Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az A-400M max csak szeretne olyan lenni mint a C-17! :D:p:( Elméletileg, rövid távú szerződéssel, "próbaidőre" ki lehetne próbálni olyan kikötésekkel pl., hogy mindaddig érvényes a mondjuk 2-3 éves szerződés, amíg csak egyszer is elő nem fordul, hogy az igényre nem tudnak A-400-at kiállítani, és/vagy valami mást küldenek helyette. Aztán jöhet a KC-390 ...
Drága KC-390 ne jöjjön, ezt a programban résztvevő - tehát a témához konyító - portugálok is megmondták...!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Drága KC-390 ne jöjjön, ezt a programban résztvevő - tehát a témához konyító - portugálok is megmondták...!
Igazuk is van, de addigra nem is biztos hogy olyaqn drága lesz, ha a brazilok megkapják a portugál sárga lapot és azt is látják, hogy nálunk is felmerült egy másik lehetséges megoldás hosszabb távra. Alku-pozíciónak is jó lenne ...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Igazuk is van, de addigra nem is biztos hogy olyaqn drága lesz, ha a brazilok megkapják a portugál sárga lapot és azt is látják, hogy nálunk is felmerült egy másik lehetséges megoldás hosszabb távra. Alku-pozíciónak is jó lenne ...
Az olcsóbb árhoz több százat kéne eladni, ami nem tűnik reálisnak, így félő, hogy marad a kis példányszámnál megszokott "exkluzív" árszínvonal... :(
 
W

Wilson

Guest
Mivel hivatalosan is elismerték így (bár nem tartom nagyon valószínünek mert szerintem nekünk nem A400-ra van szükségünk) a tervezett magyar szállítógép beszerzés miatt elég jó ajánlatott kaphat a magyar kormány az A400-ra a gyártótol vagy akár a németektől is.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 325
4 519
113
Nem is tudom. Árajánlatot ilyen berendezésekre úgy szokás kérni hogy a vételi áron kívűl tartalmaz x év üzemeltetést is. Amit én A400-ról hallottam az pedig elig drága a tapasztalatok alapján. Az biztos hogy meg lehetne szerezni jó áron akár használt példányokat is mivel sokan szabadulnának tőlle, pl Spanyolok , Németek nagyon túladnának pár darabon. Ez lehet előny is mivel Ancsa cseréje elég sürgető. Na de mibe kerülne üzemeltetni? Számomra ez a kérdés A400-al kapcsolatban.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Egy egyszeru kerdesem lenne. Ami egyben egy mini tippmix is
Melyik rampas konkurens gyarto hozta el Kecsora megmutatni a gepet miota kihirdettek a Z2026ot?
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Egy egyszeru kerdesem lenne. Ami egyben egy mini tippmix is
Melyik rampas konkurens gyarto hozta el Kecsora megmutatni a gepet miota kihirdettek a Z2026ot?

C-295 járt itt, de az A400M megjelenése azt mutatja, hogy már ők is tisztán látják, hogy nem handabandázás megy nálunk!

A Tobruq Legacy-n volt C-130J is (rövid és hosszú verziók) és megintcsak A400M.

Rövid, hosszú, nagy:
itaf0207.jpg

rnaf0087.jpg

faf0160.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Mokiengine

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 703
76 717
113
Egy egyszeru kerdesem lenne. Ami egyben egy mini tippmix is
Melyik rampas konkurens gyarto hozta el Kecsora megmutatni a gepet miota kihirdettek a Z2026ot?

Valmi nagyobbat szeretnenek. Amiota meg vannak az A319esek es a Falconok, azota alig repul az An-26os. Tulajdonkeppen azota nincs feladata. Valoszinuleg egy masik ugyanekkora vagy nagyobb gepnek se lenne, igy nem surgos a beszerzes. Kivancsi vagyok hogy Baltikumba fog-e menni az An-26?(=visz-e AIM-9 raketat?)
 

öreg járőr

Well-Known Member
2017. január 28.
261
296
63
Egy alacsony darabszámban gyártott drága termék nehezen eladható, és ezen a profi csapattal rendelkező Boeing sem tud segíteni. Pláne, hogy az alacsonyabb árhoz szükséges több száz darabhoz már csoda kéne, nem profizmus...! :(
Ez igaz de ők azért szálltak be mert a C130 nak szeretnének konkurenciát és nagyon segítenének az eladásokban/gondolom jó pénzért/
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem is tudom. Árajánlatot ilyen berendezésekre úgy szokás kérni hogy a vételi áron kívűl tartalmaz x év üzemeltetést is. Amit én A400-ról hallottam az pedig elig drága a tapasztalatok alapján. Az biztos hogy meg lehetne szerezni jó áron akár használt példányokat is mivel sokan szabadulnának tőlle, pl Spanyolok , Németek nagyon túladnának pár darabon. Ez lehet előny is mivel Ancsa cseréje elég sürgető. Na de mibe kerülne üzemeltetni? Számomra ez a kérdés A400-al kapcsolatban.
Nekünk az A400M túl nagy lenne, így NEM érdemes rajta lovagolni. De a Boeing által kitalált közös flottának - amit a németek is szorgalmaznak - van értelme. Pláne, ha - a C-17-hez hasonlóan - a közös A400M flottának is nálunk lenne a bázisa. És mivel problémás típus, 1 javítóbázist is ide lehetne telepíteni, ami a közös gépeken kívül a NATO szövetségesek Airbusait is javítaná, szép bevételt hozva az országnak... :)

Ettől függetlenül persze ideje lenne már az Ancsákat lecserélni 2, az igényeinknek megfelelő, és KATONAI FELADATOKRA ALKALMAS szállítógépre...
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Az A400M bonyolultsága az miben rejlik?
Többfele olvastam hogy "bonyolult " szerkezet.....
Miben bonyolultabb mint egy C130?
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 503
113
Az A400M bonyolultsága az miben rejlik?
Többfele olvastam hogy "bonyolult " szerkezet.....
Miben bonyolultabb mint egy C130?
"A gép különlegessége, hogy a külső és belső hajtóművek légcsavarjai ellentétes irányba forognak. (Ennek ellenére a hajtóművek csereszabatosak, csak az áttételház és a légcsavartollak különböznek.) Ez, bár logisztikailag nem túl előnyös, aerodinamikailag hatékonyabb gépet eredményez, ami növeli a felhajtóerőt, jótékony hatással van a le- és felszállási jellemzőkre, valamint a manőverező-képességre alacsony sebességnél, továbbá hajtóműleállás okozta aszimmetrikus meghajtás esetén kezelhetőbb legyezést produkál az A400M."
A többi leírás a gépről itt:

https://htka.hu/2011/05/17/airbus-a400m-grizzly/