<blockquote rel="independence">
Miben különbözik ez a típus alapvetően a tudását tekintve mint a 35-ös ?
A legfontosabb különbség, hogy a Su-35 KnAAPO gyártmány és ők saját technikájukat is beleviszik, míg a Su-30 Irkut-KnAAPO közös csecsemő ennek előnyeivel (olcsóbb) és hátrányaival (több régi su27 technika maradt benn).
A 35 sárkánya áttervezett, kedvezőbb areodinamikával, új fékszárny-rendszerrel, nagyobb felületi terheléssel, más oldalkormánnyal, stb... cserében némileg jobb manőverezőképességgel; a 30 a Su-27 leporolt változata annál nem tud többet repülési jellemzőkben.
Hozzáteszem nem egyértelmű ez se hisz a 30m széria és a 35 széria is készült kacsaszárnyakkal <i>(ami NEM magassági kormány mint a Grippenen hanem "csűrőlap és állásszög-módosító" felület)</i> szóval bonyolult a dolog:
A lényeg, hogy a 35 aerodinamikája egy leheletnyivel jobb és több üzemanyag fér a belső tartályokba a jobb helykihasználtságú szerkezet miatt, így főleg kis magasságokban jobban reagál és nagyobb a hatótáv. Emelett a 35 belső szerkezete eltérő, több hely jut elektronikának, üzemanyagnak...
A 35 jobb hajtóművel rendelkezik, a 117s némileg kisebb kompresszor fordulatszámon nyújt adott teljesítményt így megbízhatóbb, nagyobb élettartalmú. Ráadásul jobb tolóerő-tömeg viszonyt tesz lehetővé. A hajtómű vektoring is effektívebb az oroszok szerint az utóbbi esetében, egyébként a hírek szerint a PAK FA szíve is a 117 lesz.
Elektronika és fegyverzet terén nincs igazán jelentős eltérés, mindkettőbe sokféle "csomag" rendelhető a gépekbe, bár a Su-35 több helyet kínál az elektronikának, így a 30 bars radarján kívül az irbis is befér, valamit mindenféle céljelölő, infra, flir és egyebek ami szem-szájnak ingere. Képességek terén 1-1.05 arányban vezet a 35 ilyen téren saccra.
Összességében tehát a 30M (mki, mkm, mkk...) széria jobban épít az eredeti 27-esre, míg a 35 (és 37) több új (de nem feltétlenül sokkal jobb) technikát használ, emiatt drágább is. Ha én lennék putyin tuti 35-öst vennék, nem 30-ast, de a PAK FA úgyis kivégzi mindkét szériát nemsokára.
Remélem elég részletes volt a válasz.</blockquote>
Ez az összefoglaló pontatlan és sok benne a hiba.
A Szu-35SzM fékszárnya nincs áttervezve, a flaperonok a régi Szu-27-esekről vannak. Amire te gondolsz az a féklapot helyettesítő oldalkormány kitérítés.
A 117Sz fordulatszáma nem csökkent, a belépő fokozat átmérőjét növelték meg, ezzel növelve a levegőátfutást és az újratervezett lapátokkal a kisnomyású forgórész sűrítési viszonyát. Ez nem a gazdaságosság miatt történt, hanem a Ge F110GE132-eséhez hasonlóan azért, hogy a teljesítményt lehessen az élettartam meghagyásával növelni, pl. a forszázson ez is 14-15 tonna körül tol. Ehhez kell a sok levegő. Jellemző, hogy a hivatalos adatok alapján amíg a Szu-27-es 9.6 tonna keróval 4000km-es átrepülési távolsággal bír, addig a Szu-35Sz 11.2 tonnával csak 3600km-ig repülhet el, de legalább levegőben után lehet tölteni.
A hajtómű vektoráló rendszere nem effektívebb a Szu-30SzM-hez képest, hanem tökugyanaz, 32 fokos szögben ferdén mozgó felfelé/kifelé-lefelé/befelé dolgozó szerkezet.
Ne keverjük a Szu-30-ast a Szu-30-assal, különösen a repülési jellemzőket tekintve. A jelenleg a KNAAPO által gyártott, vagy továbbgyártandó Szu-30M2-es repülési jellemzői valahol a Szu-27UB szintjén vannak, talán kicsit jobb a némileg erősebb Szaljut Al-31FM-1-esek miatt. A kormányvezérlő rendszere a régi Szu-27P-vel azonos, csak a magassági kormányra dolgozó analóg megoldás.
A most linkelt és a vitát elindító sötétszürke, kacsaszárnyas IRKUT Szu-30SzM tolóereje ennél kisebb, a gép meg nehezebb, de vektorálni tud, a kormányvezérlő rendszere közel azonos a Szu-35Sz-ével, teljeskörű digitális FbW rendszer.
A Szu-30SzM-ben Barsz radar van, a Szu-30M2-ben pedig valószínű a Zsuk MSz, vagy a régi N001 új modulokkal. A Szu-35Sz-hez egyetlen radar létezik, az Irbisz, ez egy teljesen más szerkezet. Szu-37-es már 1999 óta nem létezik.
Akinek ezek után is valami még homályos, az kérem, olvassa el ezt a kis terjengős szösszenetemet, amit a wikipediára a Szu-35-ösökről írtam:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szu%E2%80%9335