Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Tetszik
Reactions: fishbed
f94e5e67784a58f610c483d86c5d5cf6334f0f690_2000_1333_c.jpeg

Vajon az oroszok előveszik a Szu-39 koncepciót?
 
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)
 
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)

A B-52 hajtóműcserét miért 30-40 évvel később lépték meg?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Azon gondolkodom, hogy a Szu-25-ben a Mig-21 R-13 hajtómű utánégető nélküli variánsa az R95/R195.
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Namármost, a Szu-25 vetélytársa, az Il-102 az RD-33 utánégető nélküli variánsával (RD-5000B) volt felszerelve (RD-33B/NB), és még egy újabb variánssal van felszerelve a MiG SKAT UCAV drón, tehát gyártásban van.
Tehát ha a RD-33-ast be tudták építeni az R-13 helyére, akkor az RD-5000B-t is be kell hogy tudják építeni az R-95/195 helyére.
Vajon ezt a cserét miért nem lépték meg? :oops:

Ezzel nyernének 50,4/44,18= 14% tolóerő-növekedést
1205 (R-13)- 1055 (RD-33)=150 kg tömegcsökkenést,
~20% fajlagos üzemanyagfogyasztás-csökkenést.

Mindenesetre mi már ezzel a RD-5000B hajtóművel rendeljük meg, amikor ennek eljön az ideje. ;)
Nem hiszem, hogy a Szu-25-öt túl sokáig megtartanák.
 
Ugye volt a Mig-21-93 BISON modernizáció, amelynél a hajtóművet az RD-33-ra cserélték.
Nem cserélték le. Csak kósza gondolatként merült fel, de soha nem valósították meg.

Itt van a MiG-21BISON alapjául szolgáló MiG-21-93 első repülése:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A bemutatórepülése:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A MiG-21BISON legelső gyári tesztrepülése:

https://www.youtube.com/watch?v=7CSNj7TGLjg

És egy indiai MiG-21BISON kiképzőrepülés:

https://www.youtube.com/watch?v=6MlhE7GDFLU

Látszik, hogy ezek még mindig a jó öreg R-25-300-asok. Az RD-33-as Laval fúvócsövéhez valószínű ugyanolyan külső áremvonalazó lamellákat kellett volna készíteni, mint a dél-afrikai Mirage F1-eshez 1998-ban:

https://www.youtube.com/watch?v=HRfe9EKdRhE
 
Az orosz pilótának sikerült letennie egy sérült Szu-25-öst

Egy harci küldetésből visszatérve az ellenség légvédelmi rendszere eltalálta a gépet. A katapultálási parancsot elutasítva, a hidraulika és elektromos berendezések meghibásodása ellenére pilóta a harci gépet a morozovszki repülőtérre (Rosztovi régió) tette le.

 
Margit,alacsonyan szállnak a stukk...,izé békalábak.
Heves repesz esőt jósolok a front ukrán oldalán,villámlás,mennydörgés,és heves széllökésekkel kísérve,cudar idők járnak arrafelé manapság.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Hármasával osztják az áldást a géppárok,a szar is megáll az emberben,ahogy elhúznak,felcuccolva.