Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ez a kép is jól néz ki
p0kd.jpg
 
Nem értem az itt kommentelőket. Írhatom le akárhányszor a Szu-35-öshöz vonatkozó eszmefutattásaimat, linkelhetem be akárhányszor a wikipediás litániámat, még 2013 második felében se érti a többség, hogy mi is ez a gép. Hát ez van.

"Hát, akkor ez sem egy korszakos gép. Minden maradt a régiben, csak kapott egy új számot."

Mi maradt a régiben???

-Új a sárkány, újak a szerkezeti anyagok,
-Komplex digitális Fly By Wire rendszer,
-Új a hajtómű,
-Új a radar,
-Új a tűzvezetőrendszer,
-Új a komplett szenzorrendszer,
-PESA radar az orrban, L-sávú AESA radar a szárnyakban,
-Levegőben utántölthető,
-Vektorál,
-Jókora tolóerő/tömeg arány
-Növelt sárkány és hajtóműélettartam,
-2 tonnával több fegyverzet,
-Precíziós csapásmérő képesség,
-Korszerű pilótafülke... stb stb

A Szu-27-es az etalon. Vagyis egy MiG-29-esekéből valamelyest továbbfejlesztett radar, egy 1:1-et alig meghaladó tolóerő/tömeg arány, precíziós fegvyerzet hiánya, régi infradeketor/lézeres távmérő funkciójú KOLSz, 500-750 órás hajtómű élettartam, egy generációval ezelőtti szerkezeti anyagok és gyártástechnológia, hagyományos kabin ergonómia, csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW, egyébként klasszikus hidromechanikus kormányzás stb stb.

"Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik..."

Az Irbisz-E egy PESA rendszerű elektronikus sugáreltérítésű antennával szerelt radar, amelynél a látószöget növelendő, az egész antennarendszert rátették egy mozgatható platformra. Ne keverje senki se a hagyományos mechanikus sugáreltérítésű radarokkal. Különösen azok után ne, hogy ez itt a HTKA-n már ezerszer ki lett tárgyalva.

"HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)"

A HUD hogyan régebbi? Mihez képest? Ez egy új HUD, csak nem azt a széles üveget kapta meg mint a PAK-FA, vagy a Szu-30SzM. Ennyi. Ez egy új HUD, amelyik funkcióját tekintve teljesen modern. A látószöge annyi amennyi, kevesebb a hasznos üvegfelület, de csak mert a kerete hasonlít a MiG-29-esére meg a Szu-27-esére, még nem ártana améretét is összevetni azokéval. Ha a szerző azt írta, a "HUD is régebbi..." még nem azt írta, hogy "ez egy régi szar, micsoda pazarlás..."

"tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus:) vagyok...."

Inkább ne olvass a sorok közt, mert még rossz következtetéseket fogsz levonni. Anno, úgy kb 15-20 éve a gép korszerűségét a kabinbelső alapján döntötték el egyes szakértők. Idehaza és külföldön egyaránt. MIndenzt úgy, hogy közben az F-15-ösök 100 légigyőzelmet értek el a teljesen anakronisztikus kabinbelsőjükkel. Akkor is soka a sorok közt próbáltak olvasni...
 
hiryu

Butaságokat beszélsz az okokat leírta Allesmor Obranna.

Abba bele sem akarok menni,hogy elképzelésed sincs arról,hogy mit jelent a PESA rendszer vagy,hogy az OLS miért olyan amilyen.
Csak,hogy rávilágítsak a gép újdonságára:sokkal bonyolultabb fly-by-wire rendszere van mint a Raptornak.És ez nem modernséget mutat meg hanem összetettséget.
 
Obranna, én most ennek hírtelen nem nézek utána, de biztos vagy abban a szárnybéli AESA radarra? Meg a vektorálásra?
A listád minta az ausairpowerből lenne.
 
Mackensen

Írd be gugliba,hogy su-35s vectoring engine és lesz egy halom képtalálat rá.
 
Nem az ami a repnapokon szerepel, hanem amit mostanáig legyártottak a hadseregnek.
 
Most nézem, de alíg van róluk valami infó. Ott viszon tolóerővektorosat ír. Van valakinek linkje, ahol a szériagépekről van leírás?
 
Írja ide az ember kommentelőként a sok szöveget, aztán kiderül, hogy dudin kívül nem olvassa senki :)

Ez egy dolog. De akkor a HTKA szerkesztői minek fáradnak a sok hírrel, ha azokat se???
 
Az a baj, hogy keverednek az emlékek. Van ugyebár a Karlo Coppos változat ami az ausairpoweren van, de arról kiderült, hogy java része csak terv szintjén van. Aztán még egy rakás másik leírás.
Nem tudom, hogy mit higyjek és mit nem.
 
Mackensen
A második generácios Szu-35 gépek szériás változata a Szu-35S, amelyet 2010-tol gyártanak, Azt hogy mennyit gyártottak, mennyit adtak át eddig ....stb errol mindig beszámolok, nem akarom ujbol ismételni.:)
 
Allesmor nem todom ismered-e , de részletesen a géprol....
http://militaryrussia.ru/blog/topic-533.html
 
<blockquote rel="Allesmor Obranna"> Nagyon figyelmesen olvasom a beírásaidat, bár részleteiben nem magolom be őket. Csak hogy az előttem beíró kolega az Aranysasból idéz, mely szerint a gyönyörű listádból mi ezért, mi azért nincs, de majd lessz. Tipikus szovjet tempó.
ui. Sosem értettem, mi lenne az összefüggés egy repülőgép képességei, és a a pilótafülkében fellelhető üvegfelület között.
Az itteni beírások 80 %a a gépek festéséről, és a pilótafülkében levő játékokról szól. Szerintem mindkettő marginális jelentőségű.
Az eddigi szovjet repülőgépekre általában jellemző, hogy ha azzal a változattal kezdtek volna, amivel végezték (pl MiG21bisz), akkor ért volna valamit. Na, most ugyanezt látom.
15 éve baszaxanak az AESA radarral, és nem jutnak 5ről a 6ra.
Ugyanez igaz az Eurofighterre is.