Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 003
113
Sajna google fordítóval nézegettem. Ott csak rakétákat találok. Ha megnézed, hogy Kína hány Szu gépet tart rendszerben és mondjuk nem egy javadalmazást vesznek a rekétákból, hanem legylább 3-4-et gépenként. Akkor nem is olyan sok az 50 milla. Persze nem veszneg gondolom mindegyik géphez, de akkor is...
 

59thlefty

New Member
2013. augusztus 7.
4
0
1
Sziasztok!
A DCS szimulátorral már biztosan sokan találkoztatok, akiket érdekel a szimes repülés. Most ennek a fejlesztéséhez keresnek a fejlesztők megbízható forrásokat a Szu-27 / F-15 / MiG-29 RCS (Radar-cross-section) adatairól, bármilyen infó jól jönne! HTKA-n már elég sok nehezen fellelhető anyagot találtam, nem lepődnék meg ha valakinek le lenne mentve valami hasonló :)

Köszönjük!
 
M

molnibalage

Guest
Ha lenne ilyen bárkinek, igen hamar jönne érte a nagy fekete autó. Még az F-4/MiG-21 gépekről sem igen találni semmit, a 4. gen. gépek RCS karakterisztikája is elég komoly katonai titok.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 833
113
Szu-35 (07) július 2013
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 833
113
Az orosz légiero oktober-novemberben 12-12 új Szu-35 S és Szu-30 SM -et vesz át. A gépek a keleti katonai korzetet erosítik.
A 35-sok a Dzemgi bázisra kerulnek (Komszomolszk az Amur mellett) , a 30-sok Domni-i légibázisra kerulnek (Bajkálon túli terulet)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 833
113
A fekete 55-os, tegnap érkezett Zsukovszkij-ba, mivel részt vesz A MAKSZ repulési bemutatóján. Ez a sorrendben 4.gép ....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 833
113
Az INterfax-AVN hírje szerint Vietnam újabb 12 Szu-30MK2-t vásárol, a szerzodést a múlt héten írták alá. A gépeket 2014-2015 -ben fogják leszállítani 3 turnusban 4 drb. gépet. Az uzlet értéke potalakatrészekkel egyutt kb. 600 millio USD.
 

gaborv

Member
2013. február 2.
141
11
18
Miben különbözik ez a típus alapvetően a tudását tekintve mint a 35-ös ?

A legfontosabb különbség, hogy a Su-35 KnAAPO gyártmány és ők saját technikájukat is beleviszik, míg a Su-30 Irkut-KnAAPO közös csecsemő ennek előnyeivel (olcsóbb) és hátrányaival (több régi su27 technika maradt benn).

A 35 sárkánya áttervezett, kedvezőbb areodinamikával, új fékszárny-rendszerrel, nagyobb felületi terheléssel, más oldalkormánnyal, stb... cserében némileg jobb manőverezőképességgel; a 30 a Su-27 leporolt változata annál nem tud többet repülési jellemzőkben.
Hozzáteszem nem egyértelmű ez se hisz a 30m széria és a 35 széria is készült kacsaszárnyakkal <i>(ami NEM magassági kormány mint a Grippenen hanem "csűrőlap és állásszög-módosító" felület)</i> szóval bonyolult a dolog:
A lényeg, hogy a 35 aerodinamikája egy leheletnyivel jobb és több üzemanyag fér a belső tartályokba a jobb helykihasználtságú szerkezet miatt, így főleg kis magasságokban jobban reagál és nagyobb a hatótáv. Emelett a 35 belső szerkezete eltérő, több hely jut elektronikának, üzemanyagnak...

A 35 jobb hajtóművel rendelkezik, a 117s némileg kisebb kompresszor fordulatszámon nyújt adott teljesítményt így megbízhatóbb, nagyobb élettartalmú. Ráadásul jobb tolóerő-tömeg viszonyt tesz lehetővé. A hajtómű vektoring is effektívebb az oroszok szerint az utóbbi esetében, egyébként a hírek szerint a PAK FA szíve is a 117 lesz.

Elektronika és fegyverzet terén nincs igazán jelentős eltérés, mindkettőbe sokféle "csomag" rendelhető a gépekbe, bár a Su-35 több helyet kínál az elektronikának, így a 30 bars radarján kívül az irbis is befér, valamit mindenféle céljelölő, infra, flir és egyebek ami szem-szájnak ingere. Képességek terén 1-1.05 arányban vezet a 35 ilyen téren saccra.

Összességében tehát a 30M (mki, mkm, mkk...) széria jobban épít az eredeti 27-esre, míg a 35 (és 37) több új (de nem feltétlenül sokkal jobb) technikát használ, emiatt drágább is. Ha én lennék putyin tuti 35-öst vennék, nem 30-ast, de a PAK FA úgyis kivégzi mindkét szériát nemsokára.


Remélem elég részletes volt a válasz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 276
62 022
113
<blockquote rel="independence">
Miben különbözik ez a típus alapvetően a tudását tekintve mint a 35-ös ?

A legfontosabb különbség, hogy a Su-35 KnAAPO gyártmány és ők saját technikájukat is beleviszik, míg a Su-30 Irkut-KnAAPO közös csecsemő ennek előnyeivel (olcsóbb) és hátrányaival (több régi su27 technika maradt benn).

A 35 sárkánya áttervezett, kedvezőbb areodinamikával, új fékszárny-rendszerrel, nagyobb felületi terheléssel, más oldalkormánnyal, stb... cserében némileg jobb manőverezőképességgel; a 30 a Su-27 leporolt változata annál nem tud többet repülési jellemzőkben.
Hozzáteszem nem egyértelmű ez se hisz a 30m széria és a 35 széria is készült kacsaszárnyakkal <i>(ami NEM magassági kormány mint a Grippenen hanem "csűrőlap és állásszög-módosító" felület)</i> szóval bonyolult a dolog:
A lényeg, hogy a 35 aerodinamikája egy leheletnyivel jobb és több üzemanyag fér a belső tartályokba a jobb helykihasználtságú szerkezet miatt, így főleg kis magasságokban jobban reagál és nagyobb a hatótáv. Emelett a 35 belső szerkezete eltérő, több hely jut elektronikának, üzemanyagnak...

A 35 jobb hajtóművel rendelkezik, a 117s némileg kisebb kompresszor fordulatszámon nyújt adott teljesítményt így megbízhatóbb, nagyobb élettartalmú. Ráadásul jobb tolóerő-tömeg viszonyt tesz lehetővé. A hajtómű vektoring is effektívebb az oroszok szerint az utóbbi esetében, egyébként a hírek szerint a PAK FA szíve is a 117 lesz.

Elektronika és fegyverzet terén nincs igazán jelentős eltérés, mindkettőbe sokféle "csomag" rendelhető a gépekbe, bár a Su-35 több helyet kínál az elektronikának, így a 30 bars radarján kívül az irbis is befér, valamit mindenféle céljelölő, infra, flir és egyebek ami szem-szájnak ingere. Képességek terén 1-1.05 arányban vezet a 35 ilyen téren saccra.

Összességében tehát a 30M (mki, mkm, mkk...) széria jobban épít az eredeti 27-esre, míg a 35 (és 37) több új (de nem feltétlenül sokkal jobb) technikát használ, emiatt drágább is. Ha én lennék putyin tuti 35-öst vennék, nem 30-ast, de a PAK FA úgyis kivégzi mindkét szériát nemsokára.


Remélem elég részletes volt a válasz.</blockquote>

Ez az összefoglaló pontatlan és sok benne a hiba.

A Szu-35SzM fékszárnya nincs áttervezve, a flaperonok a régi Szu-27-esekről vannak. Amire te gondolsz az a féklapot helyettesítő oldalkormány kitérítés.

A 117Sz fordulatszáma nem csökkent, a belépő fokozat átmérőjét növelték meg, ezzel növelve a levegőátfutást és az újratervezett lapátokkal a kisnomyású forgórész sűrítési viszonyát. Ez nem a gazdaságosság miatt történt, hanem a Ge F110GE132-eséhez hasonlóan azért, hogy a teljesítményt lehessen az élettartam meghagyásával növelni, pl. a forszázson ez is 14-15 tonna körül tol. Ehhez kell a sok levegő. Jellemző, hogy a hivatalos adatok alapján amíg a Szu-27-es 9.6 tonna keróval 4000km-es átrepülési távolsággal bír, addig a Szu-35Sz 11.2 tonnával csak 3600km-ig repülhet el, de legalább levegőben után lehet tölteni.

A hajtómű vektoráló rendszere nem effektívebb a Szu-30SzM-hez képest, hanem tökugyanaz, 32 fokos szögben ferdén mozgó felfelé/kifelé-lefelé/befelé dolgozó szerkezet.

Ne keverjük a Szu-30-ast a Szu-30-assal, különösen a repülési jellemzőket tekintve. A jelenleg a KNAAPO által gyártott, vagy továbbgyártandó Szu-30M2-es repülési jellemzői valahol a Szu-27UB szintjén vannak, talán kicsit jobb a némileg erősebb Szaljut Al-31FM-1-esek miatt. A kormányvezérlő rendszere a régi Szu-27P-vel azonos, csak a magassági kormányra dolgozó analóg megoldás.
A most linkelt és a vitát elindító sötétszürke, kacsaszárnyas IRKUT Szu-30SzM tolóereje ennél kisebb, a gép meg nehezebb, de vektorálni tud, a kormányvezérlő rendszere közel azonos a Szu-35Sz-ével, teljeskörű digitális FbW rendszer.

A Szu-30SzM-ben Barsz radar van, a Szu-30M2-ben pedig valószínű a Zsuk MSz, vagy a régi N001 új modulokkal. A Szu-35Sz-hez egyetlen radar létezik, az Irbisz, ez egy teljesen más szerkezet. Szu-37-es már 1999 óta nem létezik.

Akinek ezek után is valami még homályos, az kérem, olvassa el ezt a kis terjengős szösszenetemet, amit a wikipediára a Szu-35-ösökről írtam:


http://hu.wikipedia.org/wiki/Szu%E2%80%9335
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 993
78 323
113
Allesmor Obranna

Írhatnál akár ide is egy kis összefoglalót a SZU-30SzM-ről.Miben tér el a többi IRKUT-i SZU-30-tól.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 276
62 022
113
Ezt még én se tudom, de szerintem valahogy megoldották a sok nyugati rendszer hazai gyártását. Ennek még utána kell járnom. Pl HUD az felettébb hasonlít a maláj Szu-30MKM-ére ami a Rafale-ból származik, francia eredetű, de ahogy én tudom, ez itt már orosz és a PAK-FA műszerével rokon. Ehhez hasonló oroszosítás jellemzi az egészet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 912
81 833
113
Még nincs rendszeresítve az orosz hadseregnél. Osszel érkezik 12 darab a keleti katonai korzethez.(Komszomolszk az Amur mellett)