Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 342
62 783
113
Félig-meddig kötekedésképp, de nem ugyanazt írtad amit én, hanem csak majdnem, de pont csak annyira térve el, hogy már teljesen más legyen az értelme. Amúgy meg látszik, hogy utánaolvastál, meg, hogy tényleg érdekel a dolog. Én ezt becsülöm.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 342
62 783
113
Vissza a Szu-30SzM-re, én személy szerint nagy ellenzője vagyok a gépnek, annak ellenére, hogy ez rajtam kívül valószínű nem sokat érdekel. Az UAC, ha már létrejött, igenis meg kellett volna akadályozza, hogy az IRKUT ezt a Szu-35Sz miatt idejét múlt technológiát vigye tovább. Pogoszjannak keresztül kellett volna vinni, hogy az IRKUT, ha már nagy tapasztalatot szerzett az UB 27-esek gyártásában, meg a vektorálós, FbW-s, bonyolult elektronikás gépek összeszerelésében, akkor lesz szíves a Szu-35Sz terveit követve annak kétüléses verzióját kidolgozni és azt gyártani. Ugyanő kellett volna, hogy kerszetülvigye a MiG gyár beintegrálását a PAK-FA programba. És még sorolhatnám. A jelenleg futó programok közül csak a PAK-FA, a Szu-35Sz, esetleg ennek UB változata, mint kétüléses multirole és a NAPO Szu-34-ese, mint csapásmérő életképes. Néhány réskitöltő Szu-27SzM3-as még belefér, meg a pár tíz darab MiG-29K/KUB a flottának.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 998
82 254
113
Allesmor Obranna
ezeket a gépeket azért rendelték az Irkut-tol, mert viszonylag gyorsan letudják gyártani (60 darabot rendeltek) és szállítani- és egyfajta átmenetet biztosít az orosz légieronél, míg nem lesznek a T-50 -sek, így biztosítva modern gépeket párhuzamosan a Szu-35-el. Szerintem , ha megszunik az "átmeneti idoszak" már csak exportra fognak gyártani.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 293
79 065
113
Azt kell látni,hogy az orosz légierőnek olyan szüksége van minden modern gépre mint egy falat kenyérre mert ami nekik van az jóformán csak céltárgynak jó még a környékükön is.Amúgy ezekkel a gépekkel Grúziában(a gyártó a légierő rendelkezésére bocsájtotta a saját tesztpéldányait és nagyon pozitívak voltak a visszajelzések) nagyon meg voltak elégedve ezért rendelték őket.
 

gaborv

Member
2013. február 2.
141
11
18
Az UAC, ha már létrejött, igenis meg kellett volna akadályozza, hogy az IRKUT ezt a Szu-35Sz miatt idejét múlt technológiát vigye tovább.

Teljes mértékben egyetértek, ráadásul felesleges oroszországon bellül ennyi párhuzamos fejlesztés (30,35, közben pörög a pakfa) ráadásul a vak is látja, hogy a pakfa amint elkészül az orosz piacot le fogja fedni. A mig és a többi típus esetében is maximálisan egyetértek, így pénzkidobás kategória.
Viszont réskitöltés most fontos ott, mert roppant módon el volt hanyagolva az orosz légierő az elmúlt évtizedekben.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 293
79 065
113
erdifefe3

Az elektronikával nincs baj a fegyverzet meg a maradt a régi bár az új fejlesztésű dolgok nem tudjuk,hogy hogy fognak muzsikálni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 342
62 783
113
Allesmor Obranna
ezeket a gépeket azért rendelték az Irkut-tol, mert viszonylag gyorsan letudják gyártani (60 darabot rendeltek) és szállítani- és egyfajta átmenetet biztosít az orosz légieronél, míg nem lesznek a T-50 -sek, így biztosítva modern gépeket párhuzamosan a Szu-35-el. Szerintem , ha megszunik az "átmeneti idoszak" már csak exportra fognak gyártani.

Abban valóban van ráció, hogy vektorálós gép évek óta repül az indaiaknál, malájoknál, algériában, sőt, még az amerikaiknál is, csak maguknál az oroszoknál nem. Noha tényleg vitatott a vektorálás szükségszerűsége, ha már e mellett a technológia mellett döntöttek, gyorsan kell valami. Amúgy a tapasztalat megléte vagy nem megléte is relatív, hiszen elég sokan repültek már így vagy úgy (tervezőirodai, gyári, hadseregből delegált pilótaként), sőt éles bevetésen is volt a Szu-30MKM 04-es prototípusa, ami amúgy talán a legközelebbi rokona a mostani Szu-30SzM-nek.
Na, majd kiderül.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 342
62 783
113
Apja-fia páros fogja repülni. Vjacseszlav Averjanov repült először a Szu-30MKI-val, ő is tört össze Párizsban, majd láthattuk repülni 2005-ben.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 038
113
A gépen a haditengerészet jele. Elképzelhető, hogy az első sorozatgyártású példány.
o79y.jpg
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
Az elektronikával nincs baj a fegyverzet meg a maradt a régi bár az új fejlesztésű dolgok nem tudjuk,hogy hogy fognak muzsikálni.

khmm... önkínzó rohamomban mégis megvettem az augusztusi Pléhveréb magazint...



Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik

A promóciós anyag szerint 400 km-ről felderít egy közelítő nagymagasságú célt....
na ja... Zeppelin?
HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)
(Sapsan konténer X év felesztés után kuka...)

tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus:) vagyok....

Igaz sok mindent nem vettek át újabb fejlesztésekből, pedig egyes rendszerek a a PAK-FA-ból átemelve,mert a hírek szerint viszonylag alacsonyan, 50 millió zöldhasú alatt akarják járulékos költségek nélkül tartani az árat, hogy legyen piaca.

Fegyverzet terén ?

".... fejlesztés alatt, hamarosan elkészül.... "
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Hát, akkor ez sem egy korszakos gép. Minden maradt a régiben, csak kapott egy új számot.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 998
82 254
113
És melyik Szu-35 os rol ír mert van tobb féle voltozata. Ne feledjuk a gép még nincs rendszeresítve, még tesztelik az orosz légieronél.