Ilyen alacsonyan nincs már földhatás, ami segítene?
Az segít, de a továbbmenetelhez az igazán kritikus tolóerő nem abból jön, hanem a hajtóművekből. Egy vadászgépnél, példáuk egy Gripen-nél még csak meg se ül a gép, amíg gyorsan kapcsol a fáklya, érdekes, hogy papíron ez igaz lenne az F-15E Strike Eagle-re is, de egyéb szempontok miatt (gazdaságosság, takarékoskodás az élettartammal) mégis inkább maximálon csinálják ők is az átstartot. Tavaly ősszel volt alkalmam élesben is megnézni a Lakenheath-i gépeket, volt pár átstart, mind utánégető nélkül. A youtube videókon is csak ez köszön vissza.
Náluk inkább az az igaz, hogy ha nem kötelező, akkor minek eröltessék.
A Szu-24-esen és a MiG-31-esen pedig részben gazdasági, főleg hajtóműdinamikai okai vannak, hogy a pilóta a maximálon kell, hogy elsajátítsa az átstartot, abból a tolóerőből kell kigazdálkodnia a továbbmenetek energiaszükségletét. Az relítíve gyorsan felfejlődik és kisebb rizikó, mint kockáztatni azt, hogy a kritikus pár másodpercben a gép inkább visszaüljön a betonra, földhatás ide, vagy oda. Ugyanis ezek igen nehéz gépek, igen nagy felületi terheléssel és igen nagy tehetetlenséggel.