Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt a részt sajnos nem lehet elhinni. A B-2 repülési magassága olyan, hogy esélye sem lehetett a Nyevával. Még teljesen ideális esetben is talán csak másodpercekre látta volna meg a SzNR-125 és után olyan utánlövés lett volna, hogy ha valami csoda fojtán rakétát indít, az utánlövés nem ment volna. Nem ideális esetben meg semmit nem tud csinálni a nyeva osztály 40-50 ezer lábon repülő stealth géppel. Mert a B-2 repmagassága bezony ez...Hmm...Itt is megemliti Dani a Spirit seggbe durrantasat,ami a horvat oldalon landolt!Egyebkent legeloszor a Vojska ban olvastam errol a hirrol (szerb katonai ujsag) hogy ez mennyire lehet igaz azt nem lehet sajnos bizonyitani,mindossze annyi a biztos hogy a horvatok tol jott az info anno hogy az o teruletukre pottyant le valami es az amcsik takaritottak!Viszont a horvatok nem kozoltek hogy milyen tipusu repulogep esett le hozzajuk.Lehetett ez a bizonyos Spirit is amit Dani emlit,de lehet hogy nem!
Fizikailag fel tud menni a rakéta, az SzNR-125 az, aminél akkora ferde lőtáv jön ki, hogy az F-117 szintű RCS ellen tehetetlen, de még ha érzélné is, akkor a rávezetésre már nem lenne elég idő.Ertem,szoval magyaran nem tud felloni a Nyeva oda ahol a B-2 grasszal.Van egy ismerosom aki Dani-t ismeri,megkerem ot hogy kerdezze meg hogy honnet veszi azt hogy B-2 volt!Mibol velekedik arra hogy az egy Spirit volt!Mert engemet ez a resze erdekel leginkabb hogy honnet latta vagy sejti hogy az egy B-2 volt!Talan a kijelzojen lathatta hogy pl mas formaja van a jelnek mint az F-117 nek,viszont lopakodik?Mert azert nem lehet rola feltetelezni hogy a levegobe beszel vagy nyomatni akarja a propagandat...!na hatha sikerul tovabbi infot gyujteni a feltetelezesrol.
Ezen felül az indkátoron felvillanó lencsejelből te az életben nem teszel különbséget gépek között.Fizikailag fel tud menni a rakéta, az SzNR-125 az, aminél akkora ferde lőtáv jön ki, hogy az F-117 szintű RCS ellen tehetetlen, de még ha érzélné is, akkor a rávezetésre már nem lenne elég idő.
Nem a rakéta hatótávjával van a baj,hanem,hogy túl későn veszi észre a radar így csak utána lőni tudnának és erre kevés a rakéta lőtávja +ugye ha távolodik a B-2 akkor gyorsan el is fog tűnni a radarról.Ertem,szoval magyaran nem tud felloni a Nyeva oda ahol a B-2 grasszal.Van egy ismerosom aki Dani-t ismeri,megkerem ot hogy kerdezze meg hogy honnet veszi azt hogy B-2 volt!Mibol velekedik arra hogy az egy Spirit volt!Mert engemet ez a resze erdekel leginkabb hogy honnet latta vagy sejti hogy az egy B-2 volt!Talan a kijelzojen lathatta hogy pl mas formaja van a jelnek mint az F-117 nek,viszont lopakodik?Mert azert nem lehet rola feltetelezni hogy a levegobe beszel vagy nyomatni akarja a propagandat...!na hatha sikerul tovabbi infot gyujteni a feltetelezesrol.
Nem, ez ebben a formában téves. A HT összefoglaló kiadása után majd térjünk vissza erre, abban lesz olyan HMZ diagram ami alapján el lehet magyarázni. Vagy holnap, ha lesz rá időm.Nem a rakéta hatótávjával van a baj,hanem,hogy túl későn veszi észre a radar így csak utána lőni tudnának és erre kevés a rakéta lőtávja +ugye ha távolodik a B-2 akkor gyorsan el is fog tűnni a radarról.
Hmm...Itt is megemliti Dani a Spirit seggbe durrantasat,ami a horvat oldalon landolt!
Erre azt mondja bármelyik konteós vagy orosz SAM fan, hogy biztos átfestegették ugyanazon gépeket, mert egyszerre a teljes flottát nem fotózta le senki.Lajstrom alapján minden gépről készült több fotó is a 2000-es évek folyamán, elvileg a B-2 flotta hiánytalan.
Erre azt mondja bármelyik konteós vagy orosz SAM fan, hogy biztos átfestegették ugyanazon gépeket, mert egyszerre a teljes flottát nem fotózta le senki.
Én erre meg azt mondom, hogy akkor hol a tárgyi bizonyíték. Az F-117 alkatrészek is beterítették a környéket, akkor a B-2 találati helye környéként - nem csak lezuhanás - hogyan nem talált senki semmit 18 év alatt sem...?
A sérült F-117 darabjai is lehettek...Az is biztos, hogy a horvátoknál volt egy terület ahol amerikai mentesítők jártak még a földet is kicserélték X mélységben és térségben, valamint valamilyen roncsdarabokat elvittek.
A papír mindent elbír. Lásd Szu-ban született KGB és egyéb jelentéseket...A B-2 "lelövése" annyira komoly, hogy a szerb katonai dokumentumok között szerepel, a jelentés és, amelyet Dani írt, stb.
Nem csuklóból.Vannak akik komolyan kutatnak ezeket. Nem szeretem mikor karosszékből "csuklóból" megint a tényleges tények teljes ismerete nélkül (csak a nyilvánosságra hozott műszaki paraméterek) alapján elvetjük, hogy találat, ért egy B-2-est.
Nem lelőtt, eltalált. Erről ma már lehet tudni, hogy megtörtént megsérült egy másik F-117-es. Egy pilóta is megírta.A Kossuth rádiós riportban lelőtt más lelőtt F-117 is szerepelt, de ezt nem tudom milyen dokumentumok támasszák alá.
Az F-117 minden volt, csak nem rohadt drága. Mai napig nem értem, hogy miért csak ~70 db készült belőle. Semmivel sem volt drágább, mint egy átlag 4. gen gép. (Titokvédelem miatt talán, mert ez egy full TFW, ennél több gépet huzamosan egy támaszponon üzemeltetni húzós lehet.) A B-2-re ez áll.egyébként ezeket az eseteket biztosan el próbálják tűnteni, hogy egy "kurva drága szuperfegyerüket" akár csak megrongálta egy orosz gyártású ráadásul elavultnak tekintett lérak komplexum.
Tévedés. A gép elvesztését mindig is beismerték. Az okot nem tudták, hogy ki lőtte le. Kele, nem ez az első eset, hogy a szezont kevered a fazonnal... Mivel 2003 előtt senkit nemigen lehetett megkérdezni Irakban, hogy ki és mit csinált. Azóta tudták kideríteni az expilóta és a nyomozás során, hogy mi történt.Lásd pld. egy évtizedig nem ismerték el az F/A-18 elvesztését Irak felett, és csak a gyászoló család komoly kérésére derült ki, hogy MiG-25 lőtte le.
Többször váltott KIA és MIA státszuszt a pilóta sőt, egy ideig talán a pilóta fizetését is folyosították.Addig még a hajózó is csak eltünt.
Erre egy konteós azt mondaná, hogy ennyi idő alatt átfestenek egy gépet.Az nem igaz, hogy hiánytalan volt a B-2 flotta. Én kerestem, de nem találtam egyidőben (1-2 hét alatt) készített olyan képeket amelyen mindegyik B-2 szerepelt. (Lásd EXIF fájl pld. de ez is manipulálható.
1., Nem minden gép zuhan le amit eltalálnak, főleg ha az nem telitalálat csak közeli robbanás repeszhatással. Szakadhattak le róla darabok, de attól még hazarepülhetett, nyomokat eltakarították, gépet kijavíthatták.Lajstrom alapján minden gépről készült több fotó is a 2000-es évek folyamán, elvileg a B-2 flotta hiánytalan.