Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
A tweetben linkelt cikk egy nigériai napilap cikkére hivatkozik, aminek a végén megemlítik, hogy tavaly áprilisban lezuhant egy algériai Il-76 is (257 ádozat), és a fotón nyilván az látható, nem a Szu-24 roncsa.

Ez a Kamandui Q400-as fotója, semmi köze sem Algériához, sem az Il-76-hoz.Kevés is lenne az ablak egy Il-76-hoz.
 
  • Tetszik
Reactions: csakb

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 488
113
Ez az egy szovjet gép van aminek a fegyvere hasonlít az m61-re ?

A MiG-27 is kapott GS-6-23, később GS-6-30 Gatling-gépágyút, a MiG-31 fedélzeti gépágyúja GS-6-23, bár tudtommal csak az első szériákban volt meg, és később kiszerelték azokat is. Az osszes szovjet repfedélzeti Gatling problémás volt, ezért a Szu-24-esen is tilos volt azt használni a légierő parancsnokságának utasítására, miután két gép lezuhant lőszerrobbanás miatt. A MiG-27-nél pedig a 30mm-esnél túl erősnek bizonyult a fegyver visszarúgása. A Szu-25TM-ben is kipróbálták, de visszatértek a kétcsövű Gast-rendszerű gépágyúhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nem tudok arról, hogy valaha felmerült a GS-6-23-as a MiG-27-esen. A MiG-23BN-eknek volt GS-23L-jük, ezekből is akakítottak ki MiG-27D-t, de még ezek is GS-6-30-ast kaptak a konverzió során.

A MiG-31-eseken még most is megvan a GS-6-23-as, még a BM és BSzM szintre modernizált gépeken is.

És készült még gépágyúkonténer is GS-6-23-assal, de ezeket nem tudom, hogy a Szu-15TM megkapta volna, mivel ez a konténer későbbi fejlesztés.
A Szu-15TM-ek dupla UPK-23-as GS-23L ágyúkonténerekkel repültek.
 

decal

New Member
2019. november 18.
1
0
1
Régóta szeretném már ki deríteni, hogy a Szárnyas Íjász miért van a Szuhoj gépek bal oldalán? Annyit tudtam meg, hogy Doni Dimitrij az íjász. Van valakinek bővebb információja?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 910
113
259483.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Olyan nincs, hogy "hátsó futómű". Ők becsülettel kiengedték a futóművet, legfeljebb a visszajelző lámpákat nem nézték, mert azokon elvben a két főfutónál maradnia kellett volna a pirosnak, hiszen a helyzetzárak nem kattanhattak a helyükre.
Minden esetre a futót ők kiengedték, majd jöttek be leszállni, csakhogy behúzott helyzetben maradt főfőfutókkal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
Az eset a videó szerint így történt, de nem azért történt mert elfelejtette nyitni a főfutókat a pilóta! Nincs a világon olyan repülőgép, aminek a futóműveit 2 vagy még több vezérlőkarral kellene működtetni, egyetlen vezérlőkar működteti az egyetlen vezérlőcsapot, és az nyitja az összes futóművet! Szóval itt valami műszaki hiba történt, a pilóta meg a futóművek helyzetjelzését felejtette el futónyitás után ellenőrizni ("3 zöld világít" - szokták jelenteni). Átstartolás után nyilván parancsot kaptak a vész-nyitásra, és ha az se segített, akkor ugyanígy csak orrfutóra szálltak le csak nem a betonra, hanem a mellette lévő füves kényszerleszálló-mezőre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed