Szu-25 , -28, -39 / Su-25 , -28, -39 Frogfoot (Szuhoj, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
DerVSi5U0AEuC1F.jpg

Perui békalábak.
Mintha osztrák lenne.... :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 569
85 033
113
Kiképző-gyakorló repülés közben lezuhant ma reggel az örmény légierő egyik Szu-25UB gépe. A két pilóta életét vesztette.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113
Érdekes látni, hogy harci bevetésen 4 darab 500kg kaliberű bombát és B-20-as blokkokat kapott a pótosok mellé. Ez szokatlanul nagy tömegű függesztmény egy éles bevetéshez. Normálisan a biztonság kedvéért a két pótos mellé vagy egy-egy B-20-as blokk megy fel, vagy netán 2-2, esetlen 500kg-os bombafegyverzet (egyéb rakétafegyverzet), de abból is inkább csak 1-1.
Ez itt közel négy tonna függesztmény, éles bevetésen, afgán körülmények közt, gyanítom, hogy a felszállás után közvetlenül eltalált géppel, teli tankkal, berogyott futókkal.
Bátor pilóta, vagy komoly félelem a fogságbaeséstől, lefejezéstől.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Érdekes látni, hogy harci bevetésen 4 darab 500kg kaliberű bombát és B-20-as blokkokat kapott a pótosok mellé. Ez szokatlanul nagy tömegű függesztmény egy éles bevetéshez. Normálisan a biztonság kedvéért a két pótos mellé vagy egy-egy B-20-as blokk megy fel, vagy netán 2-2, esetlen 500kg-os bombafegyverzet (egyéb rakétafegyverzet), de abból is inkább csak 1-1.
Ez itt közel négy tonna függesztmény, éles bevetésen, afgán körülmények közt, gyanítom, hogy a felszállás után közvetlenül eltalált géppel, teli tankkal, berogyott futókkal.
Bátor pilóta, vagy komoly félelem a fogságbaeséstől, lefejezéstől.

Sziasztok!
  • Állítólag RBK-250-es, ami így egy tonnával kevesebb. Bár tény, hogy a fotó alapján nehéz megítélni és így sem kevés.
  • A robbanás és az utána következő tűz megrongálta az elektromos rendszert, ezért nem tudta a pilóta ledobni a fegyverzetet a kényszerleszállás előtt. Persze ez nem magyarázza, hogy miért döntött így is a leszállás mellett.
  • Nem a felszállás után közvetlenül érte a találat, hanem bevetés alatt a Surobi gátnál, Kabultól 70-80 km-re egy nyolcgépes kötelék részeként.A gép irányítható maradt, így a legközelebbi kabuli repterén kényszerleszállt. (Az alakulat egyébként Bagram repterén állomásozott.) A fékek nem működtek, a gép túfutott, majd rongálódott futókkal egy aknamező mellett állt meg.
  • A gépet a tűz okozta károk miatt selejtezték, majd visszaszállították a Szovjetunióba, hogy a sérülés hatásait tanulmányozhassák és a tapasztalatokat felhasználják a továbbfejlesztés során.
00125.jpg