Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
A Saab 2000 Erieye AEW&C sem lenne rossz, úgyhogy remélem a próféta szól belőled, DE...
  • a GlobalEye messze potensebb (és persze drágább is sajnos..)
  • egy gép, nem gép (még a kettő is kevés. Ahhoz hogy hosszabb ideig 0-24 őrjáratot adhass legalább négy gépre lenne szükség.)
És te fogod összedobni a vásárlásra és az üzemeltetésre a pénzt? Mert egyébként nem lesz. Lehet, hogy tizennégy gép kellene, vagy még több? Amit írtál, úgy marhaság, ahogy van.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
És te fogod összedobni a vásárlásra és az üzemeltetésre a pénzt? Mert egyébként nem lesz. Lehet, hogy tizennégy gép kellene, vagy még több? Amit írtál, úgy marhaság, ahogy van.

Az AEW+C gépek ún. force multiplierek....
A lényeg hogy az áruk arányban áll a képességeikkel. Az ilyenekkel háborút lehet nyerni.

Hogy lesz e, vagy nem lesz, nem tudom.
Az biztos hogy egy magát korszerűnek hívó légierőnek szüksége van ilyen gépekre (is)
Jelen pillanatban nincs légierőnk úgyhogy az AEW+C kérdés valóban nem égető.

Ha olyan döntés születik hogy kell korszerű légierő (ami nálam minimum három század korszerűsített Gripen C/D-t jelent) akkor nagy valószínűséggel lesz ilyen gépünk is.
 
K

kamm

Guest
Ezt kicsit visszahozva - igy a trieszti kikoto hirevel osszefuggesben hogy nez ki most ez a kiiras...?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
akkor igen, de S-3 Viking alapúra gondolok inkább

Az túl messze van.
Hasonló életkorú gépek vannak nálunk is ugyanolyan vagy még jobb állapotban, kiváló An-26-osaink vannak például, de ha jet kell, akkor van Ferihegyen Jak-40 is, sőt S-3 Viking hajtóműves!!!4!! (vagy épp anélküli) CRJ is!
Mondjuk ezek hátránya, hogy a Balatonban settenkedő mordori atomtengókat nem fogja megtalálni. Hmm, lehet mégiscsak a Viking kéne!?!
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Haha, egyreszt kicsit több egy Globaleye, mint egy radar, másrészt jo kurva draga lenne egy A319est jaratni fel napokat a levegőben egy Global 6000 vagy akar egy Falcon helyett...

A Falcon hátránya, hogy a tetejére szerintem nem mehet radar a kettes hajtómű miatt.
Egyébként valami elektronikus felderítőnek ideális lenne.
Az A319-re meg utántöltő konténer kéne, plusz pár törzstartály, mint az A319CJ-ben. De vszeg túl drága móka lenne.... :(
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 919
14 750
113
A Falcon hátránya, hogy a tetejére szerintem nem mehet radar a kettes hajtómű miatt.
Egyébként valami elektronikus felderítőnek ideális lenne.
Az A319-re meg utántöltő konténer kéne, plusz pár törzstartály, mint az A319CJ-ben. De vszeg túl drága móka lenne.... :(
Ezért mondom, hogy Viking.
Üzemanyagfogyasztása 70%-kal kevesebb, mint az Airbusnak.
 
M

molnibalage

Guest
Ezért mondom, hogy Viking.
Üzemanyagfogyasztása 70%-kal kevesebb, mint az Airbusnak.
Továbbra sem értem, hogy miért ezt a hülyeséget erőlteted. Kulcsrakész AWACS gépek érhetőek el a E-2 és SAAB Erieye-től az E-3 Sentry-ig.
Na, a SAAB gépnének szerint mennyi a fogyasztása, ha ezen rugózol...?

Erre te jössz egy nem létező géppel, ami ráadásul használt.
Végre Negan abbahagyta a Kfir cicáját, erre jön az a harmadik hatványra emelve. Agyrém.
 
K

kamm

Guest
A Falcon hátránya, hogy a tetejére szerintem nem mehet radar a kettes hajtómű miatt.
Egyébként valami elektronikus felderítőnek ideális lenne.
Jaja, kozben beugrott, hogy az trijet (esetleg ha valami forditott V mounttal), de igen, en is csak class/size peldanak hoztam fel - a Globaleye pont egy 6000-est jelent gyarilag, egy ujabb tipus lenne, az igaz, viszont tudjuk, hogy ugy jo, ahogy van.

Az A319-re meg utántöltő konténer kéne, plusz pár törzstartály, mint az A319CJ-ben. De vszeg túl drága móka lenne.... :(
Az mar boven a 2 Globaleye ara (cirka $300 kore teszem supporttal) felett jarna szerintem, ha osszeadjuk es sokkal dragabban is lenne uzemeltetve. Ha nem vennenk ra gepet, akkor meg bukjuk a szemelyszallitasi kepesseget, mig cserebe egy nagy, nehezkes, dog ill hekkelt megoldas lenne a standard Saab-Bombardier helyett.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Ha nem vennenk ra gepet, akkor meg bukjuk a szemelyszallitasi kepesseget, mig cserebe egy nagy, nehezkes, dog ill hekkelt megoldas lenne a standard Saab-Bombardier helyett.

Az A319nél csak a szállító-tanker konfigot írtam/értettem.
AEW&C-re sztem sem lenne ideális.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Továbbra sem értem, hogy miért ezt a hülyeséget erőlteted. Kulcsrakész AWACS gépek érhetőek el a E-2 és SAAB Erieye-től az E-3 Sentry-ig.
Na, a SAAB gépnének szerint mennyi a fogyasztása, ha ezen rugózol...?
Az Erieye az a(z egykori Ericsson Systems) sigint rendszer neve, a radar plusz az onboard cuccok.
Globaleye = Erieye ER + mission/systems + Global 6000 gep.

A Saab ma mar a Globaleyet nyomja, nem eroltetik a sajat gepuket, no meg ez amugy messze a legtobbet tudo ill extended range (500km+) rendszeruk is.

Erre te jössz egy nem létező géppel, ami ráadásul használt.
Végre Negan abbahagyta a Kfir cicáját, erre jön az a harmadik hatványra emelve. Agyrém.
Ertelme nem sok lenne sajatot hekkelgetni, az biztos.

Ezért mondom, hogy Viking.
Üzemanyagfogyasztása 70%-kal kevesebb, mint az Airbusnak.
Mi ez a Viking? Nem emlekszem ilyesmi sigint gepre.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 919
14 750
113
Továbbra sem értem, hogy miért ezt a hülyeséget erőlteted. Kulcsrakész AWACS gépek érhetőek el a E-2 és SAAB Erieye-től az E-3 Sentry-ig.
Na, a SAAB gépnének szerint mennyi a fogyasztása, ha ezen rugózol...?

Erre te jössz egy nem létező géppel, ami ráadásul használt.
Végre Negan abbahagyta a Kfir cicáját, erre jön az a harmadik hatványra emelve. Agyrém.
Akkor elmagyarázom még egyszer.
Ez jelenleg az egyetlen plaformt, amely kielégíti a nagy értékű (HAV) repülőgépekkel támasztandó új követelményeket (katapultülés, fegyvertartók önvédelemre) és amely számunkra fenntartható, multifunkcionális képességekkel bír.
Az Erieye az a(z egykori Ericsson Systems) sigint rendszer neve, a radar plusz az onboard cuccok.
Globaleye = Erieye ER + mission/systems + Global 6000 gep.

A Saab ma mar a Globaleyet nyomja, nem eroltetik a sajat gepuket, no meg ez amugy messze a legtobbet tudo ill extended range (500km+) rendszeruk is.


Ertelme nem sok lenne sajatot hekkelgetni, az biztos.


Mi ez a Viking? Nem emlekszem ilyesmi sigint gepre.
https://military.wikia.org/wiki/Lockheed_S-3_Viking
ES-3A Shadow, Aladdin Viking, Beartrap Viking, Gray Wolf Viking, Outlaw Viking, remélem ennyi most elég lesz ;)

Nyugi, senki más se! :rolleyes: :D :D
lásd fentebb.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor elmagyarázom még egyszer.
Ez jelenleg az egyetlen plaformt, amely kielégíti a nagy értékű (HAV) repülőgépekkel támasztandó új követelményeket (katapultülés, fegyvertartók önvédelemre) és amely számunkra fenntartható, multifunkcionális képességekkel bír.
És ki mondta, hogy ez a követelmény...?
Nincs az a hadrendben álló AWACS gép, amiben mindeké kapatulülésben ücsörög.
Hogyna elégítené ki egy nemlétező gép?
https://military.wikia.org/wiki/Lockheed_S-3_Viking
ES-3A Shadow, Aladdin Viking, Beartrap Viking, Gray Wolf Viking, Outlaw Viking, remélem ennyi most elég lesz ;)



lásd fentebb.
Nem nem elég, hogy wiki linket és random szavakat böfögsz be műszaki tartalom nélkül.
Érdekelne, hogy szerinted az S-3 belső terében hol van hely operátornak és, ha antenna lenne a gép felett, akkor a katapultülés hol működne?
Ez lesz most akkor a új ámokfutás?
Lepetézek, komolyan mondom...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 919
14 750
113
És ki mondta, hogy ez a követelmény...?
Nincs az a hadrendben álló AWACS gép, amiben mindeké kapatulülésben ücsörög.
Hogyna elégítené ki egy nemlétező gép?

Nem nem elég, hogy wiki linket és random szavakat böfögsz be műszaki tartalom nélkül.
Érdekelne, hogy szerinted az S-3 belső terében hol van hely operátornak és, ha antenna lenne a gép felett, akkor a katapultülés hol működne?
Ez lesz most akkor a új ámokfutás?
Lepetézek, komolyan mondom...
Én mondom, hogy követelmény lesz.
Rendelkezek némi jövőbe látási képességgel.
Mielőtt bárkit indulatból fikázol, talán első lépésben keresd fel a vontakozó wiki oldalt, hátha nem a vitapartnered a hülye.
Képzeld el, hogy a Viking 4 személyes, elől a pilóta-másodpilóta, hátul a TACCO és a SENSO (hogy mit jelentenek, keresd ki :) ), mind a négyen katapultülésben :)
Az antennát a fegyvertartókra gondolom applikálni.
Mert ez is rossz ötlet?
Te miért települnél át egy 30+ éve halott reptérre, ahol kb. semmi nincs? Az ottani betonfedezékek már régen nem jók semmire.
Egyre jobb...
A mai napig működik, magánkézben.
A betonfedezékek egy részét pedig használják (sajnos át is alakították a bejáratukat, így jelen állapotukban nem tudják fogadni a Gripeneket, ezért bontani kell az elejüket).
Előnye lenne, hogy az oláhok HIMARS/LAROM sorozatvetőik lőtávolságán kívül esne akkor is, ha a Tiszáig nyomulnának előre. Közelebb van 30 km-rel Szlovéniához is, amely légtérvédelmét el kell látnunk (2-3 perc időelőny, 60 km megtakarítás oda-vissza).
 
M

molnibalage

Guest
Én mondom, hogy követelmény lesz.
Rendelkezek némi jövőbe látási képességgel.
Mielőtt bárkit indulatból fikázol, talán első lépésben keresd fel a vontakozó wiki oldalt, hátha nem a vitapartnered a hülye.
Képzeld el, hogy a Viking 4 személyes, elől a pilóta-másodpilóta, hátul a TACCO és a SENSO (hogy mit jelentenek, keresd ki :) ), mind a négyen katapultülésben :)
Az antennát a fegyvertartókra gondolom applikálni.

Egyre jobb...
A mai napig működik, magánkézben.
A betonfedezékek egy részét pedig használják (sajnos át is alakították a bejáratukat, így jelen állapotukban nem tudják fogadni a Gripeneket, ezért bontani kell az elejüket).
Előnye lenne, hogy az oláhok HIMARS/LAROM sorozatvetőik lőtávolságán kívül esne akkor is, ha a Tiszáig nyomulnának előre. Közelebb van 30 km-rel Szlovéniához is, amely légtérvédelmét el kell látnunk (2-3 perc időelőny, 60 km megtakarítás oda-vissza).
Miféle fikázás..?
  • Nincs S-3 alapú AWACS. Pont.
  • Nincs S-3 üzemeltető, talán a NASA használ egy gépet.
  • Miféle jövőbe látási képesség? At E-3 gépeken még az ernyős vészcsúszdát is kukázták.
  • Az S-3 felfelé repülő katapultja eltrafálná sanszosan az antennát. Tehát eleve lefelé kéne. Azt meg nem tudja.
  • Antenna fegyvertartóra? Anyám... Szerinted miért nincs ilyen AWACS, Talán, mert akkor kettő antenna kéne és az antenna kisebb lenne és n+1 más miatt?
Semmiféle indulat nem volt benne. Te építesz a semmire légvárat és csőgázon tolold ki a hülyeséget.

Viszont gyönyörű helyen van, az tény. Talán csak Sármellék ilyen király!
Mitől gyönyörű? Egyen alföldi tepsi az egész környék.

Ó ez már nagyon régóta tart... ;)
Mikor kezdte ezt az S-3 marhaságot?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Akkor elmagyarázom még egyszer.
Ez jelenleg az egyetlen plaformt, amely kielégíti a nagy értékű (HAV) repülőgépekkel támasztandó új követelményeket (katapultülés, fegyvertartók önvédelemre) és amely számunkra fenntartható, multifunkcionális képességekkel bír.
A szó, amit keresel, az a Heron TP, és még katapult ülés sem kell bele... :)
 
K

kamm

Guest
Akkor elmagyarázom még egyszer.
Ez jelenleg az egyetlen plaformt, amely kielégíti a nagy értékű (HAV) repülőgépekkel támasztandó új követelményeket (katapultülés, fegyvertartók önvédelemre) és amely számunkra fenntartható, multifunkcionális képességekkel bír.
Mi a banatnak kellene katapultules, meg fegyvertartok meg ilyesmi orulet egy sigint gepre, sajat legterben?
https://military.wikia.org/wiki/Lockheed_S-3_Viking
ES-3A Shadow, Aladdin Viking, Beartrap Viking, Gray Wolf Viking, Outlaw Viking, remélem ennyi most elég lesz ;)
Ezt vegkepp nem ertem. Mit akarsz ezzel a rakas oreg ocskavassal a 60-as evekbol?
Max par orat tud a levegoben lenni, viszont legalabb meg egy normalis antenna sem fer ra, nemhogy a megfelelo elektronika...?
Nem veletlenul van minden elint/sigint/eaw platform korrekt repulogepen (a Growler csak egy dedikalt EW fighter, nem tobb.)

Ennel meg egy Hawkeyenak is tobb ertelme lenne, az meg szolgalatban is van (kb egy hete pont az Intrepid mellett setalva a West Sideon lattam egyet elhuzni a Hudson felett, eloszor lefele, majd egy felora mulva fordulhatott az ocean felett es jott visszafele, ment felfele upstate NYba.)

Egy videóban azt mondták hogy a globay eye gép 11 óra bevetést tud és a személyzet a pilóta és 1!!!!! technikus mert mindent adatként lesugároz a köztpontba és ott vannak operátorok!!

Igen, igy igaz, elmegy valami 8-10 orat siman egy kanyarban.
A crew es a felszereles a kiepitestol fugg, lehetnek fedelzeti mission engineerek is, ha a survaillence mellett fullos elint/sigint/infra/stb kepessegeket akarsz, de amugy mindenkeppen streameli lefele, a nagy reszet megteheted lenn is. A full sigint mondjuk nem keves extra dobozt jelent az utasterben, ahhoz nem art, ha van 1-2 extra mernok keznel.
Ket ilyen fullos konfig pont jo lenne, meg kritikus helyzetben is nonstop uzemet biztositananak.

Az tetszik, ahogy finoman elarulja, hogy ez mar kepes a "fifth generation fightert" trackelni (az uj Erieye ER radarral)... ;)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
11 óra bevetést tud és a személyzet a pilóta és 1!!!!! technikus mert mindent adatként lesugároz a köztpontba
Valamit félreértettél mert hatàrozottan azt mondja (32:17) hogy eleven (11) operàtor és two (2) pilot.
Ettől függetlenül valóban, Link 16 on meg műholdon minden adatot átadhat a földi központnak
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses