Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Sajna google fordítóval nézegettem. Ott csak rakétákat találok. Ha megnézed, hogy Kína hány Szu gépet tart rendszerben és mondjuk nem egy javadalmazást vesznek a rekétákból, hanem legylább 3-4-et gépenként. Akkor nem is olyan sok az 50 milla. Persze nem veszneg gondolom mindegyik géphez, de akkor is...
 
Sziasztok!
A DCS szimulátorral már biztosan sokan találkoztatok, akiket érdekel a szimes repülés. Most ennek a fejlesztéséhez keresnek a fejlesztők megbízható forrásokat a Szu-27 / F-15 / MiG-29 RCS (Radar-cross-section) adatairól, bármilyen infó jól jönne! HTKA-n már elég sok nehezen fellelhető anyagot találtam, nem lepődnék meg ha valakinek le lenne mentve valami hasonló :)

Köszönjük!
 
Ha lenne ilyen bárkinek, igen hamar jönne érte a nagy fekete autó. Még az F-4/MiG-21 gépekről sem igen találni semmit, a 4. gen. gépek RCS karakterisztikája is elég komoly katonai titok.
 
Szu-35 (07) július 2013
 
Az orosz légiero oktober-novemberben 12-12 új Szu-35 S és Szu-30 SM -et vesz át. A gépek a keleti katonai korzetet erosítik.
A 35-sok a Dzemgi bázisra kerulnek (Komszomolszk az Amur mellett) , a 30-sok Domni-i légibázisra kerulnek (Bajkálon túli terulet)
 
A fekete 55-os, tegnap érkezett Zsukovszkij-ba, mivel részt vesz A MAKSZ repulési bemutatóján. Ez a sorrendben 4.gép ....
 
Az INterfax-AVN hírje szerint Vietnam újabb 12 Szu-30MK2-t vásárol, a szerzodést a múlt héten írták alá. A gépeket 2014-2015 -ben fogják leszállítani 3 turnusban 4 drb. gépet. Az uzlet értéke potalakatrészekkel egyutt kb. 600 millio USD.
 
Miben különbözik ez a típus alapvetően a tudását tekintve mint a 35-ös ?

A legfontosabb különbség, hogy a Su-35 KnAAPO gyártmány és ők saját technikájukat is beleviszik, míg a Su-30 Irkut-KnAAPO közös csecsemő ennek előnyeivel (olcsóbb) és hátrányaival (több régi su27 technika maradt benn).

A 35 sárkánya áttervezett, kedvezőbb areodinamikával, új fékszárny-rendszerrel, nagyobb felületi terheléssel, más oldalkormánnyal, stb... cserében némileg jobb manőverezőképességgel; a 30 a Su-27 leporolt változata annál nem tud többet repülési jellemzőkben.
Hozzáteszem nem egyértelmű ez se hisz a 30m széria és a 35 széria is készült kacsaszárnyakkal <i>(ami NEM magassági kormány mint a Grippenen hanem "csűrőlap és állásszög-módosító" felület)</i> szóval bonyolult a dolog:
A lényeg, hogy a 35 aerodinamikája egy leheletnyivel jobb és több üzemanyag fér a belső tartályokba a jobb helykihasználtságú szerkezet miatt, így főleg kis magasságokban jobban reagál és nagyobb a hatótáv. Emelett a 35 belső szerkezete eltérő, több hely jut elektronikának, üzemanyagnak...

A 35 jobb hajtóművel rendelkezik, a 117s némileg kisebb kompresszor fordulatszámon nyújt adott teljesítményt így megbízhatóbb, nagyobb élettartalmú. Ráadásul jobb tolóerő-tömeg viszonyt tesz lehetővé. A hajtómű vektoring is effektívebb az oroszok szerint az utóbbi esetében, egyébként a hírek szerint a PAK FA szíve is a 117 lesz.

Elektronika és fegyverzet terén nincs igazán jelentős eltérés, mindkettőbe sokféle "csomag" rendelhető a gépekbe, bár a Su-35 több helyet kínál az elektronikának, így a 30 bars radarján kívül az irbis is befér, valamit mindenféle céljelölő, infra, flir és egyebek ami szem-szájnak ingere. Képességek terén 1-1.05 arányban vezet a 35 ilyen téren saccra.

Összességében tehát a 30M (mki, mkm, mkk...) széria jobban épít az eredeti 27-esre, míg a 35 (és 37) több új (de nem feltétlenül sokkal jobb) technikát használ, emiatt drágább is. Ha én lennék putyin tuti 35-öst vennék, nem 30-ast, de a PAK FA úgyis kivégzi mindkét szériát nemsokára.


Remélem elég részletes volt a válasz.
 
<blockquote rel="independence">
Miben különbözik ez a típus alapvetően a tudását tekintve mint a 35-ös ?

A legfontosabb különbség, hogy a Su-35 KnAAPO gyártmány és ők saját technikájukat is beleviszik, míg a Su-30 Irkut-KnAAPO közös csecsemő ennek előnyeivel (olcsóbb) és hátrányaival (több régi su27 technika maradt benn).

A 35 sárkánya áttervezett, kedvezőbb areodinamikával, új fékszárny-rendszerrel, nagyobb felületi terheléssel, más oldalkormánnyal, stb... cserében némileg jobb manőverezőképességgel; a 30 a Su-27 leporolt változata annál nem tud többet repülési jellemzőkben.
Hozzáteszem nem egyértelmű ez se hisz a 30m széria és a 35 széria is készült kacsaszárnyakkal <i>(ami NEM magassági kormány mint a Grippenen hanem "csűrőlap és állásszög-módosító" felület)</i> szóval bonyolult a dolog:
A lényeg, hogy a 35 aerodinamikája egy leheletnyivel jobb és több üzemanyag fér a belső tartályokba a jobb helykihasználtságú szerkezet miatt, így főleg kis magasságokban jobban reagál és nagyobb a hatótáv. Emelett a 35 belső szerkezete eltérő, több hely jut elektronikának, üzemanyagnak...

A 35 jobb hajtóművel rendelkezik, a 117s némileg kisebb kompresszor fordulatszámon nyújt adott teljesítményt így megbízhatóbb, nagyobb élettartalmú. Ráadásul jobb tolóerő-tömeg viszonyt tesz lehetővé. A hajtómű vektoring is effektívebb az oroszok szerint az utóbbi esetében, egyébként a hírek szerint a PAK FA szíve is a 117 lesz.

Elektronika és fegyverzet terén nincs igazán jelentős eltérés, mindkettőbe sokféle "csomag" rendelhető a gépekbe, bár a Su-35 több helyet kínál az elektronikának, így a 30 bars radarján kívül az irbis is befér, valamit mindenféle céljelölő, infra, flir és egyebek ami szem-szájnak ingere. Képességek terén 1-1.05 arányban vezet a 35 ilyen téren saccra.

Összességében tehát a 30M (mki, mkm, mkk...) széria jobban épít az eredeti 27-esre, míg a 35 (és 37) több új (de nem feltétlenül sokkal jobb) technikát használ, emiatt drágább is. Ha én lennék putyin tuti 35-öst vennék, nem 30-ast, de a PAK FA úgyis kivégzi mindkét szériát nemsokára.


Remélem elég részletes volt a válasz.</blockquote>

Ez az összefoglaló pontatlan és sok benne a hiba.

A Szu-35SzM fékszárnya nincs áttervezve, a flaperonok a régi Szu-27-esekről vannak. Amire te gondolsz az a féklapot helyettesítő oldalkormány kitérítés.

A 117Sz fordulatszáma nem csökkent, a belépő fokozat átmérőjét növelték meg, ezzel növelve a levegőátfutást és az újratervezett lapátokkal a kisnomyású forgórész sűrítési viszonyát. Ez nem a gazdaságosság miatt történt, hanem a Ge F110GE132-eséhez hasonlóan azért, hogy a teljesítményt lehessen az élettartam meghagyásával növelni, pl. a forszázson ez is 14-15 tonna körül tol. Ehhez kell a sok levegő. Jellemző, hogy a hivatalos adatok alapján amíg a Szu-27-es 9.6 tonna keróval 4000km-es átrepülési távolsággal bír, addig a Szu-35Sz 11.2 tonnával csak 3600km-ig repülhet el, de legalább levegőben után lehet tölteni.

A hajtómű vektoráló rendszere nem effektívebb a Szu-30SzM-hez képest, hanem tökugyanaz, 32 fokos szögben ferdén mozgó felfelé/kifelé-lefelé/befelé dolgozó szerkezet.

Ne keverjük a Szu-30-ast a Szu-30-assal, különösen a repülési jellemzőket tekintve. A jelenleg a KNAAPO által gyártott, vagy továbbgyártandó Szu-30M2-es repülési jellemzői valahol a Szu-27UB szintjén vannak, talán kicsit jobb a némileg erősebb Szaljut Al-31FM-1-esek miatt. A kormányvezérlő rendszere a régi Szu-27P-vel azonos, csak a magassági kormányra dolgozó analóg megoldás.
A most linkelt és a vitát elindító sötétszürke, kacsaszárnyas IRKUT Szu-30SzM tolóereje ennél kisebb, a gép meg nehezebb, de vektorálni tud, a kormányvezérlő rendszere közel azonos a Szu-35Sz-ével, teljeskörű digitális FbW rendszer.

A Szu-30SzM-ben Barsz radar van, a Szu-30M2-ben pedig valószínű a Zsuk MSz, vagy a régi N001 új modulokkal. A Szu-35Sz-hez egyetlen radar létezik, az Irbisz, ez egy teljesen más szerkezet. Szu-37-es már 1999 óta nem létezik.

Akinek ezek után is valami még homályos, az kérem, olvassa el ezt a kis terjengős szösszenetemet, amit a wikipediára a Szu-35-ösökről írtam:


http://hu.wikipedia.org/wiki/Szu%E2%80%9335
 
Allesmor Obranna

Írhatnál akár ide is egy kis összefoglalót a SZU-30SzM-ről.Miben tér el a többi IRKUT-i SZU-30-tól.
 
Ezt még én se tudom, de szerintem valahogy megoldották a sok nyugati rendszer hazai gyártását. Ennek még utána kell járnom. Pl HUD az felettébb hasonlít a maláj Szu-30MKM-ére ami a Rafale-ból származik, francia eredetű, de ahogy én tudom, ez itt már orosz és a PAK-FA műszerével rokon. Ehhez hasonló oroszosítás jellemzi az egészet.
 
Még nincs rendszeresítve az orosz hadseregnél. Osszel érkezik 12 darab a keleti katonai korzethez.(Komszomolszk az Amur mellett)