Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Merjünk nagyot álmodni?!
Annyira azért nem nagy, három (az technikailag gyakran csak két rendelkezésre álló gépet jelent majd) darab a fokozódó missziós jelenlétekre, az üldözött keresztények globális támogatásának logisztikájára, a légiutántöltésre a C-17 gépidővel együtt se sok!Merjünk nagyot álmodni?!
OFF(megszunt a korabbi Magyar Nemzet teljes archivuma.)
hát, nézd, én ezzel úgy vagyok hogy igen , lehet igazad van hogy nagy és felesleges és lehet hogy sose használjuk ki a kapacitását, de inkább legyen több kapacitás mint nem elégséges, az A319-esekről pedig csak annyit hogyha az Airbus azt mondja hogy lehetséges akkor csináltassuk meg velük és akkor ilyen koncepcióban támogatnám amit mondaszC130ra értettem.Országvédelmi szempontbol szerintem felesleges.Missziós feladatra meg attol függ,mibe megyünk bele.Szerintem olyanba ne menjünk bele,ahova kellenének.A319 feljavitását gondolom továbbra is szükségesnek,tanker és logisztikai szállitó célra.C27/295 kategóriát elegendőnek gondolom hazai célra.Sajna a legfőbb jelöltem Su80 részint embargós,részint az oroszok pénzhiány miatt nem gyártják.Plusz belinkeltem egy szakdolgozatot,ami egy hazai gyártású többcélú knnyű szállitórol szol,de azt gy látszik csak 1ember olvasta el.
eddig elég logikus lépéseket és beszerzéseket jelentettek be , ha a logikát követjük nem lesz A400M itthon, de kétségtelen hogy elég gyanús a dolog (kiegészítés: azért tegyük hozzá hogy lehet hogy inkább hozott valamit minthogy mutatónak jöjjön)Merjünk nagyot álmodni?!
kiegészítés: azért tegyük hozzá hogy lehet hogy inkább hozott valamit minthogy mutatónak jöjjön)
Mesélj gyorsanMár eldőlt a szállítógép típusa!
Már eldőlt a szállítógép típusa!
"Tisztelt olvasóink! A Magyar Nemzet teljes archívumának feltöltése folyamatban van. Hamarosan az összes korábbi cikk elérhető lesz, addig szíves türelmüket kérjük.(A mai napon a Magyar Idok nevet valtoztatott, mostantol Magyar Nemzet neven jelenik meg. Ezzel megszunt a korabbi Magyar Nemzet teljes archivuma.)
Gripen missziós konténere szerintem az egyetlen igazi ok,hogy C130 szintű gépet vegyünk.De ha rászánjuk magunkat,akkor meg kifejezetten a C130 lenne a jó,mert kiforrott,megbizható gép.A400Mröl ez nem igazán mondható el.hát, nézd, én ezzel úgy vagyok hogy igen , lehet igazad van hogy nagy és felesleges és lehet hogy sose használjuk ki a kapacitását, de inkább legyen több kapacitás mint nem elégséges, az A319-esekről pedig csak annyit hogyha az Airbus azt mondja hogy lehetséges akkor csináltassuk meg velük és akkor ilyen koncepcióban támogatnám amit mondasz
eddig elég logikus lépéseket és beszerzéseket jelentettek be , ha a logikát követjük nem lesz A400M itthon, de kétségtelen hogy elég gyanús a dolog (kiegészítés: azért tegyük hozzá hogy lehet hogy inkább hozott valamit minthogy mutatónak jöjjön)
Az a baj csak ezzel hogy több kérdést és problémát vetne fel az A400M mint amit megoldana/megválaszolna , főként arra gondolok hogyha tényleg A400 jönne akkor biztos hogy kéne egy másik kisebb típus mert mindenhova ezt a monstrumot küldeni elég költséges és nem túl gazdaságos , akkor itt jön a képbe a másik gép , ha már airbus akkor az is airbus lesz? esetleg belecseppentünk egy olyan álomba ahol A400M+C295 kombót szerzünk be? na de honnan annyi pénz? most akkor nem 75 milliárd van a 3 szállítógépre? és ezen a logikán kiindulva még vagy 100 kérdést fellehetne rakni és ez még csak a dolog fele lenne , mert ha nem A400M akkor megint ott tartunk hogy mi is pontosan? lényeg a lényeg, ebben a témában jelen pillanatban ott állunk hogy egy dolgot tudunk csinálni , várni , mert úgy se fogunk megtudni semmit , aki bent van nem beszélhet és valamiért Benkőék is elég nagy titokban tartják a lehetséges jelölteket vagy már a "nyertest". Kíváncsi leszek hogy mikor jelentik be, szerintem még nem most, előbb a légvédelmi cuccot jelentik majd be aztán csak ezt szerintem
Ugyanígy gondolom én is....főleg a Sidewinder-ek hiánya végett...
Az, hogy a gép nekünk túl nagy lenne, vagy hogy nem használnánk ki azt viszont vitatnám...az hogy eddig nem használtunk vagy nem rendelkeztünk bizonyos képességekkel az nem jelenti, hogy 25 vagy 28 után nem fogunk
ez a kettő komment annyira üti egymást még is úgy tudom elmagyarázni miért van mindkettőtöknek igaza ha mindkettőt berakomGripen missziós konténere szerintem az egyetlen igazi ok,hogy C130 szintű gépet vegyünk.De ha rászánjuk magunkat,akkor meg kifejezetten a C130 lenne a jó,mert kiforrott,megbizható gép.A400Mröl ez nem igazán mondható el.
Nagyon kéne egy olcsón üzemeltethető könny szállitó is.Mert lehet ugyan Mihubol is ejtőernyővel ugrálni-csak felesleges,és drága is.
a Herky elvisz MAX 33 tonnát , ez elvileg elég APC/ könnyebb IFV-re
a KC390 pedig kiforratlan ...sőt , A400M ugyanúgy kiforratlan de annyi előnye van a KC-val szemben hogy már jó pár légierő használja , ergo kezdi letudni a gyermekbetegségeket(és hamarabb tudja le azokat mint a KC , a brazil csodának még legalább 10-12 év)