Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
ksspsta said
<blockquote>Terminator said
<blockquote>ksspsta said
A szakmai véleményt leírták azon a blogon.... 737 vagy 320 és casa. A többi az komolytalan.

Mindent leírtak, mindent. Vicc az egész.



Ezzel mit akarsz mondani? Kifejtenéd bővebben. (Vagy csak én nem értem?)</blockquote>

Egyszerű, tudod azt te nagyon jól....
sf-wink.gif
</blockquote>
 

Nem értem. A múltkor még azt írtad hogy jó az An-26, nem kell helyette más, most meg hogy vegyünk/béreljünk 737/320/casa-t?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
marton said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
http://hvg.hu/gazdasag/20130618_Johet_a_magyar_Air_Force_One .....tudom hvg,, de olvasható.
Ez nálam a "Hogyan csináljunk kommentgenerátor cikket az átlagpolgár számára teljesen közömbös témából Orbán nevének a felhasználásával" kategória nyertese (akinek van hozzá gyomra olvasgassa végig a kommenteket is...)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Igazad van, ezért írtam, hogy hvg-től van,,, onnan csak ilyenek jönnek. Igen Orbán nevével kezdik (tipikus firkász-hatásvadász, de ha már a hvg-nél van...), de utána azért szerintem jól megmagyarázzák (pedig nem szokásuk), hogy konkrétan mire is kellenek a gépek, és a spórolást sem hagyják ki.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Mondjuk az igaz, hogy tartalmilag rendben van, sőt, még meg is indokolja, hogy miért kéne új gépeket venni. Gondolom valahogy úgy történhetett, hogy emberünk megírta a cikket, adott neki valami átlagos címet (pl. Szállítógép-beszerzés a Honvédségnél), aztán jött a főszerkesztő, hogy ezt a kutya se fogja elolvasni, meg kommentelni alá, tegyük bele Orbánt a címbe. Az emberek meg persze harapnak rá, a hozzászólások nagy részén látszik, hogy még csak el sem olvasta a cikket, csak jött valamit odafröcsögni és engem ez keserít el igazán. Pár jól összeválogatott szóval hihetetlen mértékben lehet befolyásolni az embereket, akik meg hülyék mint a segg és mellőznek minden objektivitást.

Mert ugye ebből is mi jön le a kétbites usernek? Nem az, hogy a honvédek alól kirohadnak a szállítógépek és hogy nem lesz mivel kimenteni a magyar turistákat a forró övezetekből (lásd Egyiptom), vagy mondjuk segélyt vinni a határon túli magyaroknak valami természeti katasztrófa esetén, hanem hogy Orbán megveszi az Air Force One-t, amit aztán nem hagyunk, mert Orbán...
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
ksspsta said
Most van a szakmai vélemény, meg van a lobbitevékenység, reklám, lejáratás , direkt-marketing, félremagyarázás, információ elhallgatása, téves ill szándékosan téves következtetések levonása, bértollnokoskodás stb stb.

A szakmai véleményt leírták azon a blogon.... 737 vagy 320 és casa. A többi az komolytalan.

Mindent leírtak, mindent. Vicc az egész.
 

Felesleges az A320-ast emlegetni. Akartak belőle kombit, meg teherszállító változatot, de végül nem készült ilyen.

http://radarfigyelo.hu/2011/06/05/megse-lesz-teherszallito-a320-as/

 

A felsorolásból nem hagynám ki a C-27J-t sem, ha már a C-295-ös említve lett.

 

Aki a BAe 146-os öregségét szidja, annak elárulom, hogy a B737-esből a -400-as és -700-as verziót alakították át teherszállítóvá, ebből főként előbbi érhető el a piacon. Szóval valszeg B737-es esetén sem lesz túl fiatal a flotta...

Az utasszállító/combivá vagy teherszállítóvá alakítható gépek itt kb ki is fogytak ebben a kategóriában. Az A300/A310/B757/B767 már egy-két kategóriával fentebbi. És egyik sem mai gyerek....

 

Be kell látni, hogy ennyi rászánt pénzből kell kihozni a maximumot. Ezért nem adnak új gépet, a használtak megfelelőek lesznek kb 5 éves átmeneti időszakra.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Phoenix said
<blockquote>ksspsta said
Most van a szakmai vélemény, meg van a lobbitevékenység, reklám, lejáratás , direkt-marketing, félremagyarázás, információ elhallgatása, téves ill szándékosan téves következtetések levonása, bértollnokoskodás stb stb.

A szakmai véleményt leírták azon a blogon.... 737 vagy 320 és casa. A többi az komolytalan.

Mindent leírtak, mindent. Vicc az egész.

 

Felesleges az A320-ast emlegetni. Akartak belőle kombit, meg teherszállító változatot, de végül nem készült ilyen.

http://radarfigyelo.hu/2011/06/05/megse-lesz-teherszallito-a320-as/

 

A felsorolásból nem hagynám ki a C-27J-t sem, ha már a C-295-ös említve lett.

 

Aki a BAe 146-os öregségét szidja, annak elárulom, hogy a B737-esből a -400-as és -700-as verziót alakították át teherszállítóvá, ebből főként előbbi érhető el a piacon. Szóval valszeg B737-es esetén sem lesz túl fiatal a flotta...
Az utasszállító/combivá vagy teherszállítóvá alakítható gépek itt kb ki is fogytak ebben a kategóriában. Az A300/A310/B757/B767 már egy-két kategóriával fentebbi. És egyik sem mai gyerek....

 

Be kell látni, hogy ennyi rászánt pénzből kell kihozni a maximumot. Ezért nem adnak új gépet, a használtak megfelelőek lesznek kb 5 éves átmeneti időszakra.</blockquote>
Nem az öregségével van bajom, hanem az értelmetlenségével. Elolvasva a hvg cikket, kár volt elb...ni a crj-t. Megkapta volna a vezér a gépet, a honvédséget meg békén hagyták volna. Mint ahogy békén hagyták (le se ...k) amíg volt Malév...

Akkor most, ha van egy 6-8 fős vip különítmény, akkor 80 személyes gép fog menni?? Ez télleg naon szakmai megoldás. Ennél szakmaibb csak az lenne, ha Kecskemétről lennének üzemeltetve és a 6 fő miatt le kéne szállni Ferihegyen...

Ez az átmeneti 5 év a legjobb! Ez a csillagok állásából jött, vagy esetleg 5 év kell a honvédség igényeinek fölmérésére, tenderkiírásra, meg rendszerbeállításra? (még, mert 3 már elment rá
sf-wink.gif
) Vagy ekkorra lesz szabad kapacitása az eadsnak az a400-ra???
sf-laugh.gif
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
1. Általában nem 6-8 fő szállítására kell majd...

 

2. A használt gépekből (és lehet h bérlésből) adódóan lehet, hogy már idén szolgálatba állnak. Egyesek ezt nagyon szeretnék és próbálnak érte mindent megtenni. (Részemről mind1 mikor jön a gép, csak legyen belőle a LéJü-nél munkánk.)

 

3. Az 5 évet a szolgálatba  állástól értettem és nem a tenderkiírástól. Gondoltam logikus...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
Phoenix said
1. Általában nem 6-8 fő szállítására kell majd...

 
Hanem? 

 

Afganisztánt leszámítva, a többi missziónál kb. ekkora lehet a váltások mérete. 

Boszniánál meg, ahol még nagyobb létszám van,  épp a Bae-146 hatótávja és sebessége nem indokolt.

 

Azok a külföldön dolgozó állami hivatalnokok sem lehetnek sokkal többen, akiket hetente indokolt lenne oda-vissza hordani. Ha a vezér megy valahová és viszi magával az embereit, vállalkozókat, újságírókat, az is csak kb. 50 fő.

 

Csak azt tudom még elképzelni hogy "gyűjtőjáratok" lesznek: minden pénteken körberepülik a gépek Európát, egyik országból a másikba repülve minden országban felszedik a hivatalnokokat, végül hazarepülnek. Majd hétfőn ugyanez visszafelé. Akkor tele lenne a gép. 

 

Továbbra is úgy tűnik hogy valamiről nem tudunk. Tovább maradunk Afganisztánban? Vagy már bevállaltunk valamit máshol helyette? Vagy hová kellene rendszeresen 50-100 főt hordani? 
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Phoenix said
1. Általában nem 6-8 fő szállítására kell majd...

 

2. A használt gépekből (és lehet h bérlésből) adódóan lehet, hogy már idén szolgálatba állnak. Egyesek ezt nagyon szeretnék és próbálnak érte mindent megtenni. (Részemről mind1 mikor jön a gép, csak legyen belőle a LéJü-nél munkánk.)

 

3. Az 5 évet a szolgálatba  állástól értettem és nem a tenderkiírástól. Gondoltam logikus...
Nem, a logikus új katonai gép a honvédségnek kb20-30 évre akár lízinggel. Az öt év pont arra jó, hogy elsorvasszák az an-t és teljesen kiszervezzék* a szállító "képességet " a hm-től. Ki is verte a nyálát, hogy miért civilek őrzik a laktanyákat? Ez ue lesz, csak máshová megy a lé...

Most összekaparnak valahonnan 3 kétes előéletű gépet -amit miért is adnának el ha annyira jók- amik legalább 20évesek, akkor 5év múlva lesznek 25ök. (Kb az lesz, hogy a lízingdíjjal kifizetjük egyszer a gépeket, aztán megvesszük még egyszer...mintha valahonnan ismerős lenne a szitu.) Télleg de fasza. A honvédségnek meg kb annyi köze lesz hozzájuk a költségeken kívül, hogy néhány pilcsit kiképeznek rá.

 *A logikus az, hogy Ferihegyen karbantartsák és üzemeltessék a gépeket. Ennyit Kecskemétről.....

A logikus az , hogy a katonaságnak van katonai száll.gépe és vészhelyzetben azok segítenek evakuálni stb. Nem az, hogy a kormány csinál magának egy mini légitársaságot (elavult)utasgépekkel és nagy-kegyesen kölcsönadja azt az amúgy szponzoráló katonaságnak.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
@ksspsta

Én úgy látom a helyzetet, hogy a most bérelendő gépekkel tehermentesítik az Ancsákat, hogy azokban legyen még elegendő repidő az elkövetkezendő 5 évre, ami alatt ki tudnak írni és le tudnak vezényelni egy olyan tendert, ami a komplett flottát váltaná.

A szállítóflotta baromi gyorsan elfogyna a jelenlegi felhasználás mellett, de a váltására meg nincs pénz, ezért logikus, hogy egy normál flottaváltás költségeihez képest aprópénzért bérelnek 5 évre gépeket, amivel még ki tudják tolni a meglévő Ancsák üzemidejét. Ennyi idő elegendő arra, hogy évente félrerakjanak egy kis pénzt, amiből 5 év múlva lehetne finanszírozni egy normális beszerzést, amivel rendes katonai gépeket rendszeresítenének.

Persze lehetne mondani, hogy miért nem most írunk ki tendert a váltásra és akár lízingelünk gépeket 20-30 évre. Azért, mert egy normálisan lefolytatott tender évekig tart, addig meg nem lehet a földre parancsolni a meglévő gépeket, hogy valahogy kihúzzák az új gépekig. Most csak gyorsan kell valami aprópénzért, gyaníthatóan egy év alatt le is zavarják az egészet. Utána jöhet a nagy tender.

Nekem ez így lenne logikus, aztán persze lehet, hogy lesz nekünk is egy FX-2 tenderünk.

ksspsta said
<blockquote>Nem az, hogy a kormány csinál magának egy mini légitársaságot (elavult)utasgépekkel és nagy-kegyesen kölcsönadja azt az amúgy szponzoráló katonaságnak.
</blockquote>
Ezt a hülyeséget meg felejtsük már el. Ezek a gépek ugyanúgy katonai feladatokat fognak ellátni (igen, magasrangú politikusok cipelése is az, tessék megnézni a többi ország légierejét, ugyanúgy megtalálhatóak a VIP gépek, sőt, ugye nálunk is megvoltak a honvédségi VIP gépek).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
Nekem még mindig az a meglepő hogy ha a két An-26-ost három BAe-146-ossal tehermentesítjük (a kisebb terhek és személyszállítás), bérelt An-2-esből ugranak az ejék, akkor milyen feladatok maradnak az An-26-nak? Teherdobás, füves reptérre leszállás, nagy magasságú eje ugrás?

És ha nem fér be a Bae-146 teherajtaján a gripen hajtóműve, akkor azt is az An-26 viszi majd a Baltikumba. Illetve a földi kiszolgáló eszközöket is lehet hogy jobb Ancsával vinni.

 

Ha egyszer majd veszünk C-27/C-295-öt, akkor majd mindent újra azokkal fogunk csinálni vagy azok mellé is lesz véve/bérelve Bae146?
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 388
113
Gyerekek, egy átlagos váltás például Ciprusi missziónál 40-50 fő plusz a csomagok fejenként kb. 50kg és természetesen nem egyedül mennek a srácok ,hanem a szlovák váltással együtt ami még 60-70 fő plusz csomagok. És eddig bérelt személyszállító gépekkel történt mind ez. Pédául a Czech Airlines (CSA) A-320 -val. Én attól tartok hogy a Ba146 még kicsi is lesz egy ilyen típusú feladathoz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
Na ez kicsit zavaros lett így.

 

Nekem még mindig az a meglepő hogy ilyen a feladatok között a személyszállítás aránya. Ha a két An-26-ost három...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
Luthero said
Gyerekek, egy átlagos váltás például Ciprusi missziónál 40-50 fő plusz a csomagok fejenként...
Na végre valaki ír konkrét számokat. És milyen gyakran van váltás?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 227
81 114
113
Mennyivel jobb lenne ha valaki egyszer a médiában elmondaná részletesen hogy mire kellenek a gépek és nem félinformációk alapján kellene találgatni hogy ki a hülye, a kormány vagy az ellenzék.
 
M

molnibalage

Guest
Nem az, hogy a kormány csinál magának egy mini légitársaságot (elavult)utasgépekkel és nagy-kegyesen kölcsönadja azt az amúgy szponzoráló katonaságnak.
http://2.bp.blogspot.com/-COMwuNQBDxE/T7JBSbSAZGI/AAAAAAAAAoM/B7V1JToROtU/s640/triplefacepalm.jpg
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Terminator said

Nekem még mindig az a meglepő hogy ilyen a feladatok között a személyszállítás aránya. Ha a két An-26-ost három...
Csak tipp, de lehet úgy több értelme van, ha úgy vizsgáljuk, hogy An-26-sok + Malév, mert úgy is nézhetjük, hogy egy "megszűnt képességet" akarnak visszaállítani.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
molnibalage said
<blockquote>
Nem az, hogy a kormány csinál magának egy mini légitársaságot (elavult)utasgépekkel és nagy-kegyesen kölcsönadja azt az amúgy szponzoráló katonaságnak.

http://2.bp.blogspot.com/-COMwuNQBDxE/T7JBSbSAZGI/AAAAAAAAAoM/B7V1JToROtU/s640/triplefacepalm.jpg</blockquote>
Barátom ez a való világ. Majd meglátod.