Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
http://lhsn.hu/nem-nagyjavitjak-az-utolso-negy-mi-24-est/

Ezt olvastátok már? Nem lesz egyelőre lehívva a 4 mihu opció, folyamatban van a harmadik Airbus beszerzés, ami nem biztos, hogy 319 lesz, de "hasonló nagyságú"


Itt a teljes beszéd, hogy ne azon kelljen gondolkozni hogy ki mit hallott ki a beszédből a szállítógépekkel kapcsolatban:


Nem mondhatja el a nyilvánosság előtt hogy milyen feladatra lesz alkalmas a Falcon... :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
Airbus A320neo M3

"The variant - designated A320neo M3A (Modular Multi-Mission Aircraft) - would be designed to fulfill a range of C4ISR roles.

It also can be outfitted with modular roll-on/roll-off payloads for airlift missions ranging from carrying passengers, troops and VIPs to medical evacuation (medevac) and transporting cargo."
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
T-72 modernizáció Amen? 11:35-től

"nem akarjuk az orosz technikai eszközöket felújítani"
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Itt a teljes beszéd, hogy ne azon kelljen gondolkozni hogy ki mit hallott ki a beszédből a szállítógépekkel kapcsolatban:
Nem mondhatja el a nyilvánosság előtt hogy milyen feladatra lesz alkalmas a Falcon... :cool:
Egyértelműen egy A-319-es méretű C4ISR (Command, Control, Communications, Computers, Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) gépről beszél.
Ez egy elég tág kategória és beletartoznak az AWACS gépektől kezdve az ISR gépekig az összes különleges feladatú gép..

Nem igazán értem a koncepciót…o_O Minek nekünk egy A319 méretű ISR gép?
Az szerintem eldőlt hogy az egyik Falconból Epicure szerű ELINT gép lesz...Kiválló! A másikat is ilyenre kéne átépíteni.

Milyen feladatot szánnak a másik nagyobb C4ISR gépnek?
HA marad az Eu.i vonal és az Airbus preferencia és A-319 méretben gondolkodunk akkor egyszerűen nincs más gép mint az új A320neo M3
A másik lehetséges jelölt a SAAB Glabal Eye gépe messze nem A-319 méretkategória.
A harmadik jelölt HA az USA-tól veszünk akkor a Wedgetail jöhetne szóba...de szerintem ez igen csekély mértékben v.színű

Az Airbus úgy reklámozza hogy egyformán kialakítható belőle:
- tengerészeti járőrgép (MPA) - talán ez még korai...:),
- VVIP szállító - hmmm...lehet hogy Viktort "meggyőzték" hogy kell neki egy ilyen??,
- ELINT gép - kéne az Epicure mellé még egy de nem túl logikus u.arra a feladatra egy másik típus másmilyen felszereltségű gépét rendszeresíteni...,
- AEW&C gép - ez mondjuk kicsit furcsa lenne. Bár reklámozzák hogy lesz ilyen, de el sem tudom képzelni hogy hová tennék felderítő a radart a gépen?
radardóm a törzs fölé? - az elég komoly szerkezeti átalakítást igényelne a gépen és egy csomó szélcsatorna tesztet cserébe meglenne a 360 fokos lefedettség…
vagy a törzs oldalára mint az Izraeli G550-en? - ez is komoly lakatos munka lenne a szerkezeten de aerodinamikailag kevésbé rizikós kialakítás, viszont így nem lesz 360 fokos lefedettség...
akárhogy is egy esetleges AEW&C A320 még tervezés korai stádiumában van és még sokáig nem lesz belőle bevethető gép…

- Én kiegyeznék egy sima multifunkcionális QC teherszállító géppel csak - könyörgöm - vágassanak rá egy kib..ot utasfedélzeti teherajtót és rakják a rá a képeken már szereplő szárny alatti pilonokat (lehetőleg úgy hogy utántöltő konténert is lehessen rájuk tenni…)!!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Amit mi tudnánk hasznosítani Airbus bázison légi harcálláspont feladatkörben elsősorban:

- AGS radar kapacitás az ellenséges csapatmozgások nyomonkövetésére.
- erre építve konkrét harcálláspont és bevetésirányó/csapásrevezető rendszer

És ennyivel be is érném. Ha csak ennyit kapnánk, akkor BASZOTTUL ÜBERKIRÁLYOKKÁ VÁLNÁNK KONTINENTÁLIS LÉPTÉKBEN! Ha a minőségi fölény a célunk, akkor ilyen eszközökkel tudjuk azt elérni!

Viszont ha lesz SIGINT/ELINT, lesz AGS mondjuk, akkor AEW&C már elvárható kiegészítője lenne ezeknek! Mondjuk egy harcálláspont Airbus bázison, egy elint Falcon bázison, két AEW&C valamilyen bizjet bázison (Embraer mondjuk) és néhány SIGINT/ELINT drón mellé! Ezek a gépek együtt olyan képet adnának még egy kisebb, de elsőosztályú felszereléssel ellátott haderőnek, hogy a térségben előforduló mennyiségi fölények könnyen elolvadnának, ha lenne elegendő PGM is, legalább annyira tüzérségi (nagy hatótávú rakétatüzérség!), mint légi indítású bázison.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
Előző év végén elég hirtelen jött a harmadik Airbus A3xx gép ötlete. És hogy a civil lajstromos Falconból mégis katonai gépet csinálnak. Nem tudom, mi történhetett. De nem ez lehetett az eredeti terv.

Az Epicure és az A320neo M3 is még csak papíron létezik?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Amit mi tudnánk hasznosítani Airbus bázison légi harcálláspont feladatkörben elsősorban:
- AGS radar kapacitás az ellenséges csapatmozgások nyomonkövetésére.
- erre építve konkrét harcálláspont és bevetésirányó/csapásrevezető rendszer
Persze, az ötlet marha jól hangzik hogy legyen egy E8 vagy egy Sentinel kaliberű repülőgépünk - bár itt is igaz hogy egy gép, nem gép - amelyik egy marha erős SAR radar segítségével pontos képet képes adni a harcmezőről, de hogy kívánják megvédeni ezt a gépet?
Egy ilyen gép a feladatából adódóan meglehetősen közel kell hogy járőrözzön a harcmezőhöz és az ellenség leg vágyotabb célpontjai közé tartozik.
Csak a teljes légifölény birtokában vethető be akkor is csak úgy hogy minimum egy Gripen géppár be van osztva mellé HAVCAP feladatra.
Megint csak oda lyukodunk ki hogy légifölény nélkül semmi nem megy...hogy kívánják ezt elérni 14 Gripennel?
 
  • Tetszik
Reactions: Karak95

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Az Epicure és az A320neo M3 is még csak papíron létezik?
Igen!
Az Epicure kifejlesztésére/megépítésére tavaly március 1-én született döntés. 3 Falcon veszi át a kiöregedő C-160G Gabriel Transall helyét 2025-től. A Dassault gyár közleményében nem említik, hogy melyik Falcon változatból építik, csak egy számítógépes kép van egy egy háromhajtóművesről, ami lehet 7X, vagy 8X.
Az A320neo M3A esetében meg egy tavaly július bejelentés van az Airbus honlapján, hogy értékelik ("evaluate") a típus kifejlesztésének lehetőségeit és a mutatkozó keresletet. Dátum nincs.
 

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
229
497
63
Szerintem ennel sokkal kezenfekvobb megoldas lehet: izraeli modding. (lasd ELTA Systems Gulfstream/Bombardier egyuttmukodest..) mit gondoltok?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Előző év végén elég hirtelen jött a harmadik Airbus A3xx gép ötlete. És hogy a civil lajstromos Falconból mégis katonai gépet csinálnak. Nem tudom, mi történhetett. De nem ez lehetett az eredeti terv.

Az Epicure és az A320neo M3 is még csak papíron létezik?
De falcon kapcsan mar az elejen is rebesgettek hogy ew gep lessz /felderito vagy valami mas./ ment is itt a vita hogy de nincs is ilyen egyenlore csak terv...marmint falconbol./sokan elvicceltek hogy majd az ablakbol fotoznak a borullesbol./
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
De falcon kapcsan mar az elejen is rebesgettek hogy ew gep lessz /felderito vagy valami mas./ ment is itt a vita hogy de nincs is ilyen egyenlore csak terv...marmint falconbol./sokan elvicceltek hogy majd az ablakbol fotoznak a borullesbol./

Decemberben még azt mondta Benkő, hogy légi harcálláspont lesz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 333
113
Szerintem ennel sokkal kezenfekvobb megoldas lehet: izraeli modding. (lasd ELTA Systems Gulfstream/Bombardier egyuttmukodest..) mit gondoltok?

De a Fehér sólyom (HA-LKX) január eleje óta Bordeauxban van a gyártónál. A franciák nem saját elektronikát szerelnének bele?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 183
113
Fölöslegesen erőlködsz. Egy hónap múlva megint elő fog állni a 33 tonnával. o_O
Még csak 3 hete, hogy fel lett homályosítva, hogy 20 tonna körül van az a 33.

Az elmúlt pár hétben nem túlzottan voltam képben az itteni történésekről, szóval ezt nem tudtam. De a "useful load" jelentése egyértelmű: "The useful load consists of fuel, any other fluids that are not part of empty weight, passengers, baggage, pilot, copilot, and crewmembers. Whether or not the weight of engine oil is considered to be a part of useful load depends on when the aircraft was certified, and can be determined by looking at the Aircraft Specifications or Type Certificate Data Sheet. The payload of an aircraft is similar to the useful load, except it does not include fuel."

Akkor ha esetleg Pumát vagy Boxert veszünk a C-130 nem is tudná szállítani. Az A400M-ből meg van a németeknek pár amit le akarnak paszolni.

A Boxer üres tömege (pótpáncél nélkül) elvileg 25 tonna. Tehát a Boxerhez minimum KC-390 kell. A Pumáé meg 31.5 tonna, szóval ahhoz minimum A400M kell.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Valaki le tudná írni az A320neo M3A képességeit? Magyarul ha lehet mivel az angol rövidítésekkel nem lennék előrébb. :)
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Szerintem azt, amit a németek felajánlottak, 1-2 db A400-al mi is megtudnánk csinálni. A lengyeleken és románokon kívül senki nem rendelkezik C130-al, a csehek beszorultak a C295-be, a szlovákoknak van 2 db C27-ük. Szerintem, hagyni kéne az egész szállítógép ügyet. Szovjet utódállamtól kellene venni AN26-at. A többi gép sem érne ide két és fél évnél hamarabb, főleg a C295-ös, esetleg a C27-es ideérhetne. Lenne egy kérdésem. A C130-as polgári változatát esetleg fel lehet-e tuningolni katonai változatra? Vagy Kínától J9-t beszerezni. Na, de ez a legvalószerűtlenebb.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Decemberben még azt mondta Benkő, hogy légi harcálláspont lesz.
A légi harcálláspont elég tág kategória.
1. Van az "egyszerű" E-4B szerū doomsday repülõgép ami tényleg csak egy repülő harcálláspont megtömve kommunikációs eszközökkel. A feladata hogy nukleáris haboruban is lehetővé tegye a parancsnoki lánc müködését. Szerintem minekünk nem ez kell és nem ilyen lesz.
2. Vannak a Joint Starhoz hasonló gépek amiknek a feladata hogy pontos helyzetképet adjon a földi csapatoknak az ellenséges erők elhelyezkedéséről és mozgásáról. Ehhez egy marha nagy SAR radar van a hasa alatt amivel 50-250 km-re képes "ellátni". Egy ilyen gép már esélyes jelölt lehet...
3. "klasszikus" AEW&C gép, röviden AWACS. Ez is egy fajta repülő harcállápont, de ennek a feladat elsősorban a léfi célok felderítése és a saját légierő irányítása.
4. Vannak a stratégiai ELINT gépek - mint amilyen a Falcon 7 bázisú Epicure is lesz. Ezek feladata az elektronikus hírszerzés.
Az egyik Falcon 7 ből ez lesz.
5. Végül vannak az EW gépek - pl. Growler - amelyek feladata az elektronikus támadás, vagyis az ellenséges radarok, földu kommunikáció bénítása.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Minde honapba felteszem a kerdest mar jo ideje. Mostmar elhiszik a ketelkedok hogy tenyleg egy komoly kepessegekkel rendelkezo hadsereg alakul ki kis hazankba? Hogy nem csak duma hogy a regio legmeghatarozobb hadereje lessz a mienk? /megkerulhetetlen/
Bevásárlás szintjén elhiszem. Üzemeltetés terén meg majd kiderül. Félek tőle, hogy nem így lesz.