Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 812
113
luperator said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
A 40db mentőernyő lehet iránymutató bármiben is? Remélem új gépek lesznek, amik még sokáig használhatóak.
 

Hogy a személyzeten kívül gépenként max 12 utassal számolnak?

 

Amennyi pénzt rá akarnak fordítani, abból biztos nem lesznek újak a gépek.
 

dalost

Active Member
2010. augusztus 22.
105
44
28
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
Már régebben is beszéltünk itt róla, hogy mekkora az árkülönbség egy saját VIP gép, vagy folyamatosan más társaságok gépei között. Szerintem épp itt az ideje a magyar "air force one"-nak...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 812
113
Ha jól értem a leírtakat:

 

- State Airlift Fleet = Állami Légi Szállító Flotta.

 

- a földi kiszolgáló berendezések Kecskemétre kerülnek

 

- A legfontosabb: a legalacsonyabb ár, a leggyorsabb üzembeállítás és minél több üzemidő legyen még benne. De a 13. oldalon érdemes elolvasni a további kritériumokat is, illetve hogy mi milyen súlyozással vesz részt az értékelésben: nem szilárd burkolatú reptérről üzemelés, kiegészítő üzemanyagtartály, védelmi rendszerek, bírja a Szarajevó típusú leszállásokat stb.) 

 

- az első gépnek 15 héttel a szerződés megkötése után itt kell lenni (Ennyi idő elég a pilóták ki/átképzéséhez?)
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Valami nekem nem tiszta.

Most akkor ezek a meglévő An-26 -k mellé érkeznének,vagy ez már a váltó típusuk.

Valaki magyarázza el legyen szíves!

Itt most az ajánlattevő cégeknek (országnak,akárminek) úgy kell ajánlatot tennie, hogy egy típust ajánl és annak két modifikációját?

Vagy pedig két teljesen más típusban gondolkodnak? Ha ez utóbbiról van szó, akkor sem gondolom a leggazdaságosabb megoldásnak a már többször említett BAe-146 -ost ,mint utasszállításra is alkalmas teherszállítót. Négy hajtómű stb.

Ha viszont az An-26 -k kiegészítésére érkezne (de nem helyette), akkor elfogadhatónak vélem, de nem három példányban.

A véleményem -bár ez szubjektív- ,hogy az utasszállításra is alkalmas teherszállítónak 1 db C-295M (ami egyben teherszállító is) és 2 db C-27J teherszállítónak rendszeresítve, minden igényünket kielégítené.

Akár használt gépek formájában ,vagy lízingbe is el tudom képzelni ezt a két típust. Amit viszont nem tudok elképzelni, az az említett angol gép, hogy mind a két feladatra egyformán jó lenne nekünk.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
@alfa74

A C-27J ás a C-295M rendszeresítése még gazdaságtalanabb lenne, mint a BAe-146, mert akkor két típushoz kell kiépíteni hátteret és két típusra kell személyzetet képezni. Persze nem azt mondom, hogy a 146-os az ideális, de nekünk mindenképpen érdemes egy típusban gondolkodni (főleg ha még az An-26-osok is repülni fognak még egy darabig).
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Alfa

 

Korábban már írkálva volt itt, hogy ez csak kiegészítés, nem váltótípus. Szerintem az is biztos, hogy egy típus (főleg, ha már a ráfordított összegből sejthető, hogy használtak lesznek) és a véleményem az, hogy a civil szférából fog érkezni, nem kifejezetten katonai gépről van szó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 812
113
A különböző típusokból álló 3 gépes flottára valószínűleg nem lehet kedvezőbb ajánlatot adni mint a 3 azonos gépből álló flottára. (pl. a különböző földi kiszolgáló eszközök miatt.)

 

Az katonai gépnek tervezett típusoknak nincs személyszállító változata. Vagyis olyan személyszállító gépeket keresünk, aminek van teher változata is.


Mi jöhet így szóba?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 812
113
alfa74 said
Valami nekem nem tiszta.

Most akkor ezek a meglévő An-26 -k mellé érkeznének,vagy ez már a váltó típusuk.
Valaki magyarázza el legyen szíves!
Ez a tender nem katonai szállítógépek beszerzéséről szól.

Ez a tender azért kell hogy a Malév megszüntetése miatt kiesett személy- és teherszállító kapacitást pótolják az állami apparátus számára.

 

A katonai szállítógépek beszerzéséről szóló tender kiírása kb. 2019-ben várható. Bár nekem egyre inkább úgy tűnik hogy nincs akarat/szándék saját katonai teherszállító gépek üzemeltetésére.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Köszönöm a válaszokat!

Magam is így vélem, hogy egy típussal kellene váltani. Az 1 db C-295M  -et azért írtam bele, mert olyan marhára el vannak ott fent keveredve ezzel a személyszállítással. Ha Kormánygépet akarnak, akkor vegyenek egy Gulfstream V- t. Vagy vegyenek egy a Honvédség  alárendeltségébe tartozó Aerbust ,BAe-146-t , amit ki lehet bérfuvarokra is adni, tehát hasznot is termel, ezáltal a fenntartási költségei csökkennek.

De a Honvédség ténylegesen katonai teherszállítónak épült gépeket kapjon a feladatai megoldásához! És ha lehet ne fényes fehérre fessék őket ,mert az a legolcsóbb szín!
sf-wink.gif


 

<div class="flaggedrevs_short_basic"> 
 
</div>
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 812
113
3 gépre hány pilóta kell?  Ha nagyon durván felkerekítem és heti 7nap*24 órában folyamatosan repülnek mint a légitársaságok gépei, akkor is max 24 fő.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Terminator said
3 gépre hány pilóta kell?  Ha nagyon durván felkerekítem és heti 7nap*24 órában folyamatosan repülnek mint a légitársaságok gépei, akkor is max 24 fő.
Ezeket a gépeket egyébként ex-MALÉV pilóták (is) fogják repülni? (Költői kérdés) Gyanítom európai típust szereznek be, ám ha Boeing lenne a befutó, talán akadnak még itthon, akik repülték a típust és ezzel a pilóta probléma is megoldódna, már ha lesz ilyen.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
Lehet, hogy hülyének fogtok tartani, de egy típusról sosincs szó: AN-140. Ennek van mindkét változata, kis-nagy hátsó ajtóval, variálható, teher-ülés kombináció stb. Ukránokkal meg szerintem meg lehetne dumálni egy részleges bartel üzletet is, adhatnánk, mondjuk buszokat (pl. Credo) és akkor a lóvé egy komoly része itthon maradna. Hülyeség?
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Kiírták a szállítógép-tendert!
Ilyen esetekben amikor nem harci cselekményre szánt dolgokat terveznek hazánk vezetői bevásárolni katonai cuccokból, akkor nem zárkóznék el egy orosz típus rendszeresítésétől sem.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Bizony, ezért írtam az AN-140-est és mint írtam biztos előnyös gazdasági megállapodást lehetne kötni keleti szomszédunkkal. Nem mellesleg lehetne jelezni a nyugati helikopter gyártóknak, hogy nyitottak vagyunk a keleti cuccok felé is (MI-171), így az árat lehetne (mondjuk Cougar-nál) lejjebb nyomni.