Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

A tweetben linkelt cikk egy nigériai napilap cikkére hivatkozik, aminek a végén megemlítik, hogy tavaly áprilisban lezuhant egy algériai Il-76 is (257 ádozat), és a fotón nyilván az látható, nem a Szu-24 roncsa.

Ez a Kamandui Q400-as fotója, semmi köze sem Algériához, sem az Il-76-hoz.Kevés is lenne az ablak egy Il-76-hoz.
 
  • Tetszik
Reactions: csakb
Ez az egy szovjet gép van aminek a fegyvere hasonlít az m61-re ?

A MiG-27 is kapott GS-6-23, később GS-6-30 Gatling-gépágyút, a MiG-31 fedélzeti gépágyúja GS-6-23, bár tudtommal csak az első szériákban volt meg, és később kiszerelték azokat is. Az osszes szovjet repfedélzeti Gatling problémás volt, ezért a Szu-24-esen is tilos volt azt használni a légierő parancsnokságának utasítására, miután két gép lezuhant lőszerrobbanás miatt. A MiG-27-nél pedig a 30mm-esnél túl erősnek bizonyult a fegyver visszarúgása. A Szu-25TM-ben is kipróbálták, de visszatértek a kétcsövű Gast-rendszerű gépágyúhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Roni
Nem tudok arról, hogy valaha felmerült a GS-6-23-as a MiG-27-esen. A MiG-23BN-eknek volt GS-23L-jük, ezekből is akakítottak ki MiG-27D-t, de még ezek is GS-6-30-ast kaptak a konverzió során.

A MiG-31-eseken még most is megvan a GS-6-23-as, még a BM és BSzM szintre modernizált gépeken is.

És készült még gépágyúkonténer is GS-6-23-assal, de ezeket nem tudom, hogy a Szu-15TM megkapta volna, mivel ez a konténer későbbi fejlesztés.
A Szu-15TM-ek dupla UPK-23-as GS-23L ágyúkonténerekkel repültek.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Na,ez már gá,nem a nyamvadt 1 csöves dióverő.;)
Mennyi lőszert tud hozzá málházni?
Felteszünk négyet-négyet a gripenjeinkre,2 perc alatt szántanak fel 1 hektárt,nem kell annyit ülni a traktorokban.
:rolleyes::D:D
 
Régóta szeretném már ki deríteni, hogy a Szárnyas Íjász miért van a Szuhoj gépek bal oldalán? Annyit tudtam meg, hogy Doni Dimitrij az íjász. Van valakinek bővebb információja?
 
259483.jpg
 
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Olyan nincs, hogy "hátsó futómű". Ők becsülettel kiengedték a futóművet, legfeljebb a visszajelző lámpákat nem nézték, mert azokon elvben a két főfutónál maradnia kellett volna a pirosnak, hiszen a helyzetzárak nem kattanhattak a helyükre.
Minden esetre a futót ők kiengedték, majd jöttek be leszállni, csakhogy behúzott helyzetben maradt főfőfutókkal.
 
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az eset a videó szerint így történt, de nem azért történt mert elfelejtette nyitni a főfutókat a pilóta! Nincs a világon olyan repülőgép, aminek a futóműveit 2 vagy még több vezérlőkarral kellene működtetni, egyetlen vezérlőkar működteti az egyetlen vezérlőcsapot, és az nyitja az összes futóművet! Szóval itt valami műszaki hiba történt, a pilóta meg a futóművek helyzetjelzését felejtette el futónyitás után ellenőrizni ("3 zöld világít" - szokták jelenteni). Átstartolás után nyilván parancsot kaptak a vész-nyitásra, és ha az se segített, akkor ugyanígy csak orrfutóra szálltak le csak nem a betonra, hanem a mellette lévő füves kényszerleszálló-mezőre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed