Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Erre sem tudom. :)
De azt kétlem, hogy a portugálok F-35-ben gondolkodnának.



Ha a brazil gépet választjuk....
( ez elég sanszos, sok a pletyka, a brazil honvédelmi bizottságban is téma volt, illetve a brazil elnök európai útján kb. 3 országot érint és az egyik mi vagyunk. Pedig semmi nem indokolja, ha csak az nem, hogy mint volt katona minden külföldi útján ezzel haknizik, kiemelten fontos számára ez a biznisz.)
Szal ha őket választjuk, akkor az még több év mire megjön, akkor viszont marad az Ancsa. Ezzel a felújítással még a ruszkiknál is jók ok leszünk, mást már nem is tudunk nekik nagyon adni a Z2026-ból és azért ezeket a szempontokat is szeretik figyelembe venni a kiegyyensúlyozottság jegyében.

Nem akarok kotekedni de én úgy tudom,hogy az Ancsákat csak az Antonovnál lehet nagyjavítani,vagy az Antonov lehetové tette a Ivánéknak,hogy reszelgessék az Ancsákat?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 572
97 689
113
Nem akarok kotekedni de én úgy tudom,hogy az Ancsákat csak az Antonovnál lehet nagyjavítani,vagy az Antonov lehetové tette a Ivánéknak,hogy reszelgessék az Ancsákat?
Volt egy ruszki cég, aki a tavaly augusztusi Putyin látogatás után bejelentette, hogy volt erről sikeres(?) tárgyalás.
 
M

molnibalage

Guest
Végülis csak egyszer kell bekövetkeznie és már is minden egyes adóforintot megér egy C-130-s vagy A400-s képesség fenntartása.És ugye 2019 végén sem gondolta senki,hogy a kínaiak étkezési szokásai ilyen drámai hatást gyakorolnak az egész világra.
És mégis Wizz gép járt a nagy vízen túl és nem honvédségi gép. A Távol-keletre meg C-17...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Ez önmagában nem baj. A probléma, hogy nincs helyette más.

Ez igaz. Én 2017 tavaszán repültem a 406-ossal. Akkor az volt az infó, hogy a gépből legkésőbb az év őszére az üzemidő végleg ki fog koppanni és nincs váltótípus a láthatáron.
Most 2020 nyara van, még mindig a 406-os az egyetlen üzemképes An-26-osunk, de már megvan az igen közeli kivonási dátum, miközben váltótípus még mindig nincs.
Annyi változás történt csak, hogy a feladatkörének egy részére két A319-est állítottak üzembe.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 325
113
Nem akarok kotekedni de én úgy tudom,hogy az Ancsákat csak az Antonovnál lehet nagyjavítani,vagy az Antonov lehetové tette a Ivánéknak,hogy reszelgessék az Ancsákat?

A megromlott orosz-ukrán viszony miatt valószínűleg jogilag nem csinálhatják, de a saját gépeiket most is javítják az oroszok, így képesek rá. Olyan ez mint az afgán Mi-17-esek nagyjavítása Szlovákiában, a Trencséni Légijármű-javítóban...
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Nem szokásom, de most Negannal eléggé egyetértek.
Szerintem a következő változat lenne a legköltséghatékonyabb:
3 db C295/C27J
+ a két A319-es MAWS-al, és ha nem túl horribilis, akkor tankoló konténerrel ellátása (ha horribilis, akkor a nemzetközi tanker programba kell beszállni)
+ még Pápai C17 repóra vétele a ritka, nagy kapacitást igénylő szállítási feladatokra

Az A330 MRTT nekünk messze túl nagy, az a gép méretben, költségben össze sem mérhető egy A319-el. Felejtős!
(Csak nézzétek meg, hogy a volt keleti blokk országaiban hány hasonló méretű utas/teher gép repül polgári lajstromban... Pedig azok kihasználása nagyságrendileg jobb, mint egy katonai gépé! Vagy hogy a Malév mit össze szenvedett anno azzal a 2-3 db 767essel...)

C-17 szintén ez a kategória, persze nincs is eladó.
Az A400 is kicsit túl nagy, drága és kockázatos, de ha sok a felesleges pénzünk, a célra megfelelne. De nincs felesleges pénzünk! Ha lenne, akkor már rég vettünk volna IFV-t, légvédelmet, személyi felszerelést, SDB-t, vagy épp lenne normális bére a katonáinknak... De nincs!
A KC390 eléggé ugyanez a kategória, ráadásul még politikai előnye is kevesebb van.
A Hercules szerintem megfelelne, de szintén drága, és nem biztos, hogy szeretnék amerikai függésben lenni ilyen téren (sem).

Az An-26 helyére bőven jó a C295/C27J, még jelentős képesség növekedés is szerintem. A maradék pénzt meg költsük el másra hatékonyan!




Mondjuk én személy szerint benne lennék a C295-ben meg a C27-be is , mert már az is óriási előrelépés lenne, ráadásul mi az Airbustól vettünk 36 helit . Ha jól emlékszem, a csehek az utolsó 2 C295-et , 128 millióért vették. Mondjuk a C27-nek jobban örülnék, persze drágább is az üzemeltetése. Csak egy a baj: azért ha hirtelen nagy gépre van szükségünk, akkor mehetünk megint kuncsorogni, mert ahogy a közmondás mondja, "közös lónak túrós a háta. " A C130-ról csak annyit, annyira függnénk az USA-tól? Rakétákat például honnan veszünk?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Ami a lényeg, hogy idén kb júniusban ér véget az An-26-os magyarországi története. Nem lesz nagyjavítás.
Ez mennyire biztos? Nem kötekedésből kérdezem, de tényleg arról volt szó, hogy 2 v. 3 gépet nagyjavíttatunk. Van erről belső infód?
Már az is meg volt tervezve, hogy a már lejárt gépeket átnézik az oroszok, hogy melyiket érdemes, és egyedi engedéllyel azok is kijutnak az oroszokhoz.
Nem lehet, hogy a 406-os utolsó útja a "lejárat előtt" Oroszországba lesz?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Ez igaz. Én 2017 tavaszán repültem a 406-ossal. Akkor az volt az infó, hogy a gépből legkésőbb az év őszére az üzemidő végleg ki fog koppanni és nincs váltótípus a láthatáron.
Két évvel a nagyjavítás után már az üzemidő végén járt? 2015 júniusban érkezett haza Kijevből...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ez mennyire biztos? Nem kötekedésből kérdezem, de tényleg arról volt szó, hogy 2 v. 3 gépet nagyjavíttatunk. Van erről belső infód?
Már az is meg volt tervezve, hogy a már lejárt gépeket átnézik az oroszok, hogy melyiket érdemes, és egyedi engedéllyel azok is kijutnak az oroszokhoz.
Nem lehet, hogy a 406-os utolsó útja a "lejárat előtt" Oroszországba lesz?
einstandolták azt a néhány forintot is, ami el volt rá különítve (állítólag felszívta a járványhelyzet feneketlen gyomra)... így heló
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 572
97 689
113
einstandolták azt a néhány forintot is, ami el volt rá különítve (állítólag felszívta a járványhelyzet feneketlen gyomra)... így heló

Hát én úgy olvastam, hogy 91 milliárd pluszforrást kapott a honvédelmi minisztérium a héten, elvonás pedig idén nem volt.

Ha einstandolták.a felújítási pénzt, akkor ezzel a pluszforrással együtt jut új gépre.

https://mfor.hu/cikkek/makro/renget...mi-alapbol-meg-urtevekenysegre-is-jutott.html
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Hát én úgy olvastam, hogy 91 milliárd pluszforrást kapott a honvédelmi minisztérium a héten, elvonás pedig idén nem volt.

Ha einstandolták.a felújítási pénzt, akkor ezzel a pluszforrással együtt jut új gépre.

https://mfor.hu/cikkek/makro/renget...mi-alapbol-meg-urtevekenysegre-is-jutott.html
akkor feribá' elkülönítette azt a párszáz milliót kávéfőzőgépre, Falcon-reptetésre, vagy zoknira, csillámtetkóra (estleg kurvákra), nemtudom... de Ancsára nincs dodó...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 397
113
A missziós Pumát otthagyjuk és felrobbantjuk a ge*ibe, mert drága hazahozni. :cool:
Mert baromira megéri az értéke 100X-áért hazahozni......
Elmész nyaralni Portugáliába.A strand elött rájössz,hogy otthon maradt a fürdőgatya.Hazaautózol a gatyáért,vagy inkább veszel egy újat?Mert ez kb ennyire egyszerű logikai dolog.