Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
luperator said
Én még mindig nem írom le a volt MALÉV pilótáit és a 737-est sem.
Szerintem már nincsenek szabad MALÉV pilóták. Elég nagy a pilótahiány világszerte, a nagy része biztosan továbbállt más társasághoz (ugye zömében tapasztalt pilótákról beszélünk, akik után kapkod a piac).
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
Meg gondolom az sem hiányzik nekik, hogy a kétes honvédelmi költségvetésünkre bízzák az életüket.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
T. luperator!
A 737-es civil teherszállító, tehát nincs rámpája, kiépített repülőteret igényel és deszantolni sem lehet vele! Pedig az állami apparátust deszantolni kéne ejtőernyő nélkül...!!!

A MALÉV /Boeing/ pilóták meg már rég külföldön /pl. Kínában/ röpködnek! Tehát a 737-est kihúzhatjuk, az ára miatt is...!
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
GrGLy said
Meg gondolom az sem hiányzik nekik, hogy a kétes honvédelmi költségvetésünkre bízzák az életüket.
Az egyszer biztos, hogy a civil légiforgalmi pilóták és a hazai katonai pilóták fizetése köszönőviszonyban sincs egymással. Bár példát csak az előbbiről tudok, de abból kiindulva nem hiszem, hogy a HM azt a gyakorlatot követné, mivel egy civil pilótának jóval nagyobb is a mozgástere. Igazad lehet a szabad pilótákat illetően, anno csak egy riportot láttam, hogy keresik a lehetőséget de akkor elég távoli országokat neveztek meg,ahol el tudnának helyezkedni. S akkor még a típusátképzés költsége is felmerült, amit önerőből kellett volna megoldaniuk.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Sondor

 

Szerintem a katonai teherszállítót temetheted is, főleg, mivel itt tehermentesítésről van szó, nem típusváltásról. Eddig úgy tudni, hogy Ferihegyen üzemelnek majd a gépek, nem? Füvet ezek max a beton mellett fognak látni, a VIP mellett azért is, mert perpill nincs olyan misszió, ahova ez a képesség elengedhetetlen lenne.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Bízzunk benne, hogy pár év múlva C-27J-t üdvözölhetünk ék alakú felségjellel.
sf-wink.gif
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113
Valaki mutasson már egy konkrét, aktuális írást az amerikai C-27-esek helyzetéről.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113
Nézem, gondolkodom, újraolvasom, de végül mindig arra jutok hogy ezt a tendert a BAe-146-ra írták ki.

 

Légcsavaros géppel tehermentesíteni az An-26-os flottát nem sok értelme van, mert épp azok a tulajdonságai mint az AN-26-osnak. A B737-es meg nehezen magyarázható a közvélemény előtt. Szinte biztos hogy nyugati típus lesz, így nagyon más nem jöhet szóba. 

 

 

   
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Ha BAe 146, ez elég jól összefoglal mindent a típusról:

 

http://www.regional-services.com/files/pdf/bae_146_general_data_brochure.pdf

 

Remélem a linkkel nem lesz baj. Azon túl, hogy nincs gyártásban már a típus, mi a baj vele? Teherkapacitása egyenlő a C-27J-vel, még ha nem is egy kategória (s még ha utóbbi könnyebb is legalább 10 tonnával).
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
Sajnos nem engedték megjeleníteni az előadásomból írt cikkem, ami mellesleg a BAe 146-os alkalmasságát is alátámasztaná... Utánajártam üzemeltetési adatoknak, a négy hajtómű ellenére (a reduktoros erőforrás miatt) némileg kevesebbet eszik, mint a B737NG, a Classic-nál és a C-130-asnál meg pláne. Nyilván a teherbírása is kisebb, ezt el kell ismerni, de jobb mint a semmi.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
sondor961 milyen teherrámpa olvasd már el mègegyszer hogy mi a cikk ès te miket írsz itt össze? :( a tankergèpekkel is szállítanak terhet sõt mèg a nevükben is benne van! Nem láttál mèg olyan cargo gèpet amin nem rámpa van hanem pl nagyobb ajtó van az oldalán? Csak mert kurva sok van belõlük!
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Az lehet, hogy ezeknél kevesebbet fogyaszt, de nem is ezek a szóba jöhető típusok.A felsoroltakból csak a C-130 -as katonai gép, de más kategória.

A négy hajtómű az négy hajtómű kérem.Így műkedvelő amatőrként úgy látom ,hogy a négy hajtómű karbantartása ,kétszer annyi munkaóra, mint a kéthajtóműves C-27 J-nél. Az alkatrész raktározás ,kopó alkatrészek is jó esetben csak a duplája.Nehezen értem meg ezt a négy hajtóművet. Persze lehet, hogy én látom rosszul.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
T. shortnet!
Nem látok a tehergép ajtajára vonatkozó elvárást! Kérdés, hogy mit akarnak szállítani, és hogy mennyi időt szánnak a ki- és berakodásra. Az oldalajtós megoldás olcsóbb, a rámpás gyorsabb és hatékonyabb! A katonaság mindkettőt használja, a civil szférában viszont az ár dönt az előbbi javára!
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Szolnokon lejárt az összes RS-8LA körkupolás ejtőernyő szavatossága és azok helyett KELL beszerezni pár tucat desszanternyőt !

nézd a dolog jó oldalát:

gonosz belső hang: legalább  nem eszik meg a maradék helikoper/AN26 repidőt az esernyősök ugrálása....
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
De rámpásnak ott az an-26 vagy a c-17 ez a beszerzès meg hasonló lesz mint ami cseheknèl volt ahol is az airbus 319 lett a befutó! Mit kell ezen túlbonyulítani teherrámpával meg kereszanyámmal! :) inkább egy lègiutántõltõvel bonyolítanám mint a nèmeteknèl a 310-est de az meg piszkosmód megdrágítaná a törtènetet ill megbonyolítaná a kikèpzèst!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113
Szolnokon lejárt az összes RS-8LA körkupolás ejtőernyő szavatossága és azok helyett KELL beszerezni pár tucat desszanternyőt !
Vagyis (lehet hogy) semmi köze a szállítógép beszerzéshez az ernyőbeszerzésnek. Megint jól félrevezettük magunkat...

 

(Ez azért így elég kellemetlen [nem találtam jobb szót a helyzetre], mert a szerkesztők és a hozzászólók között is van olyan, aki a MH témába vágó egységénél dolgozik. )
 

chimera

Member
2010. április 19.
560
1
18
Hát igen az RS!/4 !/4 8  8/LA még mind az NDK-ban készült vagy közvetlen a rendszerváltásuk után.

Hiryu az ejtőernyős zászlóalj vagy a mélységi felderítés vagy a KMZ mond már mit is ér ejtőernyős ugrás nélkül....
sf-laugh.gif
sf-laugh.gif
sf-laugh.gif