Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Ez a kép is jól néz ki
p0kd.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 821
67 137
113
Nem értem az itt kommentelőket. Írhatom le akárhányszor a Szu-35-öshöz vonatkozó eszmefutattásaimat, linkelhetem be akárhányszor a wikipediás litániámat, még 2013 második felében se érti a többség, hogy mi is ez a gép. Hát ez van.

"Hát, akkor ez sem egy korszakos gép. Minden maradt a régiben, csak kapott egy új számot."

Mi maradt a régiben???

-Új a sárkány, újak a szerkezeti anyagok,
-Komplex digitális Fly By Wire rendszer,
-Új a hajtómű,
-Új a radar,
-Új a tűzvezetőrendszer,
-Új a komplett szenzorrendszer,
-PESA radar az orrban, L-sávú AESA radar a szárnyakban,
-Levegőben utántölthető,
-Vektorál,
-Jókora tolóerő/tömeg arány
-Növelt sárkány és hajtóműélettartam,
-2 tonnával több fegyverzet,
-Precíziós csapásmérő képesség,
-Korszerű pilótafülke... stb stb

A Szu-27-es az etalon. Vagyis egy MiG-29-esekéből valamelyest továbbfejlesztett radar, egy 1:1-et alig meghaladó tolóerő/tömeg arány, precíziós fegvyerzet hiánya, régi infradeketor/lézeres távmérő funkciójú KOLSz, 500-750 órás hajtómű élettartam, egy generációval ezelőtti szerkezeti anyagok és gyártástechnológia, hagyományos kabin ergonómia, csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW, egyébként klasszikus hidromechanikus kormányzás stb stb.

"Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik..."

Az Irbisz-E egy PESA rendszerű elektronikus sugáreltérítésű antennával szerelt radar, amelynél a látószöget növelendő, az egész antennarendszert rátették egy mozgatható platformra. Ne keverje senki se a hagyományos mechanikus sugáreltérítésű radarokkal. Különösen azok után ne, hogy ez itt a HTKA-n már ezerszer ki lett tárgyalva.

"HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)"

A HUD hogyan régebbi? Mihez képest? Ez egy új HUD, csak nem azt a széles üveget kapta meg mint a PAK-FA, vagy a Szu-30SzM. Ennyi. Ez egy új HUD, amelyik funkcióját tekintve teljesen modern. A látószöge annyi amennyi, kevesebb a hasznos üvegfelület, de csak mert a kerete hasonlít a MiG-29-esére meg a Szu-27-esére, még nem ártana améretét is összevetni azokéval. Ha a szerző azt írta, a "HUD is régebbi..." még nem azt írta, hogy "ez egy régi szar, micsoda pazarlás..."

"tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus:) vagyok...."

Inkább ne olvass a sorok közt, mert még rossz következtetéseket fogsz levonni. Anno, úgy kb 15-20 éve a gép korszerűségét a kabinbelső alapján döntötték el egyes szakértők. Idehaza és külföldön egyaránt. MIndenzt úgy, hogy közben az F-15-ösök 100 légigyőzelmet értek el a teljesen anakronisztikus kabinbelsőjükkel. Akkor is soka a sorok közt próbáltak olvasni...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 992
85 651
113
hiryu

Butaságokat beszélsz az okokat leírta Allesmor Obranna.

Abba bele sem akarok menni,hogy elképzelésed sincs arról,hogy mit jelent a PESA rendszer vagy,hogy az OLS miért olyan amilyen.
Csak,hogy rávilágítsak a gép újdonságára:sokkal bonyolultabb fly-by-wire rendszere van mint a Raptornak.És ez nem modernséget mutat meg hanem összetettséget.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Obranna, én most ennek hírtelen nem nézek utána, de biztos vagy abban a szárnybéli AESA radarra? Meg a vektorálásra?
A listád minta az ausairpowerből lenne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 992
85 651
113
Mackensen

Írd be gugliba,hogy su-35s vectoring engine és lesz egy halom képtalálat rá.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Nem az ami a repnapokon szerepel, hanem amit mostanáig legyártottak a hadseregnek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Most nézem, de alíg van róluk valami infó. Ott viszon tolóerővektorosat ír. Van valakinek linkje, ahol a szériagépekről van leírás?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 821
67 137
113
Írja ide az ember kommentelőként a sok szöveget, aztán kiderül, hogy dudin kívül nem olvassa senki :)

Ez egy dolog. De akkor a HTKA szerkesztői minek fáradnak a sok hírrel, ha azokat se???
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Az a baj, hogy keverednek az emlékek. Van ugyebár a Karlo Coppos változat ami az ausairpoweren van, de arról kiderült, hogy java része csak terv szintjén van. Aztán még egy rakás másik leírás.
Nem tudom, hogy mit higyjek és mit nem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 735
113
Mackensen
A második generácios Szu-35 gépek szériás változata a Szu-35S, amelyet 2010-tol gyártanak, Azt hogy mennyit gyártottak, mennyit adtak át eddig ....stb errol mindig beszámolok, nem akarom ujbol ismételni.:)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 735
113
Allesmor nem todom ismered-e , de részletesen a géprol....
http://militaryrussia.ru/blog/topic-533.html
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="Allesmor Obranna"> Nagyon figyelmesen olvasom a beírásaidat, bár részleteiben nem magolom be őket. Csak hogy az előttem beíró kolega az Aranysasból idéz, mely szerint a gyönyörű listádból mi ezért, mi azért nincs, de majd lessz. Tipikus szovjet tempó.
ui. Sosem értettem, mi lenne az összefüggés egy repülőgép képességei, és a a pilótafülkében fellelhető üvegfelület között.
Az itteni beírások 80 %a a gépek festéséről, és a pilótafülkében levő játékokról szól. Szerintem mindkettő marginális jelentőségű.
Az eddigi szovjet repülőgépekre általában jellemző, hogy ha azzal a változattal kezdtek volna, amivel végezték (pl MiG21bisz), akkor ért volna valamit. Na, most ugyanezt látom.
15 éve baszaxanak az AESA radarral, és nem jutnak 5ről a 6ra.
Ugyanez igaz az Eurofighterre is.