Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Ebből kimaradt, hogy értelemszerűen az A400M-hez képest.
Nagyon fontos: Szerintem bármelyik verzió is érkezik, az megváltás lesz.
A 3 alternatíva közül az A400M szerintem az ideális megoldás. A másik 2 a szimplán csak jó, de akkor is fényévekkel előbbre lévő megoldás, mint a jelenlegi missziós bérszállíttatás.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 986
29 488
113
Fel tudnál olyan műveletett sorolni a 2. világháború óta, amikor az MH gyakorlaton kívül ilyet tett volna? Vagy egyáltalán a közeli vagy távoli jövőben ilyenre vállalkozna???
Nem tett, egyszer se, mert meghalni küldük ki az afgán misszióba a katonáinkat, csak ezt nem hirdettük, pedig annyi esélyük se volt, mint a don-kanyarba küldötteknek, ha megindul egy nagy tálib offenzíva! Egészen addig a pillanatig, amíg nincs saját kapacitásunk, hogy utánpótlást küldjünk ki, beleértve a megsemmisült járműveik pótlását is, addig árulás szintű hadszíntérre küldeni katonákat!

Tudod mi volt az afganisztáni evakuációs terv? "Beülünk a BTR-ekbe és irány észak!" Végül is ez szervezettnek minősül technikailag, így tehát legalább búcsúparancs nem lett volna.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 652
16 135
113
MTI-HVG-444-888: Megvalósul a politikai béke Magyarországon! A Gyurcsány érdekeltségű Altus Zrt.-n keresztül vesz a Magyar Honvédség szállító repülőgépet! A gépeket a Honvédség használja, de a Mészáros&Mészáros cég vásárolja meg az Altustól. A részesedés a következő lesz:
1. Bal hajtómű - Altus
2. Jobb hajtómű - M@M
Futóművek - Sapienza Kft. (MSZP)
A többi alkatrész tulajdonjogán osztozik a Jobbik és a Párbeszéd.
Az LMP kapja a farokrészt!
Felszállni, pláne szállítani ugyan nem fog, de jól mutat a statisztikákban!
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 652
16 135
113
De a következő forgatókönyv is "életszerű": Trump nem kap pénz kerítésre a Kongresszustól, de támogatják az F35 eladását a szövetségeseknek! Trumpék kapnak tőlünk 150 km-nyi kerítést, cserébe kapunk egy század F35-öt. Természetesen további kerítésért is haditechnikát vennénk! Mennyi is az USA kerülete?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 841
12 566
113
De a következő forgatókönyv is "életszerű": Trump nem kap pénz kerítésre a Kongresszustól, de támogatják az F35 eladását a szövetségeseknek! Trumpék kapnak tőlünk 150 km-nyi kerítést, cserébe kapunk egy század F35-öt. Természetesen további kerítésért is haditechnikát vennénk! Mennyi is az USA kerülete?

Dészerpí!
 
K

kamm

Guest
Talán azért, mert deszantolásnak nevezünk minden közvetlen harctérre juttatást. Teljesen mindegy, hogy a harctéren leszállnak vele betonra, földes szükségpályára, kirántattják ernyővel alacsony magasságon, vagy kidobják a levegőből magasról, ahogy mindegy az is, hogy kikötnek vele a mólónál, vagy partra futnak, vagy még a vizen útnak indítják, a lényeg az, hogy a harctérre juttatják.

Szerintem rajtad kivul senki nem hasznalja igy a "deszantolas" szot. :) Ha precizek akarunk lenni, akkor nyelveszkedjunk kicsit: a deszant ejtoernyovel torteno celbajuttatast jelent, semmi koze molohoz kikoteshez es hasonlokhoz (vo "descent" angolul.)
Felejtsuk el ezt a deszantolast, szo sem volt ilyesmirol (ha jol remlik max konnyu 6x6, meg terepjarokat dobalhatsz ki meg az A400M-bol is, a tobbibol meg meg talan azt sem, nem tudom.)
A Pumak eseteben szinten szo nincs "deszantolasrol", csak szimpla legi uton torteno szallitasrol beszelunk (es nincs semmifele "mokolas", hanem egyszeruen egy tucat lemez levetelerol es visszatetelerol, az eloretolt muveleti teruleten par oran belul harckeszek.)
Ami a mennyiseget illeti a dolog lenyege, hogy nem egyedul, harom geppel erolkodnenk egy tucatot letenni, hanem varhatoan egy europai muveletben, ahol 10-20 ilyen gep fordul kettot-harmat 48-72 ora alatt, ami mar egesz ertekelheto haderot jelent igen rovid ido alatt - peldaul emiatt is jon jol, ha ugyanolyan gepeink vannak (hozhat-vihet peldaul a magyar Atlas nemet technikat is etc.)
 
K

kamm

Guest
Ebből kimaradt, hogy értelemszerűen az A400M-hez képest.
Nagyon fontos: Szerintem bármelyik verzió is érkezik, az megváltás lesz.
A 3 alternatíva közül az A400M szerintem az ideális megoldás. A másik 2 a szimplán csak jó, de akkor is fényévekkel előbbre lévő megoldás, mint a jelenlegi missziós bérszállíttatás.

Teljesen egyetertek. A brazil, ahogy korabban irtam, kvazi nem is letezik meg es kizarom, hogy ilyen messzirol, hadrendben sehol sem levo gepet vennenk az Europaban uj standard gep helyett (nem mellesleg 8-10 tonnaval kevesebbet visz el, mint az Atlas.) (A japan C-2 ugyanigy nem igazan opcio, mert bar ugyanannyit elvisz es mar hadrendben van, szinten csak par darab repul es szinten baromi messze van. :))
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 441
113
Teljesen egyetertek. A brazil, ahogy korabban irtam, kvazi nem is letezik meg es kizarom, hogy ilyen messzirol, hadrendben sehol sem levo gepet vennenk az Europaban uj standard gep helyett (nem mellesleg 8-10 tonnaval kevesebbet visz el, mint az Atlas.) (A japan C-2 ugyanigy nem igazan opcio, mert bar ugyanannyit elvisz es mar hadrendben van, szinten csak par darab repul es szinten baromi messze van. :))

Ha egyáltalán szóba került a C-2, akkor azért esett ki, mert a Kawasaki nem hozott volna ide semmilyen gyártást ;) És mert nincs tanker változata.
Egyébként legalább néggyel több létezik már belőle mint a KC-390-ből. És nem zuhant le a prototípusa sem.

Volt időszak, amikor még a keleti nyitás, az unortodox gazdaságpolitika volt a jelszó és akkor olyan vadnak tűnő ötletek is születtek mint frissen kifejlesztett koreai helikopterek és a KC390 rendszeresítése. Azóta persze fordult a világ, kb. negyedévente új jelszóval tematizálják a köztudatot, szegény katonák meg próbálják hihetően nyilatkozni a kiadott szövegeket, amelyek ellentmondanak a három hónappal korábban elmondatott nyilatkozataiknak. Most úgy tűnik hogy a "mindent a bajoroktól kell venni, amit meg nem azt meg az Airbustól vagy Európából" jelszónak is leáldozóban van, meglátjuk mi lesz 1,5 hónap múlva...

Az A400M gyártási üteme jelenleg 8 gép évente. Az általad linkelt lista szerint a következő 19 összeszerelés alatt álló gépnek van gazdája. Ha a németek nem mondanak le 3 gépről, akkor ebből is csak 2,5 év múlva érkezhetne meg az első gép....

Hétvégén volt az An-26 rendszeresítésének 45. évfordulója. Balatonakarattyán ünnepelték. De nem volt An-26 áthúzás. Ha minden igaz, 2 hónapja nem repült a 406-os. Pedig hamarosan indulni kellene vele a Baltikumba is. Vagy ennyire nincs szüksége a Honvédségnek rámpás szállítógépre vagy a külügynél még mindig valamire várnak a döntéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Az A400M gyártási üteme jelenleg 8 gép évente. Az általad linkelt lista szerint a következő 19 összeszerelés alatt álló gépnek van gazdája. Ha a németek nem mondanak le 3 gépről, akkor ebből is csak 2,5 év múlva érkezhetne meg az első gép....
Annál azért sokkal jobb a helyzet. Tavaly a legyártott és átadott (ezek konkrét gépekre nem esnek egybe) gépek száma 15 volt. 2017-ben a gyártott mennyiség 17 volt (átadott 20!).
forrás
A németek szerintem nem fognak most már passzolni, ráadásul az általuk átvett gépekből átpasszolnának (lízing) 12-13-at egy svájci-cseh konzorciumnak (ez még csak terv, és nem végleges a forma). Vagy ebbe szállhatnánk be, vagy esetleg a spanyolok fennmaradó komolyabb tételét lehetne átütemezni, ha nagyon sürgősen kellene a gép. Mondjuk addig még lenne teendő a rendszeresítéssel...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 871
82 441
113
Annál azért sokkal jobb a helyzet. Tavaly a legyártott és átadott (ezek konkrét gépekre nem esnek egybe) gépek száma 15 volt. 2017-ben a gyártott mennyiség 17 volt (átadott 20!).
forrás
A németek szerintem nem fognak most már passzolni, ráadásul az általuk átvett gépekből átpasszolnának (lízing) 12-13-at egy svájci-cseh konzorciumnak (ez még csak terv, és nem végleges a forma). Vagy ebbe szállhatnánk be, vagy esetleg a spanyolok fennmaradó komolyabb tételét lehetne átütemezni, ha nagyon sürgősen kellene a gép. Mondjuk addig még lenne teendő a rendszeresítéssel...


Épp most csökkentik évi 8-ra. Aki most rendeli meg, az már szerintem inkább ezzel számolhat.

https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-to-slash-a400m-assembly-rate-446551/

A spanyolok a dél-koreaiakkal egyeztek meg 6 gép átadásáról.

Nem jött össze az üzlet a svájci-cseh párossal. Ahelyett lesz a nemzetközi A400M ezred Lechfeldben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Épp most csökkentik évi 8-ra. Aki most rendeli meg, az már szerintem inkább ezzel számolhat.

https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-to-slash-a400m-assembly-rate-446551/

A spanyolok a dél-koreaiakkal egyeztek meg 6 gép átadásáról.

Nem jött össze az üzlet a svájci-cseh párossal. Ahelyett lesz a nemzetközi A400M ezred Lechfeldben.
Mondjuk 2020-ra már szerintem bőven 120 felett fogunk járni a legyártott gépekben. A korábbi link még el van maradva a gépekkel. Már 100 felett vagyunk jelenleg is.
A Spanyol Koreai deal véglegesítéséről még nem hallottam, mint ahogy a svájci-cseh üzlet kútba eséséről sem.
Érdekes ez a nemzetközi szállítóezred, mert akár mindenkinek jól is elsülhet. A csehek kipróbálhatják a "nagyvasat" a KC390 előtt, aztán lehet majd dönteni... Ráadásul azonnal lesz megoldás a hiányzó kapacitásra, és még embert sem kell képezni rá. A németeknek meg jön egy kis lóvé vissza a különben sem acélos állami pénzek mellé.
Köztes megoldásnak ideális!
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 552
4 759
113
Ha egyáltalán szóba került a C-2, akkor azért esett ki, mert a Kawasaki nem hozott volna ide semmilyen gyártást ;) És mert nincs tanker változata.
Egyébként legalább néggyel több létezik már belőle mint a KC-390-ből. És nem zuhant le a prototípusa sem.

Volt időszak, amikor még a keleti nyitás, az unortodox gazdaságpolitika volt a jelszó és akkor olyan vadnak tűnő ötletek is születtek mint frissen kifejlesztett koreai helikopterek és a KC390 rendszeresítése. Azóta persze fordult a világ, kb. negyedévente új jelszóval tematizálják a köztudatot, szegény katonák meg próbálják hihetően nyilatkozni a kiadott szövegeket, amelyek ellentmondanak a három hónappal korábban elmondatott nyilatkozataiknak. Most úgy tűnik hogy a "mindent a bajoroktól kell venni, amit meg nem azt meg az Airbustól vagy Európából" jelszónak is leáldozóban van, meglátjuk mi lesz 1,5 hónap múlva...

Az A400M gyártási üteme jelenleg 8 gép évente. Az általad linkelt lista szerint a következő 19 összeszerelés alatt álló gépnek van gazdája. Ha a németek nem mondanak le 3 gépről, akkor ebből is csak 2,5 év múlva érkezhetne meg az első gép....

Hétvégén volt az An-26 rendszeresítésének 45. évfordulója. Balatonakarattyán ünnepelték. De nem volt An-26 áthúzás. Ha minden igaz, 2 hónapja nem repült a 406-os. Pedig hamarosan indulni kellene vele a Baltikumba is. Vagy ennyire nincs szüksége a Honvédségnek rámpás szállítógépre vagy a külügynél még mindig valamire várnak a döntéssel.
Szerintem amire várnak az az EP választás, azután jön a bejelentés! :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
K

kamm

Guest
A nemetek a keses miatt berendeltek par extra Herculest, hogy valamivel kivaltsak a kioregedo Transallokat, igy nekik tobb mint egy tucat extra Atlasuk lesz majd, azokra boldogan fontolora vennenek barmilyen ajanlatot.. .
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Mondjuk 2020-ra már szerintem bőven 120 felett fogunk járni a legyártott gépekben. A korábbi link még el van maradva a gépekkel. Már 100 felett vagyunk jelenleg is.
A Spanyol Koreai deal véglegesítéséről még nem hallottam, mint ahogy a svájci-cseh üzlet kútba eséséről sem.
Érdekes ez a nemzetközi szállítóezred, mert akár mindenkinek jól is elsülhet. A csehek kipróbálhatják a "nagyvasat" a KC390 előtt, aztán lehet majd dönteni... Ráadásul azonnal lesz megoldás a hiányzó kapacitásra, és még embert sem kell képezni rá. A németeknek meg jön egy kis lóvé vissza a különben sem acélos állami pénzek mellé.
Köztes megoldásnak ideális!
Hát ha cseh lennék tuti arra a gépre tenném a voksom a 2 új vas közül amelyik európai :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Hát ha cseh lennék tuti arra a gépre tenném a voksom a 2 új vas közül amelyik európai :D
Annyiban félreérthető voltam, hogy a választás náluk annyiban áll, hogy akarják-e tovább üzemeltetni/használni az Atlasokat, vagy teljesen áttérnek a KC390-re. Merthogy, ők biztosan vesznek a brazil gépből, mivel befizettek már rá a fejlesztési fázisban is.
 
M

molnibalage

Guest
Épp most csökkentik évi 8-ra. Aki most rendeli meg, az már szerintem inkább ezzel számolhat.

https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-to-slash-a400m-assembly-rate-446551/

A spanyolok a dél-koreaiakkal egyeztek meg 6 gép átadásáról.

Nem jött össze az üzlet a svájci-cseh párossal. Ahelyett lesz a nemzetközi A400M ezred Lechfeldben.
Ezt is biztos majd megmagyarázzák páran, hogy miért jó...

Érdekes kontraszt a a C-17-tel összevetve, ahol a gyártó saját kockázatára megrendelés nélkül legyártott 12 db gépet. Pillanatok alatt akadt rá vevő...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Annyiban félreérthető voltam, hogy a választás náluk annyiban áll, hogy akarják-e tovább üzemeltetni/használni az Atlasokat, vagy teljesen áttérnek a KC390-re. Merthogy, ők biztosan vesznek a brazil gépből, mivel befizettek már rá a fejlesztési fázisban is.
Biztos majd akkor lesz ha leszáll az első gép náluk , ami nem mostanában várható , már leírtam hogy én kb 2030-ra mondanám hogy talán egy jó gép lenne a brazil csodából , más kérdés hogy ez akkor mennire lesz modern vas , a csehekre visszatérve , az hogy beszáltak a fejlesztésbe nem hiszem hogy biztosat jelent , mostanában rendeltek még C295-öt és nem nagyon tetszett nekik a brazil gép ahogy hallottam csicseregni kint a madarakat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 158
113
Ezt is biztos majd megmagyarázzák páran, hogy miért jó...

Érdekes kontraszt a a C-17-tel összevetve, ahol a gyártó saját kockázatára megrendelés nélkül legyártott 12 db gépet. Pillanatok alatt akadt rá vevő...
Háát nem tudom, meddig tart nálad egy pillanat, de az utolsó C-17-et 2014-ben gyártották le. Tudtommal ezt csak 2018-ban vitték el az indiaiak, hosszú "szülés" után.
forrás
A C-17 gyártósorát meg "beszántották".
De itt egy érdekes cikk, ami eredetileg a The wall street journalban jött le.
Ki is emelek egy részt:
"Richard Aboulafia, vice president at Teal Group Corp., an aerospace consultancy, said Airbus Group NVs newer, cheaper turboprop transport, the A400M Atlas, is undercutting the C-17. For the U.S. government, "there probably was a creative way to save the [C-17] line a few years ago, but it's gone now," he said. "

A "creative way to save the line" itt azt jelentette volna, hogy a gyártás mennyiségét drasztikusan visszaveszik (mint amit majd az Airbus is csinál), és így csak az alkalmazottak egy részét kellett volna elküldeni, ugyanakkor megmaradt volna a lehetőség az utángyártásra.

Az a helyzet, hogy ha az USA nem akar lecsúszni a hazai gyártású nehéz szállítógépekről, akkor már most aktívan fejleszteniük kellene, mert lassan elkezdenek majd az első rendszerbe állított C-17-esek kifutni az üzemidőből, és nem tudom, hogy technikailag, gazdaságilag kivitelezhető-e a felújításuk.
Szerintem, ha a Boeing bízott volna a C17-ben, akkor életben tudta volna tartani az összeszerelést is, mégsem így döntöttek.
Az A400M egy teljesen más üzleti ívet ír le. Míg a C17 esetében volt egy masszív (értsd az összes legyártott gép több mint 80%-a) belföldi kormánymegbízás, amit szépen gyorsan ledarálhattak max. 16 gép/éves ritmusban, a gyártási szám csökkentését túl későn és túl kis mértékben vezették be. Ezzel előrevetítve a típus végét.
Az A400M viszont egy teljesen más szegmens, ahol ráadásul a kezdeti problémák miatt a gyártást túl kellett pörgetni a súlyos igények miatt. Mivel a gyártó lát potenciált a termékben (és pont a C17 gyártósorának beszántása miatt), így inkább elhúzza a már megrendelt, de nem égető sürgősségű gépek leszállítását, és ezzel lehetőséget biztosít további megrendelések teljesítésére.

Még egyszer hangsúlyozom: Teljesen más szegmens. És mindkettőnek megvan a saját helye a piacon. Őket felesleges összevetni. A C130J-30 már sokkal inkább versenytársa az A400M-nek.
Mondjuk egészen érdekes lesz, hogy ha netalán az USA is rászorul egy A400M beszerzésre a jövőben, akkor azt hogyan fogják gyártani...:rolleyes:;)