Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 709
28 782
113
Tesztelik a rakétát.
1441894440_imgb1117.jpg
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
222
19
18
Hmm...Itt is megemliti Dani a Spirit seggbe durrantasat,ami a horvat oldalon landolt!Egyebkent legeloszor a Vojska ban olvastam errol a hirrol (szerb katonai ujsag) hogy ez mennyire lehet igaz azt nem lehet sajnos bizonyitani,mindossze annyi a biztos hogy a horvatok tol jott az info anno hogy az o teruletukre pottyant le valami es az amcsik takaritottak!Viszont a horvatok nem kozoltek hogy milyen tipusu repulogep esett le hozzajuk.Lehetett ez a bizonyos Spirit is amit Dani emlit,de lehet hogy nem!
 
M

molnibalage

Guest
Hmm...Itt is megemliti Dani a Spirit seggbe durrantasat,ami a horvat oldalon landolt!Egyebkent legeloszor a Vojska ban olvastam errol a hirrol (szerb katonai ujsag) hogy ez mennyire lehet igaz azt nem lehet sajnos bizonyitani,mindossze annyi a biztos hogy a horvatok tol jott az info anno hogy az o teruletukre pottyant le valami es az amcsik takaritottak!Viszont a horvatok nem kozoltek hogy milyen tipusu repulogep esett le hozzajuk.Lehetett ez a bizonyos Spirit is amit Dani emlit,de lehet hogy nem!
Ezt a részt sajnos nem lehet elhinni. A B-2 repülési magassága olyan, hogy esélye sem lehetett a Nyevával. Még teljesen ideális esetben is talán csak másodpercekre látta volna meg a SzNR-125 és után olyan utánlövés lett volna, hogy ha valami csoda fojtán rakétát indít, az utánlövés nem ment volna. Nem ideális esetben meg semmit nem tud csinálni a nyeva osztály 40-50 ezer lábon repülő stealth géppel. Mert a B-2 repmagassága bezony ez...
 

ssvenom

Member
2010. december 1.
222
19
18
Ertem,szoval magyaran nem tud felloni a Nyeva oda ahol a B-2 grasszal.Van egy ismerosom aki Dani-t ismeri,megkerem ot hogy kerdezze meg hogy honnet veszi azt hogy B-2 volt!Mibol velekedik arra hogy az egy Spirit volt!Mert engemet ez a resze erdekel leginkabb hogy honnet latta vagy sejti hogy az egy B-2 volt!Talan a kijelzojen lathatta hogy pl mas formaja van a jelnek mint az F-117 nek,viszont lopakodik?Mert azert nem lehet rola feltetelezni hogy a levegobe beszel vagy nyomatni akarja a propagandat...!na hatha sikerul tovabbi infot gyujteni a feltetelezesrol.
 
M

molnibalage

Guest
Ertem,szoval magyaran nem tud felloni a Nyeva oda ahol a B-2 grasszal.Van egy ismerosom aki Dani-t ismeri,megkerem ot hogy kerdezze meg hogy honnet veszi azt hogy B-2 volt!Mibol velekedik arra hogy az egy Spirit volt!Mert engemet ez a resze erdekel leginkabb hogy honnet latta vagy sejti hogy az egy B-2 volt!Talan a kijelzojen lathatta hogy pl mas formaja van a jelnek mint az F-117 nek,viszont lopakodik?Mert azert nem lehet rola feltetelezni hogy a levegobe beszel vagy nyomatni akarja a propagandat...!na hatha sikerul tovabbi infot gyujteni a feltetelezesrol.
Fizikailag fel tud menni a rakéta, az SzNR-125 az, aminél akkora ferde lőtáv jön ki, hogy az F-117 szintű RCS ellen tehetetlen, de még ha érzélné is, akkor a rávezetésre már nem lenne elég idő.
 
M

molnibalage

Guest
Fizikailag fel tud menni a rakéta, az SzNR-125 az, aminél akkora ferde lőtáv jön ki, hogy az F-117 szintű RCS ellen tehetetlen, de még ha érzélné is, akkor a rávezetésre már nem lenne elég idő.
Ezen felül az indkátoron felvillanó lencsejelből te az életben nem teszel különbséget gépek között.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ertem,szoval magyaran nem tud felloni a Nyeva oda ahol a B-2 grasszal.Van egy ismerosom aki Dani-t ismeri,megkerem ot hogy kerdezze meg hogy honnet veszi azt hogy B-2 volt!Mibol velekedik arra hogy az egy Spirit volt!Mert engemet ez a resze erdekel leginkabb hogy honnet latta vagy sejti hogy az egy B-2 volt!Talan a kijelzojen lathatta hogy pl mas formaja van a jelnek mint az F-117 nek,viszont lopakodik?Mert azert nem lehet rola feltetelezni hogy a levegobe beszel vagy nyomatni akarja a propagandat...!na hatha sikerul tovabbi infot gyujteni a feltetelezesrol.
Nem a rakéta hatótávjával van a baj,hanem,hogy túl későn veszi észre a radar így csak utána lőni tudnának és erre kevés a rakéta lőtávja +ugye ha távolodik a B-2 akkor gyorsan el is fog tűnni a radarról.
 
M

molnibalage

Guest
Nem a rakéta hatótávjával van a baj,hanem,hogy túl későn veszi észre a radar így csak utána lőni tudnának és erre kevés a rakéta lőtávja +ugye ha távolodik a B-2 akkor gyorsan el is fog tűnni a radarról.
Nem, ez ebben a formában téves. A HT összefoglaló kiadása után majd térjünk vissza erre, abban lesz olyan HMZ diagram ami alapján el lehet magyarázni. Vagy holnap, ha lesz rá időm. :)
 
M

molnibalage

Guest
Ez a HMZ 300 m/s alatti nem zavaró célok ellen. A (majdnem) fullos magyarázattal viszont megint elspoilerezem a HT összefoglaló egy részét...
zdpnzb41y5zg85w0u5v2.png
 
M

molnibalage

Guest
Lajstrom alapján minden gépről készült több fotó is a 2000-es évek folyamán, elvileg a B-2 flotta hiánytalan.
Erre azt mondja bármelyik konteós vagy orosz SAM fan, hogy biztos átfestegették ugyanazon gépeket, mert egyszerre a teljes flottát nem fotózta le senki.
Én erre meg azt mondom, hogy akkor hol a tárgyi bizonyíték. Az F-117 alkatrészek is beterítették a környéket, akkor a B-2 találati helye környéként - nem csak lezuhanás - hogyan nem talált senki semmit 18 év alatt sem...?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Én nem értékelem karosszékből azt, hogy Daniék lelőttek egy B-2 bombázót. Ő székely ember, és kicsit máshogy beszél és máshogy is kell érteni, mit mond. Ő több előadáson elmondta, hogy lelőttek egy B-2-est. De ez nem jelenti azt, hogy az lezuhant, hanem azt, hogy rakétát indított egy B-2 ellen, amelyen valószínűleg találatot értek el, és kényszerleszállt, vagy rongálodott, de darabjai valahol Horvátországban zuhantak le. Az is biztos, hogy a horvátoknál volt egy terület ahol amerikai mentesítők jártak még a földet is kicserélték X mélységben és térségben, valamint valamilyen roncsdarabokat elvittek. A B-2 "lelövése" annyira komoly, hogy a szerb katonai dokumentumok között szerepel, a jelentés és, amelyet Dani írt, stb.
Vannak akik komolyan kutatnak ezeket. Nem szeretem mikor karosszékből "csuklóból" megint a tényleges tények teljes ismerete nélkül (csak a nyilvánosságra hozott műszaki paraméterek) alapján elvetjük, hogy találat, ért egy B-2-est.
A Kossuth rádiós riportban lelőtt más lelőtt F-117 is szerepelt, de ezt nem tudom milyen dokumentumok támasszák alá. Az biztos, hogy a rakétaosztály naplói, a jelentések stb. tényleges bemutatása, mikor, mit hogyan, sokat segít Dani állításán. Egyébként is sok olyan eset volt akár lérakosoknál, akár légvédelmi tüzéreknél, mikor általuk lelőtt, megrongált gépek simán hazatértek és nem volt sérülés sem rajtuk. Az amerikaiak egyébként ezeket az eseteket biztosan el próbálják tűnteni, hogy egy "kurva drága szuperfegyerüket" akár csak megrongálta egy orosz gyártású ráadásul elavultnak tekintett lérak komplexum. Lásd pld. egy évtizedig nem ismerték el az F/A-18 elvesztését Irak felett, és csak a gyászoló család komoly kérésére derült ki, hogy MiG-25 lőtte le. Addig még a hajózó is csak eltünt. Ezzel nem azt írom, hogy biztos, hogy az Daniék lelőtték a gépet, de árnyaltabb a dolog.
Az nem igaz, hogy hiánytalan volt a B-2 flotta. Én kerestem, de nem találtam egyidőben (1-2 hét alatt) készített olyan képeket amelyen mindegyik B-2 szerepelt. (Lásd EXIF fájl pld. de ez is manipulálható.
Szóval nincs bizonyíték, hogy egy megrongált B-2-öt nem javítottak X/Y idő alatt, amelyet talán Daniék találtak el. Erről nem fog senki sem bizonyítékot találni. De arről sem, hogy minden gép sérülésmentes volt a Jugoszláv-NATO háború utáni hónapokban..
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
806
2 050
93
Erre azt mondja bármelyik konteós vagy orosz SAM fan, hogy biztos átfestegették ugyanazon gépeket, mert egyszerre a teljes flottát nem fotózta le senki.
Én erre meg azt mondom, hogy akkor hol a tárgyi bizonyíték. Az F-117 alkatrészek is beterítették a környéket, akkor a B-2 találati helye környéként - nem csak lezuhanás - hogyan nem talált senki semmit 18 év alatt sem...?

Valóban nem ártana legalább egy szegecs a gépből, vagy a helyszínről egy fotó hogy valami alapja legyen a veszteségnek:))
Egyébként ahol írnak az esetről, a 88-0329 "Spirit of Missouri" gépet emlegetik. Ez a gép pont nemrég volt Fairfordban... http://www.airliners.net/photo/USA-Air-Force/Northrop-Grumman-B-2A-Spirit/2747890/L
 
M

molnibalage

Guest
Az is biztos, hogy a horvátoknál volt egy terület ahol amerikai mentesítők jártak még a földet is kicserélték X mélységben és térségben, valamint valamilyen roncsdarabokat elvittek.
A sérült F-117 darabjai is lehettek...

A B-2 "lelövése" annyira komoly, hogy a szerb katonai dokumentumok között szerepel, a jelentés és, amelyet Dani írt, stb.
A papír mindent elbír. Lásd Szu-ban született KGB és egyéb jelentéseket...

Vannak akik komolyan kutatnak ezeket. Nem szeretem mikor karosszékből "csuklóból" megint a tényleges tények teljes ismerete nélkül (csak a nyilvánosságra hozott műszaki paraméterek) alapján elvetjük, hogy találat, ért egy B-2-est.
Nem csuklóból.

  1. A HMZ diagram és a stealth kombó ezt hozza ki. Fizika.
  2. Semiféle bizonyíték nincs.
Akkor erre mit kellene mondani...?

A Kossuth rádiós riportban lelőtt más lelőtt F-117 is szerepelt, de ezt nem tudom milyen dokumentumok támasszák alá.
Nem lelőtt, eltalált. Erről ma már lehet tudni, hogy megtörtént megsérült egy másik F-117-es. Egy pilóta is megírta.

egyébként ezeket az eseteket biztosan el próbálják tűnteni, hogy egy "kurva drága szuperfegyerüket" akár csak megrongálta egy orosz gyártású ráadásul elavultnak tekintett lérak komplexum.
Az F-117 minden volt, csak nem rohadt drága. Mai napig nem értem, hogy miért csak ~70 db készült belőle. Semmivel sem volt drágább, mint egy átlag 4. gen gép. (Titokvédelem miatt talán, mert ez egy full TFW, ennél több gépet huzamosan egy támaszponon üzemeltetni húzós lehet.) A B-2-re ez áll.

Lásd pld. egy évtizedig nem ismerték el az F/A-18 elvesztését Irak felett, és csak a gyászoló család komoly kérésére derült ki, hogy MiG-25 lőtte le.
Tévedés. A gép elvesztését mindig is beismerték. Az okot nem tudták, hogy ki lőtte le. Kele, nem ez az első eset, hogy a szezont kevered a fazonnal... Mivel 2003 előtt senkit nemigen lehetett megkérdezni Irakban, hogy ki és mit csinált. Azóta tudták kideríteni az expilóta és a nyomozás során, hogy mi történt.

Addig még a hajózó is csak eltünt.
Többször váltott KIA és MIA státszuszt a pilóta sőt, egy ideig talán a pilóta fizetését is folyosították.

Az nem igaz, hogy hiánytalan volt a B-2 flotta. Én kerestem, de nem találtam egyidőben (1-2 hét alatt) készített olyan képeket amelyen mindegyik B-2 szerepelt. (Lásd EXIF fájl pld. de ez is manipulálható.
Erre egy konteós azt mondaná, hogy ennyi idő alatt átfestenek egy gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Lajstrom alapján minden gépről készült több fotó is a 2000-es évek folyamán, elvileg a B-2 flotta hiánytalan.
1., Nem minden gép zuhan le amit eltalálnak, főleg ha az nem telitalálat csak közeli robbanás repeszhatással. Szakadhattak le róla darabok, de attól még hazarepülhetett, nyomokat eltakarították, gépet kijavíthatták.
2., Ugyanúgy lehetett az egy másik "eltalált" F-117 amiről szakadtak le darabok egy közeli robbanás nyomán, és annak a nyomait takarították el.
3., A flotta akkor teljesen hiánytalan bizonyítottan, ha valaki tudja bizonyítani a 20 példány egyidejű meglétét, ez elég problémás szerintem. Viszont a bizonyítás hiánya még nem bizonyíték az ellenkezőjére sem.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7