Nem értem az itt kommentelőket. Írhatom le akárhányszor a Szu-35-öshöz vonatkozó eszmefutattásaimat, linkelhetem be akárhányszor a wikipediás litániámat, még 2013 második felében se érti a többség, hogy mi is ez a gép. Hát ez van.
"Hát, akkor ez sem egy korszakos gép. Minden maradt a régiben, csak kapott egy új számot."
Mi maradt a régiben???
-Új a sárkány, újak a szerkezeti anyagok,
-Komplex digitális Fly By Wire rendszer,
-Új a hajtómű,
-Új a radar,
-Új a tűzvezetőrendszer,
-Új a komplett szenzorrendszer,
-PESA radar az orrban, L-sávú AESA radar a szárnyakban,
-Levegőben utántölthető,
-Vektorál,
-Jókora tolóerő/tömeg arány
-Növelt sárkány és hajtóműélettartam,
-2 tonnával több fegyverzet,
-Precíziós csapásmérő képesség,
-Korszerű pilótafülke... stb stb
A Szu-27-es az etalon. Vagyis egy MiG-29-esekéből valamelyest továbbfejlesztett radar, egy 1:1-et alig meghaladó tolóerő/tömeg arány, precíziós fegvyerzet hiánya, régi infradeketor/lézeres távmérő funkciójú KOLSz, 500-750 órás hajtómű élettartam, egy generációval ezelőtti szerkezeti anyagok és gyártástechnológia, hagyományos kabin ergonómia, csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW, egyébként klasszikus hidromechanikus kormányzás stb stb.
"Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik..."
Az Irbisz-E egy PESA rendszerű elektronikus sugáreltérítésű antennával szerelt radar, amelynél a látószöget növelendő, az egész antennarendszert rátették egy mozgatható platformra. Ne keverje senki se a hagyományos mechanikus sugáreltérítésű radarokkal. Különösen azok után ne, hogy ez itt a HTKA-n már ezerszer ki lett tárgyalva.
"HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)"
A HUD hogyan régebbi? Mihez képest? Ez egy új HUD, csak nem azt a széles üveget kapta meg mint a PAK-FA, vagy a Szu-30SzM. Ennyi. Ez egy új HUD, amelyik funkcióját tekintve teljesen modern. A látószöge annyi amennyi, kevesebb a hasznos üvegfelület, de csak mert a kerete hasonlít a MiG-29-esére meg a Szu-27-esére, még nem ártana améretét is összevetni azokéval. Ha a szerző azt írta, a "HUD is régebbi..." még nem azt írta, hogy "ez egy régi szar, micsoda pazarlás..."
"tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus

vagyok...."
Inkább ne olvass a sorok közt, mert még rossz következtetéseket fogsz levonni. Anno, úgy kb 15-20 éve a gép korszerűségét a kabinbelső alapján döntötték el egyes szakértők. Idehaza és külföldön egyaránt. MIndenzt úgy, hogy közben az F-15-ösök 100 légigyőzelmet értek el a teljesen anakronisztikus kabinbelsőjükkel. Akkor is soka a sorok közt próbáltak olvasni...