Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Vajon CV-90-re felteszik nekik a Turra tornyot ha kérik? Igazándiból engem az érdekelne RM kiviszi-e hozzájuk a torony gyártást. Vajon a szlovákok feladják a saját tornyot a Lance 2-ért cserébe? Csehország más tészta volt mert ott van helyi RM gyár, de tudtummal szlovákiában nincs. Szóval gyakorlatilag egy külső konkurensel kéne szerződni a Lance 2 gyártására? Vagy nyitnak 1 RM gyárat. Nem áll nekem össze a dolog de lehet hiányosak az ismereteim.
A csehek számára is simán felraktak a CV90-re egy izraeli tornyot (hú, de csúnya volt vele, szegény):
IMG_0821.JPG

Per pillanat úgy látszik, hogy a szlovák Turra torony gyártójával, az EVPÚ-val, szerzodot mint a RM úgy a BAE Systems. Emellet viszont úgy látszik, hogy BAE Systems muníció gyártást is fel fog ajánlani, mivel a Konštruktával írt alá egyezményt - ne feledjuk, hogy jelenleg Szlovákia csak 30x165mm gépágyús muníciót gyárt, holott az új páncélosok biztosan más kalibert fognak használni. Sot a BAE Systems még akár CTAS40 ágyú gyártását is reálisan felajánlhassa ( ZTS Špeciál is benne van a szerzodottek kozt ), hiszen a EVPÚ-s Turra40 egy nexteres torony klónja és a CTA International a Nexter és BAE Systems joint-venturja.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
A csehek számára is simán felraktak a CV90-re egy izraeli tornyot (hú, de csúnya volt vele, szegény):
IMG_0821.JPG

Per pillanat úgy látszik, hogy a szlovák Turra torony gyártójával, az EVPÚ-val, szerzodot mint a RM úgy a BAE Systems. Emellet viszont úgy látszik, hogy BAE Systems muníció gyártást is fel fog ajánlani, mivel a Konštruktával írt alá egyezményt - ne feledjuk, hogy jelenleg Szlovákia csak 30x165mm gépágyús muníciót gyárt, holott az új páncélosok biztosan más kalibert fognak használni. Sot a BAE Systems még akár CTAS40 ágyú gyártását is reálisan felajánlhassa ( ZTS Špeciál is benne van a szerzodottek kozt ), hiszen a EVPÚ-s Turra40 egy nexteres torony klónja és a CTA International a Nexter és BAE Systems joint-venturja.
Igen valami ilyesmire számítottam. Sztem nagyon CV-90-nek áll a zászló.
 
Igen valami ilyesmire számítottam. Sztem nagyon CV-90-nek áll a zászló.
Az biztos, hogy a CV90 és a Lynx között dől majd el. A Borsuk még proto-állapotban van és az úszóképessége miatt elve gyengébben védett. A spanyolok meg "égnek" az AJAX miatt - komoly gyártási, minőségi problámákről jöttek hírek az utóbbi időben tőlük...
Abban bízom, hogy a közös NATO hadosztály miatt előnyös lehet a Lynx platform, meg közel is vagyunk. Az üzemeltetésnél előny a gyors logisztika
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and éber
Igen valami ilyesmire számítottam. Sztem nagyon CV-90-nek áll a zászló.
A CV90 egy továbbfejleszett hidegháborús cucc amit komolyabb tendereken (Ausztrália, USA) már el sem indítanak, mert szóba nem jöhet. Az ASCOD-ra pedig az AJAX elképesztő tervezési problémái nyomják rá a bélyeget. Ezekhez képest a LYNX a jövőt képviseli, teljesen más ligában játszik. A probléma inkább a szlovákok magyarellenessége, inkább vennének fegyvert a majonézektől mint tőlünk. További probléma a szállítási határidő: a zalai gyár 2023-ban kezd termelni és minimum 5-6 év mire leszállítja a szlovákok által kért mennyiséget, mert egyszerre gyártaná a magyar és a szlovák megrendelést is.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: Szittya and Venom85
A CV90 egy továbbfejleszett hidegháborús cucc amit komolyabb tendereken (Ausztrália, USA) már el sem indítanak, mert szóba nem jöhet. Az ASCOD-ra pedig az AJAX elképesztő tervezési problémái nyomják rá a bélyeget. Ezekhez képest a LYNX a jövőt képviseli, teljesen más ligában játszik. A probléma inkább a szlovákok magyarellenessége, inkább vennének fegyvert a majonézektől mint tőlünk. További probléma a szállítási határidő: a zalai gyár 2023-ban kezd termelni és minimum 5-6 év mire leszállítja a szlovákok által kért mennyiséget, mert egyszerre gyártaná a magyar és a szlovák megrendelést is.
Mert a svédek gyorsabban szállítanak? Mindenki sok évre vállal csak szállítást (lásd Leopárdjaink).
Zalában is tudnának 50 helyett évi 70-80-at vagy akár 100-at is gyártani simán csak több műszak meg egy kis plusz beruhzás kell. Ha van egy magyarhoz mérhető megrendelés állomány, akkor simán megoldják!
 
abban mi is benne voltunk hogy ekkora szállítanak ám
mi kértük így?
Mindenesetre az biztos hogy harcjárműveknél több év mire szállítanak - sehol nincsenek nagy kapacitások.
A Lynxből a mi évi 45-50-ünk mellé Zalában tudnának még évi 20-30-at gyártani a szlovákoknak is ha kell...
 
mi kértük így?
Mindenesetre az biztos hogy harcjárműveknél több év mire szállítanak - sehol nincsenek nagy kapacitások.
A Lynxből a mi évi 45-50-ünk mellé Zalában tudnának még évi 20-30-at gyártani a szlovákoknak is ha kell...
Amugy MG mondta nemreg hogy 2 "nagyhatalom" is nezelodik (600-800 darabot emlitett) ugyhogy nem tudom mit aggodtok kapacitasokon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
mi kértük így?
kb igen
Mindenesetre az biztos hogy harcjárműveknél több év mire szállítanak - sehol nincsenek nagy kapacitások.
A Lynxből a mi évi 45-50-ünk mellé Zalában tudnának még évi 20-30-at gyártani a szlovákoknak is ha kell...
nem kell ilyen miatt aggódni hidd el , ha kell akkor lesz nagyobb kapacitás
 
mi kértük így?
Mindenesetre az biztos hogy harcjárműveknél több év mire szállítanak - sehol nincsenek nagy kapacitások.
A Lynxből a mi évi 45-50-ünk mellé Zalában tudnának még évi 20-30-at gyártani a szlovákoknak is ha kell...
Csakhogy a szállítasi kovetelmények kovetkezoek: 2023 - 1 db, 2024 - 5 db, 2025 - 78 db, 2026 - 72 db
Ugyanis 2026-ra már fell kellene állítani a nehéz dandárt.

A probléma inkább a szlovákok magyarellenessége, inkább vennének fegyvert a majonézektől mint tőlünk.
Sokkal inkább a Mo. geopolitikai trajektóriája zavarhat bele a LYNXbe úgy általában (nem csupán a szlovák tenderben), például a torokokhoz most nem is ment kérelem, mert problémásnak számítanak, hiába NATO tagország ...
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Mert a svédek gyorsabban szállítanak? Mindenki sok évre vállal csak szállítást (lásd Leopárdjaink).
Zalában is tudnának 50 helyett évi 70-80-at vagy akár 100-at is gyártani simán csak több műszak meg egy kis plusz beruhzás kell. Ha van egy magyarhoz mérhető megrendelés állomány, akkor simán megoldják!
A Leókat mi kértük ilyen ütemezésben nyilván a pénzügyi teljesítés miatt. A zalai üzem kapacitása 50 jármű/év. 2023-ban kezdik a gyártást, az első évben jó ha 20 db-ot gyártanak. Ebből ki tudod számolni, hogy mikorra tudná teljesíteni a magyar, szlovák 420 db-os megrendelést. Nyilván lehet növelni az üzem kapacitását további sokmilliárdos befektetéssel. Kérdés van-e értelme, hogy utánna nem fog-e ott állni üresen a megnövelt kapacitású üzem.
A svédek miért ne tudnának néhány év alatt leszállítani a 157 db-ot? Jelenleg 20 db-ra van megrendelésük a norvégektől plusz az upgrade programok.
 
Mert a svédek gyorsabban szállítanak? Mindenki sok évre vállal csak szállítást (lásd Leopárdjaink).
Zalában is tudnának 50 helyett évi 70-80-at vagy akár 100-at is gyártani simán csak több műszak meg egy kis plusz beruhzás kell. Ha van egy magyarhoz mérhető megrendelés állomány, akkor simán megoldják!
Én olyanra emlékszek, hogy Palkovics azt nyilatkozta egyszer, hogy akár 100 Lynxet is tudunk gyártani évente, ha szükség lenne rá.
Sajnos nem találtam meg ezt az oldalt...:(
 
Én olyanra emlékszek, hogy Palkovics azt nyilatkozta egyszer, hogy akár 100 Lynxet is tudunk gyártani évente, ha szükség lenne rá.
Sajnos nem találtam meg ezt az oldalt...:(
Heti egy Lynx az évi 50, ami nagyon kevés. Biztos hogy tudnának 2x - 3x ennyit.
Nagyrészt kézi munka az összeszerelés, vagyis ember függő. Műszakokkal növelhető. Milliárd eurós rendelés mellet lesz jó fizú és ember is. Nem aggódom a kapacitás miatt.
Sokkal inkább a Mo. geopolitikai trajektóriája zavarhat bele a LYNXbe úgy általában
Áprilistól lehet, hogy ez megváltozik...
(Az hülyeség, hogy "itt minden be lesz szántva" ha váltás van! Sok tizmilliárdos invesztició, kőbevésett szerződések, NATO elvárás és a RM 51%-os többsége a gyárban garantálja, hogy lesz magyar Lynx gyártás!)
 
Heti egy Lynx az évi 50, ami nagyon kevés. Biztos hogy tudnának 2x - 3x ennyit.
Nagyrészt kézi munka az összeszerelés, vagyis ember függő. Műszakokkal növelhető. Milliárd eurós rendelés mellet lesz jó fizú és ember is. Nem aggódom a kapacitás miatt.

Áprilistól lehet, hogy ez megváltozik...
(Az hülyeség, hogy "itt minden be lesz szántva" ha váltás van! Sok tizmilliárdos invesztició, kőbevésett szerződések, NATO elvárás és a RM 51%-os többsége a gyárban garantálja, hogy lesz magyar Lynx gyártás!)
Sose becsüld alá Vadait !
 
Csakhogy a szállítasi kovetelmények kovetkezoek: 2023 - 1 db, 2024 - 5 db, 2025 - 78 db, 2026 - 72 db
Ugyanis 2026-ra már fell kellene állítani a nehéz dandárt.


Sokkal inkább a Mo. geopolitikai trajektóriája zavarhat bele a LYNXbe úgy általában (nem csupán a szlovák tenderben), például a torokokhoz most nem is ment kérelem, mert problémásnak számítanak, hiába NATO tagország ...
Ugyan. Tehát szerinted nincsen magyarellenesség? Gondolod véletlen, hogy inkább Ausztriába járnak síelni a magyarok, mint hozzátok? Tudnék mesélni a "kedves" szlovák bácsiról aki majd felrobbant az idegességtől hogy én a magyar utas a vonaton magyarul merek beszélni az egyébként szintén magyar jegyelenőrrel. Ha angolul beszéltünk volna egymással az rendben lett volna. Bármilyen nyelven csak az anyanyelvünkön, magyarul ne. Több generáció mire a szlovákok ledolgozzák ezt a kisebbrendűségi érzést velünk szemben. Ez nyilván kihat az egyéb ügyekre, pld az IFV beszerzésre is.
 
Sose becsüld alá Vadait !
Tényleg gáz a néni, de a legtöbb leszerződött cucc akkor is megjön ha ő fújja a passzát szelet - amit szerintem nem fog.
Ezek a szerződések általában úgy vannak hogy akkor is ki kell fizetni sokszázmillió eurót, ha lemondják végül és egy járgányt sem vesznek át. Nem lepődnék meg, ha MG-ék direkt így szerződtek volna... :D
Továbbá tényleg kell prezentálni egy nehéz dandárt a NATO-nak 2026-ra és deklarált cél, hogy javítsuk "Magyarország megbizhatóságát" a szövetségi rendszerben, aminek a "keleti nyitás" nem tett jót...
Váltás esetén szerintem a már leszerződött cuccok megjönnek, de az "atomtengeralattjáró beszerzés" és "világverő haderő" nem lesz.
 
Csakhogy a szállítasi kovetelmények kovetkezoek: 2023 - 1 db, 2024 - 5 db, 2025 - 78 db, 2026 - 72 db
Ugyanis 2026-ra már fell kellene állítani a nehéz dandárt.


Sokkal inkább a Mo. geopolitikai trajektóriája zavarhat bele a LYNXbe úgy általában (nem csupán a szlovák tenderben), például a torokokhoz most nem is ment kérelem, mert problémásnak számítanak, hiába NATO tagország ...
Érdekes az éves szállitasi darabszám. Ezt az IFV pályázatot nekünk írták ki. Bocsi. :cool:

2024 végéig hatot simán leszállítunk az évi 50db magyar Lynx mellett.
2024 végén, 2025-ben meg kell emelnünk a kapacitást. De nem kész Lynxet fogunk szállítani, csak egy alapot, meg kulcsalkatrészegységeket, amit a 2025-re felhúzott szlovák gyár végszerel.

Utána csak a speciális mentő, parancsnoki, aknavetős verzió fog nálunk készülni, a többi szlovák összeszereléssel.

Jelentős szlovák beszállítás lesz a magyar Lynxekbe is. Remélhetőleg a kerekes tüzérségi dealt is belevesszük. Ezért lett államközi alapon a pályázat és nem mint a csehek cégeket hívtak meg.

Mindent faszán lezsíroztak előre, ezert zavarják le 5 hónap alatt a pályázatot. Papiron minden tiszta lesz.

Keine Panik, gyerekek!! :p