Szu-24 / Su-24 Fencer (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 686
113
A tweetben linkelt cikk egy nigériai napilap cikkére hivatkozik, aminek a végén megemlítik, hogy tavaly áprilisban lezuhant egy algériai Il-76 is (257 ádozat), és a fotón nyilván az látható, nem a Szu-24 roncsa.

Ez a Kamandui Q400-as fotója, semmi köze sem Algériához, sem az Il-76-hoz.Kevés is lenne az ablak egy Il-76-hoz.
 
  • Tetszik
Reactions: csakb

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113
Ez az egy szovjet gép van aminek a fegyvere hasonlít az m61-re ?

A MiG-27 is kapott GS-6-23, később GS-6-30 Gatling-gépágyút, a MiG-31 fedélzeti gépágyúja GS-6-23, bár tudtommal csak az első szériákban volt meg, és később kiszerelték azokat is. Az osszes szovjet repfedélzeti Gatling problémás volt, ezért a Szu-24-esen is tilos volt azt használni a légierő parancsnokságának utasítására, miután két gép lezuhant lőszerrobbanás miatt. A MiG-27-nél pedig a 30mm-esnél túl erősnek bizonyult a fegyver visszarúgása. A Szu-25TM-ben is kipróbálták, de visszatértek a kétcsövű Gast-rendszerű gépágyúhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 316
70 940
113
Nem tudok arról, hogy valaha felmerült a GS-6-23-as a MiG-27-esen. A MiG-23BN-eknek volt GS-23L-jük, ezekből is akakítottak ki MiG-27D-t, de még ezek is GS-6-30-ast kaptak a konverzió során.

A MiG-31-eseken még most is megvan a GS-6-23-as, még a BM és BSzM szintre modernizált gépeken is.

És készült még gépágyúkonténer is GS-6-23-assal, de ezeket nem tudom, hogy a Szu-15TM megkapta volna, mivel ez a konténer későbbi fejlesztés.
A Szu-15TM-ek dupla UPK-23-as GS-23L ágyúkonténerekkel repültek.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Na,ez már gá,nem a nyamvadt 1 csöves dióverő.;)
Mennyi lőszert tud hozzá málházni?
Felteszünk négyet-négyet a gripenjeinkre,2 perc alatt szántanak fel 1 hektárt,nem kell annyit ülni a traktorokban.
:rolleyes::D:D
 

decal

New Member
2019. november 18.
1
0
1
Régóta szeretném már ki deríteni, hogy a Szárnyas Íjász miért van a Szuhoj gépek bal oldalán? Annyit tudtam meg, hogy Doni Dimitrij az íjász. Van valakinek bővebb információja?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
259483.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 745
89 934
113
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 316
70 940
113
Olyan nincs, hogy "hátsó futómű". Ők becsülettel kiengedték a futóművet, legfeljebb a visszajelző lámpákat nem nézték, mert azokon elvben a két főfutónál maradnia kellett volna a pirosnak, hiszen a helyzetzárak nem kattanhattak a helyükre.
Minden esetre a futót ők kiengedték, majd jöttek be leszállni, csakhogy behúzott helyzetben maradt főfőfutókkal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Nem sok hiányzott...

Tavaly történt az eset csak most került nyilvánosságra. A Szu-24 leszállásra készül csak a pilóták elfelejtették kiengedni a hátsó futómüvet. A repülésirányító az utolsó pillanatban veszi észre és utasítja a gép személyzetét, hogy emelkedjenek...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az eset a videó szerint így történt, de nem azért történt mert elfelejtette nyitni a főfutókat a pilóta! Nincs a világon olyan repülőgép, aminek a futóműveit 2 vagy még több vezérlőkarral kellene működtetni, egyetlen vezérlőkar működteti az egyetlen vezérlőcsapot, és az nyitja az összes futóművet! Szóval itt valami műszaki hiba történt, a pilóta meg a futóművek helyzetjelzését felejtette el futónyitás után ellenőrizni ("3 zöld világít" - szokták jelenteni). Átstartolás után nyilván parancsot kaptak a vész-nyitásra, és ha az se segített, akkor ugyanígy csak orrfutóra szálltak le csak nem a betonra, hanem a mellette lévő füves kényszerleszálló-mezőre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed