztiff Member

    Lehet, jól tippelsz: https://www.janes.com/article/80889...resents-joint-franco-german-tank-demonstrator "Neuhaus expected the EMBT's weight to make it attractive for eastern European countries with bridges not able to withstand heavier tanks."
     
    anonim999, ijasz and tonyo like this.

Ezen oldal megosztása