Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Az "új" gépekkel pilóták is érkeznek. Szinte biztos, hogy bérlés lesz a történet vége.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Bérelt gépek... szép jövő. Bérelt Jas-39, bérelt szállítógép, aztán lehet, hogy bérelt helikopterek (szigorúan 1 típus, ami mindenkinek jó chhh... vicc) de akkor már béreljünk harckocsikat is meg PSZH-kat is, nem?? Meg hozzájuk személyzetet is. Vicc ez az egész ahogy van. Nem, hogy a kontinens, de a világ szeméttelepe is mi vagyun. Egy Ghana tud új repülőt venni, mi meg még autóbuszt sem.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
@marton

Hát... a Gripenek legalább biztosan nem Pápán végzik kibelezve, lehet nekünk ez az egyetlen járható út, a bérlés.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
@marton

Részben igazad van, de azért azt is nézzük meg, hogy milyenek Ghana szociális kiadásai, és milyenek a mieink. Persze, ha akarnák és picit kevesebbet lopnának a Parlamentben, mi is vehetnénk új gépeket, 4-5 darabot, akár C-27J-t is, de az érem másik oldala az, hogy kismillió ország van a világban, ahol sokkal szarabbul élnek, mint mi.

Azt szeretném megkérdezni (lehet, hogy csak lemaradtam valamiről), hogy ezek szerint az Ancsákat nagyjavítják és üzemidő hosszabbítják? Vagy 1-2 éven belül kiírnak egy második tendert, ami már kimondottan katonai tehergépre szól majd?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 228
81 115
113
piratvitorla said
<blockquote>Terminator said
 
(Ez azért így elég kellemetlen [nem találtam jobb szót a helyzetre], mert a szerkesztők és a hozzászólók között is van olyan, aki a MH témába vágó egységénél dolgozik. )

Szerinted aki odabenn dolgozik mindent megír ide?
</blockquote>
 

Természetesen nem. De abból indultam ki hogy olyat sem írnak, ami nem úgy van. Persze az MH-HM is egy nagy cég,  a döntéshozón kívül mindenki csak találgatja hogy mi hogy lesz.

 

Végiggondoltam még egyszer. Nyugodtan törölhetitek a korábbi megjegyzésemet.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
A legújabb hír a honvédelem.hu-ról:

 

Összesen hat gépből álló flottát tervez felállítani a kormány, a flotta a Honvédelmi Minisztérium üzemeltetésében működne.
Kiírták a pályázatot három repülőgép megvásárlására, amelyek az állami légiflottában repülnének, katonai üzemeltetésben - írta keddi számában a Népszabadság. A tender szerint két csomagban lehet pályázni: az egyikben két személyszállító és egy személyszállításra is alkalmas teherszállító repülőgépet lehet megvételre ajánlani, a másik csomagban szintén három gépről van szó, csak fordított elosztásban. A pályázati dokumentációt ezerkétszáz euróért vehetik meg az érdeklődő hadiipari vállalkozások. A szerződés határideje 2013. december 31.

A lappal a Honvédelmi Minisztérium azt közölte, hogy „a Malév megszűnésével olyan, az ország szempontjából stratégiai fontosságú képesség tűnt el, melyet szükséges pótolni. A Honvédelmi Minisztérium által javasolt Állami Légiszállító Flotta létrehozása nem a Malév szerepét kívánja betölteni, hanem egy a katonai, állami és civil igényeknek megfelelő, a nemzetbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő légi szállítási megoldási javaslat állami légi járművel, katonai üzemeltetésben.”
 Valahogy olyan érzésem van, hogy az első variánsra fog érkezni a legkedvezőbb ajánlat. Nem tudom miért érzek így?
sf-wink.gif


De  a cikkben 6 gépről beszélnek. Mi lesz a maradék 3-al? Remélem nem gondolják komolyan ,hogy azok az An- 26 -ok maradnak!

Éppen azokat akarják leváltani. Csak ne legyen igazam, mert akkor a heli tenderből is Robinson lesz, mert az olcsó és mindenkinek egyformán nem jó!
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
alfa74 said

<div class="cikk_kenyer">
De  a cikkben 6 gépről beszélnek. Mi lesz a maradék 3-al? Remélem nem gondolják komolyan ,hogy azok az An- 26 -ok maradnak!

Éppen azokat akarják leváltani. Csak ne legyen igazam, mert akkor a heli tenderből is Robinson lesz, mert az olcsó és mindenkinek egyformán nem jó!
</div>
Nem leváltani akarják az Ancsákat, hanem tehermentesíteni, hogy azok csak a katonai szállítással törődjenek és spóroljanak a repórával.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Nem leváltani? Ez új. Mi a terv? Repülő múzeumokat alakítanak ki belőlük?

Úgy tudom, hogy a repidejük végén járnak, és csak pár évük van vissza.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
@alfa74

Hát pont azt a pár évet akarják még megspórolni, hogy ne minden piszlicsáré ügy miatt az Ancsák repüljenek és maradjon repóra pl, a missziós feladatok ellátására.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Pár év is pár év , nem értem gazdaságosságot várunk el magunktól a kormánytól és akkor 1-2 év repórát dobjunk ki a kukába ? 
Az AN-26 eddig is elvitte azt a rakományt ahová kellett , nyugi most is elfogja vinni. Régi ? Igen. b-52 bombázó is régi , de szolgálatba van még ma is, tud pár kellemetlen percet okozni bárkinek.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
desertfox

a B-52-es példa azért sántít mert az USA légierejében van 70-80 B-52 ezért mindíg tudnak sok bevethető példányt kiállítani emelett több száz van lekonzerválva alkatrészbázisként ! Nálunk van 5 (2) példány An-26 amit nem biztos hogy megéri tovább éltetni!

Diplomáciai és csapatszállítási feladatokra az ancsa meg kicsi lassú és kis hatótávú...pl nem tud átrepülni az USA-ba sőt még a közel-keletre is neccesen.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Én se nagyon emlékszem olyan An -26 fejlesztési programokra(arányaiban sem) ,mint pl amiket rendszeresen a B -52 gépekre fordítottak.
 
M

molnibalage

Guest
chimera said
desertfox

a B-52-es példa azért sántít mert az USA légierejében van 70-80 B-52 ezért mindíg tudnak sok bevethető példányt kiállítani emelett több száz van lekonzerválva alkatrészbázisként ! Nálunk van 5 (2) példány An-26 amit nem biztos hogy megéri tovább éltetni!
Azért ez így barokkos túlzás. A B-52 hajtóműve tudtommal még a G változattól is teljesen eltér, ezért tökmindegy, hogy mennyi gép van a AMARC-ban, mert nem minden fődarab használható fel a B-52-nél.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Na meg aki utazott An-26-oson,én pl igen sokszor,az tudja nem egy pihentető dolog leginkább spártai.Az utasszállításra az An-24-es verzió volt rendszeresítve amit már igen régen kivontak a rendszerből. Tudom felszerelhető üléssorokkal de attól még nem válik utasszállítóvá!
 
M

molnibalage

Guest
chimera said
Molni

A barokkos túlzásról annyit hogy a legfejlettebb H verzióból is tucatszám van leállítva .
Tucatszám...? Ne vicceljünk már. Kb. 75 db aktív és gyártottak összesen 102-őt, de volt gépveszteség is. A tucatszám legfeljebb két tucat lehet...
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Ennél a tendernél én már annak is örülök hogy nincs benne a kiírásban hogy tüzet is kell tudnia oltani meg az árvizi és polgári védelmi feladatoknál is kell segítenie.....
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Lényeg hogy valami tényszerű történik ( Beszerzés kiírása )  és nem csak beszéd, egy könnycsepp fog végig szaladni az arcomon mikor megérkeznek az új gépek és remélem ez csak kezdett. 
sf-smile.gif